Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

1 time siden, Minnus skrev:

Ja det er det, men dette her er tydeligvis ei som ikke burde ha sittet barnevakt i første omgang. Pga at Rannveig ikke kan stole på hun siden dette ikke er første gang at skjer, og fordi denne "venninnen" virker som en nødløsning når ingen andre kan. Kanskje til vanlig lar ikke denne venninnen passe ungene hennes, men på lørdag var det greit fordi da var det nødens å komme seg ut. Synes det blir for barnslig å henge ut ei hun i utgangspunktet ikke kunne stolte på. Det blir litt sånn; Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me... opplegg dette her.

Og bare for å ha det sagt, jeg synes Rannveig gjør en kjempe jobb med sine tre små. 

Forstår den, og er enig, når man er skuffet så er det vel fort gjort å ty til "slike løsninger som å henge ut"men man lærer så lenge man lever, det er nemlig ikke verdt det:)

Har selv en tidligere "venninne" som holdt på slik, så forstår skuffelsen. Av erfaringer blir man klok :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.6.2017 den 8.21, Rosetelys skrev:

Det er veldig veldig stor forskjell på være en, enn å være to. Og da tenker jeg ikke først og fremst på sosiale ting som skjer på kveldene. Men i hverdagen, skal du på butikken?  Ta med ungene. Må en på legevakta? Ta med alle. Er du syk? Vel, husk å lage mat, ta deg av barna, prøv og ta vare på deg selv og selvfølgelig ta med alle sammen på butikken  mens du er syk. Osv osv. Man ser ikke alle hjelpen det er i å være to før man bare er en. Og spesielt om man ikke har spesielt mange muligheter for barnevakt.

Jeg skjønner jo på en måte at det er forskjell men når mnoen velger og få 1,2,3 eller 4 barn uten og ha en far inne i bildet så blir jo det jo slik at du nermest må sette ditt eget liv og egne behov på vent.

Å jeg er sikker på at om rannveig hadde funnet ei ung og oppegående ungdom så kunne hun vært barnevakt for en kveld så ville det godt bra.Men barna må jo bli kjent med personen først

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2017 den 8.16, Puny skrev:

Nei man skjønner det sikkert ikke helt før man selv er i situasjonen, men jeg har virkelig ingen vanskeligheter med å forestille meg at det må være beintøft! 

Jeg har heldigvis ikke komnet opp i den situasjonen at jeg har x antall barn uten en far til stede. Å jeg beundrer de alenemødre og fedre som får ting til å gå opp.

Men synes også det blir feil og si at det er kun alebeforeldre som har det tøft. Det er faktisk familier hvor mor og far bor sammen som også sliter om de har null nettverk rundt seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er de jo allikvel to?? Da kan man isåfall bytte på bleieskift, våkenetter, den ene kan ta seg av barn når den andre er syk osv?? Og om man er mor og far sammen og har mulighet til og finne på noe på hver sin tur vil det jo allikvel si man har det lettere enn om man er alene og aldri får gjort noe på egenhånd? Hallo... 

Endret av Tuppemor90
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tuppemor90 skrev:

Men da er de jo allikvel to?? Da kan man isåfall bytte på bleieskift, våkenetter, den ene kan ta seg av barn når den andre er syk osv?? Og om man er mor og far sammen og har mulighet til og finne på noe på hver sin tur vil det jo allikvel si man har det lettere enn om man er alene og aldri får gjort noe på egenhånd? Hallo... 

Skjønner den... Men så har vi det så fint i norge at vi har god tilgang til prevensjon.. Og da hadde mye av dette vært løst.

Mange vil kanskje være  alenemor men har de valgt dette selv så må faktisk livet settes litt på vent mens barna er småf

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lapper skrev:

Skjønner den... Men så har vi det så fint i norge at vi har god tilgang til prevensjon.. Og da hadde mye av dette vært løst.

Mange vil kanskje være  alenemor men har de valgt dette selv så må faktisk livet settes litt på vent mens barna er småf

Så du mener det at om et forhold ryker og man blir alenemor skulle man ikke fått barn i første omgang? Haha, lykke til den dagen du Evt blir alene, du kommer til å få deg en smekk med realitet slengt i fjeset😀 Tror de aller fleste ( ja, er noen unntak) ikke har en høyt ønske om og bli aleneforsørger, men slik er det noen ganger...og ja, man setter jo livet på "vent" som du så fint kaller det.. men fakta er jo den at aleneforsørgere har en tyngre hverdag enn de som er to.. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ricecrispies
8 timer siden, Lapper skrev:

Skjønner den... Men så har vi det så fint i norge at vi har god tilgang til prevensjon.. Og da hadde mye av dette vært løst.

Mange vil kanskje være  alenemor men har de valgt dette selv så må faktisk livet settes litt på vent mens barna er småf

Herregud for noe tåkeprat.

Tviler på at så mange så inderlig ønsker seg å være alene med en ungeflokk,jeg kjenner i alle fall ingen.

