Gå til innhold

Dere med 50/50 - Hva jobber dere med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er enslig og har 50/50, hva jobber dere med? Jeg sliter sånn med å finne meg en jobb, som jeg faktisk kan leve av. Jeg jobber deltid som servitør, men de ukene jeg har barnet mitt, kan jeg ikke jobbe der, pga. arbeidstider. Og 8-16-jobber er det lite av her..

Hvordan klarer dere det? Uten hjelp fra Nav el.

Anonymkode: e3907...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er enslig og har 50/50, hva jobber dere med? Jeg sliter sånn med å finne meg en jobb, som jeg faktisk kan leve av. Jeg jobber deltid som servitør, men de ukene jeg har barnet mitt, kan jeg ikke jobbe der, pga. arbeidstider. Og 8-16-jobber er det lite av her..

Hvordan klarer dere det? Uten hjelp fra Nav el.

Anonymkode: e3907...60f

Mine to vennepar som har 50/50 gjør følgende - 

Par 1:

Hun: forsvarsadvokat

Han: siviløkonom

 

Par 2:

Hun: sivilingeniør

Han: CEO (leder)

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er regnskapsfører. Min ex jobber som som bas på et byggefirma. Vi har hatt 50/50 de siste 6 årene.

Anonymkode: d7070...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er enslig og har 50/50, hva jobber dere med? Jeg sliter sånn med å finne meg en jobb, som jeg faktisk kan leve av. Jeg jobber deltid som servitør, men de ukene jeg har barnet mitt, kan jeg ikke jobbe der, pga. arbeidstider. Og 8-16-jobber er det lite av her..

Hvordan klarer dere det? Uten hjelp fra Nav el.

Anonymkode: e3907...60f

Hvordan i all verden kan du inngå avtale om 50/50 når du ikke har stabil inntekt fra en jobb? 

Hvordan har du da råd til bolig, det å leve, ferie, utstyr og alt et barn skal ha?

Du høres jo da mer hjemme i kategorien 100% eneansvar for barnet for å få alt av stønader fordi du i tillegg ikke har en jobb?

Anonymkode: 20a33...478

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du inngå avtale om 50/50 når du ikke har stabil inntekt fra en jobb? 

Hvordan har du da råd til bolig, det å leve, ferie, utstyr og alt et barn skal ha?

Du høres jo da mer hjemme i kategorien 100% eneansvar for barnet for å få alt av stønader fordi du i tillegg ikke har en jobb?

Anonymkode: 20a33...478

Høh? Hun hører vel tvert i mot mer hjemme i kategorien "gi far hovedomsorgen", siden hun ikke kan forsørge seg på lønnen sin, og ikke finner annen jobb. 

Anonymkode: a7dd9...cc4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høh? Hun hører vel tvert i mot mer hjemme i kategorien "gi far hovedomsorgen", siden hun ikke kan forsørge seg på lønnen sin, og ikke finner annen jobb. 

Anonymkode: a7dd9...cc4

Ja, godt poeng! Jeg glemte å skrive det. 

Men som du vet, så er det jo en del mødre som klamrer seg til å få 100% og det var mer det jeg tenkte på. 

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kveld/nattjobb på bakeri

Anonymkode: 5b9ba...71a

Så hvor er barna dine når du jobber hele tiden om kvelder/netter?!

Anonymkode: 20a33...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utdannet helsesekretær, men nå er jeg student igjen og utdanner meg som barnehagelærer :)

Ikke alltid lett men gutten min er stor nå, var ganske tøft når han var liten men man får til det meste om man MÅ. Jeg jobbet mye 50% når han var liten, lite penger, men det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 betyr at barnet har delt bosted, ikke at dere deler skal dele likt på forsørgelsen av barnet. 

Dersom foreldrene ikke blir enige om annet, kan den med lavest inntekt kreve at den av foreldrene med høyeste inntekt betaler et beløp i barnebidrag til den med den laveste inntekten. Dere får også en ekstra barnetrygd på deling, særfradraget til enslige foreldre deles med en halvpart på hver av dere.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden kan du inngå avtale om 50/50 når du ikke har stabil inntekt fra en jobb? 

Hvordan har du da råd til bolig, det å leve, ferie, utstyr og alt et barn skal ha?

Du høres jo da mer hjemme i kategorien 100% eneansvar for barnet for å få alt av stønader fordi du i tillegg ikke har en jobb?

Anonymkode: 20a33...478

Jeg og far drev eget firma før vi skilte lag. Det ble avviklet samtidig som forholdet tok slutt, da vi flyttet hver for oss tilbake til hjembygda. Jeg ville ha 100% omsorg, men far ville kun gå med på 50%.

Så min inntekt nå består av servitør-lønna, bostøtte, ordinær barnetrygd, og det resterende får jeg fra Nav (ca.2000,-/mnd). Men jeg ønsker så klart å bli helt selvhjulpen. Men man har ingen garanti for hvordan ting blir i fremtiden, spesielt uten utdannelse. Og utdannelse er desverre ikke noe man kan starte med, når man får noe som helst støtte fra Nav. Og far er ganske likestilt meg økonomisk, så det er ikke "bare" å gi han 100%. Han har alltid vært vant til å være selvstendig næringsdrivende i en spesiell bransje, og det er vanskelig når du har 50% 

TS

Anonymkode: e3907...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De jeg kjenner har vanlige jobber, med fleksitid så de jobber litt mindre (kun kjernetid kanskje) ukene de har barna og ekstra de andre ukene. Kommunikasjonsdirektør, bank, forsikring, forvaltning, lærer. De er jo utdannede og hadde full jobb fra før. 

Anonymkode: 4568a...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studier finansieres av lånekassa 

Anonymkode: 5a0ad...7d3

Ja, men Nav gir ikke økonomisk støtte til folk som er i utdanning. Da de mener at man heller burde jobbet. Og det å være i utdanning, blir da til hinder for å få seg en jobb.

TS

Anonymkode: e3907...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk. De ukene jeg har barna jobber jeg tidligvakter og de ukene jeg ikke har dem jobber jeg sent. Veldig grei ordning. 

Anonymkode: 9f87f...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er faktisk jobber for deg- men det er spørsmål om du orker.  Høres ut som du orker ikke.  Hvorfor kan ikke du jobbe når du har barna?  Rart at resten av befolkningen klarer å jobbe ved siden av å ha barn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Outlander skrev:

Det er faktisk jobber for deg- men det er spørsmål om du orker.  Høres ut som du orker ikke.  Hvorfor kan ikke du jobbe når du har barna?  Rart at resten av befolkningen klarer å jobbe ved siden av å ha barn.  

Jeg ser ikke motvilje til å arbeide, tror ts bare lurte på hvordan man får kabalen til å gå opp. Er ikke så lett å rekke å jobbe full dag og hente og levere i barnehagen hvis man ikke jobber rett ved barnehagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og far til barna er begge sykehusleger. Vi bor 100 meter fra hverandre og hjelper hverandre når vi har vakter. Det vil si at ungene ikke nødvendigvis er hos hver av oss en fast uke av gangen, men over lengre tid er det 50% hvert sted. Skulle det slumre til at vi har vakt samtidig og vi ikke får byttet, får vi hjelp av familie. Men det skjer veldig sjelden. 

Anonymkode: 6b33d...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mitt ca 90% av tiden. Jobber i en statlig etat, normalarbeidstid er 08.00 - 15.45. Da barnet gikk i bhg jobbet jeg 90% slik at jeg skulle få mulighet til å ikke få minustimer, og ha litt avspasering en sjelden gang.

Anonymkode: d0194...884

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...