Gå til innhold

Ny bil - riper i lakken


Smores

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt meg ny bil. Da jeg skulle parkere i går trodde jeg at parkeringen var "perfekt", men da jeg gikk ut av bilen så jeg at bakenden var kommer inn skjev, og var knappe 0,5 cm fra å være borti en treplanke som er montert ved siden av plassen min (garasje). Fikk naturligvis litt småpanikk, kjørte rett frem og rygget pent tilbake. Så måtte jeg inspisere bilen, og så vidt jeg kan se har det kommet noen riper bak. Som sagt er jeg så og si 100 % sikker på at jeg ikke var borti, det kom ingen klassisk "skrapelyd" når jeg rygget (har elbil så den er lydløs). Når jeg fikk bilen fra forhandler sa de at dersom jeg oppdaget riper eller andre skader på bilen, kunne jeg komme tilbake og de skulle polere den.

Kan jeg gjøre dette? Det var jo bare noe han sa muntlig. Bilen er sort i tillegg, så er klar over at riper og swirls er veldig synlig.

Kjenner på oppgittheten av å ha vært så nærme å ripe opp eller bulke bilen, kjørt bil i 8 år og har aldri vært borti noe, også er jeg nesten døden nær etter 2 dager med egen bil:icon_frown::icon_frown: Kom gjerne med noen trøstende ord, kan trenge det nå:ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom noen har kommet borti i bilen din er du svært heldig med de "få" skadene som bilen fikk. Du kan jo tenke deg å komme ut av matbutikken med en bakskjerm på bilen fullstendig bøyd og med røde striper på en ellers mørkegrønn bil, uten noe lapp ;) 

Ta med bilen tilbake og hør, ellers så finnes det slike lakkpenner som du kan forsiktig smøre på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun en dum "ting"... vær glad om helsen din er bra. Nå fikk du noen gode trøstende ord. Ta vare på deg selv og bilen, men ikke bli helt hysterisk om bilen ikke er perfekt.

Anonymkode: 840c9...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det ordner seg.

Min ripehistorie er nok hakk verre enn din:

Dagen etter at jeg hentet en splitter ny SUV til mange hundre tusen, parkerte jeg den utenfor en matbutikk. Etter å ha vært en liten stund inne i butikken kom jeg ut og oppdaget at HELE siden var riper og bulket av en løpsk handlevogn. Det ble dyrt for meg.

Anonymkode: 20847...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...