Gå til innhold

Selge LV veske initialer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 8 mnd siden kjøpte jeg en LV veske, i neverfull mm damier. Denne kjøpte jeg da for omtrent 10 000. Tok da initialene mine på den, og lurer av ren nysgjerrighet hvor mye den 'går ned i verdi' om man en gang vil selge den? Om dere skulle solgt den den dag i dag, hvor mye omtrent ville dere solgt den for?

Anonymkode: b6331...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på finn,ebay og andre slike sider. Der får du et godt inntrykk av hva de går får. Med initialer må du nok legge deg en god del under der igjen. Jeg kjøper selv ofte vesker brukt og ville ikke betalt mer enn 1000 - 1500 for en veske med initialer. Du finner sikkert noen som vil betale noe mer, men du må også forholde deg til at du har mange færre potensielle kjøpere da mange aldri vil ha med initialer og i hvert fall ikke andres. 

Hvis du har initialer med farge tror Jeg dette kan fjernes av lv. 

Anonymkode: 34880...d98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 8 mnd siden kjøpte jeg en LV veske, i neverfull mm damier. Denne kjøpte jeg da for omtrent 10 000. Tok da initialene mine på den, og lurer av ren nysgjerrighet hvor mye den 'går ned i verdi' om man en gang vil selge den? Om dere skulle solgt den den dag i dag, hvor mye omtrent ville dere solgt den for?

Anonymkode: b6331...65c

Hva ville du betalt for en slik veske med andres sine initialer?

Du bør jo ikke spørre fornuftige folk om slikt, men heller de som er villig til å blåse av femsifrede beløp på vesker.

Anonymkode: 7e7b9...31e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør jo ikke spørre fornuftige folk om slikt, men heller de som er villig til å blåse av femsifrede beløp på vesker.

Anonymkode: 7e7b9...31e

Så alle dine penger bruker du på leie/lån, mat og sparing hvor sistnevnte kun brukes til videre investeringer? La nå folk få bruke pengene sine på det de vil. 

Noen bruker penger på røyk eller snus. Andre på noen. Noen på reiser og andre på bil etc. 

Anonymkode: 34880...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør jo ikke spørre fornuftige folk om slikt, men heller de som er villig til å blåse av femsifrede beløp på vesker.

Anonymkode: 7e7b9...31e

Hva har det med TS sitt spørsmål å gjøre? 

Pengebruk i Norge handler ene og alene om prioriteringer. Du kunne garantert spist annerledes, bodd billigere, brukt mindre strøm, droppet alkohol, solgt bilen, droppet iPhone, sagt opp TV og internett, og gitt 20 000 til barna i Afrika du og. 

Nesten alt vi bruker penger på i dette landet handler om selvrealisering. 

Endret av Athene
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Athene skrev:

Hva har det med TS sitt spørsmål å gjøre? 

Pengebruk i Norge handler ene og alene om prioriteringer. Du kunne garantert spist annerledes, bodd billigere, brukt mindre strøm, droppet alkohol, solgt bilen, droppet iPhone, sagt opp TV og internett, og gitt 20 000 til barna i Afrika du og. 

Nesten alt vi bruker penger på i dette landet handler om selvrealisering. 

Man bør jo slitte likesinnede slike spørsmål om hva noen vesker er verdt. At de ikke er verdt 50 kroner får nå så være, men 10 000 på en veske er rett og slett ikke verdt det.

For øvrig bruker jeg null kroner på luksus, da trygda ikke strekker til slikt.

Anonymkode: 7e7b9...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man bør jo slitte likesinnede slike spørsmål om hva noen vesker er verdt. At de ikke er verdt 50 kroner får nå så være, men 10 000 på en veske er rett og slett ikke verdt det.

For øvrig bruker jeg null kroner på luksus, da trygda ikke strekker til slikt.

Anonymkode: 7e7b9...31e

For deg. Ikke for meg og TS.

