Gå til innhold

Du som har negative opplevelser med barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt utrolig at du svarer på en slik måte. Læring starter allerede i barnehagen, de første årene er så viktige for videre vekst og utvikling, og så sier du at barnehagepersonale ikke kommer lavere på stigen?

Hvilke holdninger er det du representerer egentlig?

Barn er de kjæreste vi har, det fordrer utdannet personale, og nei-de er ikke nederst....

Anonymkode: 22ba5...535

Poenget var vel at det er veldig mange, assistenter gjerne, uten utdanning innenfor arbeid med barn som jobber i barnehager. Det er (altfor) lett etter min mening å få jobb i barnehage i dag, det kreves hverken kompetanse eller spesiell interesse for arbeid med barn. Jeg mener ikke at alle som jobber i barnehage MÅ være utdannet i den retningen, det viktigste er hvordan de er i jobben og er seg bevisst det ansvaret de har, men jeg har selv sett hvor enkelt man får disse jobbene via feks vikarbyråer. 

Anonymkode: 4572b...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt utrolig at du svarer på en slik måte. Læring starter allerede i barnehagen, de første årene er så viktige for videre vekst og utvikling, og så sier du at barnehagepersonale ikke kommer lavere på stigen?

Hvilke holdninger er det du representerer egentlig?

Barn er de kjæreste vi har, det fordrer utdannet personale, og nei-de er ikke nederst....

Anonymkode: 22ba5...535

Hva snakker du om? Jeg snakker ikke om pegagogene. 

Jeg snakker om alle som blir utplassert i barnehager på arbeidstrening. Det er folk som virkelig ikke får jobb npe annet sted, og da er bhg det aller letteste man kan gjøre...

Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis synes det er bra

Anonymkode: 10834...b4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke opplevelser var det? Meldte du ifra til noen? 
Er så misfornøyd med barnehagen, men vet ikke om det er "nok" å melde fra om. Så vil se hva andre skriver :)

Anonymkode: d3587...bc2

Vi ga beskjed noen ganger i vår forrige barnehage. En gang da vi opplevde at vårt barn plutselig ble flyttet over på storbarnssvdeling utenfor "sesong". Hun ble den eneste fra sitt årskull der, og siden hun ble flyttet midt i året, fikk hun ikke fulgt den vanlige prosedyren de har med besøk på avdelingen etc. En annen gan vi ga meget klar beskjed, var da vårt barn sammen med flere andre kom seg ut av barnehageområdet pga svikt i rutinene til bhg (en port som sto åpen). En siste gang vi ga uttrykk for litt misnøye, var i en periode med ekstremt mye vikarbruk. Det var flere ganger kun ukjente vikarer ved levering om morgenen, og ped.leder ble over lang tid erstattet med unge, ufaglærte vikarer. 

Anonymkode: e9923...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleie avvenning må da foreldre klare selv. Matte kan du også lære barnet ditt. Ingen 3 åringer terper gangetabellen i bhg for å si det sånn. Du er mor. Lær og vis barnet ditt alt du vil, men det er ikke bhg sin plikt å lære de alt dette. De skal lære på skolen også. Bruk tiden din på barnet ditt så vil det nok lære underveis. Bhg er bare bonus.

Anonymkode: 656d4...3fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest som skrev om bleieavvenning, matte, etc.: 

1) Bleieavvenning er selvsagt foreldrene ansvar. Hvem sa noe annet? Men...det har seg slik at barnehagepersonalet ved henting og levering stadig kommenterte følgende: "barnet ble vått i dag" (som om de trodde det dalte regn ned fra himmelen) og "så merkelig, kanskje barnet har urinveisinfeksjon?"...da barnet tisset på seg fordi det i barnehagen ikke følte seg komfortabel ennå med å rope ut høyt "jeg må på toalettet!!!" Dette er jo en gradvis prosess, der barnet øver seg dag for dag. Når barnet er i barnehagen sier det seg selv at foreldre av barn på bleieavvenning er avhengig av de ansattes forståelse for dette. Det betyr jo ikke at vi foreldre forventer at personalet skal leie bleieavvenningsbarnet dagen lang. Vi foreldre tåler meget godt at barnet tisser på seg. Men barnehagepersonalet viste ikke samme fleksibilitet...så altså: get a grip.

2) Tall/matematikk: det er ikke vi foreldre som drømmer daglig om dette. Barnehagen selv reklamerte med at de hadde egen mattelærer. Han ble til og med kalt for "mattelærer" i ukeplanene som ble sendt ut. Når det viser seg at barnehagen i praksis har null matteinnslag i sine ukentlige planer - så oppstår det et GAP mellom hva som loves og sås forventninger om - og den faktiske hverdagen. Det at foreldre som selv er pedagoger kommer med et ønske om "mer lek med tall" er da en ytterst forsiktig ytring. 

3) Når foreldre oppdager at barnet deres har et par områder som de føler de bør stå på for, for barnets skyld, så er det fantastisk, da gjør foreldre jobben sin. Det betyr ikke det samme som at de ansatte skal holde ditt barn i hånden hele dagen lang og overse de andre 7 millioner skrikende barna som balanserer på toppen av de skyscrapers.

Sånn gikk nu dagan! : - ) 

 

 

Anonymkode: f6cf2...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjest som skrev om bleieavvenning, matte, etc.: 

1) Bleieavvenning er selvsagt foreldrene ansvar. Hvem sa noe annet? Men...det har seg slik at barnehagepersonalet ved henting og levering stadig kommenterte følgende: "barnet ble vått i dag" (som om de trodde det dalte regn ned fra himmelen) og "så merkelig, kanskje barnet har urinveisinfeksjon?"...da barnet tisset på seg fordi det i barnehagen ikke følte seg komfortabel ennå med å rope ut høyt "jeg må på toalettet!!!" Dette er jo en gradvis prosess, der barnet øver seg dag for dag. Når barnet er i barnehagen sier det seg selv at foreldre av barn på bleieavvenning er avhengig av de ansattes forståelse for dette. Det betyr jo ikke at vi foreldre forventer at personalet skal leie bleieavvenningsbarnet dagen lang. Vi foreldre tåler meget godt at barnet tisser på seg. Men barnehagepersonalet viste ikke samme fleksibilitet...så altså: get a grip.

2) Tall/matematikk: det er ikke vi foreldre som drømmer daglig om dette. Barnehagen selv reklamerte med at de hadde egen mattelærer. Han ble til og med kalt for "mattelærer" i ukeplanene som ble sendt ut. Når det viser seg at barnehagen i praksis har null matteinnslag i sine ukentlige planer - så oppstår det et GAP mellom hva som loves og sås forventninger om - og den faktiske hverdagen. Det at foreldre som selv er pedagoger kommer med et ønske om "mer lek med tall" er da en ytterst forsiktig ytring. 

3) Når foreldre oppdager at barnet deres har et par områder som de føler de bør stå på for, for barnets skyld, så er det fantastisk, da gjør foreldre jobben sin. Det betyr ikke det samme som at de ansatte skal holde ditt barn i hånden hele dagen lang og overse de andre 7 millioner skrikende barna som balanserer på toppen av de skyscrapers.

Sånn gikk nu dagan! : - ) 

 

 

Anonymkode: f6cf2...be5

Altså, det var jeg som var og er gjest som skrev om at jeg forventet mer mattelek, som skrev dette : - ) 

Anonymkode: f6cf2...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, jeg har vært misfornøyd med barnehagen på mer generelt grunnlag enn hva andre beskriver. Vi byttet fra en avdelingsbarnehage til en basebarnehage, og jeg så kjapt at den nye barnehagen ikke passet for gutten vår. Han er født sent på året, ble aller yngst på basen og var på et annet nivå enn de eldre barna. Han søkte fortsatt mest voksenkontakt, og slet med å tilpasse seg sosialt og fungere i det ganske kaotiske miljøet i en slik barnehage. Jeg så tydelig at de voksne ikke hadde tid til hvert enkelt barn på samme måte som i forrige barnehage, og gutten vår ble på en måte en belastning for dem fordi han krevde så mye personlig oppmerksomhet. Personalet kom oss imidlertid veldig i møte for å bedre situasjonen, så det sto ikke på de ansatte, altså. Men hadde jeg vært mer kjent med basebarnehager på forhånd, ville jeg aldri satt en slik på søkelista.

http://barnehage.no/forskning/2016/01/store-forskjeller-mellom-avdelings--og-basebarnehager/

Anonymkode: 70868...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på mattelek i barnehagen;  matte er ikke bare tall og telling. Det er former, måling av diverse enheter, stor/liten. Matte i barnehagen kam sees på mange måter! Telling er kun en liten del av det.

