LillyBe

LillyBe's drøm om barn nr 2 vha IVF

497 innlegg i emnet

15 minutter siden, QBee skrev:

Alt det du må gjennom... 

Det er jo omtrent en dobling på tre døgn så da er det fortsatt håp da! Men misunner deg virkelig ikke enda mer venting altså.

Huff ja, men det håpet må være ekstremt lite nå?! Det eneste jeg tenker på er at neste forsøk blir utsatt lenge :( argh!! Hvorfor skal det være så ekstremt vanskelig! Jeg føler meg 99% sikker på at dette ender dritt. Statistikken er virkelig ikke på min side, ei heller erfaringene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det skal være så usikkert! Noe håp må det jo være, siden HCG tross alt stiger en god del, og de ikke vil at du skal slutte på medisiner. Samtidig, skal det gå galt, bør det skje med en gang så du slipper dette. Håper dette er en treg, men tøff eskimo som holder seg fast! Men skjønner godt at det er vanskelig å tro på nå, får være grense for hvor mange opp- og nedturer man skal ha i løpet av et forsøk :klem:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, LillyBe skrev:

Huff ja, men det håpet må være ekstremt lite nå?! Det eneste jeg tenker på er at neste forsøk blir utsatt lenge :( argh!! Hvorfor skal det være så ekstremt vanskelig! Jeg føler meg 99% sikker på at dette ender dritt. Statistikken er virkelig ikke på min side, ei heller erfaringene...

Jeg tror det er et lite håp.

Noen må jo være de som det går bra med tross lav HCG og litt sen stigning. Men sikkert lurt å ikke håpe for mye. Synd du ikke fikk et endelig svar i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord @Illy og @QBee. Å ja, NOEN må jo faktisk lykkes av de med lav hcg-stigning. Jeg har jo gått på en smell en gang før med lav hcg så utrolig dårlig gjort om jeg må oppleve det samme en gang til syns jeg...dessverre ikke vi som bestemmer. 

Jeg fant en artikkel i dag faktisk. Studie gjort på 300 kvinner, for å se hvor mange av de med lav hcg på 16 dpo som faktisk lykkes med graviditeten. Hos de med hcg mellom 50 og 100 var sjansene 25%, å selvfølgelig da lavere for de med hcg under 50. Så sjansene mine er små, men de er der ;)  Jeg er absolutt realist altså, men det er lov å håpe litt <3 så blir det nytt forsøk i mai evnt :) 

Etter 14 timer på farten og jobb i dag er jeg helt skutt!! Har hodepine og ømme pupper, samt mensmurringer. Ingen kvalme, dessverre ;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Off, hadde håpet på litt bedre nytt i dag :( Utrolig frustrerende å ikke kunne få en avklaring. Husker jeg riktig hvis jeg sier at det ikke er lenge siden du var gjennom akkurat det samme? Av og til blander jeg litt tilbake i tid :sjenert: I så fall håper jeg inderlig på et bedre utfall denne gangen :klem:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, LoveTrain skrev:

Off, hadde håpet på litt bedre nytt i dag :( Utrolig frustrerende å ikke kunne få en avklaring. Husker jeg riktig hvis jeg sier at det ikke er lenge siden du var gjennom akkurat det samme? Av og til blander jeg litt tilbake i tid :sjenert: I så fall håper jeg inderlig på et bedre utfall denne gangen :klem:

Ja, det er det! Vil ha en plan videre nå...men forhåpentligvis vet vi bittelitt mere på torsdag (om ikle bare dette drar ut som sist). For ja, du husker godt ;) Akkurat samme runden i desember. Da var hcg på 16-15 dpo, 64-18 dpo, 269- 23 dpo og så falt den ved siste måling 27 dpo. Da var det rett før jul, typisk å få sånt rett før høytider! Men jeg tror det slipper taket raskt denne gangen egentlig...håper det, om det mot formodning ikke har tenkt til å klore seg fast ;) 

Irriterende at dette skjer...frustrerende! Om jeg først skal bli gravid kan jeg vel få bli skikkelig gravid??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Herregud, jeg er altså 19 dpo i dag, 2 uker siden innsett av blasto og jeg får SÅ svak graviditetstest, jeg tenker at det sier alt. 

