Gå til innhold

Reise til Laos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du skulle anbefale meg to fine steder å få med seg i Laos på en til to uker hva ville du valgt da? 

:)

Anonymkode: 53fa3...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bump!

Sikkert noen som har vært i Laos her? :)

Anonymkode: 53fa3...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der og ville anbefalt reiseruten Luang Prabang-Vang Vieng-Vientiane.

Anonymkode: f91b0...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist gjennom nesten hele Laos. Det er et helt spesielt land og det tar litt tid før man oppdager skjønnheten. Det er et lite utviklet land, dårlige veier og infrastruktur. Desto mer viktigere å besøke landet. 

Personlig synes jeg ikke hovedstaden Vientiane er så veldig spesiell. Vang Vieng er en turistby, men omgivelsene er utrolig vakre. Luang Prabang er en vakker gammel by. 

Jeg tok turen til Phonsavan (midt i Laos), der er det noen gamle og mystiske steinkrukker. Meget vakker plass. Øyhopping i Don Det i Mekong-elva var en flott opplevelse. Men det er helt sør i Laos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Aharp angående hovedstaden, det er ikke fryktelig mye å se, MEN, byen har noen fantastiske restauranter, med mat til drømmepriser! Man finner nydelig fransk mat😋! I tilllegg har de endel gode i indiske. Laotisk mat er ikke noe særlig. 

Ellers ville jeg besøkt Luang Prabang og Vang Vieng, vær foreberedt på mange backpackere, og all "kultur" de drar med seg, men verdt et besøk likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Jeg har ikke all verdens tid, så jeg vil ikke bruke veldig mye tid på reising siden det er så dårlige veier og tar tid å forflytte seg. 

Jeg tåler noen backpackere,  men jeg kommer ikke til å henge veldig mye med dem. Tror kanskje jeg dropper hovedstaden. Øyhopping i Don Det høres fristende ut, jeg skal sjekke det ut. Og de steinkrukkene har jeg også lyst til å se. :)

 

ts

Anonymkode: 53fa3...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan du tenker å reise, men her er et reiseforslag:

Fly til Luang Prabang. Buss til Phonsavan med steinkrukkene (tar min. 10 timer). Buss til Vang Vieng og deretter buss til Vientiane. Beregn da minst en uke til dette, helst 8-10 dager. Fra Vientiane kan du ta fly til Pakse og derfra buss til Don Det. Buss til Pakse/Don Det tar minst 15 timer, men da tipper jeg. 

Søk på Google på "4000 islands" da får du opp info om Don Det og øyene i Mekong-elva. 

TS, send meg gjerne PM så skal jeg gi deg mer informasjon om Laos hvis du ønsker det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2017 den 20.01, AnonymBruker skrev:

Hvis du skulle anbefale meg to fine steder å få med seg i Laos på en til to uker hva ville du valgt da? 

:)

Anonymkode: 53fa3...b3d

1 av episodene til Team Bachstad i Indokina var i sin helhet viet Laos (husker ikke hvilken episode i farta). Hvis du ikke har sett den gå inn på NRK Nett-TV og se den der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Kjetil E skrev:

1 av episodene til Team Bachstad i Indokina var i sin helhet viet Laos (husker ikke hvilken episode i farta). Hvis du ikke har sett den gå inn på NRK Nett-TV og se den der.

Jeg så det, men fanget ikke opp noe spesielt jeg ville se der. Mulig jeg burde se en gang til.

 

23 timer siden, Aharp skrev:

Nå vet jeg ikke hvordan du tenker å reise, men her er et reiseforslag:

Fly til Luang Prabang. Buss til Phonsavan med steinkrukkene (tar min. 10 timer). Buss til Vang Vieng og deretter buss til Vientiane. Beregn da minst en uke til dette, helst 8-10 dager. Fra Vientiane kan du ta fly til Pakse og derfra buss til Don Det. Buss til Pakse/Don Det tar minst 15 timer, men da tipper jeg. 

Søk på Google på "4000 islands" da får du opp info om Don Det og øyene i Mekong-elva. 

TS, send meg gjerne PM så skal jeg gi deg mer informasjon om Laos hvis du ønsker det. 

Tusen takk for gode tips! Jeg ser det blir mange timer med buss hvis jeg skal flere steder, så kanskje jeg skulle konsentrere meg om ett sted. De to stedene du skriver om er begge veldig fristende, men ligger langt fra hverandre. Hmmm... 

Anonymkode: 53fa3...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...