Gå til innhold

Strekens håp


streken

Anbefalte innlegg

På 16.5.2017 den 11.17, streken skrev:

Hoho, typisk at når jeg for en gangs skyld har somlet meg inn her, så har du kommet meg i forkjøpet :fnise:

Jeg har det bare bra! Irriterer meg grenseløst over at morkaka ligger foran, for jeg er så sikker på at jeg kjenner spark - men kan jo ikke være helt sikker.. :dry: Jeg ligger fortsatt ganske mye på magen også, fordi jeg ikke er så stor ennå.. Ser mest ut som en valk ennå, nederst på magen. hahaha! Skjønner hva folk mener med at guttemager henger mer, for å si det sånn.. Hvordan er det med deg, er formen fin? Og hvordan ser magen ut? :D 

Barnevogna skal jeg faktisk ut og kjøpe nå! Bestille hvertfall. For det er visst litt bestillingstid.. Jeg har bestemt meg for Bugaboo Donkey. Med mindre jeg ombestemmer meg når jeg kommer opp i butikken.. Den er jo ganske dyr (11900,-), så jeg har lett i flere måneder på Finn for å se om noen selger den til en OK pris der. Men er det bare meg som synes folk tar blodpris når de tar 9500kr for en brukt vogn, der solskjermen og kurven under er solbleka (feks)? Da betaler jeg heller bittelitt ekstra for en helt ny, haha.

Jeg har valgt den fordi den gir mulighet for et barn til uten å måtte kjøpe ny vogn (jeg har veldig lyst på to, haha..) og dessuten blir den så utroooolig flat når man først tar fra hverandre hele greia. Og vi elsker bilferie, så det passer bra - særlig når man ikke har så stor bil, haha.

Har du noen du har sett ekstra på da? :)

I går var jeg på håndballtrening igjen. Det har ikke vært på noen uker på grunn av mange avlysninger, men i går ble det! Jeg var med på alt bortsett fra spilling, og det var kjempegøy - og litt deilig å bevege skrotten skikkelig. Litt stiv i hofta etterpå, men så langt i dag kjennes det bra ut hvertfall :)

Det var veldig tilfeldig. Hadde et oppdateringsraid. ;) 

Formen er fin bortsett fra noe svimmelhetsgreier på mandag og tirsdag. Magen ser ekstra dissete og oppblåst ut. :tongue: 

Måtte kikke litt på bugaboo donkey nå og jeg ser det praktiske om nummer 2 kommer om ikke så alt for lenge. Men får se hvordan vi takler en først. :fnise: Har egentlig ikke sett på noen andre, men må vel begynner snart.

Jeg har droppet håndball siste ukene. Er så få på trening og med fint vær vil jeg heller prioritere fjellturer og annen trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, Jill skrev:

Det var veldig tilfeldig. Hadde et oppdateringsraid. ;) 

Formen er fin bortsett fra noe svimmelhetsgreier på mandag og tirsdag. Magen ser ekstra dissete og oppblåst ut. :tongue: 

Måtte kikke litt på bugaboo donkey nå og jeg ser det praktiske om nummer 2 kommer om ikke så alt for lenge. Men får se hvordan vi takler en først. :fnise: Har egentlig ikke sett på noen andre, men må vel begynner snart.

Jeg har droppet håndball siste ukene. Er så få på trening og med fint vær vil jeg heller prioritere fjellturer og annen trening. :)

Hehe. Jeg kjøpte bugabooen på tirsdag. Så nå er det unnagjort hvertfall :)

ja, vært få på våre treninger og, men fikk en god økt på mandag. I tillegg trente jeg på treningssenteret i går, det var deilig!

har du hatt blodtrykksfall eller jernmangel siden du har vært svimmel? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+2 - nå er det fest!

Jeg har (endelig) begynt å få litt mer mage, selv om det egentlig for det meste bare ser ut som en valk så er jeg glad det går riktig retning hvertfall :D 

Og i går kjente jeg de aller første sparkene på utsiden av magen! Lillegutt, eller pøbelen som jeg kaller ham, har vært aktiv, men da på venstresida i magen. I går satt jeg på jobb, og så kjentes det som han sparka mot underlivet mitt. Dette gikk jevnt og trutt gjennom hele dagen, og da jeg la meg i senga i går, la jeg meg på magen som vanlig.

Jeg kjente det var aktivitet igjen, og la hånda nederst på magen. Etter en stund kjente jeg tydelige spark :D

Mannen kjente ikke helt med en gang, men etter en stund kjente han det og. Det var så kos! Og jeg er kjempeglad, ettersom jeg føler at morkaka som ligger foran har "ødelagt" så mye.. Men nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, streken skrev:

Hehe. Jeg kjøpte bugabooen på tirsdag. Så nå er det unnagjort hvertfall :)

ja, vært få på våre treninger og, men fikk en god økt på mandag. I tillegg trente jeg på treningssenteret i går, det var deilig!

har du hatt blodtrykksfall eller jernmangel siden du har vært svimmel? :(

Deilig å slippe å tenke mer på vogn. :) 

Jeg har vært flink til å gå fjellturer og i neste uke har jeg meldt meg på en utendørs styrkeøkt. Det blir spennende for sist jeg testet synes jeg alt jeg gjorde presset på magen. 

