Gå til innhold

Hvordan hilse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har datet en mann en stund nå og nå skal jeg treffe barna hans. De er 6 og 10år.. Hvordan hilser man på disse små for første gang? Ser liksom ikke for meg at man håndhilser. Har tenkt på dette hele uken og det gjør meg nervøs. Noen som kan hjelpe meg?💕🙈

Anonymkode: 9b859...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Nei, det skal vi ikke. Vi har dog datet i snart ett år og vi syns det var på tide å gjøre noe sammen. Han har de 50% så det er vel naturlig akkurat nå.

Anonymkode: 9b859...be6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. 

De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Jesus, feiler deg a?

Ville jo vært kriiiiise om barn skulle bli kjent med nye mennesker i livet sitt, for de HAR jo allerede et liv! :balltre:

Anonymkode: 8ce75...e61

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal vi ikke. Vi har dog datet i snart ett år og vi syns det var på tide å gjøre noe sammen. Han har de 50% så det er vel naturlig akkurat nå.

Anonymkode: 9b859...be6

Ett års bekjentskap gir ingen løyve til å treffe mors og fars to kjære barn. Det blir slitsomt for de å treffe folk som kommer og går. De har jo sin familie og behøver ikke å vite alt som skjer mellom laknene. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett års bekjentskap gir ingen løyve til å treffe mors og fars to kjære barn. Det blir slitsomt for de å treffe folk som kommer og går. De har jo sin familie og behøver ikke å vite alt som skjer mellom laknene. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Men kjære vene 🙄 Bitter etter en oppvekst full av stemødre/stefedre? 

Anonymkode: 8e036...7e1

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ett års bekjentskap gir ingen løyve til å treffe mors og fars to kjære barn. Det blir slitsomt for de å treffe folk som kommer og går. De har jo sin familie og behøver ikke å vite alt som skjer mellom laknene. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Ok, du om det. Takk for dine synspunkter på "saken". 

Anonymkode: 9b859...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Nå har det seg slik at par faktisk kan leve resten av livet sammen som samboere,  selv om de hverken er gift eller forlovet!

 

Lykke til Ts! Bare si "Hei, så fint å endelig få møte dere!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen merkelige svar du har fått fra enkelte her inne, TS!

Etter å ha datet i et år forstår jeg godt at dere nå ønsker at du skal få treffe barna, og jeg synes rådet du fikk om å smile og si hei var veldig bra. Hils på dem på samme måte som du ville hilst på barna til en venninne du ikke har sett på lenge eller en kollega du stikker innom til. Det trenger ikke være så formelt, det viktigste er jo bare at dere får møte hverandre 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Wow 

Så fordømmende du var i dag da.

Barn tar sjeldent skade av å få omsorgspersoner inn i livet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal barnas far gifte seg på nytt eller dere er forlovet? 

Hvis ikke, synes jeg barna skal få slippe å involvere seg med andre. De har nok med sine foreldre 

Hvis du absolutt må trenge deg er det vanlig å si "hei". Ingen omfavnelser og tårer. De har allerede et liv. 

Anonymkode: 93a03...d5c

Haha, så du mener det er bedre at foreldrene bestemmer seg for å gifte seg med noen før vedkommende engang har møtt barna? Bare droppe hele den gradvise bli kjent-fasen og delen der man ser om barn og kjæreste fungerer sammen? Dummeste jeg har hørt. 

Ett år er passe med tid, det er ikke snakk om at TS skal flytte inn heller, bare si hei. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si hei, så kjekt å møte dere! Jeg heter Frida. Eller noe i den duren 😊. Hils på de på samme måte som du hilser på andre barn. Men tiåringer er ganske store og da ville jeg bate sagt hei! Så kjekt å møte deg og styre det litt på barnets vis. Seksåringen kan du tilnærme deg litt mer på barnlig vis, men dette ser du. Bare smil og snakk med dem - bli med på det de gjør 😊. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som er formell av meg, men jeg ville helt klart rukket ut en hånd. Og smilt, sagt navnet mitt og sagt at det var hyggelig å møte dere.

Anonymkode: 4c700...928

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei! Så fint å få møte dere. Jeg har hørt så mye om dere, så jeg har gledet meg til å se dere".

Anonymkode: 34b5a...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også formell, men ville i denne situasjonen IKKE ha rekt ut en hånd for å hilse. Det er ikke greit å vite om barna skjønner hva de skal gjøre med en utstrakt hånd, eller kanskje tiåringen ignorerer hånda dersom han/hun vil protestere overfor sin far, eller noe. Et "Hei" med et smil er det beste. Så får du heller vise interesse for barna på deres premisser etter hvert. F.eks. hvis tiåringen spiller på mobilen, vis interesse for spillet i stedet for å kreve at han/hun legger ned mobilen for å prate med deg. Slik ville jeg i allefall gjort det på første møtedag... :) Det går sikkert bra, lykke til!

Anonymkode: 73983...1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg har datet en mann en stund nå og nå skal jeg treffe barna hans. De er 6 og 10år.. Hvordan hilser man på disse små for første gang? Ser liksom ikke for meg at man håndhilser. Har tenkt på dette hele uken og det gjør meg nervøs. Noen som kan hjelpe meg?💕🙈

Anonymkode: 9b859...be6

Jeg ville faktisk tatt de i hånden og sagt hva jeg het, og spurt hva de het. Sagt at det var hyggelig å få treffe dem. sagt dem at pappaen deres har fortalt så mye fint om dem. Smil og vær hyggelig.

God ide fra @Gulsol, ta med deg såpebobler. Så gøy 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg heter ........ Hva heter du?

Er det så vanskelig?

Anonymkode: 24a88...bcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...