Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Rosarose- skrev:

Alle vet at hun hadde sex i natt da.. Det er jo kanskje ikke sånt man legger ut på snappen sin hvor ungen hennes tidligere på dagen ble avbildet.. 

Får vel høre om det om ett par mnd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt dere som mener hun har utviklet seg til en fantastisk mor..? Er helt enig i at hun har vokst uendelig mye siden unge mødre og charterfeber, men det er langt igjen før jeg ser på henne som en god mor. Hun poserer jevnlig lettkledd og eksponerer barna på alt av sosiale medier. I tillegg tar hun jobben sin, som hun mener bloggen er, veldig lite seriøst. 

At hun stiller opp for og følger opp barna synes jeg burde være en selvfølge. Hadde fått mye mer sansen for henne om hun sluttet med eksponering og lettkledde bilder, tok en utdannelse eller om hun rett og slett sluttet med blogging.  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 123gjest skrev:

Skjønner ikke helt dere som mener hun har utviklet seg til en fantastisk mor..? Er helt enig i at hun har vokst uendelig mye siden unge mødre og charterfeber, men det er langt igjen før jeg ser på henne som en god mor. Hun poserer jevnlig lettkledd og eksponerer barna på alt av sosiale medier. I tillegg tar hun jobben sin, som hun mener bloggen er, veldig lite seriøst. 

Jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner heller ikke denne store beundringen. Ja, hun er alenemor for tre små. Men hun har -aldri- hatt en jobb. Hadde jeg gått hjemme alene i 7 timer hver dag og levd på et blogginnlegg i uka, overgangsstønader og trygdeytelser, hadde jeg fint klart de slitsomme timene før ungene legger seg. Instagrammen hennes er et eneste stort togkræsj, hun eksponerer tredjepart verre enn noen annen blogger.

Hun er videre et elendig forbilde for unge jenter- her fikses og retusjeres mor over en lav sko- silikon og botox og vipper og hår og sminke er åpenbart livets største verdi. Det toppet seg for meg da hun la ut bilde av tredjepart på Instagram, fullt sminket og dollet opp. Forkastelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Pæddan skrev:

iMGUR, anyone?

Det er bare videoer, tror du ikke får så mye utav screenshots. 

Hun sitter å fjoller i selfiekameraet, og det ser ut som om hun prøver å kysse en som avviser henne. Også fjoller hun videre LENGE. Så flaut å se på... Senere har hun lagt ut video der hun filmer resepsjonsskranke, og penger utvekles. Tilsynelatende et hotellrom som blir bestilt. Man ser hun prøver å unngå at noen ser at hun filmer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Squill skrev:

Jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner heller ikke denne store beundringen. Ja, hun er alenemor for tre små. Men hun har -aldri- hatt en jobb. Hadde jeg gått hjemme alene i 7 timer hver dag og levd på et blogginnlegg i uka, overgangsstønader og trygdeytelser, hadde jeg fint klart de slitsomme timene før ungene legger seg. Instagrammen hennes er et eneste stort togkræsj, hun eksponerer tredjepart verre enn noen annen blogger.

Hun er videre et elendig forbilde for unge jenter- her fikses og retusjeres mor over en lav sko- silikon og botox og vipper og hår og sminke er åpenbart livets største verdi. Det toppet seg for meg da hun la ut bilde av tredjepart på Instagram, fullt sminket og dollet opp. Forkastelig. 

Godt skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik alenemødre får dårlig stempel. At de lever på os og gjør ingenting fornuftig. Ikke rart dette ser luxus ut og at unge jenter ønsker å leve slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun klager jo hele tiden på hvor sliten hun er pga sine 3 små søte som hun er alene med. Hun skriver støtt og stadig at hun trenger en husmorferie. Må si jeg er litt overrasket over at hun da velger en tre-dagers når hun egentlig e-n-d-e-l-i-g har 100% barnefri. Hvor sliten kan hun da egentlig være? Er det om og gjøre å hyle høyest om å være sliten i bloggverden omdagen?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 123gjest said:

Skjønner ikke helt dere som mener hun har utviklet seg til en fantastisk mor..? Er helt enig i at hun har vokst uendelig mye siden unge mødre og charterfeber, men det er langt igjen før jeg ser på henne som en god mor. Hun poserer jevnlig lettkledd og eksponerer barna på alt av sosiale medier. I tillegg tar hun jobben sin, som hun mener bloggen er, veldig lite seriøst. 

