Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Squill skrev:

For det første: Jeg driver IKKE med slutshaming. Den insinueringen vil jeg ha meg frabedt. Jeg reagerer på at en mor, som forbilde, så til de grader fokuserer på utseendet og forherliger plastisk kirurgi, botox osv. Hva slags verdier er det å sende videre til døtrene sine? Dette har INGENTING med slutshaming å gjøre. 

Du synser og mener for øvrig ganske mye selv om hvordan hun fungerer som mor. Vi ser ikke mer enn fasaden. Hun har all verdens tid til å gå i butikker når hun er hjemme dagen lang. Hun kan gå hjem og legge seg å sove i timesvis etter levering. Dette er en luksus de færreste mødre, alene eller ei, kan tillate seg.

For øvrig: en tredjepart som har sminket seg selv og blir foreviget i familiens fotoalbum er normalt. En tredjepart som har blitt perfekt sminket av mor og blitt plassert for å posere som prinsesse for hele offentligheten er utlevering og spytting på en tredjeparts integritet. 

Helt enig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå mener nå jeg at frk. H får ta ansvar for egne handlinger.  Selv satt seg i situasjonen hun er i. Som man reder så ligger man, that’s It.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Moongirl skrev:

Når hun endelig har barnefri, synes eg ikke at en 3-dagers fyllekule som hun sier, er det rette! Mye moro sikkert, men uthvilt og klart for nye tøffe dager med kidsa blir man ikke! SÅ hun bør ikke klage etterpå!

 

Kanskje det er det rette for henne, folk er forskjellige !

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke hun er så sliten som dere skal ha det til. Som nevnt har hun «barnefri» hver ukedag (barnehage) samt avlastning av barnefar som faktisk tar vare på flere av dem.

Hun har timene på dagene til å feks handle alene, dusje, legge sponsede vipper og fylle sponsede lepper (alt uten å merke som reklame). 

Greit, så kan hun ikke sove så lenge hun vil men det kan de færreste med jobb også uten barn. 

Når man setter 3 barn til verden er det en selvfølge at hun skal ivareta dem, og det er jeg selvsagt enig i at hun gjør.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.12.2017 den 1.17, Hummingbird2 skrev:

«Den store beundringen» det er vel å ta litt vel hardt i? Tror ikke du skal synse og mene så mye før du er helt alene med tre barn selv. Tenker du egentlig på hva det innebærer?

-Hun kan ikke sove lenge en dag.

-Ikke ligge i senga når hun er «dausjuk»

-Skal hun en rask tur i butikken er det med tre små på slep.

-Har eldste trening må de to minste være med osv, osv, osv, osv....

Tre barn med forskjellige behov og interesser skal alles følges opp. De skal ha tid, kjærlighet og oppmerksomhet. Det er en husholdning som skal gå rundt praktisk og økonomisk. Hun har ingen å dele gleder og sorger med i hverdagen. Ingen som kan stille opp når hun er utslitt etter våkenetter og stress. 

Og du, vær så snill å ikke dra inn trygdeordninger som ALLE her i landet har krav på om de er alene med barn. Det er ingen astronomiske summer.

Du kan også slutte overdramatiseringen. En fireåring som har sminket seg er virkelig ikke unormalt. De fleste av oss har et liknende bilde i barnealbumet fra vi var små og hadde fått tak i Mammas sminkepung.

Jeg er ikke full av beundring for frk. Heitman og hennes livsvalg. Men jeg er faktisk full av beundring for måten hun har taklet morsrollen alene med tre små! Ikke glem at hun er 24 år gammel. Jeg synes hun virker som en kjærlig, aktiv og omsorgsfull mor. Hun er mye ute med barna, de får sunn mat og virker som glade og veljusterte barn. Det fortjener hun masse skryt for. Og det skal hun være skikkelig stolt av! 

De fleste med barn, alene eller sammen med partner, har ikke dagene helt alene mens barna er i barnehage eller skole. De aller fleste har en jobb å gå til.

ranvei kan både handle, vaske klær, trene, lage middag og alt mulig annet hun måtte ønske alene og i fred mens barna er på skole og barnehage. 

Så jeg skjønner ikke hvorfor hun gnåler hele tiden over hvor sliten hun er og at hun må være oppe å vaske, rydde og smøre matpakker til langt på natt. Hun har ingen jobb og rekke kl8, så trenge ikke stresse på morgenen. 