Vet ikke om jeg har blodtrykksfall eller jernmangel. Målte blodtrykket i går på ultralyd og det så fint ut. Blodprøvene jeg tok i uke 12 så fine ut mtp. jern, men det kan jo ha endret seg. Ettersom det kom litt etter jeg hadde spist begge gangene mente gynekologen i går at det kunne være en nerve tilknyttet det. Men jeg har tatt jerntabletter siste dagene og nå ikke merket det flere ganger. Så får bare se hva som skjer. :) 

Så gøy du kjente spark på utsiden! :rodmer: Lurer på om jeg også gjorde det i går, men er ikke helt sikker på om det var på utsiden eller innsiden jeg kjente det. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2017 den 10.08, Jill skrev:

Deilig å slippe å tenke mer på vogn. :) 

Jeg har vært flink til å gå fjellturer og i neste uke har jeg meldt meg på en utendørs styrkeøkt. Det blir spennende for sist jeg testet synes jeg alt jeg gjorde presset på magen. 

Vet ikke om jeg har blodtrykksfall eller jernmangel. Målte blodtrykket i går på ultralyd og det så fint ut. Blodprøvene jeg tok i uke 12 så fine ut mtp. jern, men det kan jo ha endret seg. Ettersom det kom litt etter jeg hadde spist begge gangene mente gynekologen i går at det kunne være en nerve tilknyttet det. Men jeg har tatt jerntabletter siste dagene og nå ikke merket det flere ganger. Så får bare se hva som skjer. :) 

Så gøy du kjente spark på utsiden! :rodmer: Lurer på om jeg også gjorde det i går, men er ikke helt sikker på om det var på utsiden eller innsiden jeg kjente det. :tongue:

Åh, du har vært flinkere enn meg, for å si det sånn. Jeg har trent to ganger denne uka. Det veier uansett ikke opp for de siste ukene uten trening, hahaha. I dag er jeg SÅ støl etter styrkeøkt og, hehe.

En nerve? Aldri hørt om at det går an, hehe :P Får håpe de finner ut av det da, er ikke behagelig å være svimmel... Masse god bedring!  :)

Det var sikkert det! Jeg var skikkelig usikker, men nå klemmer jeg til med hånda, og da kjenner jeg det både på utsiden og innsiden :D Er ikke alltid jeg kjenner det på utsiden da, men ganske ofte.. :) Snart kjenner vi det sikkert hele tiden, det blir artig! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har lagt igjen spor her, men har iallfall sniklest :) 

Det er såå koselig når det begynner å bli ordentlig med liv :hjerte:

Har reagert på det samme som deg ang Finn priser. Nå kjøpte vi en billigere type vogn, men fikk den faktisk ny på nett til brukt-Finn pris. Tenker å da legge den ut etterpå til et par tusen under det de andre ligger på så blir man raskere kvitt den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Her var jeg fryktelig dårlig på å oppdatere, altså. Får unnskylde meg med at det er travle dager, og at det ikke er så mye babytenking helt ennå.

Jeg jobber og står på, men heldigvis ikke mer enn 100 prosent. Vanligvis jobber jeg opp mot 150% om man kan kalle det det. Altså mange doble vakter ila. en mnd :)

Jeg fikk beskjed av jm på helsestasjonen for en uke siden at jeg skal kjenne liv hver dag nå. Det gjør jeg heldigvis, selv om sparkene ikke alltid er så tydelige. Men sånn er det med morkaka foran! :( Jm sa også til meg at jeg må til glukosetest. Ikke på grunn av de nye retningslinjene og jeg er førstegangsfødende over 25, men fordi BMIen min har bikka 25.

Det gjorde meg såra og forbanna at hun mente det, for jeg har ikke gått opp tre kg engang. Jeg har alltid vært normalvektig mtp bmi, men etter å ha gått opp 2,2 kg på seks mnd er jeg visst "overvektig"... Jeg har alltid trent og har en del muskler, selv om jeg ikke har flat mage. Synes det er sykt at jm framstiller det som at de er redde for svangerskapsdiabetes når jeg har gått opp så lite som jeg har...

Ellers har magen vokst masse de siste 2-3 ukene. Litt deilig, for nå nærmer det seg at det ikke ser ut som en valk lenger. Hurraaaa!!

