Gå til innhold

SPOCAs skriblerier


SPOCA

Anbefalte innlegg

Takk takk! :) 

Det har gått litt opp og ned denne uka. Det vil si: jeg har vært på jobb hele uka, men vært forkjøla hele uka. Irriterende!

Det har vært en veldig fin uke altså, sånn egentlig. ;) 

F og jeg var hos spesialist på tirsdag. Dette var egentlig mer en time for å få det formelle i orden. Det er nemlig slik at vi har søkt offentlig for prøving, men vi fikk avslag fordi de mente det var manglende opplysninger. Noe som gjorde oss alle oppgitte, for mange av opplysningene bør egentlig ikke ha noe å si så lenge F er født steril. Altså: det er ingen vits for han å avlegge sædprøve når han har et syndrom, der hele poenget er at syndromet gjør deg steril. 

Tunggrodd der altså. Så søknadsprosessen er i gang og vi får svar innen ca 3 uker. Legen mener vi bør få prioritet da vi har særskilte grunner for å få offentlig støtte. Egentlig har jeg også litt for høy BMI, men ikke så veldig mye, så legen mente at dette ikke bør spille en rolle, og hun ser ingen grunn til å ikke anbefale at jeg får behandling sett i sammenheng med at jeg nå så og si ikke er langt unna "normalen". Vekt må jo sees i sammenheng, og som hun sa: hun hadde aldri gjettet vekta mi med mindre jeg hadde sagt det, så hun mente at i mitt tilfelle er vekt ganske uvesentlig (min matchvekt er 80 kg - det er fra da jeg var topptrent, og regnes per def som overvektig selv om jeg den gang var tynn). Å ha muskler er ikke alltid positivt. :roll: 

Nåvel. Så en haug med blodprøver ble tatt, og så var det tilbake på jobb. Der fikk jeg ny pc - jeg har endelig fått bærbar pc. Sjefen mente jeg fortjente det siden jeg har jobba så godt, og trenger det nå som jeg er i så mange prosjekter. :hoppe:

Og jo - sjefen skrøt veldig av hvor fin jeg er om dagen (på klesfronten liksom), det var hyggelig! Har blant annet funnet en gammel bluse som endelig paser igjen, så det var ekstra artig. Hyggelig å bli lagt merke til. :) 

Jo, og senere i uka så opplevde jeg å bli snakkisen på jobben. :sjokkert:

Flere av våre kunder har henvendt seg uoppfordret til noen av jobbens sjefer (ikke mine direkte, men kollega av sjefen min liksom), og gitt meg så mange hyggelige komplimenter. Det var ikke måte på: "sinnsykt effektiv", "hyggelig", "alltid hjelpsom", "får jobben gjort", "rask respons" og "god oppfølging". Veldig koselig å få slik skryt, men jeg blir nesten forlegen altså. :sjenert: 

Jeg har hatt min andre vakt som natteravn i natt også, og det er virkelig deilig å komme hjem - men følelsen i kropp og sjel er virkelig fantastisk etter en slik natt. Og jeg sover så innmari godt etterpå også. :) 

Jeg er litt sånn småpjusk, sår i halsen og tett i nesa. Ikke så rart, blir jo kaldt av å gå lenge ute. Men det er verdt det, og jeg har ferie hele neste uke! Gleder meg til å slappe av og gjøre så lite fornuftig som mulig. :ler: 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flotte tilbakemeldinger på jobben! Det er så fint at slike beskjeder også blir formidlet, vanligvis hører man jo bare noe når noen er misfornøyde. Håper du har hatt en fin helg og at forkjølelsen har sluppet taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har en veldig bra arbeidsplass, der folk er flinke til å bringe skryt videre til rette person! Det er viktig altså, det må du sette pris på! Og så er det helt sikkert veldig velfortjent. :jepp:

Så bra gjort av deg at du går natteravn. :) Går du i sentrum, eller i området der du bor? Hvor ofte har man egentlig vakt? Jeg har ikke kapasitet på noen år nå tror jeg, men når barna begynner å bli litt eldre er det noe jeg kunne tenke meg å gjøre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.2.2017 den 11.33, hjertesukka skrev:

God helg og god ferie! 

:yvonne:

Takk! :)

På 12.2.2017 den 20.32, Nori skrev:

Så flotte tilbakemeldinger på jobben! Det er så fint at slike beskjeder også blir formidlet, vanligvis hører man jo bare noe når noen er misfornøyde. Håper du har hatt en fin helg og at forkjølelsen har sluppet taket. 

Enig, ja, de er flinke med det på jobben, og det er jeg veldig glad for. :) 

14 timer siden, MissStiles skrev:

Så hyggelig med sånne tilbakemeldinger! 

Kos deg med fri denne uka!