At hun stiller opp for og følger opp barna synes jeg burde være en selvfølge. Hadde fått mye mer sansen for henne om hun sluttet med eksponering og lettkledde bilder, tok en utdannelse eller om hun rett og slett sluttet med blogging.  

Dette var ufint, man kan fint være en god mor selv om man tar lettkledde bilder. Man kan også være en forferdelig mor, og legge ut bilder hvor man er totalt tildekt. Å si at noen er en dårlig mor basert på klesstil er helt bak mål, selv om jeg selv ikke ville lagt ut slike bilder. Hennes oppdragelse og hvor god hun er med barna er adskilt fra hvordan hun velger å kle seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Squill skrev:

Jeg er helt enig med deg. Jeg skjønner heller ikke denne store beundringen. Ja, hun er alenemor for tre små. Men hun har -aldri- hatt en jobb. Hadde jeg gått hjemme alene i 7 timer hver dag og levd på et blogginnlegg i uka, overgangsstønader og trygdeytelser, hadde jeg fint klart de slitsomme timene før ungene legger seg. Instagrammen hennes er et eneste stort togkræsj, hun eksponerer tredjepart verre enn noen annen blogger.

Hun er videre et elendig forbilde for unge jenter- her fikses og retusjeres mor over en lav sko- silikon og botox og vipper og hår og sminke er åpenbart livets største verdi. Det toppet seg for meg da hun la ut bilde av tredjepart på Instagram, fullt sminket og dollet opp. Forkastelig. 

«Den store beundringen» det er vel å ta litt vel hardt i? Tror ikke du skal synse og mene så mye før du er helt alene med tre barn selv. Tenker du egentlig på hva det innebærer?

-Hun kan ikke sove lenge en dag.

-Ikke ligge i senga når hun er «dausjuk»

-Skal hun en rask tur i butikken er det med tre små på slep.

-Har eldste trening må de to minste være med osv, osv, osv, osv....

Tre barn med forskjellige behov og interesser skal alles følges opp. De skal ha tid, kjærlighet og oppmerksomhet. Det er en husholdning som skal gå rundt praktisk og økonomisk. Hun har ingen å dele gleder og sorger med i hverdagen. Ingen som kan stille opp når hun er utslitt etter våkenetter og stress. 

Og du, vær så snill å ikke dra inn trygdeordninger som ALLE her i landet har krav på om de er alene med barn. Det er ingen astronomiske summer.

Du kan også slutte overdramatiseringen. En fireåring som har sminket seg er virkelig ikke unormalt. De fleste av oss har et liknende bilde i barnealbumet fra vi var små og hadde fått tak i Mammas sminkepung.

Jeg er ikke full av beundring for frk. Heitman og hennes livsvalg. Men jeg er faktisk full av beundring for måten hun har taklet morsrollen alene med tre små! Ikke glem at hun er 24 år gammel. Jeg synes hun virker som en kjærlig, aktiv og omsorgsfull mor. Hun er mye ute med barna, de får sunn mat og virker som glade og veljusterte barn. Det fortjener hun masse skryt for. Og det skal hun være skikkelig stolt av! 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

«Den store beundringen» det er vel å ta litt vel hardt i? Tror ikke du skal synse og mene så mye før du er helt alene med tre barn selv. Tenker du egentlig på hva det innebærer?

-Hun kan ikke sove lenge en dag.

-Ikke ligge i senga når hun er «dausjuk»

-Skal hun en rask tur i butikken er det med tre små på slep.

-Har eldste trening må de to minste være med osv, osv, osv, osv....

Tre barn med forskjellige behov og interesser skal alles følges opp. De skal ha tid, kjærlighet og oppmerksomhet. Det er en husholdning som skal gå rundt praktisk og økonomisk. Hun har ingen å dele gleder og sorger med i hverdagen. Ingen som kan stille opp når hun er utslitt etter våkenetter og stress. 

Og du, vær så snill å ikke dra inn trygdeordninger som ALLE her i landet har krav på om de er alene med barn. Det er ingen astronomiske summer.

