Gå til innhold

Du som har negative opplevelser med barnehagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke opplevelser var det? Meldte du ifra til noen? 
Er så misfornøyd med barnehagen, men vet ikke om det er "nok" å melde fra om. Så vil se hva andre skriver :)

Anonymkode: d3587...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å diskutere dette med andre foreldre i barnehagen? Kommer an på hva du er misfornøyd med, men mulig det kan tas opp i SU?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kvinneguide skrev:

Hva med å diskutere dette med andre foreldre i barnehagen? Kommer an på hva du er misfornøyd med, men mulig det kan tas opp i SU?

Har du noen erfaringer med din barnehage? 

Anonymkode: d3587...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinneguide skrev:

Hva med å diskutere dette med andre foreldre i barnehagen? Kommer an på hva du er misfornøyd med, men mulig det kan tas opp i SU?

Du må forholde deg til at akkurat nå, så spør TS her på KG. Hun ønsker altså først ikke å ta det opp "der". Kan du akseptere det?

Anonymkode: f6cf2...be5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen erfaringer med din barnehage? 

Anonymkode: d3587...bc2

Nei, har ikke barnehagebarn lenger. Hvem du bør ta det opp med kommer an på hva som er problemet tenker jeg. Hvis det er kritikkverdige forhold ved personalet så ville jeg tatt det med styrer/kommune. Mindre saker som samarbeid kan tas først med pedleder. Dersom du ikke kommer noen vei går du videre til styrer/SU

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må forholde deg til at akkurat nå, så spør TS her på KG. Hun ønsker altså først ikke å ta det opp "der". Kan du akseptere det?

Anonymkode: f6cf2...be5

Jeg aksepterer det, det var bare ment som forslag til hvem hun kan gå til. Hvis vi skal råde mer presist trenger vi mer info om hva hun er misfornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke opplevelser var det? Meldte du ifra til noen? 
Er så misfornøyd med barnehagen, men vet ikke om det er "nok" å melde fra om. Så vil se hva andre skriver :)

Anonymkode: d3587...bc2

Ja, vi tok det opp med pedagogisk leder og de andre ansatte som dette gjaldt:

  • Barnet ble ikke hørt/sett bra nok i sammenheng med avvenning bleie til toalett (mye tissing i buksene)
  • Mange barn, vårt barn var ikke blant de som ropte høyt "se meg! se meg! og dermed måtte vi si ifra på vegne av barnet
  • Vi syntes de lærte for lite om matematikk! Vi foreslo at de kunne leke mer med tall! Danse/synge/tegne noen tall etc.: barnehagen skrøt av at de fokuserte på matte men vi så aldri noe til det...

Anonymkode: f6cf2...be5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Var ufattelig misfornøyd med den forrige Bhg. De som jobbet der gjorde en elendig jobb, holdningene var dårlige, null rutiner når det kom til bleieskift etc.. 

En dag møtte jeg barnet på parkeringsplassen (uten at de ansatte hadde oppdaget det) da jeg kom for å hente han. Bhg ligger rett ved en stor elv..

Klaget til pedleder, styrer, og til slutt til han som har ansvar for Bhg i kommunen. Fikk heldigvis byttet Bhg i fjor høst. 

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Magnifiq skrev:

Var ufattelig misfornøyd med den forrige Bhg. De som jobbet der gjorde en elendig jobb, holdningene var dårlige, null rutiner når det kom til bleieskift etc.. 

En dag møtte jeg barnet på parkeringsplassen (uten at de ansatte hadde oppdaget det) da jeg kom for å hente han. Bhg ligger rett ved en stor elv..

Klaget til pedleder, styrer, og til slutt til han som har ansvar for Bhg i kommunen. Fikk heldigvis byttet Bhg i fjor høst. 

Jeg har møtt mange ufattelig sløve ansatte i barnehager (og også SFO). Trist at det ikke er høyere krav for å få jobbe med små barn...: -( 

Anonymkode: f6cf2...be5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt mange ufattelig sløve ansatte i barnehager (og også SFO). Trist at det ikke er høyere krav for å få jobbe med små barn...: -( 

Anonymkode: f6cf2...be5

Glemte å si: har selvsagt møtt noen veldig flinke ansatte i barnehagen også! 

