LillyBe

LillyBe's drøm om barn nr 2 vha IVF

497 innlegg i emnet

Da prøver jeg meg på en liten dagbok :) 

Vi har prøvd på nr 2 nå siden juni. Nr 1 ble til etter 5 års prøving, til slutt med IVF. Full klaff på første forsøk <3 

I løpet av høsten har vi hatt 3 fryseforsøk uten resultat (1SA i uke 6), og er i gang med ferskforsøk nå. Sprøytedag 3 i dag, kort protokoll. Jeg er utrolig spent, og håper jo såklart at spiren snart sitter :) 

Veldig koselig å "skravle" med andre prøvere :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fant deg! Følger selvsagt denne dagboka :nigo: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, miore skrev:

Jeg fant deg! Følger selvsagt denne dagboka :nigo: 

Hihi, så bra :) 

Jeg startet på prednisolon i dag, og skjønner jo nå hvorfor jeg ikke får sove...hjertebank deluxe. Noe så irriterende!!! Ligger bare å venter på at jeg snart ska stå opp ;) MEN det positive med det er jo at da er det søndag, fridag og straks UL 😎 Så lenge migrenen holder seg unna tåler jeg å være trøtt 😜

Prøve å telle sauer da...en, to, tre, fire. Tror foressten jeg heller går for å telle egg, kanskje det kan hjelpe på at jeg får en haug med fine kvalitetsegg 😂

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok! Gleder meg til å følge med her :) Håper du fikk sove etter å ha telt masse perfekte egg (altså, at du telte effektivt, og var oppe i et høyt antall egg på kort tid, og så sovnet!). Og så må du kose deg og nyte fridagen og lade opp til UL :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, Illy skrev:

Gratulerer med dagbok! Gleder meg til å følge med her :) Håper du fikk sove etter å ha telt masse perfekte egg (altså, at du telte effektivt, og var oppe i et høyt antall egg på kort tid, og så sovnet!). Og så må du kose deg og nyte fridagen og lade opp til UL :)

Takk takk! Hyggelig at du vil følge meg her :)

Hihi, jeg sovna til slutt, men ble ekstremt lite søvn så i dag føler jeg meg rett og slett skikkelig fyllesjuk og kvalm! Mulig medisiner som påvirker litt å?! Kjenner lite murringer enda. Nyt fridagen du også :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann! Legger igjen en liten hilsen jeg også. Det blir spennende å følge med framover. Håper søndagen blir fin, tross lite søvn! :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Det ble lite søvn på meg også, men det er fordi jeg er æresmedlem i bad desicion book club og leste til alt for sent til tross for at det var min tur til å stå opp i dag ;)

Skal du gå på prednisolon lenge? Har du gått på det før, eller er det nytt for dette forsøket?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Snotra skrev:

Heisann! Legger igjen en liten hilsen jeg også. Det blir spennende å følge med framover. Håper søndagen blir fin, tross lite søvn! :) 

Tusen takk for hilsen :) koselig! Nyt søndagen du også! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, miore skrev:

Det ble lite søvn på meg også, men det er fordi jeg er æresmedlem i bad desicion book club og leste til alt for sent til tross for at det var min tur til å stå opp i dag ;)

Skal du gå på prednisolon lenge? Har du gått på det før, eller er det nytt for dette forsøket?

Hihi! Hva leser du da? 

Jeg gikk på det forrige forsøk også. Går på det til jeg får testa :) forhåpentligvis positivt, hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprøytedag 4. Ekstremt sliten i dag, som antagelig skyldes meget lite søvn i natt ;) Jeg er overlykkelig for å kun ha litt vondt i hodet i dag også, ingen migrene. Jeg har faktisk kjent litt murringer i sidene nå siste timen, kanskje det skjer no der nede. 

UL i morgen tidlig, gleder meg. Ved sist ferskforsøk stimulerte jeg lenge så antar at det blir det samme nå, og ny UL i mot slutten av uka. Er fryktelig spent på hvordan alt dette blir med jobbing...jeg bor er godt stykke unna klinikken så bruker 5-6 timer per kontroll. En anelse stressende når man ikke kan planlegge :P 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, LillyBe skrev:

Hihi! Hva leser du da? 

