Gå til innhold

Overnatting Kristiansand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn på 6 og 3 år. Til sommeren skal vi til sørlandet på sommerferie. En av planene er noen dager i Abra-havn og dyreparken. 

Vi ønsker samtidig en ukes ferie feks i Kristiansand. Har sett så fine bilder av strendene på Hamresanden og sjekker der. Men fy søren så dyrt og slitt det ser ut.... 

Ønsker derfor erfaringer, tips og råd til overnatting rundt Kristiansand. Ikke øde.. Ikke overnatting på sovesofa, og vi må ha eget bad 😁

Anonymkode: bf291...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Du kan sjekke Ansgar sommerhotell, rommene der er helt ok, de er små men du har kjøkkenkrok og eget bad, i hvert fall det jeg valgte. Det er til og med en badeplass like ved! Du kan også se på Roligheden ferieleiligheter, det rommet vi hadde da var romsligere men av dårligere standard generelt og felles kjøkken. Hvis dere har tid og lyst er det også en mulighet å kjøre videre nedover, f.eks. til Mandal. der har jeg tidligere leid en liten hytte på Tregde, veldig fint der! :) Overnatting er dessverre dyrt men dette er av de rimeligste alternativene jeg har funnet (med krav til eget bad osv i alle fall). 

Jeg har også sett at Budget hotell er billig overnatting men valgt andre steder. Der har du gangavstand til alt i sentrum men det ser ikke noe koselig ut der syntes jeg... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes hotell i sentrum er helt ok. Har vært der flere ganger og det er ikke noe luksushotell, men helt ok. De tilbyr også begrenset parkering på lukket område. Prisen har vært fin de gangene jeg har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sirah skrev:

Yes hotell i sentrum er helt ok. Har vært der flere ganger og det er ikke noe luksushotell, men helt ok. De tilbyr også begrenset parkering på lukket område. Prisen har vært fin de gangene jeg har vært der.

Synes rommene her var veldig små, vi var 2 voksne og et barn. Det er sikkert litt større rom der også, men min erfaring er at det ble ganske trangt. Fordelen er at det ligger i sentrum da!

Er veldig glad i Kristiansand, og har sovet flere steder i byen (både privat og med jobb) 

Har også vært på Ansgar hotell og standaren var grei. Her var vi 1 voksen, 2 ungdommer og 1 barn på et rom i 3 netter! Rommene var ihvertfall litt større en de på Yes hotell. En kiwibutikk ikke så langt unna og som en nevnte over er det også et lite kjøkken. Da slipper man jo å bruke mange hundre på restaurant hver dag :) Veldig greit med badestrand like ved! 
Dyreparken og Sørlandssenteret ligger jo bare 5-10 minutter unna, noe som er veldig greit. Ligger jo litt utenfor sentrum så blir jo et billigere alternativ :)

Har sovet på Comfort Hotel Kristiansand. Standarden er god og hotellet ligger midt i sentrum! Samme gjelder vel også Hotel Norge som ligger et par gater ned :) Er jo hotell priser, så sammenlignet med Ansgar og Yes så er det jo dyrt!! 

Ellers har vi lagt inn et ekstra 1000 lapper for å sove på Scandic Bystranda. Det er absolutt verdt pengene, men det er nok et av de dyreste alternativene i sentrum. Fine rom, fantastisk beliggenhet, kort avstand til sentrum/handlegaten, flere lekeplasser i nærheten og rett ved stranden.  Tar vel 20 -25 minutter til Dyreparken herifra! 

Anonymkode: 54b1d...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Scandic Dyreparken? De har familierom, vet jeg. Det ligger utenfor byen men er ikke lange turen å kjøre inn til sentrum, og greit å sette fra seg bil på området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes rommene her var veldig små, vi var 2 voksne og et barn. Det er sikkert litt større rom der også, men min erfaring er at det ble ganske trangt. Fordelen er at det ligger i sentrum da!

Er veldig glad i Kristiansand, og har sovet flere steder i byen (både privat og med jobb) 

Har også vært på Ansgar hotell og standaren var grei. Her var vi 1 voksen, 2 ungdommer og 1 barn på et rom i 3 netter! Rommene var ihvertfall litt større en de på Yes hotell. En kiwibutikk ikke så langt unna og som en nevnte over er det også et lite kjøkken. Da slipper man jo å bruke mange hundre på restaurant hver dag :) Veldig greit med badestrand like ved! 
Dyreparken og Sørlandssenteret ligger jo bare 5-10 minutter unna, noe som er veldig greit. Ligger jo litt utenfor sentrum så blir jo et billigere alternativ :)

Har sovet på Comfort Hotel Kristiansand. Standarden er god og hotellet ligger midt i sentrum! Samme gjelder vel også Hotel Norge som ligger et par gater ned :) Er jo hotell priser, så sammenlignet med Ansgar og Yes så er det jo dyrt!! 

Ellers har vi lagt inn et ekstra 1000 lapper for å sove på Scandic Bystranda. Det er absolutt verdt pengene, men det er nok et av de dyreste alternativene i sentrum. Fine rom, fantastisk beliggenhet, kort avstand til sentrum/handlegaten, flere lekeplasser i nærheten og rett ved stranden.  Tar vel 20 -25 minutter til Dyreparken herifra! 

Anonymkode: 54b1d...267

Ja det er et godt poeng! Jeg har vært der alene og med en venninne så tenkte egentlig ikke over romstr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...