Testen i dag er vesentlig svakere enn på søndag (og onsdsg, altså snart 1 uke siden!!) Jeg måtte såklart tisse i natt (husker ikke om det var kl 1 eller 2) og tok testen kl 5.30. Lå våkrn fra kl 4...jeg gleder meg til dette er over nå, så jeg kan få litt pustepause :)  På en måte er jeg litt lettet nå..for nå tror jeg hcg går ned, og at jeg kan stoppe med medisiner på torsdag, få mensen fre/lør og da fokusere på ferskforsøk om 1 mnd :) Missforstå meg rett, det jeg innerst inne ønsker er jo at denne spiren skal klore seg fast, men jeg er 99% sikker på at dette ikke er liv laga. 

Det at symptomer er fraværende også styrker jo antagelsene mine. 

Jeg gleder meg enormt til torsdag :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlige tirsdag, not! 

Jeg VET jeg skal være glad på andres vegne når det gjelder graviditet. Men når ei perifer veninne klarer å si til meg på butikken "huff, nå venter vi nr 4, jeg vet faktisk ikke om jeg orker flere barn" klikker jeg nesten i vinkel!!! 

Nei, stakkars dere du. Bruk prevensjon da for F... hvis du ikke vet om du orker flere barn. Argh! Enkelte vet ikke hvor heldige de er!!! Jeg hadde egentlig lyst til å svare "Jeg er gravid jeg også, men  driver å mister nå...synd ikke det samme gjelder deg da". 

Kom torsdag, fort!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, LillyBe skrev:

Herlige tirsdag, not! 

Jeg VET jeg skal være glad på andres vegne når det gjelder graviditet. Men når ei perifer veninne klarer å si til meg på butikken "huff, nå venter vi nr 4, jeg vet faktisk ikke om jeg orker flere barn" klikker jeg nesten i vinkel!!! 

Nei, stakkars dere du. Bruk prevensjon da for F... hvis du ikke vet om du orker flere barn. Argh! Enkelte vet ikke hvor heldige de er!!! Jeg hadde egentlig lyst til å svare "Jeg er gravid jeg også, men  driver å mister nå...synd ikke det samme gjelder deg da". 

Kom torsdag, fort!!

:klem: det er så vondt å høre slikt.. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, LoveTrain skrev:

:klem: det er så vondt å høre slikt.. 

Jeg vet! Jeg skjønner jo at ting bare detter ut av munnen i blandt men...å hun vet jo såklart ikke om min situasjon! Vondt uansett...

I dag er jeg kaputt! Rett og slett..vært litt for mye kaos i topplokket siste ukene. Å jeg blir uvel av denne ventingen...selv om jeg jo er rimelig sikker på at løpet er kjørt nå. Håper bare så inderlig at hcg går ned, exu eller andre ting kommer til å ta knekken på meg kjenner jeg. 

En uke siden jeg satt her glad med positiv test...hadde ikke trodd at jeg skulle sitte her en uke etter å ikke ane hva som skjer...fader altså 😥 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:klem: Så utrolig slitsomt. Du må snart få en ordentlig avklaring nå! Veldig trist at det skulle snu sånn etter positiv test. Ikke rart du er utslitt, ivf-forsøk er en berg- og dalbane i seg selv, så jeg kan bare forstille meg hvor slitsomt det der må være.

Det med graviditet hos folk som egentlig ikke ønsker det svir skikkelig, og det er da så utgjort som det kan få blitt at hun skulle komme med den kommentaren akkurat nå. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å holde meg, og ikke svart et eller annet litt for emosjonelt som jeg hadde angret på etterpå. Jeg har alt klart å skjelle ut ei perifer venninne som fortalte at hun hadde "jukset litt" med p-pillene de siste månedene, og var skuffet over at det ikke ga resultater. Jeg syns det er tøft nok med de som er glade og fornøyde over graviditenene (kjennes ut som det er gravide over alt for tida), selv om jeg syns det er koselig, sånn egentlig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk @Illy <3

Ja, dette er vondt og kjipt!! Men testene nå er svakere så da går det jo rette veien, når dette først må ende dritt :( antar at jeg da stopper på medisiner i morgen, og at blødning kommer fre/lørdag. Skal egentlig på fest, men det er uaktuelt. Nå trenger jeg egentid kjenner jeg...hadde sikkert vært lurt å være sosial, men fader heller. Gråten og skuffelsen ligger utenpå meg, og da med skikkelige menssmerter i tilegg tenker jeg at jeg har det best hjemme alene. 

