Gå til innhold

HSV tester??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg lurte litt på om det var noen som hadde erfaring eller vet om noen som har opplevd at en HSV-test har vært feil ved sår test? 

eller kan det kun oppstå feil når en tester seg med blodprøve?

Hadde satt stor pris på om det var noen som viste om noen erfaringer rundt dette.

Anonymkode: a4161...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen sa til meg at hvis man tar testen når såret er delvis grodd eller før utbruddet har startet ordentlig er det en betydlig sannsynlighet for falsk negativ. Falsk positiv vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: f1216...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, testen ble utført når så og si såret var helt ferdig grodd og derfor ble jeg litt sjokkert over at det ble ett positivt svar. for hadde ingen symptomer på at det var HSV før det såret dukket opp. Hadde heller ikke noen form for smerter. Hva kan jeg si, var vel heller mer som ett lite gnagesår på en måte, pga stringtrusen og kanskje overdreven bruk av sexleketøy *rødme* haha:) derfor jeg sitter med følelsen av at testen kan være falsk

Anonymkode: a4161...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan anta at positivt svar er riktig hvis du har hatt utbrudd. Min test ble også tatt når såret hadde grodd mye, men fikk positivt utslag likevel. For mange er herpes en nesten umerkbar sykdom,  og det verste med sykdommen kan være det mentale aspektet.

Anonymkode: f1216...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger :) ja, kan vel si at jeg sliter veldig med det mentale aspektet med det hele. tenkte lenge at det ikke skulle bli ett problem å leve med. men det viste seg at når en er singel og på leit etter en partner å leve livet med. så sitter du med konstant frykt for å bli avvist og bli sett på med avsky. møtte verdens flotteste fyr og alt var kjempe bra helt til jeg måtte fortelle han om situasjonen. han ble skremt og iskald, og avviste meg i frykten for å ende opp med det selv. Dette hjelper ikke spesielt på det mentale aspektet med å leve med dette. han hadde heller ingen kunnskap om tilstanden :/ 

er det bare meg som sliter med det å skulle fortelle det til en evt partner?

Vet lissom ikke om jeg tørr å fortelle det til en ny en hvis jeg skulle treffe på noen andre :/ 

Anonymkode: a4161...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...