Gå til innhold

Styrketrening uten å bruke føtter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal straks operere en fot, men kommer til å fortsette å trene så fort jeg er ute av sofaen. 

Rygg, mage og skuldre klarer jeg jo fint å trene uten å bruke føtter. Men hvordan kan jeg varme opp uten å bruke ben? Og hvordan kan jeg trene ben uten å bruke føtter? Lege har sagt så mye ro som mulig i tre måneder for føttene. Grøss. Har prøvd å tenke ut øvelser uten særlig belastning for føtter, men er litt lost nå. 

Anonymkode: c4d5c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det begge føttene eller bare en? En kompis av meg har operert ene foten å han bruker romaskin med en fot 😂 Ser utrolig upraktisk ut men funker. 

Anonymkode: 207ca...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det begge føttene eller bare en? En kompis av meg har operert ene foten å han bruker romaskin med en fot 😂 Ser utrolig upraktisk ut men funker. 

Anonymkode: 207ca...5eb

Beklager ser nå at du skrev en fot :P 

Anonymkode: 207ca...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan jeg varme opp uten å bruke ben? Og hvordan kan jeg trene ben uten å bruke føtter?

"Hamstringcurl" og "leg-extension" dekker i hvertfall fremside og bakside av lår hvis du har disse maskinene der du trener. Finnes en del egenvekt øvelser for rumpe og hofter uten at du trenger å presse på foten. Husker ikke hva disse heter.

Oppvarmingen kan være enklere repetisjoner av øvelsene du tar. Ellers kan du ligge å sparke litt opp i lufta. Kan tenke meg at det er morsomt:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Froning skrev:

"Hamstringcurl" og "leg-extension" dekker i hvertfall fremside og bakside av lår hvis du har disse maskinene der du trener. Finnes en del egenvekt øvelser for rumpe og hofter uten at du trenger å presse på foten. Husker ikke hva disse heter.

Oppvarmingen kan være enklere repetisjoner av øvelsene du tar. Ellers kan du ligge å sparke litt opp i lufta. Kan tenke meg at det er morsomt:P 

Takk. Haha. Hadde jo helt glemt de apparatene. Trener mest med frivekter. Det vil i det minste holde beina i gang. 

Kan tenke meg det er morsomt for alle andre om jeg ligger og sparker i lufta :laugh: men det kan absolutt funke. 

Det er en fot - av gangen ;)  litt dumt å ta begge samtidig, for da sliter jeg med å komme meg rundt :o 

Anonymkode: c4d5c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...