Jeg gleder meg til i morgen...faktisk. Samtale med gyn, og høre hva han mener. Jeg tenker at det blir å sende henvisning til Porsgrunn. I mellomtiden blir det nytt forsøk privat i mai :)  å som jeg gleder meg!!! Men det går jo fort da, nå som det er påske og alt :)  Påsken skal nytes nå som jeg kan, med masse god mat og vin, afterski og ja. 

Så ja, da blir det 2018-baby da :) ikke dumt det heller! 

Endret av LillyBe
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at testene begynner å bli svakere (altså når de først ikke blir sterkere), som du sier var det mye som tydet på at dette ikke var liv laga så da er det nok godt å få det ut av verden. Men selvfølgelig veldig trist at det ikke ble noe av dette forsøket likevel :( 

Og godt å se at du er positiv og ser fremover. Klart det blir 2018-baby! Får være grenser for hvor mange negative forsøk man kan ha, og du vet jo at du kan fullføre et svangerskap :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Godt at du begynner å få en avklaring i hvertfall, selv om den er av helt feil type. Så kan du få ro og lade opp til mai :) Jeg er ening Qbee, nå må du faktisk ha brukt opp uflaksen. For det har gått før, så da er det ikke noe der som gjør at det ikke skal gå igjen. Jeg har stor tro på at mai blir en fruktbar måned (det er faktisk veldig mange som er født i februar, og det skyldes ikke fellesferie og fritid, som aprilbarna, så da må det være sola og våren :biggrin:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, QBee skrev:

Fint at testene begynner å bli svakere (altså når de først ikke blir sterkere), som du sier var det mye som tydet på at dette ikke var liv laga så da er det nok godt å få det ut av verden. Men selvfølgelig veldig trist at det ikke ble noe av dette forsøket likevel :( 

Og godt å se at du er positiv og ser fremover. Klart det blir 2018-baby! Får være grenser for hvor mange negative forsøk man kan ha, og du vet jo at du kan fullføre et svangerskap :) 

Ja, når det først går denne veien! Gårsdagens og dagens test er igrunn ganske like, men vesentlig svakere enn søndagens så da antar jeg at hcg er på vei ned :) 

Takk, jeg håper dere har rett @QBee og @Illy. Uflaksen må jo engang stoppe opp. Men kjenner jo at jeg nå allerede er livredd for ny positiv test :( vondt at det har blitt sånn. 

Jeg føler meg ikke i form, og kom akkurat hjem fra jobb. Jeg er frossen, uggen og ekstremt trøtt. Gråter for ingenting og ja...rett og slett sliten både fysisk og psykisk tror jeg! Selv om jeg prøver å tenke positivt, og gleder meg til nye muligheter i mai er jeg jo forferdelig skuffa og lei meg. Titter på testene mine og gråter en skvett (eller strie strømmer)...<3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger igjen en liten hilsen kun for å sende deg en stor og lang klem. Dette har vært ei ubeskrivelig tøff uke for dere ser jeg. Håper du og mannen får slappet av sammen slik at dere får kommet dere litt ovenpå igjen. :klem:Og det gjør deg godt å gråte ut fortvilelsen tror jeg. :klem:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, Snotra skrev:

Legger igjen en liten hilsen kun for å sende deg en stor og lang klem. Dette har vært ei ubeskrivelig tøff uke for dere ser jeg. Håper du og mannen får slappet av sammen slik at dere får kommet dere litt ovenpå igjen. :klem:Og det gjør deg godt å gråte ut fortvilelsen tror jeg. :klem:

Tusen takk fine du. Sender en stor klem tilbake, og ønsker deg masse god bedring, og lykke til med prøvingen :) krysser fingre for dere! Ja, det har egentlig vært noen tøffe måneder, med 5 innsett og 5 påfølgende skuffelser. Jeg tror vi trenger en liten time-out nå. Jeg får gråte meg ferdig nå, så er jeg klar for å se videre :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive