Gå til innhold

Forsvarlig vektnedgang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg går i underskudd på mat 200 kcal per dag + trener/jogger hver dag slik at jeg forbrenner ca 400 kcal blir det 600 kcal per dag som igjen blir vektreduksjon på ca 1 kg per 14 dag, altså ca 2 kg per mnd. Er det en forsvarlig vektnedgang? 

Hvor lenge må man jogge(ca) for å forbrenne 400 kcal?

Anonymkode: 1f1f0...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver er helt klart innenfor. Her på forumet er det ikke lov til å anbefale mindre enn 1500 kalorier men grunnlaget til det er helt bak mål.

Hvor langt du må jogge kommer an på hva du veier og hvor fort du jogger. Sjekk på en mølle eller med aktivitetsklokke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke være i stand til å jogge bort de 400 kcal :) For øvrig, kroppen trenger ca. 1.000 kcal for å opprettholde alle kroppens funksjoner i hvilende tilstand. Om du ligger mye under dette, vil du få alvorlige problemer med å holde kroppen og hodet i vanlig funksjon. Anbefales ikke...

Anonymkode: 6ccd2...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke være i stand til å jogge bort de 400 kcal :) For øvrig, kroppen trenger ca. 1.000 kcal for å opprettholde alle kroppens funksjoner i hvilende tilstand. Om du ligger mye under dette, vil du få alvorlige problemer med å holde kroppen og hodet i vanlig funksjon. Anbefales ikke...

Anonymkode: 6ccd2...b35

Men 1 time jogging forbrenner ca 600 kcal? Så hvorfor går ikke det? Jeg vil ikke ligge under 1000 kcal ved dette oppsettet ☺️

 

TS

Anonymkode: 1f1f0...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...