Anonymkode: 21ee8...68e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjest som skrev om bleieavvenning, matte, etc.: 

 

2) Tall/matematikk: det er ikke vi foreldre som drømmer daglig om dette. Barnehagen selv reklamerte med at de hadde egen mattelærer. Han ble til og med kalt for "mattelærer" i ukeplanene som ble sendt ut. Når det viser seg at barnehagen i praksis har null matteinnslag i sine ukentlige planer - så oppstår det et GAP mellom hva som loves og sås forventninger om - og den faktiske hverdagen. Det at foreldre som selv er pedagoger kommer med et ønske om "mer lek med tall" er da en ytterst forsiktig ytring. 

Sånn gikk nu dagan! : - ) 

 

 

Anonymkode: f6cf2...be5

Det er kanskje dere som ikke har fått nok opplysning om hva matematikk er. Matematikk er langt mer en tall. 

Her er litt info om hvordan en kan jobbe med helt grunnleggende matematikk i barnehagen, som gjør at barna er bedre rustet til tallforståelse og annen matematikk. http://www.matematikksenteret.no/attachment/847/matematikk-i-Barnehagen-200.pdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på mattelek i barnehagen;  matte er ikke bare tall og telling. Det er former, måling av diverse enheter, stor/liten. Matte i barnehagen kam sees på mange måter! Telling er kun en liten del av det.

Anonymkode: 21ee8...68e

Greit nok. Men reklameres det med en "mattelærer" så forventer jeg litt lek omkring et tall en gang i måneden. At de lærer i praksis hva forskjellen på tall og bokstaver er (ja da vi snakker om det hjemme) men det er i barnehagen barna er hver dag kl 08:00-17:00: så litt lek en gang liten gang i måneden omkring et tall hadde ikke vært feil. 

Anonymkode: f6cf2...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke opplevelser var det? Meldte du ifra til noen? 
Er så misfornøyd med barnehagen, men vet ikke om det er "nok" å melde fra om. Så vil se hva andre skriver :)

Anonymkode: d3587...bc2

I barnehagen jeg jobber i er ingenting for lite å ta opp dersom du har noe på hjertet. Om du er misfornøyd eller bekymret så hadde jeg som pedagogisk leder virkelig satt pris på at du kom å fortalte meg om det. Nå veit jeg ingenting om hva som gjør deg misfornøyd, men det kan være enkelt for barnehagen å gjøre noe med hvis de bare veit om det. Hos oss setter vi pris på å få tilbakemeldinger, for det gjør at vi kan reflektere over egen praksis. 

Anonymkode: 0df9d...6c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var vel at det er veldig mange, assistenter gjerne, uten utdanning innenfor arbeid med barn som jobber i barnehager. Det er (altfor) lett etter min mening å få jobb i barnehage i dag, det kreves hverken kompetanse eller spesiell interesse for arbeid med barn. Jeg mener ikke at alle som jobber i barnehage MÅ være utdannet i den retningen, det viktigste er hvordan de er i jobben og er seg bevisst det ansvaret de har, men jeg har selv sett hvor enkelt man får disse jobbene via feks vikarbyråer. 

Anonymkode: 4572b...94e

Hvis det er noe tak i barnehagen så bruker de ikke vikarer som ikke fungerer i jobben sin. Vi har hatt mange vikarer innom jobben, og en god del av de fungerer ikke i jobben og da bruker vi de ikke mer. Nå bruker vi riktig nok ikke vikarbyrå da, men det er samme erfaringen av bruk av vikarer. Fungerer du ikke i jobb med barn får du ikke jobbe med de heller. Heldigvis. Vi tar ikke hva som helst, vi er jo der for barna.

Anonymkode: 434ee...a30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe tak i barnehagen så bruker de ikke vikarer som ikke fungerer i jobben sin. Vi har hatt mange vikarer innom jobben, og en god del av de fungerer ikke i jobben og da bruker vi de ikke mer. Nå bruker vi riktig nok ikke vikarbyrå da, men det er samme erfaringen av bruk av vikarer. Fungerer du ikke i jobb med barn får du ikke jobbe med de heller. Heldigvis. Vi tar ikke hva som helst, vi er jo der for barna.