Anonymkode: f6cf2...be5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi tok det opp med pedagogisk leder og de andre ansatte som dette gjaldt:

  • Barnet ble ikke hørt/sett bra nok i sammenheng med avvenning bleie til toalett (mye tissing i buksene)
  • Mange barn, vårt barn var ikke blant de som ropte høyt "se meg! se meg! og dermed måtte vi si ifra på vegne av barnet
  • Vi syntes de lærte for lite om matematikk! Vi foreslo at de kunne leke mer med tall! Danse/synge/tegne noen tall etc.: barnehagen skrøt av at de fokuserte på matte men vi så aldri noe til det...

Anonymkode: f6cf2...be5

•Det med å tisse seg ut er noe en må forvente. En må også ha i bakhodet at personalet i en barnehage ER en knapp ressurs. I mine øyne er bleieavvenning foreldrenes ansvar, som barnehagen følger opp i den grad de har mulighet. Har inntrykk av at en del foreldre har noen urealistiske holdninger til akkurat dette. Dersom man for eksempel venter med  å starte bleieavvenningen til barnet begynner på stor avdeling så er det 6 barn pr voksen. Hvor godt tror du det er mulig å følge det opp for den ansatte?

•Hvordan vet du at barnet ikke ble sett? Og hvordan vet du at barnehagen ikke jobbet med å lære barnet med å hevde seg selv? Noen barn er forsiktigere enn andre, og trenger lengre tid enn andre på å lære seg dette.

•Å legge seg direkte opp i det pedagogiske arbeidet på den måten du skisserer synes jeg er på grensen til å være ufint. Dersom du har spørsmål til hvordan man driver med matematikk i barnehagen så leser du årsplanen og SPØR hvordan dette utføres i praksis, men unngår belæring. Det kan jobbes MYE med matematikk i barnehagen uten at det nødvendigvis  er så synlig. Beklager om dokumentasjon, enkelt og greit.

Anonymkode: 00a3f...4ef

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, snakk med den det gjelder og slutt å sutre og klage her på forumet. 

Anonymkode: 22923...61c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er overasket at okke flere er misfornøyd med bhg.

Jeg jobber med arbeidaformidling og gjett hvor vi sender de som overhode ikke har sjangs til å få jobb noe annet sted. De som ikke engang er kvalifisert til å vaske og folk med masse diagnoser....jo barnehager!  :P. Man kommer liksom ikke lavere på kvalifiseringstigen.

Anonymkode: 10834...b4a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, snakk med den det gjelder og slutt å sutre og klage her på forumet. 

Anonymkode: 22923...61c

Hva har jeg klaget over? Sitér meg på nøyaktig hva ved barnehagen jeg ikke liker, jeg klagde over.. 

IDIOT

Anonymkode: d3587...bc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overasket at okke flere er misfornøyd med bhg.

Jeg jobber med arbeidaformidling og gjett hvor vi sender de som overhode ikke har sjangs til å få jobb noe annet sted. De som ikke engang er kvalifisert til å vaske og folk med masse diagnoser....jo barnehager!  :P. Man kommer liksom ikke lavere på kvalifiseringstigen.

Anonymkode: 10834...b4a

Det er helt utrolig at du svarer på en slik måte. Læring starter allerede i barnehagen, de første årene er så viktige for videre vekst og utvikling, og så sier du at barnehagepersonale ikke kommer lavere på stigen?

Hvilke holdninger er det du representerer egentlig?

Barn er de kjæreste vi har, det fordrer utdannet personale, og nei-de er ikke nederst....

Anonymkode: 22ba5...535

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom det er vikarbyrå du mener, så er jeg helt enig i at det meste som kommer derfra kan være ganske håpløse tilfeller ja. Heldigvis er det IKKE mitt inntrykk at det er slik blant de fast ansatte i barnehager rundt omkring.

Anonymkode: 00a3f...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har jeg klaget over? Sitér meg på nøyaktig hva ved barnehagen jeg ikke liker, jeg klagde over.. 

