Gå til innhold

Barn og mobil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere voksne full oversikt hvem barna prater med og lignende på mobil? Min datter er 8 år og fikk nettopp mobil. Jeg vil se hvem hun sendeer sms til.  Hun lastet ned et spill for en stund siden- så fant jeg ut det var et chatte spill og at hun hadde 56 venner der. Det florerer av pedofile i slike spill vel? Når vi spurte henne hva man prater om der slettet hun appen og ville ikke snakke om det.. blir bekymret. Hilsen hønemor 

Anonymkode: d2a94...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er åpenhet en forutsetning for at barnet skal få beholde mobilen. Vi/jeg overvåker ikke samtaler, men jeg vet hvilke apper han  har installert og en reaksjon som hos din datter ville medført at telefonen ble inndratt for en stund.

Anonymkode: 7689a...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar dere henne ha tilgang til å laste ned apper selv? Har hun egen epostadresse? Vi bruker vår, og må oppgi vårt passord for at hun skal få tilgang. Det er også mulig å passordbeskytte tilgang på bruken av mobilen. Jeg synes absolutt ikke du er hønemor, men du bør sette deg inn i datteren din sin nettbruk og lære henne nettvett. Pass på at hun kun har kontakt med sine venner på chaten og snakke med henne om at noen utgir seg for å være andre og at hun ikke sår lov å chatte med fremmede.

Anonymkode: a680e...589

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikje egen e post nei.  Vi lastet ned spillet men trodde ikle det var et chatte spill før hun gjorde oss oppmerksom på det. Har forklart henne at noen voksne kan late som de er barn og at hun må si fra om noen skriver noe som hun synes er ekkelt eller rart. Hun slettet spillet som sagt. Har også forklart hun aldri må si hva hun heter eller bosted, til fremmede.. eller telefonnummer osv. 

Anonymkode: d2a94...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full tilgang til alt sosial media og telefoner til barna og mine er 11 og 14.  Bryr meg fullstending ikke om hva andre mener - er ikke inne der ofte for å snoke men de vet at jeg kan når som helst komme meg inn og sjekke hva de holder på med og hvilken nettsider de besøker.  Skjønner ikke helt de foreldre som gir blaff i hva barn gjøre på nett/tlf/pc.  

 

 

Anonymkode: 849f1...81d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 7, går i 2. Klasse, og maser om telefon. Mest fordi andre i klassen har fått det. Han "surfer" ikke på nettet, og de spillene han har på f.eks iPaden skal godkjennes av en voksen. Så telefon blir det ikke på en stund.

Når den tid kommer at han får egen mobil, samt begynner å bevege seg ut på nettet, skal jeg ha kontroll på hvor han ferdes og hva han holder på med. Er ikke interessert i å "snike" i privatlivet hans, men ønsker han 100% privatliv får han lage seg en god gammeldags dagbok for å skrive i.

Anonymkode: eb8db...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i  all verden skal en 8-åring med en smarttelefon? Og uten at dere har kontroll? Nei, dere kan ikke forhindre at pedofile tar kontakt med henne når dere gir henne en slik frihet. Er det rart at ungdommen sitter med nesa i mobilen når de er med venner, når de begynner når de er 8????

Anonymkode: 50ed3...a17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...