Anonymkode: 434ee...a30

De fleste barnehager har et par håpløse nav tilfeller som subber rundt...

Anonymkode: 10834...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnehagen vår begynte å diagnostisere ungen vår i en alder av 1,5år. Hadde da gått i BHG i knapt 6mnd. De mente barnet hadde syn og hørselsproblemer, adferdsproblemer "anfall", hinting om autisme og Asberger, osv osv. Vi sendte barnet til alle utredninger de ba om, vel vitende om at det ikke var noe galt (forsøkte å si dette uten å bli hørt..) vi sa også at vi ikke kjente igjen barnet ut ifra beskrivelsen de ga, men samarbeidet såklart. Fikk jo beskjed om at barnet kunne endre adferd fra hjem til BHG. Snakket med helsesøster som observerte barnet, familie og bekjente, ingen kunne relatere seg til barnehagens utsagn. Barnet ble sendt hjem i tide og utide, det var konstant dårlige tilbakemeldinger. Nesten aldri en bra uke. Personalet (ped.leder) gråt i møte med oss, sa at h*n "var redd" for oss foreldre (fordi vi ikke hadde sagt hadet ved til h*n ved et tilfelle) Det hele utviklet seg til et mareritt. Når vi forsøkte å gå i dybden på problemene de beskrev opplevde vi å bli sett på som "vanskelig".. det var så mye galt med ungen vår ifølge dem, at det er helt utrolig i ettertid at vi holdt ut.. de tok inn barnevognene fremfor å la barna sove ute (selv om været var Ok og barna sov under tak) de var for det meste inne i en liten avdeling med knapt to rom. Mistenker i ettertid at det kommer av at de ikke gadd å gå ut, og ikke gadd å følge med utendørs på vognene når de heller kunne ta dem inn og sitte å drikke  kaffe og slarve. Vi fikk etter mye om og men endelig flytta barnehage. De sier der at barnet er sosialt og kognitivt på nivå for sin alder slik det skal, og er sosialt veltilpasset. Alt er bra. De beskriver såklart også ting som barnet kan og skal jobbe med, men dette er normale ting. De beskriver samme barn som vi ser. Vi kjørte fordi den gamle barnehagen for en stund tilbake og barnet satt bak i bilen; begynte å rope "nei, nei, nei", knep sammen øynene og vendte ansiktet bort.. var helt grusomt å se på, tydelig at h*n trodde vi skulle til en gamle barnehagen og ble redd/utilpass. Etter mange av møtene vi hadde med den BHG hvor personalet var så sinte og frustrerte på oss "dumme" foreldre merket vonar barnet var mer utilpass og urolig. Man begynner å indre over hva det er som foregår.. vi har grått mange tårer av glede for å ha kommet oss unna den barnehagen. Makta disse folkene har er livsfarlig. Så glad vi kom oss bort!

Anonymkode: b80cc...878

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gjest som skrev om bleieavvenning, matte, etc.: 

1) Bleieavvenning er selvsagt foreldrene ansvar. Hvem sa noe annet? Men...det har seg slik at barnehagepersonalet ved henting og levering stadig kommenterte følgende: "barnet ble vått i dag" (som om de trodde det dalte regn ned fra himmelen) og "så merkelig, kanskje barnet har urinveisinfeksjon?"...da barnet tisset på seg fordi det i barnehagen ikke følte seg komfortabel ennå med å rope ut høyt "jeg må på toalettet!!!" Dette er jo en gradvis prosess, der barnet øver seg dag for dag. Når barnet er i barnehagen sier det seg selv at foreldre av barn på bleieavvenning er avhengig av de ansattes forståelse for dette. Det betyr jo ikke at vi foreldre forventer at personalet skal leie bleieavvenningsbarnet dagen lang. Vi foreldre tåler meget godt at barnet tisser på seg. Men barnehagepersonalet viste ikke samme fleksibilitet...så altså: get a grip.

2) Tall/matematikk: det er ikke vi foreldre som drømmer daglig om dette. Barnehagen selv reklamerte med at de hadde egen mattelærer. Han ble til og med kalt for "mattelærer" i ukeplanene som ble sendt ut. Når det viser seg at barnehagen i praksis har null matteinnslag i sine ukentlige planer - så oppstår det et GAP mellom hva som loves og sås forventninger om - og den faktiske hverdagen. Det at foreldre som selv er pedagoger kommer med et ønske om "mer lek med tall" er da en ytterst forsiktig ytring. 