IDIOT

Anonymkode: d3587...bc2

Bare hev deg over det,

Jeg er misfornøyd med mye, så misfornøyd at jeg tenker i retning anmeldelse.

Anonymkode: 22ba5...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med barnehagen, men sendte inn klage til styreleder når jeg tilfeldig fikk vite at "jo, forresten - barnet ditt har kanskje noen malingsflekker på hånden, men det er vasket av med vann asså". De fant ham med ansikt og hender fulle av maling ved et malingsspann. 

Jeg visste de malte barnehagen med maling(vegger altså, ikke vannbasert lekemaling) og hadde reagert på at de oppbevarte alt helt tilgjengelig for barna - det betyr at hvem som helst kunne gått inn og drukket av malingen eller blitt helt tildekket av søl. 

Jeg stilte kontrollspørsmål om hvorvidt det faktisk VAR maling, om det var olje- eller vannbasert(trengte å vite det fordi jeg ønsket kontakte giftmiddelsentralen om hva jeg burde følge med på) - eller om det var flaske de fant han med(whitesprit). Hun svarte "jeg vet ikke, det kan ha vært whitesprit" - og jeg ble jo helt satt ut. 

Ingen av pedagogene eller styrer hadde orientert meg overhodet om dette, de ante ikke hva han hadde fått på seg fordi de fant ham bak barnehagen(han var da 2 år). De ante jo ikke om han hadde drukket whitesprit, spist maling eller om han puttet hendende(som var fulle av malingssøl) i munnen i tillegg til i fjeset(hvor det var malingssøl). 

Jeg gav dem selvsagt kraftig kritikk på rutiner - men jeg tror helt ærlig talt ikke dette er noe de tok særlig på alvor sånn egentlig. Jeg måtte si til dem hva jeg forventet av dem(at barn som kanskje har fått i seg kjemikalier og farlige stoffer faktisk skal sjekkes hos lege, man må jo sjekke om det er spor i munnen, ringe giftmiddelsentralen selv for råd og selvsagt ringe foreldrene). 

Matematikklek ville jeg ikke klaget på :P 

Anonymkode: 30182...795

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fornøyd med barnehagen, men sendte inn klage til styreleder når jeg tilfeldig fikk vite at "jo, forresten - barnet ditt har kanskje noen malingsflekker på hånden, men det er vasket av med vann asså". De fant ham med ansikt og hender fulle av maling ved et malingsspann. 

Jeg visste de malte barnehagen med maling(vegger altså, ikke vannbasert lekemaling) og hadde reagert på at de oppbevarte alt helt tilgjengelig for barna - det betyr at hvem som helst kunne gått inn og drukket av malingen eller blitt helt tildekket av søl. 

Jeg stilte kontrollspørsmål om hvorvidt det faktisk VAR maling, om det var olje- eller vannbasert(trengte å vite det fordi jeg ønsket kontakte giftmiddelsentralen om hva jeg burde følge med på) - eller om det var flaske de fant han med(whitesprit). Hun svarte "jeg vet ikke, det kan ha vært whitesprit" - og jeg ble jo helt satt ut. 

Ingen av pedagogene eller styrer hadde orientert meg overhodet om dette, de ante ikke hva han hadde fått på seg fordi de fant ham bak barnehagen(han var da 2 år). De ante jo ikke om han hadde drukket whitesprit, spist maling eller om han puttet hendende(som var fulle av malingssøl) i munnen i tillegg til i fjeset(hvor det var malingssøl). 

Jeg gav dem selvsagt kraftig kritikk på rutiner - men jeg tror helt ærlig talt ikke dette er noe de tok særlig på alvor sånn egentlig. Jeg måtte si til dem hva jeg forventet av dem(at barn som kanskje har fått i seg kjemikalier og farlige stoffer faktisk skal sjekkes hos lege, man må jo sjekke om det er spor i munnen, ringe giftmiddelsentralen selv for råd og selvsagt ringe foreldrene). 

Matematikklek ville jeg ikke klaget på :P 

Anonymkode: 30182...795

Så ille!! Dette burde jo vært tatt på alvor! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...