Gå til innhold

Alle i DPO land! :)


gepa

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 8 dpo, ut i fra el-test var eggløsningen den 17.01 og ikm er den 31.01. Jeg har merket en del ting som er annerledes enn når mensen skal komme.. men sånn er det vel hver gang er det ikke?😛 Vi har vært prøvere i 1 år nå (6 år siden sist graviditet) og ønske om et barn nr. 2 er veldig sterkt! 

Symptomene mine for øyeblikket:

Stikninger, spesielt på venstre side(eggstokkområdet) som av og til stråler nedover låret. Av og til stikninger på høyre side også.

Menssmerter nå og da som føles som en eggløsning eller hva jeg skal sammenligne det med. Pleier å ha menssmerter ca. 1 uke før mensen til vanlig.

Det vanlige for meg, beklager detaljer, er at jeg får gulaktig litt slimete utflod ca. 1 uke før mens. Denne gangen er det nærmest ingenting å finne. Kanskje antydning til lotionaktig utflod..

Vet det er tidlig ennå, men testet negativt me billigstrimmel i dag 8 dpo, utålmodigheten lenge leve😝

Ved sist graviditet testet jeg positivt rundt uke 5-6, og da tenkte jeg ikke tanken engang på at jeg kunne være gravid! Kjente det plutselig strakk noe voldsomt fra mage til lysk, og da fikk jeg mistanke😉

Noen andre i dpo-land som har symptomer eller noe som er annerledes enn det som er vanlig før mens?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende tråd! :) Jeg aner selv ikke hvilken dpo jeg er på denne mnd. Venter mens 03.02. Men har siden el som var ca 19 januar (EL pleier alltid og være rundt her, +-  1 dag) hatt sporblødninger. Først bare en brun slimklump på søndag (æsj, beklager) ingenting mandag, litt rosa på papiret etter dobesøk tysdag og i dag.. Skjønner ikke hva som skjer :P Mens kan da ikke plutselig bare henge seg opp slik.. Er jo en uke til jeg venter mens. Noen med lignende erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes allerede en dpo land tråd 

Anonymkode: 921c9...2b5

Skader ikke å ha en til, da det er MANGE som er i dpo land.

Anonymkode: b0ac3...979

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt enkel å vite nøyaktig når el har vært, så det blir egentlig ren gjetning. Ingen garanti for at el har funnet sted engang🤔 Men man håper jo selvfølgelig 😀

Har ikke opplevd det samme selv forutenom en festeblødning(aner ikke når eller om det i det hele tatt var festeblødning) ved sist graviditet. En pitteliten rosafarge blandet med litt hvit utflod😝

Nå i sommer opplevde jeg å ha sporblødning ++ i nærmere 2 mnd.. så var det stopp i et par uker, så var det påan igjen. Nå har det heldigvis stabilisert seg😊 Så alt i alt, mensen kan være en snik iblandt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, gepa skrev:

Ikke helt enkel å vite nøyaktig når el har vært, så det blir egentlig ren gjetning. Ingen garanti for at el har funnet sted engang🤔 Men man håper jo selvfølgelig 😀

Har ikke opplevd det samme selv forutenom en festeblødning(aner ikke når eller om det i det hele tatt var festeblødning) ved sist graviditet. En pitteliten rosafarge blandet med litt hvit utflod😝

Nå i sommer opplevde jeg å ha sporblødning ++ i nærmere 2 mnd.. så var det stopp i et par uker, så var det påan igjen. Nå har det heldigvis stabilisert seg😊 Så alt i alt, mensen kan være en snik iblandt!

hm... Er slik jeg har det nå, så tanta er vel like rundt hjørnet.. er ikke festeblødning, har skjønt at det kun varer en dag maks :) blæ... klar for pp 14.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger ikke å være tante rød 😉 Har hørt om flere som har hatt festeblødning i mer enn 1 dag, å det skal visst være normalt. Noen har en liten rosa blødning, andre har litt mer. Og gjerne over flere dager. Så håpet er ikke ute ennå! ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe kjedelige greier å bli skuffet mnd etter mnd🙁 men før man aner ordet av det, så lyser det en positiv graviditetstest 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gepa skrev:

