Gå til innhold

Diesel og bensin for dyrt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sinnsykt dyrt diesel og bensin har blitt fytti.

vi betaler jo fremdeles årsavgift, det er jo bare i forsikringa? 

Anonymkode: 93111...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes prisen er blitt mer normal sånn iforhold til norske priser ellers. Før var bensin og disel endel billigere sammenlignet med mange andre land. Norge pleier å ligge godt over prisen på de fleste andre land, tobakk og alkohol de verste.

Anonymkode: 1ae3f...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Kjøp elbil da.

Anonymkode: b94b0...1ec

Hakke råd. 

Anonymkode: 93111...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det du kjøper er flytende dinosaurer er det ikke så ille.

Anonymkode: 00265...104

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i forhold til kjøpekraften er drivstoff svinnbillig i Norge.

Mange tjener 10-20 mer i timen enn en liter drivstoff.

I Sverige er forskjellen omtrent det halve.

I Øst-Europa må man jobbe nesten 1 time for å få råd til en liter.

I forhold til kjøpekraften burde derfor drivstoff kostet 50-100 kr literen hvis vi hadde hatt samme kjøpekraft som i andre land.

Anonymkode: 900a1...d35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes prisen er blitt mer normal sånn iforhold til norske priser ellers. Før var bensin og disel endel billigere sammenlignet med mange andre land. Norge pleier å ligge godt over prisen på de fleste andre land, tobakk og alkohol de verste.

Anonymkode: 1ae3f...969

Ja, huff.. tenk at folk trenger bil, a? 
DEN DAGEN NOEN BYGGER EN JÆVLA BUTIKK HER JEG BOR, så skal jeg la være å bruke bilen. 

Så lenge det finnes bygder med 15 kilometer til nærmeste butikk, bør drivstoffprisene være betydelig lavere enn de er idag. Ikke alle kan bo i byen! 

Anonymkode: df138...18e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sinnsykt dyrt diesel og bensin har blitt fytti.

vi betaler jo fremdeles årsavgift, det er jo bare i forsikringa? 

Anonymkode: 93111...2d2

Hva ønsker vi er vel heller spørsmålet. Det har ikke blitt billigere å kjøre bil I Norge med den SÅKALTE bilvennlige regjeringen. 

For gjennomsnittet som har eldre biler har det blitt dyrere. De har ikke råd til nye drivstoff gjerrige biler og må betale mer pr.km enn de med økonomi til ny bil. Det handler om å gi fra de fattige til de rike her. 

Det har blitt flere bomstasjoner ovs. Ikke færre som lovet. 

Vår kjøpekraft er klart bedre enn mange andre land. Dette gir oss en vekker over over hvordan det er I verden. 

Men hva ønsker vi lokalt I Norge. Dette kan styres med virkemidler nasjonalt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, huff.. tenk at folk trenger bil, a? 
DEN DAGEN NOEN BYGGER EN JÆVLA BUTIKK HER JEG BOR, så skal jeg la være å bruke bilen. 

Så lenge det finnes bygder med 15 kilometer til nærmeste butikk, bør drivstoffprisene være betydelig lavere enn de er idag. Ikke alle kan bo i byen! 

Anonymkode: df138...18e

De som bor i byene bruker mer penger på  bolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Sett i forhold til kjøpekraften er drivstoff svinnbillig i Norge.

Mange tjener 10-20 mer i timen enn en liter drivstoff.

I Sverige er forskjellen omtrent det halve.

I Øst-Europa må man jobbe nesten 1 time for å få råd til en liter.

I forhold til kjøpekraften burde derfor drivstoff kostet 50-100 kr literen hvis vi hadde hatt samme kjøpekraft som i andre land.

Anonymkode: 900a1...d35

Det er nok ganske så vanlig å tjene 10-20 kr mer enn det bensinen koster for literen, både i Norge og Sverige. 

Anonymkode: 2c444...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2017 den 12.10, AnonymBruker skrev:

Sett i forhold til kjøpekraften er drivstoff svinnbillig i Norge.

Mange tjener 10-20 mer i timen enn en liter drivstoff.

I Sverige er forskjellen omtrent det halve.

I Øst-Europa må man jobbe nesten 1 time for å få råd til en liter.

I forhold til kjøpekraften burde derfor drivstoff kostet 50-100 kr literen hvis vi hadde hatt samme kjøpekraft som i andre land.

