Gå til innhold

Du skal lage pizza en lørdagskveld...


Aamu

Anbefalte innlegg

Hvordan ser pizzaen din ut; hvilket fyll velger du? Og ikke minst.. Hvilket mel, og hvilken ost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glutenfri med pizzasaus, ost, tomat, mozzarella og pesto

 

Går som regel tine revet ost

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peppes bunn. 

Fyll er alt ettersom hva jeg ønsker den dagen. Men oftest tacopizza (tacokjøtt, mais, gjerne ananas, løk og ost) 

eller skinke, ananas, tomatskiver og ost. 

Rivd norvegia :) 

Anonymkode: 1e212...abe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aamu skrev:

Hvordan ser pizzaen din ut; hvilket fyll velger du? Og ikke minst.. Hvilket mel, og hvilken ost?

Jeg har lagd en i dag! det ble kalkunbacon, to pakker saus og mozarella ost (pasta fillata) hvitløk, tomat og sopp. Lagde rømmedipp med hvitløk og urter. Kunne gjerne hatt chili men den ble god! Deigen har jeg litt sukker og salt i for at den skal heve fint. Pleier også å la den stå å heve litt med saus på før jeg setter den på. Da blir den luftig.

Anonymkode: e7c3d...9e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av en skadet hånd er jeg dessverre henvist til ferdige pizzabunner for tiden. Peppes sin grove er den minst dårlige. Pizzasaus lager jeg selv av hermetiske tomater og grønnkål (Ja, du leste riktig! ;) ) som krydres med hvitløk, friske urter og pepper før den får koke leeenge (Lager en stor porsjon og fryser ned). Øvrig topping er karbonadedeig av elg/rådyr, løk, paprika, sopp og oliven. Og så ost da selvfølgelig. Bruker gjerne rester og da blir det ofte en vellagret Edamer siden det er gubbens favorittost.

Endret av Leo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være litt forskjellig det altså :fnise: Enten en ferdig bunn fra Peppes f.eks, eller en hjemmelaget tynn bunn. Har prøvd meg på en sunn bunn også, med havregryn, og den ble heller ikke verst.

Pleier å ha på pølser og skinke, eller hjemmelagde kjøttboller + løk, paprika, tomat, hvitløk og div. krydder. Norvegia og Jarlsberg på toppen som regel :spise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen melbunn.

Enten en tortilla eller bunn med ost som basis.

Fyll: litt forskjellig. Ananas, løk, pepperoni, hvitløksmarinert scampi, kjøttdeig, kylling, skinke, bacon, mais

Noen ganger med tomatsaus, andre ganger bare litt tomatpure på bunnen

Ost på toppen: edamer

Anonymkode: be09b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

To favoritter: 

lager italiensk bunn.

En med rød pesto, revet mozzarella, parmesan og spekeskinke.

 

En med hjemmelaget tomatsaus, revet norvegia,  blåmuggost i skiver og parmesan.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager bunn, bruker pizzamel om vi har

Saus av hakket tomat,sjalottløk, tomatpuré, litt gulrot, hvitløk, koker lenge. Kommer til å se etter oppskrift med grønnkål etter å ha lest denne tråden.

Topping: paprika, løk, fersk sopp, ananas, osten vi har i hus og så chorizo eller kjøttdeig.

Traust pizza  😋

Anonymkode: be0f3...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager bunn av pizzamel, olivenolje, salt og vann. Bruker creme fraiche istedetfor tomatsaus. Blander i masse krydder. 

Har som regel på masse ruccola, stekt kylling, hjemmelaget hvitløkspurre, også kanskje noe brokkoli eller blomkål. Topper med canlig revet hvitost, innimellom litt fersk mozarella om jeg skal slå på stortromma.

Smaker fantastisk.

Anonymkode: f147f...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lager bunn, bruker pizzamel om vi har

Saus av hakket tomat,sjalottløk, tomatpuré, litt gulrot, hvitløk, koker lenge. Kommer til å se etter oppskrift med grønnkål etter å ha lest denne tråden.

Topping: paprika, løk, fersk sopp, ananas, osten vi har i hus og så chorizo eller kjøttdeig.