Og hva godt kommer ut av å snakke om prevensjon etter at barna er kommet? 

Skal hun putte ungene tilbake der de kom fra? Hva tenkte du? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir for dumt å kritisere henne for at hun har endt opp som alenemor. Skjedd har skjedd, og situasjonen er at hun er alene med tre små nesten hele tiden. Min eksmann fant ut at han ville stifte en ny familie. Og han har ikke vært interessert i våre felles barn siden. Jeg vet hvor tøft det er å være 100% alene med barn. Har vært det i mange, mange år. Det blir ikke noe lettere fordi hun har barn med forskjellige, burde brukt prevensjon og alt det der. Barna er her, og det er det man må forholde seg til. 

Jeg synes det virker som hun er en kjempeflink mor, hun er alltid sammen med barna sine. Aldri ute på fest eller annet. Jeg vet hvor beintøft det er å oppdra barn alene, så all honnør til Rannveig! Du gjør enn kjempe jobb 👏🏻 Og det kan aldri sammenlignes med å være to foreldre. Det vet ALLE som har prøvd begge deler.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
22 minutter siden, ricecrispies skrev:

Herregud for noe tåkeprat.

Tviler på at så mange så inderlig ønsker seg å være alene med en ungeflokk,jeg kjenner i alle fall ingen.

Og hva godt kommer ut av å snakke om prevensjon etter at barna er kommet? 

Skal hun putte ungene tilbake der de kom fra? Hva tenkte du? 

 

Er noe med å tenke seg om før man puler (så dumt). Rannveig hadde håpet noe mere med siste barnefar. Kun naive tror at en baby er redningen for et forhold. Hun burde slutte utlevere fedre (og venninner) på bloggen. Hun har det største ansvar når det kommer til prevensjon siden der er i hennes kropp foster vokser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
14 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Jeg synes det blir for dumt å kritisere henne for at hun har endt opp som alenemor. Skjedd har skjedd, og situasjonen er at hun er alene med tre små nesten hele tiden. Min eksmann fant ut at han ville stifte en ny familie. Og han har ikke vært interessert i våre felles barn siden. Jeg vet hvor tøft det er å være 100% alene med barn. Har vært det i mange, mange år. Det blir ikke noe lettere fordi hun har barn med forskjellige, burde brukt prevensjon og alt det der. Barna er her, og det er det man må forholde seg til. 

Jeg synes det virker som hun er en kjempeflink mor, hun er alltid sammen med barna sine. Aldri ute på fest eller annet. Jeg vet hvor beintøft det er å oppdra barn alene, så all honnør til Rannveig! Du gjør enn kjempe jobb 👏🏻 Og det kan aldri sammenlignes med å være to foreldre. Det vet ALLE som har prøvd begge deler.

Ja, ingen kritiserer henne for å være en dårlig mor for barna (bare for dyr). Men vent nå bare til minsten blir ca 4, da drar hun på fest og blir "tilfeldig" gravid igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TomineB skrev:

Ja, ingen kritiserer henne for å være en dårlig mor for barna (bare for dyr). Men vent nå bare til minsten blir ca 4, da drar hun på fest og blir "tilfeldig" gravid igjen

Og hvis hun nå gjør det, plager det deg? Hun oppdrar jo disse barna selv! Jeg synes hun virket helt fjern når jeg så henne på "unge mødre" og "charterfeber". Men etter å ha sett hvor flink hun er med barna sine har jeg fått en helt ny respekt for henne. 

Hun har ingen enkel oppgave, hun er ung og har ikke familie eller nettverk som stiller opp. Synes hun fortjener skryt for måten hun har håndtert situasjonen hun er i. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB

Situasjonen har hun selv valgt, og har valgt den helt slene. Da må man ta ansvar da. Jeg synes også hun er flink med barna. Men nå må hun slutte shame faren til minsten. La han være når han har tatt sitt valg, som hun har tatt sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clementina
9 timer siden, Lapper skrev:

Skjønner den... Men så har vi det så fint i norge at vi har god tilgang til prevensjon.. Og da hadde mye av dette vært løst.

Mange vil kanskje være  alenemor men har de valgt dette selv så må faktisk livet settes litt på vent mens barna er småf

 

2 timer siden, Tuppemor90 skrev:

Så du mener det at om et forhold ryker og man blir alenemor skulle man ikke fått barn i første omgang? Haha, lykke til den dagen du Evt blir alene, du kommer til å få deg en smekk med realitet slengt i fjeset😀 Tror de aller fleste ( ja, er noen unntak) ikke har en høyt ønske om og bli aleneforsørger, men slik er det noen ganger...og ja, man setter jo livet på "vent" som du så fint kaller det.. men fakta er jo den at aleneforsørgere har en tyngre hverdag enn de som er to.. 