Du kan også slutte med slut shaming og overdramatisering. En fireåring som har sminket seg er virkelig ikke unormalt. De fleste av oss har et liknende bilde i barnealbumet fra vi var små og hadde fått tak i Mammas sminkepung.

Jeg er ikke full av beundring for frk. Heitman og hennes livsvalg. Men jeg er faktisk full av beundring for måten hun har taklet morsrollen alene med tre små! Ikke glem at hun er 24 år gammel. Jeg synes hun virker som en kjærlig, aktiv og omsorgsfull mor. Hun er mye ute med barna, de får sunn mat og virker som glade og veljusterte barn. Det fortjener hun masse skryt for. Og det skal hun være skikkelig stolt av! 

For det første: Jeg driver IKKE med slutshaming. Den insinueringen vil jeg ha meg frabedt. Jeg reagerer på at en mor, som forbilde, så til de grader fokuserer på utseendet og forherliger plastisk kirurgi, botox osv. Hva slags verdier er det å sende videre til døtrene sine? Dette har INGENTING med slutshaming å gjøre. 

Du synser og mener for øvrig ganske mye selv om hvordan hun fungerer som mor. Vi ser ikke mer enn fasaden. Hun har all verdens tid til å gå i butikker når hun er hjemme dagen lang. Hun kan gå hjem og legge seg å sove i timesvis etter levering. Dette er en luksus de færreste mødre, alene eller ei, kan tillate seg.

For øvrig: en tredjepart som har sminket seg selv og blir foreviget i familiens fotoalbum er normalt. En tredjepart som har blitt perfekt sminket av mor og blitt plassert for å posere som prinsesse for hele offentligheten er utlevering og spytting på en tredjeparts integritet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vase skrev:

Dette var ufint, man kan fint være en god mor selv om man tar lettkledde bilder. Man kan også være en forferdelig mor, og legge ut bilder hvor man er totalt tildekt. Å si at noen er en dårlig mor basert på klesstil er helt bak mål, selv om jeg selv ikke ville lagt ut slike bilder. Hennes oppdragelse og hvor god hun er med barna er adskilt fra hvordan hun velger å kle seg. 

Har aldri skrevet at hun er en dårlig mor. Jeg synes uten tvil hun er flink med barna.  

Var en tidligere som skrev at R var den beste mammabloggen, og jeg mente derfor «god mor» sammenlignet med andre mammabloggere. Personlig synes jeg ikke R er en god bloggmamma med tanke på eksponering av barna. Begrunnelsen min for dette gikk altså på mer enn hvordan hun velger å kle seg. Har ikke basert mitt syn på henne ene og alene på klesstil. Kan godt hende jeg formulerte det dårlig, og det var ikke meningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Squill Du mener altså at å sminke en fireåring er både forkastelig og at det er spytting på barnets integritet? Er det så annerledes når jeg tegner en bart på sønnen min som vil være Sabeltann? Det er rollespill og lek, du gjør det til noe stygt. 

Du synser og mener enormt mye om hvor mye fritid hun har! Du fremstiller jo det å være alene med tre som en drømmesituasjon! Er jo ikke grenser for hvor mange timer mor har, hun kan jo sove dagen lang! Realiteten er nok helt annerledes, det er nok de timene hun bruker på å vaske, vaske klær, blogge (?), trene, møter etc.  Dvs. absolutt alt vi andre kan gjøre når som helst fordi vi er to voksne om oppgavene. Synes du har et veldig enkelt og naivt syn på hvordan en alenemors hverdag er. 

Og hva vet du egentlig om hva Heitmann mottar i trygdeytelser, eller om hun i det hele tatt gjør det? HVIS hun gjør det så er hun jo i sin fulle rett. Vi bor i et velferdssamfunn. Heldigvis. 

Slutshaming var feil ord å bruke, det skal jeg fjerne. Blandet litt med andre innlegg over her. Men du tegner et bilde som ikke akkurat går i hennes favør. For å si det mildt. Og igjen, husk at hun er 24 år gammel. Tenker utseendefokuset henger litt sammen med alderen. Og nå må jeg bruke et argument fra en annen over her, hennes utseende/utseendefokus er også separat fra mammarollen. Hun er ikke noen mindre god mor fordi om hun har operert seg eller tar botox. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

@Squill Du mener altså at å sminke en fireåring er både forkastelig og at det er spytting på barnets integritet? Er det så annerledes når jeg tegner en bart på sønnen min som vil være Sabeltann? Det er rollespill og lek, du gjør det til noe stygt. 