Om du lever på trygd forstår jeg dine prioriteringer. Men hadde du hatt mer penger hadde også du brukt de på noe som andre mente ikke var verdt det. Forsøk å respektere andre, og ikke bare se verden kun med utgangspunkt i din økonomi og dine preferanser. 

Anonymkode: 1478f...27b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man bør jo slitte likesinnede slike spørsmål om hva noen vesker er verdt. At de ikke er verdt 50 kroner får nå så være, men 10 000 på en veske er rett og slett ikke verdt det.

For øvrig bruker jeg null kroner på luksus, da trygda ikke strekker til slikt.

Anonymkode: 7e7b9...31e

Ja, men nå er det kanskje en del likesinnede her inne på KG. TS har faktisk postet innlegget under kategorien "klær, sko og mote". Hva du personlig mener om slike vesker har ingenting med TS sitt innlegg her å gjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For deg. Ikke for meg og TS.

Om du lever på trygd forstår jeg dine prioriteringer. Men hadde du hatt mer penger hadde også du brukt de på noe som andre mente ikke var verdt det. Forsøk å respektere andre, og ikke bare se verden kun med utgangspunkt i din økonomi og dine preferanser. 

Anonymkode: 1478f...27b

Har hatt mer penger og de gikk i alle fall ikke til vesker i 10 000 kroners klassen. Det er faktisk ikke noe som roper høyere idiot enn slike ting. iPhone like dan. Koster 1 tredjedel å lage, men fy hvor mange bare må ha iPhone enten de skjønner den eller ikke.

Respektere aldri idioti. Aldri.

Anonymkode: 7e7b9...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt mer penger og de gikk i alle fall ikke til vesker i 10 000 kroners klassen. Det er faktisk ikke noe som roper høyere idiot enn slike ting. iPhone like dan. Koster 1 tredjedel å lage, men fy hvor mange bare må ha iPhone enten de skjønner den eller ikke.

Respektere aldri idioti. Aldri.

Anonymkode: 7e7b9...31e

Og ellers går det bra med deg? 

 

Anonymkode: 68bc8...1d1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt mer penger og de gikk i alle fall ikke til vesker i 10 000 kroners klassen. Det er faktisk ikke noe som roper høyere idiot enn slike ting. iPhone like dan. Koster 1 tredjedel å lage, men fy hvor mange bare må ha iPhone enten de skjønner den eller ikke.

Respektere aldri idioti. Aldri.

Anonymkode: 7e7b9...31e

Da hadde du ikke nok penger.

Jeg vil tippe du i hvert fall kan få 6000-7000, TS. Hvis jeg hadde hatt fryktelig lyst på en Neverfull, kunne jeg nok betalt det på tross av initialene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, funginger skrev:

Da hadde du ikke nok penger.

Jeg vil tippe du i hvert fall kan få 6000-7000, TS. Hvis jeg hadde hatt fryktelig lyst på en Neverfull, kunne jeg nok betalt det på tross av initialene. 

Jeg ville ikke betalt noe særlig mer enn 3000kr hvis brukte uten initialer ligger på 5000-7000kr på finn.no. 

Endret av amadine
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok lett ganske lenge etter en uten, men kunne kjøpt om det var en god pris. Da noen tusen under "takst". 

Anonymkode: 69d15...965

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

Jeg ville ikke kjøpt en veske med initialer i det hele tatt, med mindre den lå veldig langt under "normalprisen" (altså hva andre vesker av samme modell og samme standard ble solgt for). Det holder ikke å gå ned en tusenlapp liksom, da jeg ikke ville hatt en veske med andres initialer. Med mindre det er mine initialer også, da blir selvsagt saken en helt annen. Men til det er sannsynligheten liten. Kanskje jeg ville betalt 3000 for den om den var som ny. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er en veske det finnes tusen av på dusinet, og de selges brukt til halv pris. 4000-5000kr.  Men med to store initialer som ikke en gang er dine egne over vesken og i en skrikende farge synker jo verdien, hvor mye er vanskelig å anslå. Jeg personlig hadde betalt maks 500kr, vil ikke gå rundt med navnet til noen andre over vesken min :P 

