Gå til innhold

Tatt bort


a l'orange

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har full forståelse for at det er surt for den andre å gå inn i en relasjon med meg, for jeg vet at det blir sånn som dette. Ble like overrasket selv når jeg oppdaget hvor redd jeg var for forhold og følelser, for det var ikke sånn tidligere. I ettertid har jeg holdt meg unna forhold.

Anonymkode: e57e0...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, a l'orange skrev:

Jeg har opplevd det selv, jeg har sett flere tråder om dette på KG, og jeg har lest mange svar fra mennesker som har opplevd å være på en av to sider i denne situasjonen; De er lykkelige sammen, alt er bra, og så forsvinner den ene.

Ghosting, de forsvinner rett ut i løse luften, eller de sier de trenger pause eller rom, eller de gjør det slutt.

Tilbake sitter et menneske og vet ikke hva det skal tenke. Stort sett ender det opp med ett av to; Man forstår ingenting, man føler seg sviktet og at den andre gjør dette mot en, det påvirker ekstremt negativt og man avslutter alle forbindelser ELLER man har forståelse for det og tar det med ro inntil den andre kommer tilbake. Samt en hel del reaksjoner som er en blanding av disse to.

Jeg vet ikke helt hva dette skyldes, men jeg har en mistanke om at det skyldes forpliktelsesangst og problemer med tilknytting. Kjærlighet føles vondt. Det er skummelt. Det å få seg kjæreste åpner opp for en hel mengde vonde ting, man kan bli lurt, sviktet, dumpet, man risikerer at den andre ikke er like glad i en som man er i de, man risikerer at de blir syke, dør, man har et ansvar som man ikke har som single. Og så stokker det hele seg. Dette er ikke alltid tanker og følelser man er klar over selv en gang. Jeg synes det er fullt forståelig at det skjer en krise inni et menneske som blir glad i noen.

Samtidig så har jeg forståelse for alle de som ikke takler at partneren gjør slike ting. Det å forsvinne er en form for manipulasjon, selv om det ikke er ment sånn. Man skremmer den andre i så stor grad at tilliten kan bli borte.

Å snakke om slike ting med en gang man går inn i en relasjon er sikkert det mest nyttige. Men kanskje ikke man vet at det kommer til å skje? Og kanskje man ikke vet hvordan man snakker om det?

Denne tråden er for de som har opplevd å være på den ene eller den andre siden, som vil lære mer om det eller har noe å bidra med. Håper det er noen av dere som har historier eller artikler å komme med! :)

Dette er gammelt nytt. Har vært slik siden tidenes morgen. Er heller på tide at folk snart forstår at det er helt vanlig.

Anonymkode: c441e...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at det er slik og henger meg ikke opp i det. Men likevel mener jeg at folk som bruker andre på den måten er komplette tapere, man gir måneder av livet sitt til en person og vips, takk for meg og borte er de. Søppelfolk.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, a l'orange skrev:

Mener du det om mennesker som blir syke også?

Snakker vi ikke om ghosting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tråden, ts. Håper jeg lærer noe.. :) 

Anonymkode: e57e0...d1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Silfen skrev:

Snakker vi ikke om ghosting?

Hadde aldri hørt om ghosting før ganske nylig. Det er noen likheter der med de som trekker seg bort når ting blir seriøst, men har inntrykk av at ghosting er mer bevisst og det andre er en frykt. Selvom jeg ikke er helt sikker...

Anonymkode: e57e0...d1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri hørt om ghosting før ganske nylig. Det er noen likheter der med de som trekker seg bort når ting blir seriøst, men har inntrykk av at ghosting er mer bevisst og det andre er en frykt. Selvom jeg ikke er helt sikker...

Anonymkode: e57e0...d1c

Tenker at ghosting er, bare for å sette et tall, noe som folk gjør for eksempel første halvåret i en dateperiode. Dette som TS snakker om er jo ikke ghosting, slik jeg ser det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har selv tatt det skrittet å bare forsvinne, men først etter å ha gitt klar beskjed om at man ikke passer sammen. Enkelte mennesker blir fort intense og snakker allerede om giftermål, barn, flytte sammen, treffe familie og venner bare den første måneden. Møte opp på jobb eller ringe hele tiden når man ikke er fysisk sammen. 

Også blir man enda mer intenst når jeg sier at jeg trenger litt mer luft og oppleve å bli stalket når jeg sier at jeg sier at man ikke passer sammen. Da er den letteste løsningen å bare forsvinne, blokkere og ignorere. 

Anonymkode: d88a1...63a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest canacas
9 minutter siden, a l'orange skrev:

Det skjønner jeg. Men det er ikke denne formen for dumping jeg snakker om her. Jeg snakker om de som har det fint sammen, passer sammen og så videre.

Vi har vel forsåvidt bare èn side av saken. Det er mange som innbiller seg at det er drømmeforholdet med drømmepartneren osv - mens motparten ikke opplever det samme. Hvor mange går ikke rundt og tror de lever i en drøm, men så er det kun en illusjon? Jeg ser ikke bort fra at en stor andel av disse innleggene som dukker opp i disse trådene rett og slett kommer fra drømmesituasjoner, der realiteten egentlig er en helt annen. Det er mange som kveler ihjel forholdene sine, og motparten bruker tid på å komme seg vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, a l'orange skrev:

Vel, uansett hvor gammelt nytt dette er, så er det tydeligvis ikke vanlig at mennesker forstår mekanismene her. Jeg ser at mange reagerer med ekstrem engstelse - Har det skjedd noe? - eller med ekstremt sinne - Hvordan kunne vedkommende gjøre dette mot meg? - og slike ting. Viss man hadde informert litt mer rundt disse tingene, er det ikke sikkert vi hadde behøvd å oppleve så mye negativt knyttet til det.

Og det er liksom dette da, som er min agenda med tråden her :)

http://tryggere.no/faglitteratur/tilknytning/

http://dyade.no/tidsskrift/dyade_2015_01_ensom_eller_tosom/kjaerlighetens_soete_klamme_baand

Hva med å ta ansvar selv og faktisk tenke over at noe slikt meget vel kan inntreffe?

Folk må virkelig ta seg en bolle. Skjønner man ikke at dette kan skje, får man bare ha det så godt.

Anonymkode: c441e...0cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...