3) Når foreldre oppdager at barnet deres har et par områder som de føler de bør stå på for, for barnets skyld, så er det fantastisk, da gjør foreldre jobben sin. Det betyr ikke det samme som at de ansatte skal holde ditt barn i hånden hele dagen lang og overse de andre 7 millioner skrikende barna som balanserer på toppen av de skyscrapers.

Sånn gikk nu dagan! : - ) 

 

 

Anonymkode: f6cf2...be5

Jeg tror du bør lese det du skrev i det første innlegget ditt en gang til, så vil du nok forstå bedre hvorfor jeg skrev som jeg gjorde i mitt svar til deg. For meg virket det rett og slett som om du hadde litt urealistiske forventninger til hva man kan utrette i en barnehage, og det gjør det for så vidt fortsatt.

1)Dersom du ønsker å bli møtt på en spesiell måte når barnet ditt har hatt uhell: SI det! Ingen er tankelesere, og ingen foreldre er like! Dersom det er slik at barnet stadig har uhell er det kanskje heller ikke klar for å slutte med bleie helt ennå(du sier ikke noe om hvor ofte det skjer, så det blir bare en antakelse fra min side)?

2)Når du skriver at foreldre er "pedagoger", mener du da lærere i barneskole eller i barnehage?  MIn opplevelse er nemlig at disse to yrkesgruppen har to fundamentalt ulike måter å tilnærme seg læring på, og de som er tilhengere av den "skolske" tradisjonen klarer ikke alltid å se hvor mye læring som egentlig skjer i barnehagen, fordi det ikke er like synlig eller målbart. Og som en annen over meg påpeker: Lek med tall er da vitterlig bare en liten brøkdel av den matematikken barna får erfaring med i barnehagen! Som jeg sa sist: Spør barnehagen om hvordan de jobber med matematikk, så får du et svar. Ukeplaner sier ikke alltid så mye.

3)Det å stå på for sitt barn KAN være bra, men noen ganger kan det også være hemmende, så det er ikke ensidig positivt. Hvordan er det egentlig du legger frem din bekymring for barnehagen, og hva er det du ønsker de skal gjøre?

Anonymkode: 00a3f...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen vår begynte å diagnostisere ungen vår i en alder av 1,5år. Hadde da gått i BHG i knapt 6mnd. De mente barnet hadde syn og hørselsproblemer, adferdsproblemer "anfall", hinting om autisme og Asberger, osv osv. Vi sendte barnet til alle utredninger de ba om, vel vitende om at det ikke var noe galt (forsøkte å si dette uten å bli hørt..) vi sa også at vi ikke kjente igjen barnet ut ifra beskrivelsen de ga, men samarbeidet såklart. Fikk jo beskjed om at barnet kunne endre adferd fra hjem til BHG. Snakket med helsesøster som observerte barnet, familie og bekjente, ingen kunne relatere seg til barnehagens utsagn. Barnet ble sendt hjem i tide og utide, det var konstant dårlige tilbakemeldinger. Nesten aldri en bra uke. Personalet (ped.leder) gråt i møte med oss, sa at h*n "var redd" for oss foreldre (fordi vi ikke hadde sagt hadet ved til h*n ved et tilfelle) Det hele utviklet seg til et mareritt. Når vi forsøkte å gå i dybden på problemene de beskrev opplevde vi å bli sett på som "vanskelig".. det var så mye galt med ungen vår ifølge dem, at det er helt utrolig i ettertid at vi holdt ut.. de tok inn barnevognene fremfor å la barna sove ute (selv om været var Ok og barna sov under tak) de var for det meste inne i en liten avdeling med knapt to rom. Mistenker i ettertid at det kommer av at de ikke gadd å gå ut, og ikke gadd å følge med utendørs på vognene når de heller kunne ta dem inn og sitte å drikke  kaffe og slarve. Vi fikk etter mye om og men endelig flytta barnehage. De sier der at barnet er sosialt og kognitivt på nivå for sin alder slik det skal, og er sosialt veltilpasset. Alt er bra. De beskriver såklart også ting som barnet kan og skal jobbe med, men dette er normale ting. De beskriver samme barn som vi ser. Vi kjørte fordi den gamle barnehagen for en stund tilbake og barnet satt bak i bilen; begynte å rope "nei, nei, nei", knep sammen øynene og vendte ansiktet bort.. var helt grusomt å se på, tydelig at h*n trodde vi skulle til en gamle barnehagen og ble redd/utilpass. Etter mange av møtene vi hadde med den BHG hvor personalet var så sinte og frustrerte på oss "dumme" foreldre merket vonar barnet var mer utilpass og urolig. Man begynner å indre over hva det er som foregår.. vi har grått mange tårer av glede for å ha kommet oss unna den barnehagen. Makta disse folkene har er livsfarlig. Så glad vi kom oss bort!

