Gå til innhold

Strekens håp


streken

Anbefalte innlegg

På 3.4.2017 den 11.16, Jill skrev:

Om du spiser lite så spiller nok det også inn. ;) Jeg har hatt veldig merkelig spisemønster. Kan spise en halv porsjon middag så er jeg stappmett. Så går det en time og jeg er skrubbsulten igjen. :fnise:

Jeg har vært noen ganger hos legen. Og der kom jeg på at jeg må innom legesenteret for å få hentet ut papirene som viser resultatet av siste blodprøve. Papir som viser rhesus positiv/negativ skulle visst ligge ved helsekortet. Men etter påske blir første kontroll hos jordmor. Håper å få høre fosterlyd da slik jeg kan holde meg rolig frem til OUL. :) 

Du er vel 14+5 i dag? Jeg får opp at jeg er 14+1 i appen min, så er det jeg har lagt inn i tickeren og gått etter i dagboken, mens legen min er kommet en dag lenger. Så er ikke mye forskjell på oss, men blir spennende å se på OUL om det blir noen endringer. :) 

Sånn spiser jeg og! I går spiste jeg et halvt rundstykke til lunsj og var stappmett, kom hjem og spiste en halv porsjon middag og var mett. Dagen før var det ikke bånn i meg! hahaha.

Jeg har også kontroll hos jordmor etter påske, og da skal vi høre på hjertet hvis det går :) Men nå har jeg også legetime på fredag, så kan hende legen har noe så han kan høre og :) 

Ja, så nå er jeg 15 uker i dag. Dette blir spennende, du! Får håpe du får hørt fosterlyd etter påsken :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig er jeg rolig!

Fredag hadde jeg legetime, der jeg uttrykte min bekymring til legen. Jeg har vært bekymra hele svangerskapet, livredd for at babyen plutselig skal dø.. Jeg har en genfeil som gjør at jeg lettere får blodpropp, og med "Faktor V Leiden mutasjon" har man større risiko for å miste.

Jeg følte at legen tenkte jeg var helt på jordet, men han fant ut at han skulle høre etter hjertelyd med doppler. Han hørte ingenting, og ansiktsuttrykket hans viste ikke akkurat "dette er normalt", så jeg ble selvfølgelig bare mer stressa.

Endte opp med at jeg bestilte meg en ul til samme dag for en tusenlapp 🙄 Så flaks for legen at den timen der var gratis, for å si det sånn...

Men, der ble jeg roligere. Knakk helt sammen da jeg fikk se et sovende knøtt og hørte på hjertelyden i ett minutt ❤❤

Ble ekstra glad da legen etterpå sa at han hadde sett rett inn "der nede" da babyen snudde på seg. Han kunne ikke se noen tissetass, så vi får kanskje en jente - noe sambo og jeg har håpet på hele tiden :D 

Han satte også fram termin ti dager, så nå er jeg brått 17+1 i dag :) 

Nå gleder jeg meg til oul om drøye tre uker, og gruer meg ikke lenger ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se sovende (jente)baby og å bli satt frem i termin! Hopper jo gjennom dette svangerskapet du. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2017 den 9.29, Tina_O skrev:

Her vil jeg følge med!😁😊

:D velkommen skal du være! Er litt dårlig på oppdateringer innimellom da, men 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+1! (Eller. 18+2 nå etter midnatt)

Etter at jeg ble satt fram ti dager på ul før påske, kjenner jeg at jeg begynner å få dårlig tid. Det er så mye jeg må få gjort, men det er så mye ellers som skjer også! Er forøvrig spent på når endelig termin blir når jeg skal på oul i mai 🙈

Så her går ting VELDIG i skippertak nå og da. Gleder meg til å få ordnet barnerom og få litt ting på plass :)

Formen er fin om dagen, selv om jeg begynner å bli mer øm i brystene igjen. Så nå er det nye dager hvor jeg må sove med bh. Synes egentlig det er litt komisk hvor ømme de er, haha.

I morgen skal sambo og jeg på helsestasjonen. Det blir andre gang jeg er der, og i morgen skal jordmor forsøke å finne fosterlyden.. Kjenner jeg er skeptisk til akkurat det siden det bare er halvannen uke siden legen min ikke kunne høre den, men håper vi kan høre den på nytt ❤

Nå er det noen velfortjente timer med søvn først hvertfall, hvis jeg klarer det. Føler meg så våken etter kveldsvakt!