Trenger ikke å være tante rød 😉 Har hørt om flere som har hatt festeblødning i mer enn 1 dag, å det skal visst være normalt. Noen har en liten rosa blødning, andre har litt mer. Og gjerne over flere dager. Så håpet er ikke ute ennå! ☺

 

3 timer siden, gepa skrev:

Det er noe kjedelige greier å bli skuffet mnd etter mnd🙁 men før man aner ordet av det, så lyser det en positiv graviditetstest 😀

Ja, jeg kan ikke si jeg blør heller. Kommer pittelitt utvannet rosa på papiret etter do besøk, ikke hver gang jeg er på do heller. Men kan ikke mensen bare komme, isteden for å bare tulle med hodet mitt :fnise: Ja la oss håpe det!!

Ser du også pleier å få en del gulaktig slim utflod før mens, det gjør jeg også. Det kommer som regel en uke før. jeg har heller ikke fått det denne mnd, helt merkelig. Kommer litt sånn lotion aktig av og til etter dobesøk, men langt i fra hva jeg pleier å ha før mens. Jeg har heller ikke menssmerter som også her kommer nærmere en uke før tanta faktisk kommer. jeg har litt murringer da.. Men ikke slik som det pleier. Litt stikking i høyre side har jeg også! 
Hm. denne kroppen er et merkelig fenomen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får vi være gravid, eller så må mensen bare komme slik at man kan sette i gang ny prøveperiode :nordvesta:

ja jeg synes det er veldig utenom det vanlige å ikke ha det gulaktige slimet.. pleier ALLTID å ha det! når det kommer til menssmerter har jeg sterke murringer nå og da, samt mye stikninger. Ikke helt som menssmerter:sprettoy: Alt er bare annerledes, så håpet øker jo med det! bare 4-5 dager til IKM, nervepirrende :P

Har du testet noe, eventuelt nå skal du teste?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM 1.februar her. Jeg merker ikke mye før mens, i alle fall ikke som jeg har vært bevisst på. Men nå, så kjennes det ut som alt mulig rart foregår! Hva er egentlig reelt og hva "skaper" jeg selv? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gepa skrev:

Enten får vi være gravid, eller så må mensen bare komme slik at man kan sette i gang ny prøveperiode :nordvesta:

ja jeg synes det er veldig utenom det vanlige å ikke ha det gulaktige slimet.. pleier ALLTID å ha det! når det kommer til menssmerter har jeg sterke murringer nå og da, samt mye stikninger. Ikke helt som menssmerter:sprettoy: Alt er bare annerledes, så håpet øker jo med det! bare 4-5 dager til IKM, nervepirrende :P

Har du testet noe, eventuelt nå skal du teste?:rolleyes:

Ja, jeg har skikkelige menssmerter i dag, men i dag har jeg ikke hatt spor av noe som helst blod. Så blir bare mer forvirra. Men kjennes ut som mens er like rundt hjørnet. 
jeg har jo fremdeles 6 dager til ikm, så blir spennende og se. Tiden går så sakte!!!! og ja, jeg er testetøs, så jeg testet i dag. blenda hvit selvsagt. Hadde ikke forventet noe annet,men tenkte jeg bare skulle teste siden disse rosa spor utfloden er borte. men ja, mistet litt troen når smertene kom i dag.... 
har du testet?! :link::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, florette skrev:

IKM 1.februar her. Jeg merker ikke mye før mens, i alle fall ikke som jeg har vært bevisst på. Men nå, så kjennes det ut som alt mulig rart foregår! Hva er egentlig reelt og hva "skaper" jeg selv? :vetikke:

Det kan du gjerne si! Så lenge man ønsker å bli gravid, så har man jo alle symptomer på graviditet:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel ca 8 dpo i dag. 4 pp på barn nummer to. 

Sist gikk det på bare to prøveperioder, jeg blir raskt utålmodig selv om jeg vet det er normalt at det kan ta tid. Helt uavhengig av åssen det gikk første gangen.

