Gå til innhold

Ta med tantebarn på kino - hvem betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar, folkens. Fint å se at andre tenker i samme bane som oss selv. Og ja det er snakk om min søster, barnets tante (og hennes mann, vårt barns onkel). Søster er forøvrig også født kvinne. :fnise:

Anonymkode: 42eca...1a7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er tante som betaler, og mine tantebarn har alltid fått med penger, men det er gøy å Be dem bruke det på noe annet eller spare pengene og spandere på dem. 

Anonymkode: 79b90...4bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maleficenta skrev:

Om det er min brors barn så er de fortsatt mine tantebarn.. men nå er min bror barnløs så..

Nei det stemmer. Onkelbarn drar ikke på noe så døll som kino. Kanskje en gang hvert tredje år for å se Børning.

Onkelbarn drar man med på flystevne og rally kross. Noen ganger på slike gatetreff også.

My mistake.

Anonymkode: 28d52...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at tanter med dårlig råd skal ha lavere terskel for å ta med ungene på sånt er det bedre å tilby å betale. Så får tanta avgjøre selv om hun vil si nei nå og kanskje ja en annen gang. Det er jo superstas å bli med tante og  onkel og det er dumt om de ikke har økonomi til det. 

Om man har et forhold der man kan si at "jeg har veldig lyst å ta med tantebarna med på noe for å styrke  våre bånd og ha det morsomt sammen. Men jeg har ikke råd denne mnd."  kan gjøre at barna får flere slike opplevelser , siden foreldrene da kan tilby seg å betale. Om forholdet er sånn at tante ikke spør om å få ta med barna, fordi hun ikke tør å si at foreldrene må betale for dem, blir det jo sjeldent barna får være med tante-dårlig-råd på noe. Regelen er vel at den som inviterer betaler, men en må være åpne for at ikke alle har mulighet økonomisk. Og da er det bra å alltid være på tilbudersiden. 
 

Endret av Muscae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at takk og lov så er det noen mennesker med så små problemer at dette er noe man spør fremmende om på et forum. 

Anonymkode: a3748...2ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at takk og lov så er det noen mennesker med så små problemer at dette er noe man spør fremmende om på et forum. 

Anonymkode: a3748...2ac

Ser man slik på det er det jo bare å droppe hele forumet. Ekteskapsproblemer, vektproblemer, ufrivillige barnløse og boliglån - det er jo tulleproblemer så lenge barn lider i Afrika. 

Anonymkode: ee9db...453

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du vet at de har veldig dårlig råd, så ville jeg tatt det som en selvfølge at de betalte...

Anonymkode: a6520...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender alltid med penger om det er venner av sønnen min (med foreldre) som tar han med på ting.  Med familie lar jeg være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tanten er voksen med jobb, så hadde jeg tatt det for gitt at hun hadde betalt. Hvis ikke fikk jeg betale henne i etterkant. Jeg regner med at det ikke hadde blitt et pinlig øyeblikk hvor hun hadde bedt barnet om penger når de skulle kjøpe billetter :)

Hadde tanten hatt dårlig råd, eller vært ungdom, så hadde jeg sendt med penger, så fikk hun velge selv.

Anonymkode: 0473c...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...