Anonymkode: 900a1...d35

Hva er grunnen til at du ønsker at alle varer og tjenester som du kjøper vil øke kraftig i pris.  Slike som deg ser blindt på drivstoffpriser, og klarer ikke å se at prisene vil øke pga høyere drivstoffpriser. 

Anonymkode: 2c444...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinen er passe dyr den dagen vi tenker oss om en gang til før vi setter oss i bilen. Vi holder på å bli som amerikanerne som ikke lenger bruker bena for å komme fra A til B og må bruke tid på tredemølla for å holde liv i liket, og så synes jeg det er ille at luftkvaliteten er blitt så dårlig at stadig flere astmatikere får problemer med å bevege seg utendørs. Nei, det er ikke synd på oss på grunn av bensinprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, antbug skrev:

Bensinen er passe dyr den dagen vi tenker oss om en gang til før vi setter oss i bilen. Vi holder på å bli som amerikanerne som ikke lenger bruker bena for å komme fra A til B og må bruke tid på tredemølla for å holde liv i liket, og så synes jeg det er ille at luftkvaliteten er blitt så dårlig at stadig flere astmatikere får problemer med å bevege seg utendørs. Nei, det er ikke synd på oss på grunn av bensinprisen.

Luftkvaliteten kommer fra dekkene,  ikke om bilen går på drivstoff.

Finnes løsninger mot slikt 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/01/22/«Støvsuger»-gatene-for-bedre-luft-14097354.ece

Neste gang du klager over høye priser på mat, byggevarer etc, kan du tenke over at du har deg selv å takke når du vil at drivstoffprisen skal være dyrere. 

Anonymkode: 2c444...68e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.1.2017 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Sinnsykt dyrt diesel og bensin har blitt fytti.

vi betaler jo fremdeles årsavgift, det er jo bare i forsikringa? 

Anonymkode: 93111...2d2

Det synes ikke jeg, da jeg kjøpte bil fikk jeg 5 liter for 1 timelønn bruttolønna, i dag får jeg over 10 liter for 1 timelønn netto, og bilen bruker mindre pr mil, så jeg kjører nesten 4 ganger så langt for samme arbeid ;) 

Anonymkode: 9e0a8...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Luftkvaliteten kommer fra dekkene,  ikke om bilen går på drivstoff.

Finnes løsninger mot slikt 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/01/22/«Støvsuger»-gatene-for-bedre-luft-14097354.ece

Neste gang du klager over høye priser på mat, byggevarer etc, kan du tenke over at du har deg selv å takke når du vil at drivstoffprisen skal være dyrere. 

Anonymkode: 2c444...68e

Jeg har vondt for å tro på at det bare er svevestøvet som skaper problemene, men det hadde ikke vært så dumt med ekstra avgift for skadelige dekk også. Den jo settes etter hvor mange mil vi kjører:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Luftkvaliteten kommer fra dekkene,  ikke om bilen går på drivstoff.

Finnes løsninger mot slikt 

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2017/01/22/«Støvsuger»-gatene-for-bedre-luft-14097354.ece

Neste gang du klager over høye priser på mat, byggevarer etc, kan du tenke over at du har deg selv å takke når du vil at drivstoffprisen skal være dyrere. 

Anonymkode: 2c444...68e

Nei, fossilbiler slipper ut f.eks. også NOx. NOx er giftig for mennesker ved inhalering, allerede ved relativt lave konsentrasjoner. Diesel er verst.

Anonymkode: 900a1...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bensin og diesel er dyrt. Jeg er 100 % ufør og avhengig av bil for å komme meg noe sted, og med en uføretrygd på 15.000 utbetalt går uforholdsmessig mye til bilhold. At bensin og diesel er billig i forhold til en gjennomsnittsinntekt, hjelper ikke meg. 

Anonymkode: c9131...ccb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, fossilbiler slipper ut f.eks. også NOx. NOx er giftig for mennesker ved inhalering, allerede ved relativt lave konsentrasjoner. Diesel er verst.

Anonymkode: 900a1...d35

Og så?  Den blir ikke mindre giftig av å øke drivstoffprisen. 

Eneste vi oppnår er at varer og tjenester som vi kjøper blir dyrere hvis de øker avgifter på drivstoff. Noe å tenke over til neste gang du klager over time prisen til rørleggeren. 

Anonymkode: 2c444...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter som klager på dyr drivstoff i Norge (og dyr mat) bør tenke seg litt om og se hvor stor andel av lønningene våre vi faktisk bruker på dette. Hint: det er overraskende lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...