Gå til innhold

"Blemmer" inni underlivet etter sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. 

Jeg hadde sex for 4 dager siden, og helt siden da har jeg hatt vondt i underlivet, jeg trodde først at det kanskje kom pga det er en god stund siden sist jeg hadde sex og da pleier jeg å bli litt "sår". Men så nå tenkte jeg å bare sjekke med et speil nedentil. Fant ingenting først, men så "åpnet" jeg opp hullet og jeg så flere hvite "blemmer". Det var nesten som sår bare at det hadde kommet et hvitt belegg over på en måte. Men så nesten ut som en skikkelig poppeklar kvise.

Noen som kanskje vet hva det kan være?

det er kun vondt når jeg liksom kniper igjen der nede og når jeg skal tørke meg etter å ha tisset..

jeg får ikke ringt til legen før mandag igjen pga jeg reiser bort i helgen.. så ble jeg veldig nervøs når jeg så dette. Hjelp!!!

Anonymkode: 737bf...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 av 10 har herpes, men mange vet det ikke selv.

Anonymkode: 8e8d1...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At et utbrudd kommer så kjapt som 4 dager etter sex, høres ikke helt sannsynlig ut. Mener det vil ta noe lengre tid. Det er jo selvsagt mulig at du har blitt smittet av en tidligere partner.

Uansett, så er herpes ikke noen stor krise, du blir aldri kvitt den, men utbruddene blir sjeldnere etterhvert. Som de over sier, så er dette svært vanlig. Jeg har hatt herpes i over 25 år, og har hatt flere partnere siden, ingen av dem har blitt smittet. Selvsagt fortalte jeg dem at jeg har herpes, og forklarte hvordan det var. Og alle ville faktisk ha sex med meg likevel 😊

Anonymkode: 5c1f5...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

8 av 10 har herpes, men mange vet det ikke selv.

Anonymkode: 8e8d1...d7d

Nja. 

Type 2 ja, type 1 som er vanlig i underlivet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At et utbrudd kommer så kjapt som 4 dager etter sex, høres ikke helt sannsynlig ut. Mener det vil ta noe lengre tid. Det er jo selvsagt mulig at du har blitt smittet av en tidligere partner.

Uansett, så er herpes ikke noen stor krise, du blir aldri kvitt den, men utbruddene blir sjeldnere etterhvert. Som de over sier, så er dette svært vanlig. Jeg har hatt herpes i over 25 år, og har hatt flere partnere siden, ingen av dem har blitt smittet. Selvsagt fortalte jeg dem at jeg har herpes, og forklarte hvordan det var. Og alle ville faktisk ha sex med meg likevel 😊

Anonymkode: 5c1f5...641

Jeg fikk utbruddet bare to/tre dager etter jeg hadde sex. Og min forrige gang jeg hadde sex var for ca en mnd siden og det var med samme person. 

Han jeg hadde sex med fortalte etterpå at han hadde fått et "kutt" på selve penishodet eller rundt det området, at det var litt vondt å ha sex for han. Tenkte ikke noe over det der og da, men jeg kom til å tenke på det etter å ha lest om herpes igår..det utslettet er vel noe lignende som kutt sår? Eller?

Anonymkode: 737bf...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jensenj skrev:

Nja. 

Type 2 ja, type 1 som er vanlig i underlivet

Omvendt. Type 1 er munnherpes, 2 er underlivet.

Anonymkode: 2c4d7...6b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de fleste har type en, altså ved munnen, men det er da absolutt ikke vanlig å ha herpes i underlivet som er type to

Anonymkode: c055f...6dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å vanliggjør dette, alle bør si ifra, vil da ikke ha herpes i underlivet av noen fordi noen ikke sier ifra fordi det liksom er så vanlig

Anonymkode: c055f...6dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greit at de fleste har type en, altså ved munnen, men det er da absolutt ikke vanlig å ha herpes i underlivet som er type to

Anonymkode: c055f...6dc

Jo, type 1 kan absolutt være i underlivet. Jeg ble smittet av herpes type 1 i underlivet fra en eks som hadde munnsår. Jeg har ved (hell i uhell) klart å smitte meg selv fra underliv til munn, og får nå bare utbrudd over leppa en sjelden gang i blandt. Legen tok prøve da jeg hadde det nedentil, som bekreftet at det var type 1. 

Anonymkode: 8e8d1...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte du kondom?

Jeg fikk en oppblomstring av latexallergi som voksen (hadde det litt som barn og), ikke sånn ekstrem som i at jeg ikke kan bruke vanlige gummihansker i 10 minutter når jeg tar oppvasken, men å ha sex med gummi veldig lenge tåler ikke huden min. Underlivet blir helt herpet, det blir rødt og med kviser/blemmer, utslett og hele pakken. Hovner litt opp og. Gjør vondt, kjennes ut som man er helt ekstremt sår. Med meg ser hele underlivet ut som en slagmark da, og jeg merker det tidlig, kjenner allerede under sexen at det svir i skjeden og er fryktelig ubehagelig å ha en latexbekledd penis inni der.

