Gå til innhold

Invitert i bryllup uten samboer, dra eller ikke?


Tanuki

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Strawberry Fields skrev:

Hmm, jeg synes det er litt merkelig å droppe en nær venninne fordi man er invitert uten partner, spesielt når det høres ut som ingen er bedt med samboer? 
Men jeg er sikkert farget av at jeg er bruden i dette tilfellet; vi ber alle venner uten partnere, rett og slett fordi vi skal ha et veldig lite, intimt bryllup (rundt 15 stk), som består av familie og nære venner. Noen av mine beste venner (en som tom. er forlover) synes ikke det er noe problem å komme uten samboer denne dagen. Vet du noe om størrelsen på bryllupet, TS?

Jeg er forsovet enig med deg, men da skjønner jeg ikke hvorfor hun ganske enkelt sa at de inviterer venner uten samboere/ektefeller, i stedet for at jeg må spørre å grave. Hun vet jo at vi bor på andre siden av jorda. Det hadde stilt seg ganske annerledes om jeg på forhånd var klar over at pga plass eller økonomi så inviteres venner uten følge.  Jeg mener hun nevnte at de har invitert mellom 80-90 gjester, er ikke sikker på om det regnes som lite eller vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ClickB4it
22 timer siden, Strawberry Fields skrev:

Hmm, jeg synes det er litt merkelig å droppe en nær venninne fordi man er invitert uten partner, spesielt når det høres ut som ingen er bedt med samboer? 
Men jeg er sikkert farget av at jeg er bruden i dette tilfellet; vi ber alle venner uten partnere, rett og slett fordi vi skal ha et veldig lite, intimt bryllup (rundt 15 stk), som består av familie og nære venner. Noen av mine beste venner (en som tom. er forlover) synes ikke det er noe problem å komme uten samboer denne dagen. Vet du noe om størrelsen på bryllupet, TS?

Og du ville ikke gjort et unntak dersom én av gjestene dine brukte hele sommerferien sin på å reise halve jorda rundt for å være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt droppet det bryllupet. Er en uting å invitere uten følge uansett, men i deres tilfelle (ikke bryllup i Norge, etablert partner og dere kommer halve jorda rundt allerede) blir det bare tåpelig av henne. Det burde hun forstå helt selv uten at du skal behøve å spørre. Ville vært ærlig om grunnen til at du dropper det, men sagt det på en ordentlig måte selvsagt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tanuki skrev:

Jeg er forsovet enig med deg, men da skjønner jeg ikke hvorfor hun ganske enkelt sa at de inviterer venner uten samboere/ektefeller, i stedet for at jeg må spørre å grave. Hun vet jo at vi bor på andre siden av jorda. Det hadde stilt seg ganske annerledes om jeg på forhånd var klar over at pga plass eller økonomi så inviteres venner uten følge.  Jeg mener hun nevnte at de har invitert mellom 80-90 gjester, er ikke sikker på om det regnes som lite eller vanlig.

Ja, jeg er forsåvidt enig i det. Nå er alle vi har bedt i vårt bryllup nære venner som møtes regelmessig, så det har vært naturlig å snakke sammen om bryllupet og planene fra dag 1. Jeg tror også du nevnte at noe er bedt med samboer, og noen ikke? Jeg synes det er en uting å gjøre forskjell på det, mener man enten ber med følge eller ikke i det hele tatt. 80-90 gjester er mye i mitt hodet, så  høres ikke ut som de ønsker det "intimt" i den forstand. I denne situasjonen synes jeg de burde hatt forståelse for at du ønsker å ha med partneren din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri om jeg hadde giddet. 

Jeg mener generelt at det er en uting å invitere uten partner. Og det er direkte ufint å invitere folk som må overnatte uten partner. 

Hadde jeg vært i din situasjon, hadde jeg droppet bryllupet uansett, da. For det vil bli uforholdsmessig dyrt for dere å delta og økonomien deres er allerede stram.

Anonymkode: fc06e...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes jo personlig det at det er litt sykt at dere er så nære venninner, men ho ikke inviterer samboeren din. Dere har vært sammen i så mange år, og dere har barn sammen. Det er jo veldig spesielt. 

 

Anonymkode: b9042...de5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2017 den 9.22, Strawberry Fields skrev:

Hmm, jeg synes det er litt merkelig å droppe en nær venninne fordi man er invitert uten partner, spesielt når det høres ut som ingen er bedt med samboer? 
Men jeg er sikkert farget av at jeg er bruden i dette tilfellet; vi ber alle venner uten partnere, rett og slett fordi vi skal ha et veldig lite, intimt bryllup (rundt 15 stk), som består av familie og nære venner. Noen av mine beste venner (en som tom. er forlover) synes ikke det er noe problem å komme uten samboer denne dagen. Vet du noe om størrelsen på bryllupet, TS?

I utgangspunktet ser jeg ikke noe problem i å bli invitert uten partner. Jeg har selv vært i bryllup uten min samboer, men dette var ikke bestevenninne men venninne i seg seg (kollega som har blitt venninne). Men i TS sitt tilfelle syns jeg ikke det er ok 😊 Hun dropper det jo ikke kun pga partneren ikke er invitert, det er nok litt situasjonen de havner oppi. 

Anonymkode: 954e4...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Oppdatering for den som ønsker: 

Jeg dro ikke i bryllupet, i ettertid, fra bildene jeg har sett så det ut som de aller fleste på vår alder hadde med følge. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke ble invitert med samboer. Traff henne noen ganger i løpet av året som gikk, og vi hadde det fint. Jeg ble nylig forlovet, og viste henne bilder av ringen. En klassisk diamant solitaire, hvitt gull. Hun lurte da på om jeg hadde hermet etter henne!? Fordi hun har en ganske lik ring. Jeg syns det var en sær ting og si, særlig siden ringen jeg valgte er arvet fra en veldig kjær bestemor. Med andre ord, jeg føler at noe skurrer og har ikke giddet å ta noe særlig kontakt med henne, selvom vi nå bor nærmere hverandre. 

og ja, skal gifte meg om et par måneder, vet ikke om jeg gidder å invitere henne, blir bare så rart og falskt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Synes det var rart, spesielt om du og samboeren din har et barn sammen og har vært sammen i fem år. Selv hadde jeg nok heller droppet bryllupet og brukt pengene på en ferie eller tur med familien min enn å reise langt vekk alene for et bryllup.

EDIT: Så ikke hvor gammel tråden var, hehe.

Endret av fruktfest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...