Gå til innhold

Ta med tantebarn på kino - hvem betaler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster spurte om hun og mannen kan ta med 3-åringen vår på kino i morgen. Det er jo bare hyggelig- men hvem betaler? Bør vi uoppfordret sende med penger - er det naturlig at vi betaler siden det er vårt barn og en film tilpasset ham? Eller skal de som spurte betale? Hadde vi spurt hadde vi selvsagt betalt. 

Anonymkode: 42eca...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de inviterte hadde jeg regnet med at de betalte. 

Endret av Violetta
Skrivefeil
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster spurte om hun og mannen kan ta med 3-åringen vår på kino i morgen. Det er jo bare hyggelig- men hvem betaler? Bør vi uoppfordret sende med penger - er det naturlig at vi betaler siden det er vårt barn og en film tilpasset ham? Eller skal de som spurte betale? Hadde vi spurt hadde vi selvsagt betalt. 

Anonymkode: 42eca...1a7

De som tar barnet med på ting betaler :) Det var de som inviterte.. Hadde du invitert dem til å ta med barnet på noe, hadde du betalt..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg Betaler når jeg har med tantebarn på kino (en glimrende unnskyldning for å se barnefilmer...). I tillegg betaler jeg for popcorn og brus.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleier å sende med barnet "lommepenger" til egne billetter og snop. Kommer alltid tilbake med lommeboka full - tante har betalt. 

Men jeg er alltid flink til å si til tante at slike ting betyr MYE mer enn dyre gaver til jul og bursdag, og ber om at de kun kjøper en liten ting. Og å være raus tilbake. 

Anonymkode: ee9db...453

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min søster spurte om hun og mannen kan ta med 3-åringen vår på kino i morgen. Det er jo bare hyggelig- men hvem betaler? Bør vi uoppfordret sende med penger - er det naturlig at vi betaler siden det er vårt barn og en film tilpasset ham? Eller skal de som spurte betale? Hadde vi spurt hadde vi selvsagt betalt. 

Anonymkode: 42eca...1a7

Din søster og mannen så klart. Hadde det vært jeg som tok med mine tantebarn på kino så hadde jeg gladelig spandert

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Din søster og mannen så klart. Hadde det vært jeg som tok med mine tantebarn på kino så hadde jeg gladelig spandert

Hva om det er broren sine barn? Du vet at menn også kan bli foreldre?

Anonymkode: 28d52...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler for for mine nieser og nevøer uansett om jeg er "barnevakt" eller på eget initiativ tilbringer tid med dem. Hvor mye det koster blir jo litt opp til hva jeg(vi) ønsker å finne på.

Om min bror eller søster ville gitt meg penger tror jeg ville blitt litt fornærmet ☺ men å gi barna penger til å betale for noe dem selv har lyst på er bare bra for barna, tror jeg. Har ikke barn selv så er ikke noen ekspert🙂

Endret av Bergtatt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo tilby deg å vippse penger over, så får din søster si "nei, det trengs ikke, nå var de vi som inviterte" 🙂

Anonymkode: cd313...9a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det er broren sine barn? Du vet at menn også kan bli foreldre?

Anonymkode: 28d52...b02

Om det er min brors barn så er de fortsatt mine tantebarn.. men nå er min bror barnløs så..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det er broren sine barn? Du vet at menn også kan bli foreldre?

Anonymkode: 28d52...b02

Da hadde TS sannsynligvis ikke startet innlegget med "Min søster spurte"...

De betaler. :) 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg tante men når vi inviterer venner av sønnen min med på ting så betaler jeg. :) De som inviterer betaler, men blir sønnen min invitert med på noe så sender jeg alltid med penger. Bare for sikkerhets skyld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om det er broren sine barn? Du vet at menn også kan bli foreldre?

Anonymkode: 28d52...b02

Nå står det ingenting i hovedinnlegget om at TS sin søster opprinnelig var hennes bror som har gjennomgått kjønnsskifte.

Men ja, tante har nok tenkt å betale siden hun inviterer, uansett om hun tidligere var onkel eller ei.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som inviterer betaler. Men om jeg spør min barnløse lillebror om han gidder å ta med seg eldste på kino så er det jeg som betaler siden det er jeg som spør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hactar skrev:

Nå står det ingenting i hovedinnlegget om at TS sin søster opprinnelig var hennes bror som har gjennomgått kjønnsskifte.

Men ja, tante har nok tenkt å betale siden hun inviterer, uansett om hun tidligere var onkel eller ei.

:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NorahLudoAllis

Jeg betaler om jeg inviterer, men i omvendt tilfelle - altså om noen inviterte mitt barn hadde jeg sendt med penger selv. Så får de bruke hva de vil til hvaenn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FrøkenMånestråle skrev:

Nå er ikke jeg tante men når vi inviterer venner av sønnen min med på ting så betaler jeg. :) De som inviterer betaler, men blir sønnen min invitert med på noe så sender jeg alltid med penger. Bare for sikkerhets skyld.

Samme her, pleier å sende med penger, men de blir aldri brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...