Gå til innhold

Radiatorproblemer og frostveskelekkasje !!!


rayzor

Anbefalte innlegg

Hei.

1. Er det mulig å gå helt tom for kjøleveske, når det ikke er lekkasje noe sted? 

2. Om det er helt tomt for kjøleveske i tank, radiator, rør etc, hvor mye skal man i snitt fylle på igjen? Hvor mye kjøleveske er det plass til totaltsett?

Har fylt på 4 liter 50/50 og etter en kort kjøretur er tanken tom, og det ryker kraftig fra under bilen når jeg stopper bilen.

Lekkasje, eller har jeg fylt på for lite? Leser på engelske sider at de mange ganger fyller på 3-4 gallons, som er 12-16liter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, rayzor skrev:

Hei.

1. Er det mulig å gå helt tom for kjøleveske, når det ikke er lekkasje noe sted? 

2. Om det er helt tomt for kjøleveske i tank, radiator, rør etc, hvor mye skal man i snitt fylle på igjen? Hvor mye kjøleveske er det plass til totaltsett?

Har fylt på 4 liter 50/50 og etter en kort kjøretur er tanken tom, og det ryker kraftig fra under bilen når jeg stopper bilen.

Lekkasje, eller har jeg fylt på for lite? Leser på engelske sider at de mange ganger fyller på 3-4 gallons, som er 12-16liter

Jeg hadde problemer med min forrige bil, da måtte jeg fylle kjølevæske hver dag og da fylte jeg 2,5 liter på ca. Viste seg at vannpumpen var gåen. Merket at bilen aldri ble skikkelig varm inni når jeg hadde det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, rayzor skrev:

Hei.

1. Er det mulig å gå helt tom for kjøleveske, når det ikke er lekkasje noe sted? 

2. Om det er helt tomt for kjøleveske i tank, radiator, rør etc, hvor mye skal man i snitt fylle på igjen? Hvor mye kjøleveske er det plass til totaltsett?

Har fylt på 4 liter 50/50 og etter en kort kjøretur er tanken tom, og det ryker kraftig fra under bilen når jeg stopper bilen.

Lekkasje, eller har jeg fylt på for lite? Leser på engelske sider at de mange ganger fyller på 3-4 gallons, som er 12-16liter

Ryker det når du har kjørt har du lekkasje! Neste kjøretur bør absolutt bli til et verksted.

4liter påfylt er bortimot det som går på et kjølesystem på en bil, når det helt tomt. Men det er variasjon i mengde da fra modell til modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...