Jeg gikk på det forrige forsøk også. Går på det til jeg får testa :) forhåpentligvis positivt, hehe

Fikk du mange bivirkninger sist gang? Har hørt litt skrekkhistorier her og der, men antar jo at noen slipper rimelig smertefritt unna også!

Jeg leste denne: http://www.jim-butcher.com/books/cinder-spires/the-aeronauts-windlass-1 Moro om man liker den typen bøker! Jeg leser generelt mye, og er ofte litt dårlig til å gi meg om kvelden når jeg heller bure sovet ;) 

5 timer siden, LillyBe skrev:

Sprøytedag 4. Ekstremt sliten i dag, som antagelig skyldes meget lite søvn i natt ;) Jeg er overlykkelig for å kun ha litt vondt i hodet i dag også, ingen migrene. Jeg har faktisk kjent litt murringer i sidene nå siste timen, kanskje det skjer no der nede. 

UL i morgen tidlig, gleder meg. Ved sist ferskforsøk stimulerte jeg lenge så antar at det blir det samme nå, og ny UL i mot slutten av uka. Er fryktelig spent på hvordan alt dette blir med jobbing...jeg bor er godt stykke unna klinikken så bruker 5-6 timer per kontroll. En anelse stressende når man ikke kan planlegge :P 

Det blir spennende med UL! Håper du har hatt litt fremgang. Jeg vet jo at om hvor slitsomt det er å stimulere veldig lenge, så jeg krysser fingrene for en "standardomgang" for deg denne gangen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
44 minutter siden, miore skrev:

Fikk du mange bivirkninger sist gang? Har hørt litt skrekkhistorier her og der, men antar jo at noen slipper rimelig smertefritt unna også!

Jeg leste denne: http://www.jim-butcher.com/books/cinder-spires/the-aeronauts-windlass-1 Moro om man liker den typen bøker! Jeg leser generelt mye, og er ofte litt dårlig til å gi meg om kvelden når jeg heller bure sovet ;) 

Det blir spennende med UL! Håper du har hatt litt fremgang. Jeg vet jo at om hvor slitsomt det er å stimulere veldig lenge, så jeg krysser fingrene for en "standardomgang" for deg denne gangen!

Bivirkninger av kortisonen tenker du på? Egentlig ikke...men slet såklart med hjertebank, uro og lite søvn da jeg hadde høye doser. 

Takk for tips :) Jeg leste mye før, absolutt noe jeg burde begynne med igjen! 

Tusen takk!! Jeg er veldig spent :) Håper virkelig det har skjedd NOE!! At de kan se at noe bra er på vei, hehe...det er jo tidlig, har jo kun satt 4 sprøyter :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

11 minutter siden, LillyBe skrev:

Bivirkninger av kortisonen tenker du på? Egentlig ikke...men slet såklart med hjertebank, uro og lite søvn da jeg hadde høye doser. 

Takk for tips :) Jeg leste mye før, absolutt noe jeg burde begynne med igjen! 

Tusen takk!! Jeg er veldig spent :) Håper virkelig det har skjedd NOE!! At de kan se at noe bra er på vei, hehe...det er jo tidlig, har jo kun satt 4 sprøyter :) 

Jupp, tenkte på kortisonen! Jeg har aldri prøvd det selv, nemlig, og jeg er latterlig nysgjerrig generelt - og på det som har med prøverør å gjøre spesielt :ler: Siden du har begynt å kjenne litt action der nede, får vi satse på at de kan se at ting har startet opp i morgen :)

Endret av miore
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, miore skrev:

Jupp, tenkte på kortisonen! Jeg har aldri prøvd det selv, nemlig, og jeg er latterlig nysgjerrig generelt - og på det som har med prøverør å gjøre spesielt :ler: Siden du har begynt å kjenne litt action der nede, får vi satse på at de kan se at ting har startet opp i morgen :)

Hihi, da er vi to ;) nysgjerrig på ALT! Å lurer såklart på om alt mulig kan øke sjansene :P Jeg prøver å kjøre ganske likt løp som sist...men da ble jeg litt overstimulert og gikk bla på Fragmin sprøyter (blodfortynnende) også i etterkant...håper nesten på det samme nå! 