Litt av grunnen til at jeg ikke har vært så aktiv her inne, er vel fordi det er en gruppe på Facebook for oss med termin i september (siden jeg har termin 30.09 har jeg meldt meg inn i den for oktober nå og, haha). Der får jeg jo svar på det meste jeg lurer på - heldigvis :)

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, streken skrev:

Her var jeg fryktelig dårlig på å oppdatere, altså. Får unnskylde meg med at det er travle dager, og at det ikke er så mye babytenking helt ennå.

Jeg jobber og står på, men heldigvis ikke mer enn 100 prosent. Vanligvis jobber jeg opp mot 150% om man kan kalle det det. Altså mange doble vakter ila. en mnd :)

Jeg fikk beskjed av jm på helsestasjonen for en uke siden at jeg skal kjenne liv hver dag nå. Det gjør jeg heldigvis, selv om sparkene ikke alltid er så tydelige. Men sånn er det med morkaka foran! :( Jm sa også til meg at jeg må til glukosetest. Ikke på grunn av de nye retningslinjene og jeg er førstegangsfødende over 25, men fordi BMIen min har bikka 25.

Det gjorde meg såra og forbanna at hun mente det, for jeg har ikke gått opp tre kg engang. Jeg har alltid vært normalvektig mtp bmi, men etter å ha gått opp 2,2 kg på seks mnd er jeg visst "overvektig"... Jeg har alltid trent og har en del muskler, selv om jeg ikke har flat mage. Synes det er sykt at jm framstiller det som at de er redde for svangerskapsdiabetes når jeg har gått opp så lite som jeg har...

Ellers har magen vokst masse de siste 2-3 ukene. Litt deilig, for nå nærmer det seg at det ikke ser ut som en valk lenger. Hurraaaa!!

Litt av grunnen til at jeg ikke har vært så aktiv her inne, er vel fordi det er en gruppe på Facebook for oss med termin i september (siden jeg har termin 30.09 har jeg meldt meg inn i den for oktober nå og, haha). Der får jeg jo svar på det meste jeg lurer på - heldigvis :)

God lørdag!

Skjønner jeg deg riktig nå, du har gått opp 2,2, kg pga. svangerskapet, dermed bikket BMIen 25 og derfor må du ta glukosetest? I så fall har vi ganske likt utgangspunkt. Hadde en BMI på 24 komma ett eller annet før graviditeten og har nå gått opp 2-3 kg, så nå er BMIen 25,4. Men legen min var bare dødsfornøyd med at jeg hadde gått opp noen kg siden siste sjekk og glukosetest har ikke bli nevnt med ett ord. :klo:

Samboeren mente jeg også begynner å se gravid ut nå. :nori: Men jeg klarer fint å skjule det med en løs topp om jeg vil da. ;) 

God helg! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.6.2017 den 13.46, Jill skrev:

Skjønner jeg deg riktig nå, du har gått opp 2,2, kg pga. svangerskapet, dermed bikket BMIen 25 og derfor må du ta glukosetest? I så fall har vi ganske likt utgangspunkt. Hadde en BMI på 24 komma ett eller annet før graviditeten og har nå gått opp 2-3 kg, så nå er BMIen 25,4. Men legen min var bare dødsfornøyd med at jeg hadde gått opp noen kg siden siste sjekk og glukosetest har ikke bli nevnt med ett ord. :klo:

Samboeren mente jeg også begynner å se gravid ut nå. :nori: Men jeg klarer fint å skjule det med en løs topp om jeg vil da. ;) 

God helg! :laugh:

Ja, det er heeelt korrekt. Jordmor som mente jeg måtte... I dag var jeg hos legen, som mente det bare var kjekt å ta den glukosetesten. Jeg tenker at jada, det er helt ok. Men jeg synes jeg blir sendt til det på helt feil premisser. Jeg er langt fra overvektig, selv om jeg har litt mer å ta i på magen. Jeg har alltid trent feks og hatt en del muskler.

Magen er kanskje det stedet jeg har mest muskler, faktisk, selv om jeg har litt bollemage :fnise: Jeg er bare glad jeg ikke har dårlig selvtillit eller har hatt spiseforstyrrelse tidligere - det glemte jordmor kanskje å sjekke før hun buste ut med at jeg nå er overvektig.....

Haha, min samboer kaller meg "tjukka" før jeg legger meg, fordi han ser det så godt. Men andre kjente er enige i at det ser litt ut som en valk (selv om de fleste mener det er en gravidmage og).

Håper helga di ble bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Hahaha, jeg kunne bare lagt ned hele skiten her 😅

Svangerskapet har gått som en drøm, med unntak av litt bekkenlåsning helt på tampen her.. Men det har ikke vært plagsomt egentlig, har gått ganske greit :) 

Nå er jeg på den sjuende dagen med overtid og er L E I av å vente... Men mandag er det overtidskontroll, så håper å bli satt i gang da..uansett har jeg han i armene om under en uke ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...