Gå til innhold

Skal i begravelse i morgen, men ...


KaDust

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke droppe å dra i forelesning og må derfor reise rett fra forelesning til begravelsen. Hva kan jeg ha på meg da? Kan ikke gå i begravelses-antrekk på skolen akkurat, så jeg prøver å finne en gylden midtvei.

Jeg har en sort bukse (men finner den forøvrig ikke nå :sukk:), men jeg har ingen sort genser og den eneste sorte toppen jeg har er en simpel singlet.  Tips? Hva er akseptert? Det er snakk om en person jeg har sett på som en onkel hele livet (han har levd med tanten min så lenge jeg kan huske), men som ikke er blods-familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke gå kledd i svart, så lenge antrekket er relativt pent, du unngår veldig skrikende farger/mønstre og ikke viser masse hud :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne et toalett å skifte på? Ellerr om du drar på forelsning i de klærne du tenker å bruke i begravelsen så synes ikke jeg det er noe unormalt. Spør noen så må det være greit å si at du skal noe etter forelesningen? 

Anonymkode: 174ce...22e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode forslag over her, og hvis du egentlig tenker kjole, så kan du ta en genser over når du er på skolen, blir mindre "pyntet" med en gang, ser jo bare ut som et skjørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke gå i helsvart antrekk, det er ikke nødvendig. En lys pen jakke, eller genser, går fint an. Glorete farger og mønstre ville jeg unngått. Kondolerer.

Anonymkode: 5fb71...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjole med tykk strømpebukse som du kan ha en cardigan mens du er på skolen. Må ikke være helsvart.

Anonymkode: 787a6...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det viser seg at jeg ikke har en eneste sort kjole og alle kjolene mine er i sprakende farger eller mønstre. Er det mulig.

Med tanke på hvor mange som dør rundt meg, burde jeg jo ha klart å karre til meg et begravelsesantrekk, men neida.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kanskje et par pene bukser/jeans og en fin genser som passer til? Eller kanskje et pent skjørt og en langermet overdel som passer til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en mørk kåpe eller frakk? Bruker du mørke sko og strømper til er det ingen som ser hva du har under kåpen. 

Anonymkode: fd8f2...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare slitne jeans og ingen pentopper o.l. Jeg er ikke noe glad i å shoppe, derav det mangelfulle klesskapet.

Jeg fant en sort bomullskjole nederst i skapet, den hadde falt av hengern, men da er jo problemstillingen at den ikke er pen nok (ei heller lang nok). Den ligner på denne men har synlige lommer foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en mørk kåpe eller frakk? Bruker du mørke sko og strømper til er det ingen som ser hva du har under kåpen. 

Anonymkode: fd8f2...94a

Har en mørkegrå kåpe jeg tenkte jeg skulle bruke utenpå, men den er kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kun skal delta i kirken, altså ikke etterpå i en sammenkomst med pårørende, ville jeg ikke brukt så mye tid på å tenke farger osv. Kle deg normalt pent. For de pårørende er det viktigste at de som brydde seg om avdøde møter opp i kirken og viser sin respekt , medfølelse og omtanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare bruke sort bukse og en enkel bluse/skjorte i en enkel ren farge uten mønster/sprikende farger. Kjolen du linket til er forresten helt grei å ha på seg i begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden det er noen du kjenner godt regner jeg med at du skal på sammenkomsten etterpå. Har du et mørkt skjørt eller bukse kan du jo bare putte en mørk genser i vesken mens du er på forelesning. Jeg hadde aldri stusset over at noen kom i svart bukse og genser på en forelesning da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alternativene mine ser ut til å være en sort bukse, enkel sort singlet og en grå ullcardigan, eller annen farge på singlet, eller den litt vel korte sorte bomullskjolen med lommer som jeg evt må pynte opp.

Jeg har nemlig bare basics i skapet mitt + spill-relaterte klær. Herlighet, får se etter en sort kjole som kan brukes i begravelser etter denne er gjennomført.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, KaDust skrev:

Har bare slitne jeans og ingen pentopper o.l. Jeg er ikke noe glad i å shoppe, derav det mangelfulle klesskapet.

Jeg fant en sort bomullskjole nederst i skapet, den hadde falt av hengern, men da er jo problemstillingen at den ikke er pen nok (ei heller lang nok). Den ligner på denne men har synlige lommer foran.

Jeg synes den kjolen er passende. 

Anonymkode: fd8f2...94a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte kjolen, sorte, mørke strømpebukser og en litt pen cardigan blir bra.

Anonymkode: 6e13e...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...