 

Har selv 3 barn på samme alder som hennes. Eldste på 7 år legger seg rundt kl20. Så igrunnen burde hun ha NOK av alenetid på dagtid og kvelden til å rekke alt hun trenger..... vi andre klarer deg uten å hylle oss selv som selvoppoffrende superhelger som kommer i mål med dagens oppgavr nesten hver dag.men dog, vi er ikke hos frisør, botox, fillers, løsvipper og solarium i tide og utide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
1 time siden, chiki skrev:

De fleste med barn, alene eller sammen med partner, har ikke dagene helt alene mens barna er i barnehage eller skole. De aller fleste har en jobb å gå til.

ranvei kan både handle, vaske klær, trene, lage middag og alt mulig annet hun måtte ønske alene og i fred mens barna er på skole og barnehage. 

Så jeg skjønner ikke hvorfor hun gnåler hele tiden over hvor sliten hun er og at hun må være oppe å vaske, rydde og smøre matpakker til langt på natt. Hun har ingen jobb og rekke kl8, så trenge ikke stresse på morgenen. 

 

Har selv 3 barn på samme alder som hennes. Eldste på 7 år legger seg rundt kl20. Så igrunnen burde hun ha NOK av alenetid på dagtid og kvelden til å rekke alt hun trenger..... vi andre klarer deg uten å hylle oss selv som selvoppoffrende superhelger som kommer i mål med dagens oppgavr nesten hver dag.men dog, vi er ikke hos frisør, botox, fillers, løsvipper og solarium i tide og utide. 

Men den psykiske belastningen av å være alene med tre barn, og at det er vanvittige tre fedre involvert, hvorav hvert fall den ene ikke vil vite av ungen.. Det må jo være en kjempetung bør. Og sorgen over at ungene ikke har en tilstedeværende pappa, jeg hadde følt meg stressa for å finne en pappa til ungene. En å dele sorger og gleder med. Men igjen, hvilken mann vil bli sammen med ei dame som allerede har tre barn med tre forskjellige fyrer. Da får du ikke akkurat velge fra øverste hylle. Disse bekymringene hadde sugd veldig mye mer energi ut av meg enn å måtte sette på vaskemaskinen og oppvaskmaskinen 2 ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, chiki skrev:

De fleste med barn, alene eller sammen med partner, har ikke dagene helt alene mens barna er i barnehage eller skole. De aller fleste har en jobb å gå til.

ranvei kan både handle, vaske klær, trene, lage middag og alt mulig annet hun måtte ønske alene og i fred mens barna er på skole og barnehage. 

Så jeg skjønner ikke hvorfor hun gnåler hele tiden over hvor sliten hun er og at hun må være oppe å vaske, rydde og smøre matpakker til langt på natt. Hun har ingen jobb og rekke kl8, så trenge ikke stresse på morgenen. 

 

Har selv 3 barn på samme alder som hennes. Eldste på 7 år legger seg rundt kl20. Så igrunnen burde hun ha NOK av alenetid på dagtid og kvelden til å rekke alt hun trenger..... vi andre klarer deg uten å hylle oss selv som selvoppoffrende superhelger som kommer i mål med dagens oppgavr nesten hver dag.men dog, vi er ikke hos frisør, botox, fillers, løsvipper og solarium i tide og utide. 

Du aner virkelig ikke hva det innebærer å være alene med tre små. Så egentlig burde du holde deg for god til å synse og mene så mye. Jeg har selv vært helt alene med tre barn i mange år. Så jeg vet hva hun står i daglig. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Du aner virkelig ikke hva det innebærer å være alene med tre små. Så egentlig burde du holde deg for god til å synse og mene så mye. Jeg har selv vært helt alene med tre barn i mange år. Så jeg vet hva hun står i daglig. 

Jeg har vært MYE alene med barna i 2 lengre perioder mens mannen min var syk. Så jeg måtte ta meg av alt i tillegg til å hjelpe han da han var sengeliggende store deler av dagen. Ene perioden varte i nesten 3 år, og den siste i 6 måneder. 

Nå når han er frisk er han mye borte for å ta igjen det tapte med utdanning og jobb. 

Så jo, jeg vet hvordan det er,  bortsett fra å ha barna med forskjellige fedre. 

Da det stod på som verst tror jeg faktisk det hadde vært bedre å hatt kun meg og barna å ta seg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er klagingen i gang. Altså, hun hadde tre dager barnefri, hun valgte selv å reise på tredagers fylla enn å bruke to av dagene til å slappe av og hente seg inn igjen. Man kan være med venner uten å feste. Alle vet at immunforsvaret blir redusert når man drikker, spesielt når man tar en tredagers og er ute på byen i kulda med veldig lite klær. 