Er dere så ivrige at dere kjører eggløsningstester, temping og hele pakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Forever22 skrev:

Ja, jeg har skikkelige menssmerter i dag, men i dag har jeg ikke hatt spor av noe som helst blod. Så blir bare mer forvirra. Men kjennes ut som mens er like rundt hjørnet. 
jeg har jo fremdeles 6 dager til ikm, så blir spennende og se. Tiden går så sakte!!!! og ja, jeg er testetøs, så jeg testet i dag. blenda hvit selvsagt. Hadde ikke forventet noe annet,men tenkte jeg bare skulle teste siden disse rosa spor utfloden er borte. men ja, mistet litt troen når smertene kom i dag.... 
har du testet?! :link::fnise:

Samme med meg! Har hatt menssmerter i hele dag stort sett, med stikninger, ømhet og strålong ned mot lysk og nedover låret. Har også hatt smerter i korsryggen i dag.. Blir gal av all denne ventingen! Det er så utrolig forvirrende, å ikke minst føles det som en evighet til ikm når man kjenner symptomer og de negative testene samler seg i en haug i søpla:nori:samme her, mister troen veldig når smertene kommer, og når de gir seg så begynner jeg å tro igjen:fnise: føler meg så dum.. men ja, tror jeg har testet 5 ganger eller noe sånt fram til nå, sist idag. Syntes jeg skimtet en strek, men skjønner jo det at det bare er innbilning! Så jeg tar utgangspunkt i at den er så hvit som det er mulig at den kan bli:frkk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Jeg er vel ca 8 dpo i dag. 4 pp på barn nummer to. 

Sist gikk det på bare to prøveperioder, jeg blir raskt utålmodig selv om jeg vet det er normalt at det kan ta tid. Helt uavhengig av åssen det gikk første gangen.

Er dere så ivrige at dere kjører eggløsningstester, temping og hele pakka.

Selv om man vet med seg selv at man bare må holde seg og være tålmodig, så er det lettere sagt enn gjort. Men er jo ikke noe man kan gjøre til eller fra:dry:

Jeg bruker kun eggløsningstester, men har bare brukt de i to av mine sykluser. Fant ut at eggløsningen faktisk er mye senere enn jeg trodde, en hel uke senere faktisk! Ikke rart man aldri har truffet på rette tidspunktet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan jo like så greit legge bilde av teste ut her.. som dere ser, ingenting. Eller?? Er det virkelig jeg som bare er på ønskeomgraviditetsplaneten for mye?

20170126_222326.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, gepa skrev:

Jeg kan jo like så greit legge bilde av teste ut her.. som dere ser, ingenting. Eller?? Er det virkelig jeg som bare er på ønskeomgraviditetsplaneten for mye?

20170126_222326.jpg

selv om den der er negativ så er det jo enda dager til ikm :fnise: ikke mist håpet før tante rød kommer :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, gepa skrev:

Samme med meg! Har hatt menssmerter i hele dag stort sett, med stikninger, ømhet og strålong ned mot lysk og nedover låret. Har også hatt smerter i korsryggen i dag.. Blir gal av all denne ventingen! Det er så utrolig forvirrende, å ikke minst føles det som en evighet til ikm når man kjenner symptomer og de negative testene samler seg i en haug i søpla:nori:samme her, mister troen veldig når smertene kommer, og når de gir seg så begynner jeg å tro igjen:fnise: føler meg så dum.. men ja, tror jeg har testet 5 ganger eller noe sånt fram til nå, sist idag. Syntes jeg skimtet en strek, men skjønner jo det at det bare er innbilning! Så jeg tar utgangspunkt i at den er så hvit som det er mulig at den kan bli:frkk:

Vi er noen rare skruer vi prøvere.. Men jeg vet jo selv at de gangene jeg har trodd jeg har vært gravid så har jeg ikke vært det.. så føler meg ganske tom for håp egentlig.. du kan skimte en strek? så spennende! håper du får en litt mer synlig i morgen da, og at det ikke er innbilning!! krysser fingrene for deg! hold oss oppdatert! :) :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forever22 skrev:

selv om den der er negativ så er det jo enda dager til ikm :fnise: ikke mist håpet før tante rød kommer :-D

Du har så rett, føler meg som et lite barn på julaften, spent på om jeg får det jeg ønsker, eller bli skuffet over gaven:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...