Gå til innhold

Tema/rød tråd toastmaster


den_jenta

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal være toastmaster i sommer og er på jakt etter tema/rød tråd for introduksjon av talerne. Dette er et vennebryllup, og brudeparet ønsker seg en ledig og morsom stemning - dog med respekt for at det er en høytidelig dag.

Paret har ingen åpenbare felles interesser eller store motsetninger. De møttes heller ikke på noen spesiell måte. Så det er vanskelig å finne inspirasjon på det området. Selv føler jeg gullkorn fra barnemunn osv. er litt oppbrukt.

Har noen av dere deltatt i et bryllup der toastmasteren hadde et bra tema eller en rød tråd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ClickB4it

Jeg var i et bryllup der toastmasteren åpenbart hadde lagt ned masse forarbeid, og alt av informasjon og introduksjoner ble gjort på rim! Det høres kanskje kleint ut, men det var så gjennomført og bra. En annen gang ble alle talerne introdusert med et minne bruden og/eller brudgommen hadde om vedkommende.

Har du spurt brudeparet hvorfor de har bedt deg om å være toastmaster? Det kan gi en indikasjon på hva slags forventninger de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! De vil at jeg skal være toastmaster fordi de tror jeg kommer til å gjøre en god jobb. Jeg er komfortabel med å prate foran forsamlinger, men dette er en veldig god venninne som selv er en dyktig toastmaster, så jeg føler lista er veldig høy.

Tar gjerne imot flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...artig tråd egentlig. Hva med å finne tekster fra kjente sanger som du introduserer talerne med? F.x om brudens far er lidenskapelig campingvogn-turist, så kan du lese (eller synge) noen linjer fra Øystein Sundes sang om campingvogn etc. Ellers synes jeg en god toastmaster gjør akkuarat som det du virker å gjøre: forbereder seg godt og gjør litt ut av rollen sin, gjerne på en litt varm og morsom måte. Samtidig skal ikke toastmasteren stjele for mye oppmerksomhet. Har vært i bryllup hvor toastmaster har brukt så mye tid på å synge og spille selv, at talerne knapt nok fikk tid til å si noe. I vårt eget bryllup ble jeg veldig skuffet over toastmasteren. Han virket dårlig forberedt, og reiste seg egentlig bare før hver enkelt tale og sa "nå skal xxx si noen ord".

Anonymkode: 12434...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sanger er en god idé. Og ingen fare for at jeg kommer til å synge selv. For det første ville nok alle fått varige mén, for det sndre er det brudeparets dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fødselsår til talerne? Lage en introduksjon basert på dette, og prøve å finne ut om det skjedde noe som i større eller mindre grad beskriver enten personen eller forholdet til brudeparet. Dette er endel jobb, da. 

Hvis det faller naturlig for deg kan det være ganske stilig med introduksjon på rim som nevnt ovenfor. 

Anonymkode: 8a60e...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller nevne betydning til navnet til talerne, dette kan være morsomt både om det stemmer eller ikke. 

Anonymkode: 8a60e...3ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gjør hver presentasjon kort, og gjerne ha med noe personlig om taleren. Morsom fakta om taleren, minner taleren og brudeparet har sammen, hvordan taleren møtte paret/en i brudeparet. Du kan finne gamle bilder, sanger, dikt ol. 

En god toastmaster i mine øyne er en som har full kontroll på kjøreplanen, godt samarbeid med kjøkkenet, får alle til å føle seg velkommen og inkluderet, og som fatter seg kort og har noen morsomme innslag innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På Thursday, February 02, 2017 den 10.32, AnonymBruker skrev:

Hm...artig tråd egentlig. Hva med å finne tekster fra kjente sanger som du introduserer talerne med? F.x om brudens far er lidenskapelig campingvogn-turist, så kan du lese (eller synge) noen linjer fra Øystein Sundes sang om campingvogn etc. Ellers synes jeg en god toastmaster gjør akkuarat som det du virker å gjøre: forbereder seg godt og gjør litt ut av rollen sin, gjerne på en litt varm og morsom måte. Samtidig skal ikke toastmasteren stjele for mye oppmerksomhet. Har vært i bryllup hvor toastmaster har brukt så mye tid på å synge og spille selv, at talerne knapt nok fikk tid til å si noe. I vårt eget bryllup ble jeg veldig skuffet over toastmasteren. Han virket dårlig forberedt, og reiste seg egentlig bare før hver enkelt tale og sa "nå skal xxx si noen ord".

Anonymkode: 12434...ba9

Høres ut som en glimrende toastmaster i ditt bryllup! Men nå synes jeg generelt det er kjedelig å høre på andre tale, men mindre de er veldig flinke og proffe.

Anonymkode: 6ce1d...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...