Anonymkode: b80cc...878

:O 

Har dere varslet i denne saken? Kommunen eller liknende? Det høres ut som noe mer ligger bak her når barnet reagerer såpass negativt.

 

Anonymkode: 30182...795

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om? Jeg snakker ikke om pegagogene. 

Jeg snakker om alle som blir utplassert i barnehager på arbeidstrening. Det er folk som virkelig ikke får jobb npe annet sted, og da er bhg det aller letteste man kan gjøre...

Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis synes det er bra

Anonymkode: 10834...b4a

Hva snakker du om? Å jobbe i barnehage er det "letteste" man kan gjøre? Grunnen til at det er lett å få jobb som vikar i barnehage, har vel mer å gjøre med at det alltid trengs folk, pga. underbemanning, sykdom osv. Vikarer forsvinner like fort som de fikk jobben, hvis de ikke er godt egnet med barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe tak i barnehagen så bruker de ikke vikarer som ikke fungerer i jobben sin. Vi har hatt mange vikarer innom jobben, og en god del av de fungerer ikke i jobben og da bruker vi de ikke mer. Nå bruker vi riktig nok ikke vikarbyrå da, men det er samme erfaringen av bruk av vikarer. Fungerer du ikke i jobb med barn får du ikke jobbe med de heller. Heldigvis. Vi tar ikke hva som helst, vi er jo der for barna.

Anonymkode: 434ee...a30

Det er godt å høre, men slik er det dessverre ikke i alle barnehager. Jeg synes det er et problem at "hvem som helst" kan bli vikar i utgangspunktet, det burde være noen form for kvalitetssikring utover at vedkommende ikke har noe på rullebladet. Dette burde jo gjelde alle barnehager, ikke bare de som det er noe tak i, altså burde det være noen retningslinjer her som alle barnehager fulgte. 

Anonymkode: 4572b...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noe av det jeg reagerte på, som førte til at vi byttet bhg:

Tvang foreldre til å dra mot sin vilje under tilvenning, ringte ikke moren selv om en ettåring fortsatt gråt voldsomt etter det hadde gått lang tid. 

Lite villige til å strekke seg litt for å få de minste til å sove, gav bare beskjed om at barnet ikke hadde sovet. 

Fokus på å lære barna å ta igjen, istedet for fokus på hvordan man skal oppføre seg mot hverandre. 

Vi gikk der i halvannet år, på den tiden sluttet det 6 ansatte.

Ofte mange og forskjellige vikarer fra gang til gang, måtte levere barnet til ukjente.

De fast ansatte tok ikke barna imot om morgenen, satt heller to stykker og så på en pc, uten at flere ansatte var til stede. 

Også sjelden noe tilbakemeldinger om dagen / hvordan barnet hadde det i bhg.

Ingen foreldresamtale 

Et barn ble utestengt (fysisk alene i annet rom) fra samlingsstund, fordi h*nå ikke hadde hjulpet til med å rydde.

Oppbevaringsplass, lite pedagogisk opplegg. Feks ikke noe førskolebarna hadde jobbet med gjennom året som de kunne vise frem på sommeravslutning. 

..det var det jeg kom på i første omgang. 

Meldte ikke fra (konfliktsky), men vurderer å gjøre det nå.

Anonymkode: 2be1f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt mange ufattelig sløve ansatte i barnehager (og også SFO). Trist at det ikke er høyere krav for å få jobbe med små barn...: -( 

Anonymkode: f6cf2...be5

har vel god sammenheng med at det ikke er høyere lønn og status...

Anonymkode: 9e819...fad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...