Gå til innhold

Fyll inn tegnsettingen! Og stor forbokstav


Aamu

Anbefalte innlegg

Visste ikke om denne skulle på «språk» eller her inne, men det er vel egentlig en lek, så jeg velger å poste den her :)

Jeg starter med å poste deler av en sang (lyrics) (man kan poste en hel sang altså!), det må være en relativt kjent sang, på enten engelsk eller norsk. Uten tegnsetting, kun med tekst.

Så skal andre brukere fylle inn tegnsetting, slik de mener det stemmer! Hvor skal kommaene være? Skal det være noen apostrofer, kanskje?

Når minst 3 brukere gir kommentaren de mener har rett tegnsetting en like/tommel opp, så kan en ny bruker poste en ny sang som behøver tegnsetting. Men ikke før en av forsøkene på tegnsetting har fått 3 likes!      

Og husk å fjerne all tegnsetting før du poster teksten til en sang.

Jeg starter med "Nøtteliten" av Alf Prøysen:

nøtteliten bor i toppen av et tre han er aldri ferdig når han skal avsted han skal spise fire konglefrø og danse lite grann han skal erte frøken skjære og en gammel kråkemann nøtteliten sier mamma er du der nøtteliten svarer neida jeg er her og hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg så kommer nøtteliten her er jeg nøtteliten sier mamma du må gå og vær snar og flink på skoleveien nå ikke fly og finne nøtter du kan spise før du går du skal sitte pent på stubben din når skoleklokka slår nøtteliten svarer jada jada ja men nå tror jeg jeg må stikke ha det bra og hopp og sprett og tjo og hei og fire kvister deler seg så hopper nøtteliten hei på deg
 

:yvonne:

OBS! Diskusjon og uenigheter er helt lov, men begrunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...