Gå til innhold

PT og styrke


Lattea

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har hatt personlig trener for å trene styrke? Hva er vanlig å betale for ca 2 ganger i uka i 3 mnd? Og hva kan man forlange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Priser varierer vel? Tenker at du må regne med å betale minst 500,- pr time.

Anonymkode: 651c9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en PT som setter opp program, kosthold og viser meg øvelser. Jeg har ikke PT i den forstand at han trener med meg, da han er samboeren min. Men jeg vet litt hvordan det fungerer. 

Der samboeren jobber får man to PT-timer inkludert i medlemskapet. Den første timen går du og PTen igjennom dine mål for treningen. Om du vil ned i vekt, bygge muskler, opp i vekt, løpe langt, bare ha en som pusher deg på trening osv osv. Så viser han (eller hun, men jeg ser for meg samboeren) deg rundt på senteret og ser deg gjøre noen øvelser for å kartlegge evt svakheter og skader. Den neste timen har han satt opp et program med øvelser som passer for deg og sitt mål som dere trener igjennom. Om du da velger å kjøpe flere PT timer vil du få et mer omfattende program som du trener alene og med PT. Han vil følge deg tett og fortsette å legge frem øvelser og teknikker så du når målet ditt så fort du kan, han vil også gi deg tips ang kosthold. Av noen PTer (deriblant samboer) kan du kjøpe et kostholdsskjema utenom. Dette vil være satt opp for dine mål og din trening og være tilpasset deg og aktiviteten du er i daglig. En PT vil hjelpe deg å nå målene dine så raskt som mulig, skadefritt og støtte deg gjennom hele prosessen. 

Om du lurer på noe mer, send en PM så skal jeg spørre han om jeg ikke kan svaret selv 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PT. Betaler ca 500 kr per time. Første timen gikk vi igjennom mine ønsker og forventninger, og jeg ble testet i noen øvelser fordi hun ville se hvor sterk jeg var i utgangspunktet. Deretter har vi trent styrke de timene jeg har hatt, i tillegg til at hun har satt opp en treningsplan jeg kan følge utenom timene. Hva tenker du på med hva du kan forlange?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar :-) Var ikke så flink å spesifisere spørsmålene - men fikk mye informasjon. Hadde min første time i går med PT der h*n gjorde en veldig god jobb med å teste meg ut, gi meg øvelser og trente generelt.

Kunne jeg ikke tenkt på at dagen i dag ville gå til å knapt komme seg ut av senga?  Gud bedre jeg er støl og kroppen verker :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lattea skrev:

Takk for gode svar :-) Var ikke så flink å spesifisere spørsmålene - men fikk mye informasjon. Hadde min første time i går med PT der h*n gjorde en veldig god jobb med å teste meg ut, gi meg øvelser og trente generelt.

Kunne jeg ikke tenkt på at dagen i dag ville gå til å knapt komme seg ut av senga?  Gud bedre jeg er støl og kroppen verker :grine:

Det er sånn de første par gangene du bruker en ny muskel og så blir det raskt bedre. 😊

Anonymkode: 651c9...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...