Gå til innhold

Hva du kan gjøre når du ikke liker barnets lærer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt enig i denne artikkelen. Det er fryktelig dumt å snakke nedsettende om skolen hjemme, så uansett hva barnet forteller om skolen, vær nøytral. Så kontakter man skolen. Barn burde ikke blandes inn i uenigheter, konflikter eller problemer som gjelder voksne. 

Anonymkode: db93d...947

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt enig i denne artikkelen. Det er fryktelig dumt å snakke nedsettende om skolen hjemme, så uansett hva barnet forteller om skolen, vær nøytral. Så kontakter man skolen. Barn burde ikke blandes inn i uenigheter, konflikter eller problemer som gjelder voksne. 

Anonymkode: db93d...947

Absolutt! Hva når barnet ikke kan fordra læreren...:-( 

Anonymkode: 33882...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper vi på en bedre lærer neste år :) vi ser uansett på det som vår oppgave å læreopp barna våre, læreren/ skolen  er kun et supplement.

Anonymkode: 0ed80...0a1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper vi på en bedre lærer neste år :) vi ser uansett på det som vår oppgave å læreopp barna våre, læreren/ skolen  er kun et supplement.

Anonymkode: 0ed80...0a1

Hvordan kan du se det som et supplement når de er der over 30 timer hver uke? Jobber dere like mye med å lære opp ungene hjemme?

Anonymkode: 1a22c...f30

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk positivt og med respekt om læreren.  Ta opp problemer med læreren (eller ledelsen om noe er veldig vanskelig ) uten å alltid involvere barnet . Vis at du alltid er opptatt av at barnet ditt har det bra, men ha to tanker i hodet samtidig.  En lærer er opptatt av at alle elevene skal ivaretas.  Blir det snakket negativt på hjemmebane er det vanskelig å få til gode relasjoner i skolen.  

Anonymkode: 76d0e...8c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du se det som et supplement når de er der over 30 timer hver uke? Jobber dere like mye med å lære opp ungene hjemme?

Anonymkode: 1a22c...f30

Skal ikke si vi jobber 30 timer i uka, men de 30 timene på skolen går med til mye annen læring enn faglæring.vi anser hoveddelen av opplæring som noe vi selv tilfører. 

Anonymkode: 0ed80...0a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du se det som et supplement når de er der over 30 timer hver uke? Jobber dere like mye med å lære opp ungene hjemme?

Anonymkode: 1a22c...f30

Et barn som ikke lærer noe hjemme, vil ikke lære mye på skolen. (Ikke meg du siterte)

Anonymkode: db93d...947

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske lærere har sine begrensninger og mange av de er nokså enkle og bokstenkere...De fleste i Norge går i den offentlige skolen og det er kommunen/fylkeskommunen som administrerer. 

Det kan være grei kvalitet det, men i beste fall gjennomsnittlig. Foreldre er derfor de viktigste kunnskapsformidlerne og verdibærerne for barna sine.

Anonymkode: 33882...178

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke si vi jobber 30 timer i uka, men de 30 timene på skolen går med til mye annen læring enn faglæring.vi anser hoveddelen av opplæring som noe vi selv tilfører. 

Anonymkode: 0ed80...0a1

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et barn som ikke lærer noe hjemme, vil ikke lære mye på skolen. (Ikke meg du siterte)

Anonymkode: db93d...947

Jeg er selvsagt klar over at grunnlaget legges hjemme, på en måte. Syns bare det høres litt vel pessimistisk ut å se på skolegangen bare som et supplement.. Da er jo de 13 årene i grunnskolen ganske dårl

Anonymkode: 1a22c...f30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske lærere har sine begrensninger og mange av de er nokså enkle og bokstenkere...De fleste i Norge går i den offentlige skolen og det er kommunen/fylkeskommunen som administrerer. 

Det kan være grei kvalitet det, men i beste fall gjennomsnittlig. Foreldre er derfor de viktigste kunnskapsformidlerne og verdibærerne for barna sine.

Anonymkode: 33882...178

Og heldigvis greier vi enkle,begrensede og gjennomsnittlige lærere, å lære elevene både å lese, skrive og ha respekt for alle mennesker, til og med de som er belemret med fullstendig ufordragelige foreldre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*dårlig investert tid, skulle det stå. Jeg håper og tror mine barn lærer mye nyttig, både faglig og menneskelig i løpet av skolegangen sin. Hjemme kan de lære litt andre ting, naturligvis mer av det jeg personlig syns er viktig, f.eks om kunst, matlaging eller andre ting som ikke er så høyt prioritert på skolen.