Nå er jeg ødelagt!!! Nok en natt uten søvn...2 timer i bil har vært drepen, og lurer på åasen jeg skal klare holde øya oppe i dag!kaffe blir det iallfall 😁 Det er kortisonen som gir meg så urolig kropp, pluss at jeg har begynt å få endel hetetokter om nettene. Kunne kjenne litt murringer i natt, men meeeeget lite så tror ikke det har skjedd store saker enda. 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har vi kommet til sprøytedag 6...dagene går sakte, men allikevel fort! 

UL i går gikk forsåvidt som forventa. Lite action der nede, og gyn kunne kun se 3 små follikler på hver side. Før jul så han 6-8 på hver side så makan til nedtur! MEN nå får vi gå for noen skikkelig kvalitetsegg i stedet 😎 Dosen er oppjustert til 225 IE, og starter med Orgalutran i morgen...ny kontroll på fredag! Please voks og gro kjære egg 🙏

I natt har jeg sovet som en stein!! Endelig :) Ikke vondt i hodet heller så skal virkelig ikke klage på bivirkninger iallfall :) kjenner mere murringer nå, det bør jo være positivt! 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del har jeg stort sett endt opp med omtrent dobbelt så mange follikler som de har sett på dag 5/6-UL, hvis det er noen trøst :) Jeg tror det er deler av grunnen til at det har gått så sent med meg - noen starter, og så "henger de rundt" og venter mens en del flere tar dem igjen. 

Deilig med en god natts søvn! Sier hun midt i en stooor gjesp :fnise: 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord :) Jeg husker jo fra sist, var ikke så oppløftende UL da heller, hehe...måtte dagene fram til UL gå fort!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprøytedag 7, dag 1 orgalutran. 

Satte første orgalutran i dag tidlig. Veldig greit :)  Jeg kjenner stadig litt mere aktivitet, men skulle gjerne kjent MYE mere...litt engstelig for at ingentig skjer. I dag er jeg ekstremt trøtt, sliten og lei. Tror det blir tidlig kveld. Det skjer mye nå, på jobb og privat-men jeg prøver henge med i svingene :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før uttaket synes jeg nesten det er like greit at det er übertravelt i hverdagen, for hvis ikke få jeg alt for god til å tenke :) Ulempen er jo den trøttheten som følger med. 

Ser du noe forskjell på deg selv ennå, mage som er begynte å bli oppspilt eller noe sånt? Er det fremdeles full guff på trening?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, miore skrev:

Før uttaket synes jeg nesten det er like greit at det er übertravelt i hverdagen, for hvis ikke få jeg alt for god til å tenke :) Ulempen er jo den trøttheten som følger med. 

Ser du noe forskjell på deg selv ennå, mage som er begynte å bli oppspilt eller noe sånt? Er det fremdeles full guff på trening?

Egentlig helt enig! Da går dagene fort, og man rekker ikke tenke så mye! Jobb og en liten tass krever jo nok bare det ;)  Men ja, i dag har trettheten kommet for fullt...

Ingen forskjell på magen enda syns jeg. Den er ikke like flat som den engang var (hihi, gudsjelov egentlig,fått på meg noen kg ila høsten pga Progynovan, jeg kan iallfall skylde på den), men ingen stor forskjell nå etter sprøytestart. Jeg kjenner dog mere murringer, men lite egentlig 🙈

Jeg har roet ned litt. Jeg er den typen som har vanskelig for å holde meg selv igjen, hehe... I dag har det blitt gåtur med vogn (i skogen og snøen, så jada pulsen kom opp), og pilates :) Jeg skal prøve holde meg til gåturer, styrketrening og yoga/pilates. Å ski...men på ski har jeg makspuls omtrent hele tiden, uansett hvor kort/lenge jeg går, hehe. Men det stopper seg jo selv når eggstokkene omtrent sprenger;) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive