Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

4 timer siden, LeilaS skrev:

Skal man da vente med sexen til man elsker hverandre?

For MEG er det det eneste rette, ja!

Andre får gjøre som de vil...💅 og dermed takle konsekvenser i form av potensielle uønsket gravidet(er), kjønnsykdommer, samt mulig tap av selvrespekt og sosial klasse også... 100% deres valg, om de ønsker en slik livsstil.

Må si jeg er glad for at jeg er gammeldags på dette punktet.🌹 Er ikke muslim/superkristen eller noe, ønsker bare IKKE at noen skal utnytte min kropp uten å elske meg og uten å se en fremtid med meg...

100%  enig at dette ble en avsporing fra hovedtemaet i tråden. Samtidig viktig å få frem at ikke alle jenter i tyve- og trettiårene har hatt random sex med 4+ personer, ja selv i 2017.. (Det er mange ungjenter som leser her på KG..😉)  Om noen av dere er motstandere av "slut shaming" så er jeg enda mer motstander av "prim and proper shaming"..😂

Nok om det. Tilbake til tema ;  jeg heier faktisk mer på Rannveig nå enn før, hun virker som en god mor, flink til å dra med 3 barn ut på tur helt alene + mange kreative DIY prosjekter med barna sine. Hun samarbeider godt med barnefar nr 2. Dette fortjener hun ros for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt i orden å personlig være i mot abort, for så å finne ut at det er noe annet når man står ovenfor valget selv. Det som gir meg litt vond smak i munnen, derimot, er å skrive lange innlegg om hvor fælt abort er, og til og med skrive at det burde blitt ulovlig, noe jeg ser Rannveig har gjort. Hadde det vært ulovlig hadde hun sittet fint i det nå..

Ikke at dobbeltmoral er noe nytt blandt abortmotstandere; http://www.prochoiceactionnetwork-canada.org/articles/anti-tales.shtml
"Alle andre er horer/uansvarlige/lite voksne/uvillige til å ta ansvar, jeg var bare skikkelig uheldig og har en ordentlig grunn" ser ut til å være en vanlig holdning. Vet ikke hvordan Rannveig tenker om dette nå, da. Trist at hun måtte oppleve abort, men jeg håper hun skjønner at det ikke alltid bare er snakk om å "ta ansvar".

Det å angripe henne fordi hun har hatt sex med flere menn er tåpelig. Dette er ikke 1852.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å angripe for flere partnere er en uting, men at en jente i begynnelsen (delvis) av 20 årene har vært gravid minst 4 ganger mener jeg er lov å påpeke og diskutere.

Vi har lett tilgang til både kondomer og annen prevensjon så det burde være unødvendig å være så uansvarlig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Prinsesse788 skrev:

Å angripe for flere partnere er en uting, men at en jente i begynnelsen (delvis) av 20 årene har vært gravid minst 4 ganger mener jeg er lov å påpeke og diskutere.

Vi har lett tilgang til både kondomer og annen prevensjon så det burde være unødvendig å være så uansvarlig.

Enig i det. Prevensjon er en fin ting. Men antall partnere er ikke noe andre trenger å legge seg oppi. Vet ikke hva slags prevensjon som har vært brukt i disse tilfellene, men personlig tror jeg ikke jeg hadde turt å ha sex med mindre jeg var sterilisert hvis jeg allerede hadde blitt uplanlagt gravid tre ganger..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Elizabeth2014 skrev:

For MEG er det det eneste rette, ja!

Andre får gjøre som de vil...💅 og dermed takle konsekvenser i form av potensielle uønsket gravidet(er), kjønnsykdommer, samt mulig tap av selvrespekt og sosial klasse også... 100% deres valg, om de ønsker en slik livsstil.

Må si jeg er glad for at jeg er gammeldags på dette punktet.🌹 Er ikke muslim/superkristen eller noe, ønsker bare IKKE at noen skal utnytte min kropp uten å elske meg og uten å se en fremtid med meg...

100%  enig at dette ble en avsporing fra hovedtemaet i tråden. Samtidig viktig å få frem at ikke alle jenter i tyve- og trettiårene har hatt random sex med 4+ personer, ja selv i 2017.. (Det er mange ungjenter som leser her på KG..😉)  Om noen av dere er motstandere av "slut shaming" så er jeg enda mer motstander av "prim and proper shaming"..😂

Nok om det. Tilbake til tema ;  jeg heier faktisk mer på Rannveig nå enn før, hun virker som en god mor, flink til å dra med 3 barn ut på tur helt alene + mange kreative DIY prosjekter med barna sine. Hun samarbeider godt med barnefar nr 2. Dette fortjener hun ros for.

Er jo ikke alltid snakk om utnytting. Tror jeg har utnytta flere menn enn de har utnytta meg, for å si det sånn...

Noen ganger vil man bare ha seg litt action.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Elizabeth2014 said:

For MEG er det det eneste rette, ja!

Andre får gjøre som de vil...💅 og dermed takle konsekvenser i form av potensielle uønsket gravidet(er), kjønnsykdommer, samt mulig tap av selvrespekt og sosial klasse også... 100% deres valg, om de ønsker en slik livsstil.

Må si jeg er glad for at jeg er gammeldags på dette punktet.🌹 Er ikke muslim/superkristen eller noe, ønsker bare IKKE at noen skal utnytte min kropp uten å elske meg og uten å se en fremtid med meg...

100%  enig at dette ble en avsporing fra hovedtemaet i tråden. Samtidig viktig å få frem at ikke alle jenter i tyve- og trettiårene har hatt random sex med 4+ personer, ja selv i 2017.. (Det er mange ungjenter som leser her på KG..😉)  Om noen av dere er motstandere av "slut shaming" så er jeg enda mer motstander av "prim and proper shaming"..😂

Nok om det. Tilbake til tema ;  jeg heier faktisk mer på Rannveig nå enn før, hun virker som en god mor, flink til å dra med 3 barn ut på tur helt alene + mange kreative DIY prosjekter med barna sine. Hun samarbeider godt med barnefar nr 2. Dette fortjener hun ros for.

Så hvis de elsker deg får de lov å utnytte deg? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rubella skrev:

Er jo ikke alltid snakk om utnytting. Tror jeg har utnytta flere menn enn de har utnytta meg, for å si det sånn...

Noen ganger vil man bare ha seg litt action.

High five for den! 😂🙏🏼

Jeg synes hun har vært ganske prektig med fire partnere jeg da.. 😇

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, ~Mocca~ skrev:

High five for den! 😂🙏🏼

Jeg synes hun har vært ganske prektig med fire partnere jeg da.. 😇

 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor hun valgte å dele dette? Hun har jo en blogg hvor hun deler hverdagen sin med sine små, men jeg kan ikke forstå hvorfor hun ønsker at alle skal vite noe så privat? Fint hun er ærlig og alt det der.. Men jeg bare kan ikke forstå hvorfor hun ønsker å dele akkurat noe så privat..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Minnus skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun valgte å dele dette? Hun har jo en blogg hvor hun deler hverdagen sin med sine små, men jeg kan ikke forstå hvorfor hun ønsker at alle skal vite noe så privat? Fint hun er ærlig og alt det der.. Men jeg bare kan ikke forstå hvorfor hun ønsker å dele akkurat noe så privat..

For å fjerne ett tabu rundt ett tema som idag ikke burde vært nettopp det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja at hun tok abort støtter jeg henne 100% på. Men at hun ATTER en gang satt seg selv i en slik situasjon, det er nesten ubegripelig. Trenger ikke å gjenta det som mange har skrevet allerede, men nå ble jeg faktisk litt sjokkert. Også hun som har vært så motstander før. Hvorfor tok hun ikke abort forrige gang liksom. Herregud, noen lærer aldri.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marie_82
6 minutter siden, J.. skrev:

For å fjerne ett tabu rundt ett tema som idag ikke burde vært nettopp det.

Du tror helt ærlig at hun skrev innlegget for å fjerne tabu rundt abort, og ikke fordi hun trenger klikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Elizabeth2014 skrev:

For MEG er det det eneste rette, ja!

Andre får gjøre som de vil...💅 og dermed takle konsekvenser i form av potensielle uønsket gravidet(er), kjønnsykdommer, samt mulig tap av selvrespekt og sosial klasse også... 100% deres valg, om de ønsker en slik livsstil.