Hallo det var jo ikke det hun sa i det hele tatt.... Ingen av disse barna var planlagt og to av dem ble vel unnfanget på one night stand. Det du snakker om, hvor man allerede har barn og forholdet ryker, er noe veldig annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stiller meg i rekken av folk som gir Rannveig god honnør. Hun er beintøff, stiller opp for barna sine og gjør så godt hun absolutt klarer. 
Enig i at noen av innleggene på bloggen mtp folk som ikke stiller opp osv er mildt sagt klein, men hun er ung, sliten og.. ja. Jeg føler det er unnskyldt. 

Som mødre bør vi holde oss for gode til å snakke ned andre mødre. Det gagner ingen, minst av alt barna. Å si at hun har valgt situasjonen selv er teit, alle som velger å ha sex med en av det motsatte kjønn burde vite at det er risiko for svangerskap uansett hvor mange kondomer du har rulla på. Er du med på leken må du tåle steken, og kommer det et barn til verden så er det først og fremst det barnet du har et ansvar for, ikke moren. Rannveig fremstår som en fantastisk mor som står på, men det kan ikke nektes for at én forelder ikke klarer å gi tre barn like mye oppmerksomhet som det to foreldre hadde klart. Den oppmerksomheten som barn(a) gå glipp av må fedre som velger å ikke stille opp (uansett hvor vanskelig mor er) ta på sin kappe. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TomineB skrev:

Situasjonen har hun selv valgt, og har valgt den helt slene. Da må man ta ansvar da. Jeg synes også hun er flink med barna. Men nå må hun slutte shame faren til minsten. La han være når han har tatt sitt valg, som hun har tatt sitt

Nå må det to personer til for å lage barn. Så det er ikke en unnskyldning. Man kan ikke bare fraskrive seg barnet sitt. (Eller jo, det kan man jo for står i det selv....)

Det betyr ikke at det er etisk riktig, og han vil uansett måtte betale bidrag. Så tenker jeg at smellen kommer en vakker dag når slike "mannfolk" innser hva de har gjort. Inntil da tar Rannveig, jeg og andre i samme situasjon det hele og fulle ansvaret. Men å si "la han være, han har tatt sitt valg" er jeg fullstendig uenig i. Han burde minnes på det ultimate sviket titt og ofte. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Tuppemor90 skrev:

Så du mener det at om et forhold ryker og man blir alenemor skulle man ikke fått barn i første omgang? Haha, lykke til den dagen du Evt blir alene, du kommer til å få deg en smekk med realitet slengt i fjeset😀 Tror de aller fleste ( ja, er noen unntak) ikke har en høyt ønske om og bli aleneforsørger, men slik er det noen ganger...og ja, man setter jo livet på "vent" som du så fint kaller det.. men fakta er jo den at aleneforsørgere har en tyngre hverdag enn de som er to.. 

Jeg kommer ikke til og bli alene. Men selv om vi er to så har jeg i mange år hatt en meget syk mann og har dermed vært alene om det meste for våre barn,fordi han ikke har orket. Jeg har ikke vært på en fest på minst 10 år om ikke mer..jeg skjønner jo at om forhold ryker så kan du ikke dytte barnet tilbake.

Men da må de voksne være voksne og få ting til og fungere. Drite i seg selv og tenke på barna

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ricecrispies skrev:

Herregud for noe tåkeprat.

Tviler på at så mange så inderlig ønsker seg å være alene med en ungeflokk,jeg kjenner i alle fall ingen.

Og hva godt kommer ut av å snakke om prevensjon etter at barna er kommet? 

Skal hun putte ungene tilbake der de kom fra? Hva tenkte du? 

 

Jeg snakker om før unga blir lagd da... Møter du en mann så vær 100% sikker på at dette blir bra før mann får barn. Enkelte blir jo gravide etter og vært kjent i en måned

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tuppemor90 skrev:

Så du mener det at om et forhold ryker og man blir alenemor skulle man ikke fått barn i første omgang? Haha, lykke til den dagen du Evt blir alene, du kommer til å få deg en smekk med realitet slengt i fjeset😀 Tror de aller fleste ( ja, er noen unntak) ikke har en høyt ønske om og bli aleneforsørger, men slik er det noen ganger...og ja, man setter jo livet på "vent" som du så fint kaller det.. men fakta er jo den at aleneforsørgere har en tyngre hverdag enn de som er to.. 

Ok.... Men når et forhold ryker... Hvorfor kan ikke da mamma og pappa ha delt omsorg? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TomineB skrev:

Er noe med å tenke seg om før man puler (så dumt). Rannveig hadde håpet noe mere med siste barnefar. Kun naive tror at en baby er redningen for et forhold. Hun burde slutte utlevere fedre (og venninner) på bloggen. Hun har det største ansvar når det kommer til prevensjon siden der er i hennes kropp foster vokser

Han har minst like mye ansvar iforhold til prevensjon... En mann bør ikke stole på ei dame så derfor bør han kjøpe kondom,kondom,kondom

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...