Takk for det! :) 

11 timer siden, juliane skrev:

Høres ut som om du har en veldig bra arbeidsplass, der folk er flinke til å bringe skryt videre til rette person! Det er viktig altså, det må du sette pris på! Og så er det helt sikkert veldig velfortjent. :jepp:

Så bra gjort av deg at du går natteravn. :) Går du i sentrum, eller i området der du bor? Hvor ofte har man egentlig vakt? Jeg har ikke kapasitet på noen år nå tror jeg, men når barna begynner å bli litt eldre er det noe jeg kunne tenke meg å gjøre også. 

Ja, ikke sant? Helt enig! Jeg er kjempeglad i jobben min, og det er faktisk en av grunnene til at jeg trives så godt som jeg gjør. :) 

Ja, går i sentrum ja, stemmer det. Man bestemmer selv hvor ofte man vil gå. Noen går kanskje 2 ganger per år, jeg skal prøve å gå 1-2 ganger per måned. Det regnes som ofte, de fleste går annenhver måned eller så. Synes det er veldig hyggelig, det er så meningsfylt liksom. 

26 minutter siden, Monstrum skrev:

Herlig, er det ikke deilig med slike tilbakemeldinger?
Kos deg med ferieuke :klem:

Jo, kjempedeilig! :)

Og takk takk. :) 

Jeg angrer jo nå litt på at jeg valgte å gå natteravn, for jeg ble jo skikkelig syk i helgen igjen, æsj. Startet ferien med at jeg var hos legen i dag, og hadde forhøyet crp. Så det blir til at det blir en rolig uke. Fikk hostesaft. Må ikke gjøre noe som er altfor anstrengende. Og jo! Jeg har fått øyekatarr, men fikk skryt av legen, for jeg har holdt veldig strengt regime her hjemme, så kun ett øye, mitt venstre, ble rammet, takk og lov! Det er jo veldig smittsomt. Av den grunn er F henvist til gjesterommet, orker ikke at vi smitter hverandre mer. Han jobber også med barn, så han drar med seg alt dette hjem (jeg har klart å holde meg frisk siden april i fjor, så typisk at dette skjer nå). Fikk øyedråper som jeg tar for å bli raskere frisk.

Så vel. Ligger under pleddet og slapper av.

God natt da dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @loffen

Jeg er vel på bedringens vei, men har ligget i sengs i hele dag. Det går i hostesaft, Paracet og øyedråper. Yay. ;) 

Så ferieuka mi har gått til sykdom egentlig, men har fått sovet en del. Det er jo noe. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo typisk da. Syk i ferien. Når det er sagt, så høres ikke en uke med soving ut som det verste. Hilsen hun som hadde soving som hobby og nå ikke har sovet spesielt mye eller sammenhengende på 2,5 år. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nori skrev:

Det er jo typisk da. Syk i ferien. Når det er sagt, så høres ikke en uke med soving ut som det verste. Hilsen hun som hadde soving som hobby og nå ikke har sovet spesielt mye eller sammenhengende på 2,5 år. :fnise:

Hehe, det er helt sant! Jeg elske å sove. :sjarmor:

Dessuten kan jeg sitte oppe lenge og være nattugle. Det er jo noe! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i Køben. Bedre form i dag, så da valgte jeg å dra. Det blir avslapning, take away og litt godis på kvelden. Litt må man kunne kose seg med når man er på "tur". ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Joda, alt gikk strålende. Bilka (den danske versjonen av Obs! vil jeg si, men kanskje større) var døgnåpen, så jeg gikk rundt og tittet i ganske mange timer. :sjenert: Jeg fant meg en ny jakke, den var veldig fin. Og det var 30% på nesten alle klær, så den kostet kun 350 DKK. :hoppe: Og jeg kom i en merkelig situasjon. Det var kun 2 størrelser igjen: 54 og 48. Jeg tok med meg begge to og tenkte: den i 48 er sikkert for liten for meg, så jeg bør vel ta den største. Ehm. Nei. Den 48 var mer en stor nok. Jeg vender meg ikke til å ha gått ned så mye altså. Jeg kunne nok fint hatt 46 også, men syntes det var greit at den var litt romslig. Men hjernen og kroppen er ikke samstemte altså!

Uansett. Hadde da inseminasjonen i dag. Flotte follikler og eggstokker, og mye væske, så dette var veldig positivt. Men så sliter jeg jo ikke med sykluser og slikt, jeg sliter jo med å beholde. Så vel. Hun anbefalte meg denne gangen å begynne med progsteronen 2 dager etter inseminasjonen. Har ikke opplevd det før, trodde jeg skulle ta det med en gang, men får høre på hva hun sier. ;) 

Nei, nå er det full avslapning i heimen her. Ingen store planer resten av helgen, og det passer meg bra! :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

Endelig fredag! Det er virkelig etterlengtet, for det har vært en lang uke. Stille på jobb, noe som er bra, for jeg har egentlig hanglet hele tida. Føler liksom at basiluskene ikke tar taket. Har gått med småfeber og generelt medtatthet hele uka, og i grunn følt meg ganske pjusk. 