Kjenner ikke noe til herpes, kan godt være det er mer sannsynlig, men tenkte jeg skulle lansere en alternativ teori i tilfelle. Jeg var jo også redd for at det var herpes og det som verre er første gang jeg fikk en sterk allergisk reaksjon på kondom, det kommer veldig lite godt ut av å sitte og google symptomer på internett har jeg funnet ut, da ender man alltid opp med å lide av de verste sykdommene man finner.

Pust med magen og snakk med legen mandag, det er ikke så mye annet du kan gjøre akkurat nå.

Anonymkode: 161de...4e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å vanliggjør dette, alle bør si ifra, vil da ikke ha herpes i underlivet av noen fordi noen ikke sier ifra fordi det liksom er så vanlig

Anonymkode: c055f...6dc

Bør si i fra ja, men det er veldig vanlig og ikke noe å få panikk over. Det ER vanlig, det blir ikke ''vanliggjort''. 

TS: Kan høres ut som latexallergi også som ab over skriver! Kontakt legen din på mandag med mindre du har veldig store smerter (får du det: legevakt). Dette er helt sikkert ikke farlig, og går nok over om noen dager uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.1.2017 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Slutt å vanliggjør dette, alle bør si ifra, vil da ikke ha herpes i underlivet av noen fordi noen ikke sier ifra fordi det liksom er så vanlig

Anonymkode: c055f...6dc

Man vanliggjør det jo nettopp for at alle skal tørre å si fra! Det er ikke flaut eller skam å fortelle en partner når det er så normalt og man kan jo ikke noe for det 

Anonymkode: 108df...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2017 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Brukte du kondom?

Jeg fikk en oppblomstring av latexallergi som voksen (hadde det litt som barn og), ikke sånn ekstrem som i at jeg ikke kan bruke vanlige gummihansker i 10 minutter når jeg tar oppvasken, men å ha sex med gummi veldig lenge tåler ikke huden min. Underlivet blir helt herpet, det blir rødt og med kviser/blemmer, utslett og hele pakken. Hovner litt opp og. Gjør vondt, kjennes ut som man er helt ekstremt sår. Med meg ser hele underlivet ut som en slagmark da, og jeg merker det tidlig, kjenner allerede under sexen at det svir i skjeden og er fryktelig ubehagelig å ha en latexbekledd penis inni der.

Kjenner ikke noe til herpes, kan godt være det er mer sannsynlig, men tenkte jeg skulle lansere en alternativ teori i tilfelle. Jeg var jo også redd for at det var herpes og det som verre er første gang jeg fikk en sterk allergisk reaksjon på kondom, det kommer veldig lite godt ut av å sitte og google symptomer på internett har jeg funnet ut, da ender man alltid opp med å lide av de verste sykdommene man finner.

Pust med magen og snakk med legen mandag, det er ikke så mye annet du kan gjøre akkurat nå.

Anonymkode: 161de...4e5

Nei vi brukte ikke kondom. Og jeg har brukt kondom før uten noen problemer så.. jeg er ganske sikker på at fet er herpes jeg har fått. Helt forferdelig å måtte vente til over helgen.. blir bare mer og mer vondt..

Anonymkode: 737bf...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 30% befolkningen av har herpes 2 innen de er 30 år, så det kan regnes som svært vanlig. Men man har selvfølgelig plikt til å opplyse sexpartnere om sykdommen uansett.

Anonymkode: 31138...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 30% befolkningen av har herpes 2 innen de er 30 år, så det kan regnes som svært vanlig. Men man har selvfølgelig plikt til å opplyse sexpartnere om sykdommen uansett.

Anonymkode: 31138...5cf

Det er også vanlig å ha herpes 1 i underlivet. Viktig at legen tar en test for å finne ut om det er type 1 eller 2! 

Anonymkode: 8e8d1...d7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hei. Hvordan gikk det, fikk du testet deg? Jeg har samme symptomene, har hendt meg kanskje 4 ganger på 8 år. Testet meg for herpes direkte på sår 3 av gangene. Negativt resultat hver gang. Aner ikke hva det kan bety. Plages i perioder med aftesår i munnen, har en teori om at det er det jeg har hatt i underlivet disse 4 gangene. Hvem vet. 

Anonymkode: 8c0df...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sånn at "alle" har umderlivsherpes,

men herpes simplex er relativt vanlig. Ikke nedentil, æsj!

Anonymkode: 46509...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2017 den 10.59, AnonymBruker skrev:

Det er også vanlig å ha herpes 1 i underlivet. Viktig at legen tar en test for å finne ut om det er type 1 eller 2! 

Anonymkode: 8e8d1...d7d

Det er ikke vanlig å ha herpes i underlivet. Jeg har ikke munnherpes heller. Men det skyldes vel at jeg ikke praktiserer risiko sex.

Anonymkode: 767b4...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...