Gå til innhold

Tråden for privatister - Vår/Sommer 2017!!


EivGrims

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Loppa123 skrev:

Jeg trakk typisk norsk :) og språk debatt på 1800 og 1900 tallet

Gikk det bra? :) takk for at du også deler for hva du trakk :) 

Anonymkode: d9706...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg kan jo tydeligvis en del, men jeg har tydeligvis fokusert på det som er viktig og var heldig mtp tema. I går kveld hadde jeg seriøst sammenbrudd og holdt på å droppe hele greia. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få 6.

Har hørt mye bra om de bøkene! Jeg kjøpte boken "Norsk på 30 dager", og hadde jo i utgangspunktet tenkt til å følge den slavisk, men pga sykdom så ble det på en ukes tid i stedet. Så mye på videoene til forfatteren av boka, samt Stine Brynildsen sine videoer på youtube. De var faktisk til stor hjelp, og på slutten så jeg utelukkende på video fra youtube og skrev notater.

Få deg en oversikt over de litterære periodene og ha god oversikt over to-tre tekster til hver periode. Sensor sa før eksamen i dag at de la stor vekt på tekstene vi hadde lest, og på hvilken måte teksten kjennetegner perioden den er skrevet i. Les også om språkdebatten og få med deg reformene på 1900-tallet. 

Fikk dessverre ikke med meg hva de andre trakk.

Anonymkode: ed749...1be

Velfortjent 6! :)  skal sjekke ut YouTube! , takk for tips :) 

Du har ikke gått glipp av mye med å ikke lese "norsk på 30 dager" føler den boken er mer studieteknikk, og grei innføring over hva man må lese gjennom.. 

 

Anonymkode: d9706...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis andre har lyst å dele hva de trakk på norsk muntlig og historie, blir jeg evig takknemlig! :blomst: 

 

Anonymkode: d9706...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal ha privatisteksamen i matte P2 nå til onsdag!
Har regnet ut gamle eksamensoppgaver som jeg har funnet på matematikk.net noen dager nå, men så tenkte jeg nå...
Har privatisteksamenene vært annerledes enn det elevene har fått på vgs??
Om det er tilfelle, hvor kan jeg finne disse?

Vennlig hilsen
Noia, panikk, nervevrak + altfor mye koffein

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i 1P i morgen og jeg holder på å klikke.. Trenger 4 på eksamenen for å komme inn på studiet jeg ønsker, og jeg tror jeg ligger mest an til å få 3. :(

Anonymkode: 38ead...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Bonobo skrev:

Hei! Jeg skal ha privatisteksamen i matte P2 nå til onsdag!
Har regnet ut gamle eksamensoppgaver som jeg har funnet på matematikk.net noen dager nå, men så tenkte jeg nå...
Har privatisteksamenene vært annerledes enn det elevene har fått på vgs??
Om det er tilfelle, hvor kan jeg finne disse?

Vennlig hilsen
Noia, panikk, nervevrak + altfor mye koffein

Det er annpå når du gikk på vgs sist. Det er nå krav til utregning på datamaskin bla. 

Anonymkode: 11fad...977

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Bonobo skrev:

Hei! Jeg skal ha privatisteksamen i matte P2 nå til onsdag!
Har regnet ut gamle eksamensoppgaver som jeg har funnet på matematikk.net noen dager nå, men så tenkte jeg nå...
Har privatisteksamenene vært annerledes enn det elevene har fått på vgs??
Om det er tilfelle, hvor kan jeg finne disse?

Vennlig hilsen
Noia, panikk, nervevrak + altfor mye koffein

Eksamen for privatister og elever skal være like. Du finner de på matematikk.net. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen i 2-PY på onsdag, og jeg holder på å bli sprø! Får det bare ikke inn i hodet!! :murvegg:

Kunne like gjerne hatt eksamen i gresk, tror jeg. Er akkurat som at hjernen min ikke klarer å behandle tall :bond:

Dette er min siste eksamen av 6 dette året, og jeg tror ikke jeg får sjangsen til å søke høyere studie en annen gang. Hvis jeg ikke klarer denne, vil alt være forgjeves, med andre ord. Det verste er at jeg bare trenger å stå, fordi snittet mitt er ganske bra... Men tror ikke jeg klarer det engang :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/25/2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Hvis andre har lyst å dele hva de trakk på norsk muntlig og historie, blir jeg evig takknemlig! :blomst: 

 

Anonymkode: d9706...3ae

Jeg trakk den industrielle revolusjonen i historie, og husker ikke helt hva jeg fikk spørsmål om etterpå. I norsk muntlig trakk jeg et essay av Holberg, som jeg skulle snakke om. Etterpå fikk jeg spørsmål om språkdebatten. Leselisten og fordypningsemnet ble ikke nevnt med et ord, det var ikke noe sensor likte å vektlegge svarte han da jeg spurte. Litt bitter på akkurat den...