Må si jeg er glad for at jeg er gammeldags på dette punktet.🌹 Er ikke muslim/superkristen eller noe, ønsker bare IKKE at noen skal utnytte min kropp uten å elske meg og uten å se en fremtid med meg...

100%  enig at dette ble en avsporing fra hovedtemaet i tråden. Samtidig viktig å få frem at ikke alle jenter i tyve- og trettiårene har hatt random sex med 4+ personer, ja selv i 2017.. (Det er mange ungjenter som leser her på KG..😉)  Om noen av dere er motstandere av "slut shaming" så er jeg enda mer motstander av "prim and proper shaming"..😂

Nok om det. Tilbake til tema ;  jeg heier faktisk mer på Rannveig nå enn før, hun virker som en god mor, flink til å dra med 3 barn ut på tur helt alene + mange kreative DIY prosjekter med barna sine. Hun samarbeider godt med barnefar nr 2. Dette fortjener hun ros for.

Mulig tap av selvrespekt og sosial klasse? Helt seriøst, vi lever i 2017. Om det er noen som mister selvrespekt og sosial klasse må det jo være slike dømmende folk som deg. For det er nettopp det du gjør. Du dømmer de som ikke ser på sex på lik måte som deg. Helt greit at DU vil leve slik og ser slik på det, men ikke måten du snakker om hvordan andre er om de ikke lever likt som deg. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, J.. skrev:

For å fjerne ett tabu rundt ett tema som idag ikke burde vært nettopp det.

I så fall håper jeg hun tar til seg at hun møter seg selv ganske kraftig i døra mtp hva hun har uttalt tidligere om abort.

"Det finnes ingen gode grunner for å ta abort. Bortsett fra min, da"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, J.. skrev:

For å fjerne ett tabu rundt ett tema som idag ikke burde vært nettopp det.

Det er tabu tema nettopp pga at det ikke er noe man snakker om. Hvorfor skal dette deles med titusenvis av mennesker? Greit nok at man kan være ærlig om det hvis man deler med venninner at man har blitt uplanlagt gravid og har tenkt/tatt abort. Men jeg forstår ikke helt det behovet med å skrive det på bloggen sin, så hvem som helst kan lese det både nå og i fremtiden. Vi er forskjellige og har forskjellige delingsbehov, forstår det. Men forstår ikke akkurat det behovet der med at alle skal vite at hun har tatt abort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Elizabeth2014 skrev:

Oi. Det nyeste innlegget handler om at hun nok en gang ble gravid i år i mai, og at hun tok abort.

Dette var da hennes FJERDE graviditet med 4 ulike menn.😱 Og hun er 23 år eller noe rundt der...?

Jeg syns - og bare kall meg konservativ - men JEG syns at å ha hatt sex med 4 menn er for mye for en på hennes alder...og hun har altså blitt gravid med 4 ulike menn...😖

MEN når det er sagt; hun virker som en god mor til barna sine nå.

4 sexpartnere for en 24 åring er virkelig ikke mye. Og hva så om hun hadde hatt ti? Ærlig talt, vi lever i 2017. Det som bekymrer meg er ikke antall sexpartnere, men antall partnere hun har blitt gravid med. Dette må jo bety at hun ikke bryr seg så mye om å beskytte seg selv mot kjønnssykdommer heller, ellers ville det vel blitt benyttet kondom?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Jeg kunne i teorien hatt ca 48 barn, med mine 25 år som seksuelt aktivt så hender det seg at vettet taper for fornuften og man lar gummien ligge.  Jeg har vært heldig og ikke fått hverken stds eller mange barn. 

Ranvei virker som en god mor og ikke minst som en normal dame med alle sine valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minnus skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor hun valgte å dele dette? Hun har jo en blogg hvor hun deler hverdagen sin med sine små, men jeg kan ikke forstå hvorfor hun ønsker at alle skal vite noe så privat? Fint hun er ærlig og alt det der.. Men jeg bare kan ikke forstå hvorfor hun ønsker å dele akkurat noe så privat..

Kanskje hun ville komme rykter i forkjøpet?

Hun var ikke alene om å vite dette, så plutselig følte hun seg tvunget til å dele, sånn at det kommer fra henne selv, og ikke via rykter på bygda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...