Gå til innhold

Hvordan hilse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sørg for øyekontakt, og så kan du si " Hei, det er jeg som er Frida, du er XXX ikke sant? Så flott å få møte deg"  Ikke gjør dette til en kjempestor greie, dette er helt vanlige unger. Du har fått mange gode råd i tråden, og jeg hiver meg på den såpeboble ideen.

Ta i hvertfall IKKE med noe godis! Eller noe annet som kan anses som om du "kjøper" dem, du skjønner hva jeg mener.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Barna bør og må møte foreldrenes kjærester lenge FØR man velger å gifte seg. Heller det, enn at mor eller far gifter seg med noen barna ikke liker. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 6-åringen ville jeg også kanskje satt med ned på huk og snakket med barnet, ikke lene meg over det og se ned på det. Ellers snakket helt normalt, hei, hyggelig å treffe dere. Med 6-åringen kan du spørre om h*n gleder seg til å begynne på skolen til høsten, eller om det går fint i 1. Klasse om h*n er begynt.

10-åringen er litt mer tricky, kommer veldig an på holdningen til barnet. 

Anonymkode: d1a91...897

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med 6-åringen ville jeg også kanskje satt med ned på huk og snakket med barnet, ikke lene meg over det og se ned på det. Ellers snakket helt normalt, hei, hyggelig å treffe dere. Med 6-åringen kan du spørre om h*n gleder seg til å begynne på skolen til høsten, eller om det går fint i 1. Klasse om h*n er begynt.

10-åringen er litt mer tricky, kommer veldig an på holdningen til barnet. 

Anonymkode: d1a91...897

Jeg kjenner til et par tilfeller som dette der den 10 år gamle jenten snudde, gikk en annen vei, ville ikke hilse og sa "jeg ønsker ingen kontakt med deg. Jeg har min mamma og pappa og det er min familie. Jeg har skole og masse aktiviteter og et fullt liv, så orker ikke å bruke energi på xtras".

Jenten snakket aldri med fars nye. I dag er både mor og far single og bor i hvert sitt hus i samme gate. De er lykkelig som "alene men sammen".

Anonymkode: 93a03...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til et par tilfeller som dette der den 10 år gamle jenten snudde, gikk en annen vei, ville ikke hilse og sa "jeg ønsker ingen kontakt med deg. Jeg har min mamma og pappa og det er min familie. Jeg har skole og masse aktiviteter og et fullt liv, så orker ikke å bruke energi på xtras".

Anonymkode: 93a03...d5c

Det sa altså en tiåring...:skratte:

:bond:

Anonymkode: bde37...ba6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til et par tilfeller som dette der den 10 år gamle jenten snudde, gikk en annen vei, ville ikke hilse og sa "jeg ønsker ingen kontakt med deg. Jeg har min mamma og pappa og det er min familie. Jeg har skole og masse aktiviteter og et fullt liv, så orker ikke å bruke energi på xtras".

Jenten snakket aldri med fars nye. I dag er både mor og far single og bor i hvert sitt hus i samme gate. De er lykkelig som "alene men sammen".

Anonymkode: 93a03...d5c

Det kaller jeg en særdeles uhøflig 10-åring, med underliggende dårlig oppdragelse.

Anonymkode: d1a91...897

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1/20/2017 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til et par tilfeller som dette der den 10 år gamle jenten snudde, gikk en annen vei, ville ikke hilse og sa "jeg ønsker ingen kontakt med deg. Jeg har min mamma og pappa og det er min familie. Jeg har skole og masse aktiviteter og et fullt liv, så orker ikke å bruke energi på xtras".

Jenten snakket aldri med fars nye. I dag er både mor og far single og bor i hvert sitt hus i samme gate. De er lykkelig som "alene men sammen".

Anonymkode: 93a03...d5c

Hadde det vært min ti-åring så hadde jeg satt barnet rimelig på plass. Slik oppfører man seg ikke og jeg forventer mer folkeskikk fra noen på den alderen. Så ville jeg skammet meg over at jeg hadde oppdratt ett slikt barn.

Anonymkode: 312f3...2e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Du rekker ut hånda sier navnet ditt og at det er hyggelig å hilse på deg, så må du huske å smile og sette deg ned sånn at du får øyekontakt.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/20/2017 den 18.43, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner til et par tilfeller som dette der den 10 år gamle jenten snudde, gikk en annen vei, ville ikke hilse og sa "jeg ønsker ingen kontakt med deg. Jeg har min mamma og pappa og det er min familie. Jeg har skole og masse aktiviteter og et fullt liv, så orker ikke å bruke energi på xtras".

Jenten snakket aldri med fars nye. I dag er både mor og far single og bor i hvert sitt hus i samme gate. De er lykkelig som "alene men sammen".

Anonymkode: 93a03...d5c

hahaha for noe skikkelig bullshit.  Ingen 10 åring sier dette hahaha!  Du er nok en bitre kjerring som ble dumpet for en 20 år yngre ny stemor til ditt barn. 

Anonymkode: 181c9...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hahaha for noe skikkelig bullshit.  Ingen 10 åring sier dette hahaha!  Du er nok en bitre kjerring som ble dumpet for en 20 år yngre ny stemor til ditt barn. 

Anonymkode: 181c9...0f2

Og du har intervjuet alle 10 åringer?

Anonymkode: 24a88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du har intervjuet alle 10 åringer?

Anonymkode: 24a88...bcb

Ja, det har jeg. Ingen sier dette - og hvis de gjør det er de bortskjemte drittunger som burde settes på plass. 

Anonymkode: 181c9...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg møtte mine stebarn var den eldste 6 år. Vi møttes på et "offentlig" sted, altså ikke hjemme hos noen av oss. I vårt tilfelle var det på et lekeland, da fikk ungene gått litt til og fra og det var enklere å finne samtaletema og å faktisk gjøre noe sammen i en sånn setting enn hjemme i sofaen... Var veldig glad for at vi gjorde det sånn, det ble ikke så stivt og kunstig. Tror bare jeg sa "hei, jeg heter Ulrikke, du må være Xxxxx, pappa har fortalt så mye fint om dere", eller noe sånt. De to andre stebarna var yngre, og naturlig nok fører man ikke store samtaler med dem. Men å gjøre ting sammen var fint uansett første gangen! Dette er nå 15 år siden, og ting går seg til ;) (men kjenner følelsen av å grue seg og å tenke at man gjør noe "feil").

Nå har vi en 11-åring selv, og her må man gjerne føle seg litt mer fram. Vær hyggelig og blid, øyekontakt og smil, men ikke forvent stor jubel eller glede fra barnas side. Dette kommer helt an på hvordan de har reagert når pappa'n har snakket om deg, om feks mammaen har ny kjæreste eller hvordan hun synes det er at faren har det... Vær deg selv, blid og imøtekommende uten å være kunstig "overinteressert". Det tar barna fort og synes bare det er teit. Men tror som sagt det er greit å møtes første gang et sted man GJØR noe, istedenfor å sitte i sofaen og føre samtaler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har jeg. Ingen sier dette - og hvis de gjør det er de bortskjemte drittunger som burde settes på plass. 

Anonymkode: 181c9...0f2

Se der. Nå kom du med en hvis setning som fjerner meningen i ditt tidligere innlegg.

Anonymkode: 24a88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...