Gå til innhold

Jeg har en uendelig stor kjærlighetssorg jeg må ut av - Tips til hva jeg kan fokusere på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke mer. Han vil ikke snakke, og jeg klarer ikke mer. Jeg ønsker bare å være lykkelig og tilfreds med livet mitt, men jeg har mistet interesse for gamle hobbyer og gamle venner. Jeg kan ikke snakke med dem om sorgen, de vil ikke forstå. Derfor ønsker jeg tips til fine positive ting og opplevelser som jeg kan gjøre helt alene. Jeg vurderer også å flytte, men vil først begynne med reiser. 

Gjerne reiser, friluftsliv, Eller andre småting jeg kan gjøre her og nå.Alle tips tl hvordan jeg kan glemme han mottas med takk.

Vet ikke om tråden hører til her, men mod fr flytte den hvis den er bedre et annet sted.

Anonymkode: 968ce...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, du bør snakke om sorgen.. Alle tror at "de ikke vil forstå" når det pågår kraftig kjærlighetssorg.. Men du, det gjør man..Snakk med venner om dette. Ikke sperr de ute..

Ellers har du jo fine ideer.. Flytte til et nytt sted? En tur ute i naturen? :) 

Anonymkode: 384ca...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi det tid. Det vil komme bedre dager, der fremme - også når man føler man ikke klarer mer... Ikke gå inn or å glemme, det klarer du ikke likevel. Gråt når du må, gå deg en tur, Finn små elementer av glede her og der. Men du må gi det tid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighetssorg er en ganske heftig krise i livet. Alle vil bort, men å flytte fra kjente og kjære forandrer ikke sorgen din. Har man gode venner så lytter de uansett! Det er godt å få satt ord på det du føler. Jeg syntes det hjalp å skrive om hvordan jeg hadde det på pcn. De vanlige tipsene som frisk luft, trening, sosiale ting, jobb osv er viktig! Da får du litt andre ting å tenke på, istedenfor å grave deg ned i sofaen. En tur til frisøren for en forandring kan være deilig!

Ikke minst må du godta at dette er en sorg som kommer og går! Noen dager er du på bedringens vei, andre dager er du nede i kjelleren igjen. Sånn er det bare..

Du kan ikke ha kontakt med eksen når du har det sånn, da kommer du deg ikke videre. Du blir bare sinnsykt skuffa. Vil han ikke så vil han ikke. Godta det. Finn deg selv og hvem du er uten ham, kanskje finner du ut noe nytt?

Anonymkode: b5259...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid, tid, tid og desverre ennå litt tid. En eller to gode venner du kan snakke med, gråte deg ferdig og sørge deg ferdig. Ute av syn ute av sinn hjelper på. Gjøre aktiviteter hjelper der og da. Man reagerer ulikt ved ulike brudd. For min del tok denne gangen mye lengre tid enn en annen gang. Men jeg tror kjærligheten kommer tilbake  til meg igjen. Det man lærer er at kjærlighetssorg gjør forferdelig vondt. Klem og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og råd. Jeg har virkelig ingen  snakke med om dette, for tro meg, de vil ikke forstå situasjonen. De vil bare himle med øynene, gjøre narr, le av meg og spre det videre bak min rygg. Det vet jeg med sikkerhet da dette er en veldig spesiell situasjon. Jeg kommer til å være alene resten av mitt liv. 

Det er dager jeg tror jeg er blitt kvitt sorgen, før den plutselig slår til med enda større kraft enn før. Jeg bare vet at dette blir jeg ikke fri fra.

Anonymkode: 968ce...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og råd. Jeg har virkelig ingen  snakke med om dette, for tro meg, de vil ikke forstå situasjonen. De vil bare himle med øynene, gjøre narr, le av meg og spre det videre bak min rygg. Det vet jeg med sikkerhet da dette er en veldig spesiell situasjon. Jeg kommer til å være alene resten av mitt liv. 

Det er dager jeg tror jeg er blitt kvitt sorgen, før den plutselig slår til med enda større kraft enn før. Jeg bare vet at dette blir jeg ikke fri fra.

Anonymkode: 968ce...3b0

Jeg har det på samme måten, dersom det er noe trøst i det... 

Anonymkode: b5c9e...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...