Gå til innhold

baby 3 mnd sov ikke på 12 timer, trenger sårt råd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei, tør ikke å vekke baby som har sovet i 6 timer etter å neaten ikke ha sovet i 12 timer. klokken er nå 05.00

før har han kun sovet 2 timer sammenhengdende i gjennomsnitt.

er redd hvis jeg vekker han så ødelegger jeg starten på noe fint, altså baby som sover natten gjennom.

som resultat har jeg 2 sprengte bryst. ikke tatt med meg pumpen min og har aldri fått til å håndmelke. 

what to do? vekke og amme for det om? han er urolig og kraver og styrer litt nå i søvne plutselig.

Anonymkode: 9a96c...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh den tida ja! Når babyen endelig begynner plutselig å sove litt lengre sammenhengende, så våkner mora uansett pga av fulle pupper! :P Jeg gikk i dusjen og masserte puppene under varmt vann, det hjalp. Men hvis det ble for ille, så vekket jeg babyen uansett. :) Det er jo nå ved ca 3 måneder at babyer begynner å få mer normal døgnrytme, jeg tror ikke du kan ødelegge denne prosessen da det er styrt av hormoner. Også, dessverre, tror ikke det er en måte å unngå 4 måneders søvnreduksjon heller, så du har liksom uansett bare en måned å nytte den lille forbedring nå. :S Så bare gjør det du må, kan du sove, så sover du, må du amme, så ammer du. Min baby ammet veldig greit i søvn, altså sa aldri nei til en pupp som ble tilbudt. Og sov gjerne bare videre etter det..

Anonymkode: 152f0...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får til håndmelking (mange fine videoer på ammehjelpen.no) ville jeg lagt meg ved siden av babyen og fått ham til å amme, og prøvd å amme ham i søvn videre. Ta det fra en som har hatt brystbetennelse noen ganger, du vil ikke det.

Anonymkode: eeb0d...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...