Øyekatarren har blusset opp flere ganger, så i dag, etter to uker med helvetesskapet, tok jeg kontakt med legen. Fikk antibiotikasalve og allerede synes jeg det har hjulpet. Så da er det nok bakterier og ikke virus allikevel (legene var liksom ikke helt sikre). Ihvertfall har jeg sluttet å klø så mye, og rødheten har gitt seg en del. Endelig! Jeg forstår jo at man er restriktive med antibiotika, det er ikke det, men etter to uker blir man sånn litt smådesperat, spesielt fordi jeg har vært så nøye. Har skiftet sengeklærne tre ganger på to uker, brukt ny klut for hver gang jeg har renset øyet (dvs at jeg har brukt flere kluter på ett øye), vasket hendene slik at jeg har fått eksem, F sover på gjesterommet, har hatt i vanlige øyedråper hver fjerde time osv. Ekstemt frustrerende!

Nåvel. Satser på at jeg blir bra nå, og føler liksom at kroppen allerede responderer. Merkelig med det, men det er akkurat som det var det som skulle til. Kløing er endelig borte og øynene er heller ikke lenger så ømme. Og da kan jeg snart bruke linser igjen. Jippi, begynner å bli lei av briller!

Det er akkurat 1 uke siden jeg hadde inseminasjon. Jeg har egentlig ingen forhåpninger, jeg orker ikke det. Det er tiende gangen, og jeg orker liksom ikke å tenke at nå går det den ene eller den andre veien. Tenkte faktisk mye på hun Pilotfrue som annonserte til hele verden at hun var gravid på bloggen sin. Må innrømme at jeg i mittt stille sinn tenkte at stakkars henne, jeg bare håper hun ikke lærer på den harde måten, for det å gå gjennom noe sånt når alle liksom vet er ufattelig tøft. Jeg synes det er tøft nok når dere vet. Det er en grunn til at jeg ikke lenger har prøvedagbok: jeg orker ikke det stresset og presset som det påfører. 

Jeg prøver derfor å leve så normalt som mulig. Eneste er at progesterontablettene gir meg ekstra symptomer, og det er vanskelig å vite hvorvidt det er reellt eller ikke. Jeg er så vanvittig sliten og trøtt, sover hver dag fra 18 på sofaen fram til sånn 21-22 om kvelden. Legger meg så rundt 00:00 og sover til 7-tida. Sånn har det vært hele uka. Slitsomt. Og jeg blir så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene åpne, det er helt rart hvor trøtt jeg blir. I tillegg kommer kvalmen, den er grusom, rett og slett. Går rundt og liksom småbrekker meg hele tiden. 

Så dere skjønner: en herlig uke med småfeber, øyekatarr, småbrekninger, kvalme og trøtthet. Yay.

Skulle egentlig i bursdag i dag, men orker ikke. Er så sliten og utmattet. Det er rett og slett ikke mulig å karre seg ut akkurat nå, jeg vil bare sove, sånn egentlig, men skal prøve å holde meg våken litt til. Sukk.

Ellers fikk jeg svar fra offentlige i går ift støtte om IVF osv der: vi/jeg ble avvist, for gynekologen har skrevet feil vekt. Eller, jeg har jo aldri fylt ut et slikt skjema, og hun pratet jo om det at pga Fs syndrom så ble det annerledes og bla bla bla. Hun har selv vært en av de legene som har jobbet med dette og vært med på å bestemme hvem som får slik hjelp, så jeg har jo gått utifra at hun har gjort jobben sin. Uansett, ble avvist fordi hun har skrevet at jeg har en BMI på 42, men min BMI er på 34! Grensa er på 33. Selv om de er strenge så sa hun jo det at dette også var vurderingstilfelle. Kjenner jeg blir så matt, for det er STOR forskjell på 42 og 34. Ærlig talt. Ikke bare det: men innen jeg eventuelt hadde kommet inn til behandling hadde antagelig min BMI vært under kravet fordi jeg går ned ca 1/2 kg - 1 kg per uke.

Grunnen til at hun har skrevet at vekta mi er nemlig fra mitt første møte med henne for 1 1/2 år siden hvor hun gjettet vekta mi (jeg har har aldri oppgitt denne til henne). Uansett, jeg synes det er uproft av henne å ikke spørre 1 1/2 år senere, mye har skjedd på den tida! Synes også det er litt merkverdig at hun ikke så det selv, for jeg veide faktisk mer enn 120 kg da jeg var hos henne (hun gjettet feil, og jeg ønsket ikke å si noe om vekt den gang siden det da ikke var relevant info for samtalen). Så merker at jeg blir skikkelig oppgitt. Så nå må jeg altså skrive klage. MEH!

Nåvel. Ingenting å gjøre med det nå, nå skal jeg finne fram borderisakene og se på en eller annen dokumentar. ;) 

God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...