Endret av streken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en evighet igjen! Om vi ser bort i fra at mai, juni og juli kommer til å forsvinne forbi på et blunk. ;) 

Her er det brystvortene som har vært ømme i 16 uker i strekk nå. :fnise: 

Lykke til på helsestasjonen i  dag. Håper dere får høre hjertelyd, for det er så koselig. :ninuskapus: Du som er så langt på vei har ikke merket noe til bevegelser ennå da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Jill skrev:

Det er jo en evighet igjen! Om vi ser bort i fra at mai, juni og juli kommer til å forsvinne forbi på et blunk. ;) 

Her er det brystvortene som har vært ømme i 16 uker i strekk nå. :fnise: 

Lykke til på helsestasjonen i  dag. Håper dere får høre hjertelyd, for det er så koselig. :ninuskapus: Du som er så langt på vei har ikke merket noe til bevegelser ennå da? :) 

Haha, tviler på at alt er klart til babyen kommer, selv om det er lenge igjen!

bryst og brystvorter, hele sulamitten plager meg 😂 Men det går over til slutt :) 

Jordmor hadde INGEN problemer med å finne hjertelyd 😍😍 Så er bare jeg som åpenbart har en hjernedød lege. De i resepsjonen er ikke noe bedre heller, dessverre..

Jeg troooor jeg har kjent liv.. men gleder meg til jeg VET jeg kjenner liv, så jeg vet om det var det eller ikke.. Har du kjent noe ennå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, streken skrev:

Haha, tviler på at alt er klart til babyen kommer, selv om det er lenge igjen!

bryst og brystvorter, hele sulamitten plager meg 😂 Men det går over til slutt :) 

Jordmor hadde INGEN problemer med å finne hjertelyd 😍😍 Så er bare jeg som åpenbart har en hjernedød lege. De i resepsjonen er ikke noe bedre heller, dessverre..

Jeg troooor jeg har kjent liv.. men gleder meg til jeg VET jeg kjenner liv, så jeg vet om det var det eller ikke.. Har du kjent noe ennå? :) 

Det er det helt sikkert ikke her heller. :ler:

Håper brystvortene blir mer normale før jeg skal i gang med amming. :daane:

Ååå! Så gøy med hjertelyd! :mynona: Jeg leste at den kan være vanskelig å finne dersom babyen ligger med ryggen ut, så kan være den har snudd seg siden du var med legen. Jeg skulle egentlig til jordmor i morgen, men måtte flytte timen min til neste uke og da er jo OUL like rundt hjørnet også. :) 

Hediggris! Nei, jeg har ikke kjent noe, men gleder meg til det kommer! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2017 den 13.29, Jill skrev:

Det er det helt sikkert ikke her heller. :ler:

Håper brystvortene blir mer normale før jeg skal i gang med amming. :daane:

Ååå! Så gøy med hjertelyd! :mynona: Jeg leste at den kan være vanskelig å finne dersom babyen ligger med ryggen ut, så kan være den har snudd seg siden du var med legen. Jeg skulle egentlig til jordmor i morgen, men måtte flytte timen min til neste uke og da er jo OUL like rundt hjørnet også. :) 

Hediggris! Nei, jeg har ikke kjent noe, men gleder meg til det kommer! :nori:

Da jeg kom på ul etter å ha vært hos legen lå den og sov litt med ryggen ut, så det kan faktisk hende. Men han sier jo ikke sånt, han er bare helt natta 🙄

Ååå, jeg gleder meg sånn til vi har vært på oul jeg! Blir spennende :D 

Snart kjenner vi sikkert så mye liv at vi savner denne tida. Sånn når innvollene våre er på vei ut på grunn av spark 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, streken skrev:

Da jeg kom på ul etter å ha vært hos legen lå den og sov litt med ryggen ut, så det kan faktisk hende. Men han sier jo ikke sånt, han er bare helt natta 🙄

Ååå, jeg gleder meg sånn til vi har vært på oul jeg! Blir spennende :D 

Snart kjenner vi sikkert så mye liv at vi savner denne tida. Sånn når innvollene våre er på vei ut på grunn av spark 😂

Hehe, ja jeg har sett noen syke sparkevideoer på youtube, der du omtrent ser fotavtrykket gjennom magen! :ler: Trenger kanskje ikke bli så ille. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2! Tida flyyyyr! Jeg er SÅ nære halvveis at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Og så har jeg jo så mye jeg vil rekke - i tillegg til jobb og moro. Tipper at jeg snart står der med bagen på sykehuset, klar for å føde. Haha,

147 dager igjen sier appen. Det er jo INGENTING! Kjenner panikken nesten henter meg inn nå, uæææ....