Anonymkode: fbe2f...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en veske det finnes tusen av på dusinet, og de selges brukt til halv pris. 4000-5000kr.  Men med to store initialer som ikke en gang er dine egne over vesken og i en skrikende farge synker jo verdien, hvor mye er vanskelig å anslå. Jeg personlig hadde betalt maks 500kr, vil ikke gå rundt med navnet til noen andre over vesken min :P 

Anonymkode: fbe2f...af2

Forresten du har jo ikke sagt hvilke type initialer du har på akkurat din veske. Det typiske for LV er jo de to loddrette stripene i enten rosa, gul, grønn og store bokstaver i midten. MEN de har jo også initialer på hanken, det er jo mye mer anonymt. Så hvis din har det ville jeg ha betalt litt mer enn en 500 lapp, da vises de ikke så godt. 

 

 

Anonymkode: fbe2f...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De går veldig ned i verdier. Du kan tenke deg en iPhone til 9000, hvis den er brukt en mnd får man så vidt 5000,- for den. 

Har Iphonen blitt brukt over lengre tid, maks 1 år. Kanskje 2500,- - 3000,- 

verdien synker veldig. Så tenk om før man kjøper og selger, om den går ned så mye i verdi. Det spiller ingen rolle hva du har betalt, og det heter ikke noe "Men jeg taper penger" Du velget å kjøpe og selge, du taper penger. 

 

Har ikke fått stort for mine LV, MJ, MK vesker heller. 

Anonymkode: 06799...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte forresten å beholde de da jeg ikke kunne få mer en 4500 for en LV som kostet omtrent 15.000. 

Anonymkode: 06799...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De går veldig ned i verdier. Du kan tenke deg en iPhone til 9000, hvis den er brukt en mnd får man så vidt 5000,- for den. 

Har Iphonen blitt brukt over lengre tid, maks 1 år. Kanskje 2500,- - 3000,- 

verdien synker veldig. Så tenk om før man kjøper og selger, om den går ned så mye i verdi. Det spiller ingen rolle hva du har betalt, og det heter ikke noe "Men jeg taper penger" Du velget å kjøpe og selge, du taper penger. 

 

Har ikke fått stort for mine LV, MJ, MK vesker heller. 

Anonymkode: 06799...d19

Det er stor forskjell på en iPhone og en LV-veske...  Selvsagt vil ingen betale så mye for en brukt iPhone, for man vet aldri hva man får. Hvordan den fungerer. En veske kan man ihvertfall undersøke for feil og mangler når man kjøper den, det er ikke så mye som kan dukke opp etterhvert. Man kan heller ikke sammenligne Louis Vuitton med Michael Kors eller MBMJ (hvis det er det du mente), da dette er mye billigere vesker i utgangspunktet og har langt dårligere kvalitet. 

Man kan få ganske mye igjen for designervesker (ordentlige designervesker, ikke MK). Man kan ikke regne med p få igjen hele prisen, med mindre merket har hatt en markant prisøkning siden man kjøpte det, men man kan få igjen ganske mye. Men hvor mye man får igjen avhenger selvsagt av blant annet hvor slitt veska er, om den har noen andre mangler eller om noen for eksempel har hotstampet sine egne initialer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forresten du har jo ikke sagt hvilke type initialer du har på akkurat din veske. Det typiske for LV er jo de to loddrette stripene i enten rosa, gul, grønn og store bokstaver i midten. MEN de har jo også initialer på hanken, det er jo mye mer anonymt. Så hvis din har det ville jeg ha betalt litt mer enn en 500 lapp, da vises de ikke så godt. 

 

 

Anonymkode: fbe2f...af2

Det du snakket om med de fargede stripene, kalles mon monogram :) jeg har inntrykk av at dette ikke er så veldig vanlig, siden det koster noen tusen (?). Hot stamp derimot, der de trykker initialene på hanken, er mye mer vanlig, siden LV tilbyr dette gratis. Om det er mon monogram ts snakker om, så vil jeg si at veska nesten ikke er verdt noen ting for andre enn ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...