 

1 time siden, Virilja skrev:

Eksamen i 2-PY på onsdag, og jeg holder på å bli sprø! Får det bare ikke inn i hodet!! :murvegg:

Kunne like gjerne hatt eksamen i gresk, tror jeg. Er akkurat som at hjernen min ikke klarer å behandle tall :bond:

Dette er min siste eksamen av 6 dette året, og jeg tror ikke jeg får sjangsen til å søke høyere studie en annen gang. Hvis jeg ikke klarer denne, vil alt være forgjeves, med andre ord. Det verste er at jeg bare trenger å stå, fordi snittet mitt er ganske bra... Men tror ikke jeg klarer det engang :sukk:

Jeg har også 6 stykker, den femte på onsdag (2P), kjenner på det at én stryk betyr null studie til høsten :( Jeg har også greit snitt fra før, men manglet 5 fag. Det er ingen fremtid i jobben min, da den legges ned innen et år, så jeg prøver mitt beste her med å få startet med utdanning. Synes den vgs-kneika er et rent helvete, og burde ikke vært så rigid og komplisert, for faller man ut som ungdom får man store problemer med å hente seg inn igjen. Nei nå er jeg utslitt.

Anonymkode: a8659...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Virilja skrev:

Eksamen i 2-PY på onsdag, og jeg holder på å bli sprø! Får det bare ikke inn i hodet!! :murvegg:

Kunne like gjerne hatt eksamen i gresk, tror jeg. Er akkurat som at hjernen min ikke klarer å behandle tall :bond:

Dette er min siste eksamen av 6 dette året, og jeg tror ikke jeg får sjangsen til å søke høyere studie en annen gang. Hvis jeg ikke klarer denne, vil alt være forgjeves, med andre ord. Det verste er at jeg bare trenger å stå, fordi snittet mitt er ganske bra... Men tror ikke jeg klarer det engang :sukk:

Skjønner hva du mener. Har også 2P på onsdag. Har to to'ere i faget fra før av, da jeg var så heldig å bli trukket opp til eksamen i faget når jeg gikk vg3. Satser på en 3 denne gangen, men blir ærlig talt takknemlig bare jeg får en 2, da blir jeg i hvertfall kvitt èn av to'erne :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Virilja skrev:

Eksamen i 2-PY på onsdag, og jeg holder på å bli sprø! Får det bare ikke inn i hodet!! :murvegg:

Kunne like gjerne hatt eksamen i gresk, tror jeg. Er akkurat som at hjernen min ikke klarer å behandle tall :bond:

Dette er min siste eksamen av 6 dette året, og jeg tror ikke jeg får sjangsen til å søke høyere studie en annen gang. Hvis jeg ikke klarer denne, vil alt være forgjeves, med andre ord. Det verste er at jeg bare trenger å stå, fordi snittet mitt er ganske bra... Men tror ikke jeg klarer det engang :sukk:

Joda, dette skal du klare! Du trenger 12 poeng for å bestå (av 60). Jobb jevnt og trutt gjennom oppgavesettet, og merk av de oppgavene du har klart. Plutselig ser det litt overkommelig ut. Bare pass på at du ikke freaker ut når du ser oppgaver du umiddelbart ikke forstår. Hvis det er en du har vansker med kan du bare hoppe over den, så kan den ligge i bakhodet til du ser på den senere igjen. Sitt hele tiden, for plutselig løsner det. 

Jeg håper det går din vei! 

Anonymkode: 98007...371

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Synes den vgs-kneika er et rent helvete, og burde ikke vært så rigid og komplisert, for faller man ut som ungdom får man store problemer med å hente seg inn igjen. Nei nå er jeg utslitt.