Nei, jeg rekker vel det meste jeg skal. Og neste uke har vi ultralyd og får vite hva det blir. Kjenner jeg er megaspent.. 😍❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2017 den 9.47, Jill skrev:

Grattis med å være halvveis! :nordvesta:

Hvilken dag har dere OUL? :) 

Vi var i dag :D Her ligger det en fin guttebass 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2017 den 9.47, Jill skrev:

Grattis med å være halvveis! :nordvesta:

Hvilken dag har dere OUL? :) 

Vi var i dag :D Her ligger det en fin guttebass 😍😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, streken skrev:

Vi var i dag :D Her ligger det en fin guttebass 😍😍😍

Så koselig! Gratulerer! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, i dag har vi altså vært på ultralyd! Der var alt fint, og det ligger en fin og liten aktiv guttebass der inne :) 

På forrige ul trodde legen det var en jente, så jeg brøt ut i høøøøy latter i dag! Heldigvis var jordmor kul og skjønte reaksjonen, hehe. Vi gleder oss masse 😍

Vi fikk kjempefine bilder, og jeg er superfornøyd :) Nå kjennes alt så utrolig mye mer ekte! Tok med mannen på Barnas Hus på vei hjem for å vise hvilken vogn jeg ville ha. Han bryr seg ikke om det, så da kommer jeg til å få viljen min hvertfall 🙈

Termin ble flyttet på igjen, så nå har vi termin 30.09 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jill skrev:

Så koselig! Gratulerer! :rodmer:

Takk ❤ så stas at du og skal ha gutt! Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det? :) Hva slags vogn skal du ha? Jeg har ikke begynt å tenke på det engang. Er jo så mye å sette seg inn i! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jill skrev:

Hvordan går det? :) Hva slags vogn skal du ha? Jeg har ikke begynt å tenke på det engang. Er jo så mye å sette seg inn i! :fnise:

Hoho, typisk at når jeg for en gangs skyld har somlet meg inn her, så har du kommet meg i forkjøpet :fnise:

Jeg har det bare bra! Irriterer meg grenseløst over at morkaka ligger foran, for jeg er så sikker på at jeg kjenner spark - men kan jo ikke være helt sikker.. :dry: Jeg ligger fortsatt ganske mye på magen også, fordi jeg ikke er så stor ennå.. Ser mest ut som en valk ennå, nederst på magen. hahaha! Skjønner hva folk mener med at guttemager henger mer, for å si det sånn.. Hvordan er det med deg, er formen fin? Og hvordan ser magen ut? :D 

Barnevogna skal jeg faktisk ut og kjøpe nå! Bestille hvertfall. For det er visst litt bestillingstid.. Jeg har bestemt meg for Bugaboo Donkey. Med mindre jeg ombestemmer meg når jeg kommer opp i butikken.. Den er jo ganske dyr (11900,-), så jeg har lett i flere måneder på Finn for å se om noen selger den til en OK pris der. Men er det bare meg som synes folk tar blodpris når de tar 9500kr for en brukt vogn, der solskjermen og kurven under er solbleka (feks)? Da betaler jeg heller bittelitt ekstra for en helt ny, haha.

Jeg har valgt den fordi den gir mulighet for et barn til uten å måtte kjøpe ny vogn (jeg har veldig lyst på to, haha..) og dessuten blir den så utroooolig flat når man først tar fra hverandre hele greia. Og vi elsker bilferie, så det passer bra - særlig når man ikke har så stor bil, haha.

Har du noen du har sett ekstra på da? :)

I går var jeg på håndballtrening igjen. Det har ikke vært på noen uker på grunn av mange avlysninger, men i går ble det! Jeg var med på alt bortsett fra spilling, og det var kjempegøy - og litt deilig å bevege skrotten skikkelig. Litt stiv i hofta etterpå, men så langt i dag kjennes det bra ut hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...