Du synser og mener enormt mye om hvor mye fritid hun har! Du fremstiller jo det å være alene med tre som en drømmesituasjon! Er jo ikke grenser for hvor mange timer mor har, hun kan jo sove dagen lang! Realiteten er nok helt annerledes, det er nok de timene hun bruker på å vaske, vaske klær, blogge (?), trene, møter etc.  Dvs. absolutt alt vi andre kan gjøre når som helst fordi vi er to voksne om oppgavene. Synes du har et veldig enkelt og naivt syn på hvordan en alenemors hverdag er. 

Slutshaming var feil ord å bruke, det skal jeg fjerne. Blandet litt med andre innlegg over her. Men du tegner et bilde som ikke akkurat går i hennes favør. For å si det mildt. Og igjen, husk at hun er 24 år gammel. Tenker utseendefokuset henger litt sammen med alderen. Og nå må jeg bruke et argument fra en annen over her, hennes utseende/utseendefokus er også separat fra mammarollen. Hun er ikke noen mindre god mor fordi om hun har operert seg eller tar botox. 

Nei, du misforstår igjen. Selvfølgelig synes unger det er moro å kle seg ut. Men det hører hjemme på privaten. Jeg mener at å offentliggjøre hundrevis av bilder av og private detaljer om en tredjepart som ikke har bedt om det eller har forutsetning til å ane konsekvensene av å være en offentlig person, er å spytte på vedkommendes integritet. Generelt synes jeg det er en stor uting å tjene penger på å utlevere ungene sine, og her er nevnte blogger én av verstingene. Jeg ville likt det ekstremt dårlig om «hele verden» hadde detaljkunnskaper om min mors og mitt eget meget intime privatliv. Å holde på på den måten synes jeg vitner om dårlig dømmekraft.

Jeg mener også at man som mor bør gå foran med et godt eksempel når det gjelder verdier her i livet. Å gjøre småjenter til sminkedukker altfor tidlig, og å lære dem at å være pen/pyntet er viktig, blir helt feil i mine øyne. Det er stor forskjell på å la ungen sin delta i skjønnhetskonkurranse og å sende den på karneval.

Og alvorlig talt. Jeg skjønner at det er kjedelig å mangle avlastning, men hun går hjemme i -syv- timer hver dag. Hun publiserer som sagt et innlegg eller to i uka. Jeg synes ikke det er så mye å applaudere for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@squill «Kjedelig å mangle avlasting»? Hva med slitsomt, tøft etc? Skjønnhetskonkurranse? Her kommer vi ingen vei. Vi får legge ballen død. Vi bor tydeligvis på to forskjellige planeter. Dette var heller ingen diskusjon om eksponering av barn. Det er en helt annen debatt. (Og sannsynligvis en vi faktisk er helt enige om!) Det var et svar på hvordan noen kunne beundre Heitmann som mor. Det gjør jeg. Synes hun virker som en kjempeflink Mamma som gjør alt hun kan for barna sine. Selvom hun er ung og står med alt alene 24/7. Over og ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun endelig har barnefri, synes eg ikke at en 3-dagers fyllekule som hun sier, er det rette! Mye moro sikkert, men uthvilt og klart for nye tøffe dager med kidsa blir man ikke! SÅ hun bør ikke klage etterpå!

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moongirl skrev:

Når hun endelig har barnefri, synes eg ikke at en 3-dagers fyllekule som hun sier, er det rette! Mye moro sikkert, men uthvilt og klart for nye tøffe dager med kidsa blir man ikke! SÅ hun bør ikke klage etterpå!

 

Synes en tredagers er helt innafor og noe hun sikkert trenger mer enn å hvile selv om hun er aldri så sliten. Å ha det gøy og å være sosial gir også energi (selv om fylla tar på..) og akkurat det å være sliten etter ei fyllekule har ingen sånn egentlig "rett til" å klage på, ganske så selvforskyldt;)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...