Anonymkode: 1a22c...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norske lærere har sine begrensninger og mange av de er nokså enkle og bokstenkere...De fleste i Norge går i den offentlige skolen og det er kommunen/fylkeskommunen som administrerer. 

Det kan være grei kvalitet det, men i beste fall gjennomsnittlig. Foreldre er derfor de viktigste kunnskapsformidlerne og verdibærerne for barna sine.

Anonymkode: 33882...178

...for foreldrene flest har gått på en bedre skole enn lærerene i Norge? Skjønner ikke helt logikken her.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Unika skrev:

...for foreldrene flest har gått på en bedre skole enn lærerene i Norge? Skjønner ikke helt logikken her.

Foreldre er jo eldre enn barna, så de har jo gjerne mye erfaring og lærdom å gi videre til sine barn. Får man barn og overlater hele oppdragelsen til skolen er man, unnskyld meg, lettere tett i pappen. Læreren er ikke mora eller faren til noen av ungene.

Anonymkode: db93d...947

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt! Hva når barnet ikke kan fordra læreren...:-( 

Anonymkode: 33882...178

Da finner du ut hvorfor barnet ikke fordrar læreren. Ofte er grunnen ikke god. Da fortsetter du å forholde deg positiv til skolen. 

Anonymkode: b2ac8...272

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert lærere der ute som ikke kan fordra foreldrene til sine elever også. Men likevel så lar de det ikke gå utover elevene.

Tror ikke det er lurt å snakke nedsettende om læreren, da vil barnet ditt ha en negativ holdning til skolen og læreren, dette vil påvirke læringen til ditt barn. Hvis det er noe spesifikt ditt barn synes er ubehagelig ved en lærer så bør du ta det opp med skolen på en sakelig måte. Men hvis du som forelder ikke liker læreren synes jeg du skal holde for deg selv. 

 

Synes det er trist at foreldre viderefører negative holdninger hos barn, så jeg håper ikke barnet ditt begynner å mislike sin lærer fordi du ikke liker vedkommende. 

 

Anonymkode: b9fee...c3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

*dårlig investert tid, skulle det stå. Jeg håper og tror mine barn lærer mye nyttig, både faglig og menneskelig i løpet av skolegangen sin. Hjemme kan de lære litt andre ting, naturligvis mer av det jeg personlig syns er viktig, f.eks om kunst, matlaging eller andre ting som ikke er så høyt prioritert på skolen.

Anonymkode: 1a22c...f30

Jeg tror de lærer mye sosialt og menneskelig gjennom skolegangen sin, og det er jo veldig viktig. Jeg er veldig skuffet over det faglige nivået, og vi kompenserer mye for det på fritiden. 

Anonymkode: 0ed80...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for det finnes jo ikke lærere som mobber eller misbruker barn, så for alle del ikke hørt på ungen din, og glatt overflate best mulig.

Anonymkode: d2996...ecc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei for det finnes jo ikke lærere som mobber eller misbruker barn, så for alle del ikke hørt på ungen din, og glatt overflate best mulig.

Anonymkode: d2996...ecc

Man skal jo alltid høre på hva som er grunnen til at et barn ikke liker læreren. Hvis det er grunn til bekymring,så tar man det selvfølgelig videre. I de fleste tilfeller har elevene derimot veldig tåpelige grunner. Jeg jobber selv som lærer, og hører elevene klage på kollegaene mine hele tiden (de klager sikkert på meg når jeg ikke er til stede også.) I 99% av tilfellene er det de klager på bare tull. 

Anonymkode: b2ac8...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei for det finnes jo ikke lærere som mobber eller misbruker barn, så for alle del ikke hørt på ungen din, og glatt overflate best mulig.

Anonymkode: d2996...ecc

Ingen som mener at du ikke skal høre på ungen, men forholde deg nøytral og saklig ovenfor ungen. Om barnet kommer og forteller om noe som har skjedd med en lærer på skolen, så er det bedre å si noe sånt som "det var veldig synd, jeg skal kontakte skolen og snakke med de om det".

I stedet for "Herregud for en idiotisk lærer, hun burde du holde deg unna! Jeg skal få henne sparket!!" eller noe. Da lærer ungen at det er greit å oppføre seg som en idiot for å løse et problem. 

Jeg jobber også som lærer, og noen foreldre er raske til å tro det verste da, om ungen kommer hjem og forteller noe. Men da setter jeg pris på om foreldrene tar en hyggelig telefon og spør etter min side av saken. Ofte høres det verre ut fra barnets side. Men foreldre må ikke nøle med å ta kontakt. Skjønner jo at de lurer :)

 

Anonymkode: db93d...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...