Anonymkode: a8659...218

Enig. Jeg og :klem:

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, dette skal du klare! Du trenger 12 poeng for å bestå (av 60). Jobb jevnt og trutt gjennom oppgavesettet, og merk av de oppgavene du har klart. Plutselig ser det litt overkommelig ut. Bare pass på at du ikke freaker ut når du ser oppgaver du umiddelbart ikke forstår. Hvis det er en du har vansker med kan du bare hoppe over den, så kan den ligge i bakhodet til du ser på den senere igjen. Sitt hele tiden, for plutselig løsner det. 

Jeg håper det går din vei! 

Anonymkode: 98007...371

Tusen takk! :hjerte:

Har jobbet skikkelig hardt for dette, så det er ikke fordi jeg ikke gidder. Har bare problemer med tall, rett og slett. Alltid fått femmere og seksere i språkfag. Men matte..... :raven:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også 2P matte til onsdag og jeg gruer meg. Bare den igjen og jeg har dårlig følelse for 1P. Enten blir det stryk eller så kommer jeg ikke opp fra 2-eren jeg har i 1MY fra før. Gjorde 5 av 8 på delen med hjelpemidler og 4.5 av 9 på delen uten hjelpemidler. Er også ganske sikker på at jeg gjorde noen av dem på en annen måte enn sensorene vil godta.

 

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TinyBean skrev:

Har også 2P matte til onsdag og jeg gruer meg. Bare den igjen og jeg har dårlig følelse for 1P. Enten blir det stryk eller så kommer jeg ikke opp fra 2-eren jeg har i 1MY fra før. Gjorde 5 av 8 på delen med hjelpemidler og 4.5 av 9 på delen uten hjelpemidler. Er også ganske sikker på at jeg gjorde noen av dem på en annen måte enn sensorene vil godta.

 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Virilja skrev:

Hvordan vet du det?

Er en følelse jeg har. Matte har alltid vært mitt svakeste fag og jeg regnet rett og slett ut på måter jeg følte var logiske og funket for meg, og tror det fikk riktige svar. Men jeg er usikker på hvor strenge sensorene er på hvordan forskjellige oppgaver skal regnes, så vet ikke hvor mye som trekkes om man har regnet det ut "annerledes". Det kan selvfølgelig være dårlig selvtillit når det gjelder akkurat dette faget, men har ikke troen på at jeg får så veldig god karakter. :fnise: Men helt ærlig er jeg bare glad for at jeg snart er ferdig, og jeg møtte hvertfall opp og prøvde. x) Riktignok fikk jeg bare til halvparten av alt, men men. 

Endret av TinyBean
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 1P i går, vet allerede at to av oppgavene jeg svarte på er feil.. og jeg må få 4 på denne:( tror ikke det gikk..

Anonymkode: 38ead...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ha 2P selv til onsdag, huff... Hadde 1P i går, hadde håpet på 4 men det kan jeg nok glemme.. Siste oppgaven på del 2 klarte jeg ikke i det hele tatt :fart2: Hadde begge eksamenene i fjor også og fikk 2.. Har lest mye mer nå, men når du sitter der er det jammen ikke lett å huske det man skal. Var skikkelig nervøs også, sovet dårlig osv. Dagen i dag brukes til å se på klippene på Sinus. De er ålreite synes jeg :Nikke: 

Lykke til på onsdag alle som skal i ilden- håper vi får det til!!:nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Min erfaring er at 2P er enklere enn 1p. Har 4 i P2 og ville forbedre p1 fra 3 til 4, men er faktisk usikker på om jeg i det hele tatt får 3 på den eksamenen jeg leverte i går.. 

Anonymkode: 38ead...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! Min erfaring er at 2P er enklere enn 1p. Har 4 i P2 og ville forbedre p1 fra 3 til 4, men er faktisk usikker på om jeg i det hele tatt får 3 på den eksamenen jeg leverte i går.. 

Anonymkode: 38ead...156

Takk for det :) Håper det ikke gikk så ille som du tror... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg inntrykk av at 2P er mye tabeller og diagrammer, funksjoner, prosent og potenser. Lykke til alle som skal til 2P på onsdag! Det er siste eksamenen min da før jeg gyver løs på art stand-produksjon til Desucon, så skal feire med å tegne meg halvt ihjel etter onsdag og spise god mat.

Har ikke hatt fri til å bare slappe av siden i vinter, alltid noe som skal gjøres. Så gleder meg til jeg kan nyte sommeren for fullt, for nå er det blitt varmt og fint!

Endret av TinyBean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...