Hva med å bruke dagene man har fri fornuftig? En uthvilt mamma er en bra mamma...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maydis8 skrev:

Nå er klagingen i gang. Altså, hun hadde tre dager barnefri, hun valgte selv å reise på tredagers fylla enn å bruke to av dagene til å slappe av og hente seg inn igjen. Man kan være med venner uten å feste. Alle vet at immunforsvaret blir redusert når man drikker, spesielt når man tar en tredagers og er ute på byen i kulda med veldig lite klær. 

Hva med å bruke dagene man har fri fornuftig? En uthvilt mamma er en bra mamma...

Bare ventet på det!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo bruke fridagene til det hun selv ønsker. Jeg forstår at hun gjerne vil fylle dagene med alt hun "går glipp" av ellers, men det hadde vel holdt med fest en dag? Kjenner meg litt igjen da jeg også fikk barn som veldig ung, og var ikke helt ferdig med fest og moro. Da ble det jo ofte sånn at de få gangene jeg hadde barnevakt ville jeg finne på "no gøy". At jeg gjorde noe mer enn bare å være mamma og student. På den alderen er det jo ofte festing som utgjør litt krydder i hverdagen. 

Synes ikke innlegget var så klagete. Mer "humoristisk".

Endret av millemåne1
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, millemåne1 skrev:

Hun må jo bruke fridagene til det hun selv ønsker. Jeg forstår at hun gjerne vil fylle dagene med alt hun "går glipp" av ellers, men det hadde vel holdt med fest en dag? Kjenner meg litt igjen da jeg også fikk barn som veldig ung, og var ikke helt ferdig med fest og moro. Da ble det jo ofte sånn at de få gangene jeg hadde barnevakt ville jeg finne på "no gøy". At jeg gjorde noe mer enn bare å være mamma og student. På den alderen er det jo ofte festing som utgjør litt krydder i hverdagen. 

Synes ikke innlegget var så klagete. Mer "humoristisk".

Men hvor er disse vennene hennes med mindre det er fest? Hva med å ha jentekveld med god mat og litt drikke, se film etc. Man blir ikke uthvilt av å være på hard fylla i tre dager!? Spesielt ikke når man har klaget så mye på at man er sliten flere måneder i forveien...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Maydis8 skrev:

Men hvor er disse vennene hennes med mindre det er fest? Hva med å ha jentekveld med god mat og litt drikke, se film etc. Man blir ikke uthvilt av å være på hard fylla i tre dager!? Spesielt ikke når man har klaget så mye på at man er sliten flere måneder i forveien...

Neida. Enig i det. Men hun er vel litt på mannejakt og sikkert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, millemåne1 skrev:

Neida. Enig i det. Men hun er vel litt på mannejakt og sikkert...

Men kjære vene!

Hvorfor skal hun ikke få lufte seg litt og bare være Ranvei for en kveld eller tre?

Hva hun gjør uten ungene i hus får hun da gjøre som hun vil med,uten at vi skal dømme henne for det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, J.. skrev:

Men kjære vene!

Hvorfor skal hun ikke få lufte seg litt og bare være Ranvei for en kveld eller tre?

Hva hun gjør uten ungene i hus får hun da gjøre som hun vil med,uten at vi skal dømme henne for det.

Hun legger jo opp til at folk skal mene noe, når hun deler ukritisk på snap 😉 Det beste hadde vært å tatt fri fra sosiale medier så folk ikke synser om både ONS på hotell og det hele!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Moongirl skrev:

Hun legger jo opp til at folk skal mene noe, når hun deler ukritisk på snap 😉 Det beste hadde vært å tatt fri fra sosiale medier så folk ikke synser om både ONS på hotell og det hele!

Man MÅ ikke slenge dritt om henne eller andre,bare fordi de deler som idioter nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus

Hun må være musikalsk som har skiftet dialekt helt.

Kommer det noen sanger snart? Alle bloggere må jo det ...

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J.. skrev:

Man MÅ ikke slenge dritt om henne eller andre,bare fordi de deler som idioter nei.

Og hvor er det slengt dritt? Kan du henvise til disse innleggene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maydis8 skrev:

Og hvor er det slengt dritt? Kan du henvise til disse innleggene? 

Nei ikke egentlig,da min og din definisjon tydeligvis er på ulike planeter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...