Traust pizza  😋

Anonymkode: be0f3...8b6

Det med grønnkålen er ikke så vanskelig ;) Jeg har ikke funnet noen oppskrift og tilsetter bare 150 gram grønnkål pr. 2 - 3 bokser (1 boks = 400 gram) med hakkede tomater og kjører det glatt i en blender før koking. Bortsett fra det kan du bare bruke den oppskriften du allerede har. Jeg synes grønnkålen tilfører god smak samtidig som den gjør pizzasausen tykkere. Bare vær oppmerksom på at når du har kjørt tomater og grønnkål i blenderen så er fargen ganske ekkel. Den bedrer seg imidlertid betraktelig etter hvert som sausen koker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Bunn, tomatsaus, karbonadedeig, løk, paprika, Sjampinjong og ost.

Noen ganger bytter jeg ut sjampinjongen med Tortillachips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Leo skrev:

Det med grønnkålen er ikke så vanskelig ;) Jeg har ikke funnet noen oppskrift og tilsetter bare 150 gram grønnkål pr. 2 - 3 bokser (1 boks = 400 gram) med hakkede tomater og kjører det glatt i en blender før koking. Bortsett fra det kan du bare bruke den oppskriften du allerede har. Jeg synes grønnkålen tilfører god smak samtidig som den gjør pizzasausen tykkere. Bare vær oppmerksom på at når du har kjørt tomater og grønnkål i blenderen så er fargen ganske ekkel. Den bedrer seg imidlertid betraktelig etter hvert som sausen koker.

Tusen takk :lillesky2:

Skal forsøkes

Anonymkode: be0f3...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten en vanlig barndomspizza med tykk bunn, pizzasaus, kjøttdeig og ost, tine pizzaost.

Eller så lager jeg mange små italienske bunner, da får ungene ha på det de vil ( kjøttdeig og ost) og jeg bruker stort sett marinert biffkjøtt, rødløk, paprika, finhakket chili og mozzarella.

Anonymkode: 69d65...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn bunn av Typo 00-mel. Sausen får koke minst et par timer, i den har jeg hermetiske tomater, løk, hvitløk, bittelitt honning, sellerisalt, oregano, soyasaus, pepper. Tilsetter ofte et eller to knuste hvitløkfedd helt til slutt også, for å få kraftig hvitløkssmak.

Topping kan godt bare være så enkelt som masse svart oliven og rødløk, men bruker også f.eks kokt skinke, spekeskinke, små kjøttboller, sopp, paprika... alt etter hva vi har i kjøleskapet. Masse engelsk, moden cheddar må også til. Spises med ruccolasalat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mors oppskrift på bunn med vanlig hvetemel. Kjøttdeig og stekt løk i Idun pizzasaus på glass. Krydrer litt med oregano og paprika. Ferdig revet ost, den med rød etikett. Sånn den har vært de siste 20 årene. Jeg er ikke så eksperimentell av meg i pizzaveien :P

Anonymkode: 9bc85...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Tynn bunn av Typo 00-mel. Sausen får koke minst et par timer, i den har jeg hermetiske tomater, løk, hvitløk, bittelitt honning, sellerisalt, oregano, soyasaus, pepper. Tilsetter ofte et eller to knuste hvitløkfedd helt til slutt også, for å få kraftig hvitløkssmak.

Topping kan godt bare være så enkelt som masse svart oliven og rødløk, men bruker også f.eks kokt skinke, spekeskinke, små kjøttboller, sopp, paprika... alt etter hva vi har i kjøleskapet. Masse engelsk, moden cheddar må også til. Spises med ruccolasalat. 

Overdøver ikke cheddarsmaken de andre smakene? Strør du den på over hele? Eller litt i områder? Elsker cheddar men ser for men blir for dominerende på en hel pizza

Anonymkode: f8919...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizzabunn blir mamma sin oppskrift. En ganske vanlig lys bunn med en utrolig god skorpe. På en standard pizza er det nå for tiden dette her oppå: halkede tomater med basilikum, løk, paprika, kjøtt-/karbonadedeig, norvegia, chorizo, innimellom noe bacon, også litt sopp. Liker best pizzaen med en del kjøtt på, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overdøver ikke cheddarsmaken de andre smakene? Strør du den på over hele? Eller litt i områder? Elsker cheddar men ser for men blir for dominerende på en hel pizza

Anonymkode: f8919...bd1

Vel, jeg elsker også cheddar! Smaken blir mildere når osten smelter og brunes litt, synes jeg. I tillegg er det kraftig smak på tomatsausen jeg lager, og både den, oliven og rødløk kjennes sammen med cheddarsmaken, om du forstår. Legger for øvrig toppingen oppå osten, det gjør at den ikke "drukner". Bruker vel 200 gram ost på en pizza som dekker hele bakeplata. 

Endret av Amawhatsnot
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...