Gå til innhold

Pulsklokke - noen anbefalinger?


drue

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt lenge på å skaffe meg en aktivitetsmåler, og har vel egentlig tenkt en del på Fitbit Charge 2. Det som er litt dumt med den, er jo at pulsmålingen ikke er veldig nøyaktig under blant annet intervalltrening. Det hadde ikke vært noe problem hadde det ikke vært for at min gamle, trofaste Polar-pulsklokke som jeg bruker til slik trening har begynt å tulle litt. Da er det litt dumt å kjøpe Fitbit som kun måler puls rundt håndleddet. Noen som kan anbefale en klokke som fungerer som aktivitetsmåler hele døgnet (antall skritt, osv.), men som det også går an å koble et pulsbelte til? Prisen bør jo være overkommelig også, ikke tusenvis av kroner :)

Takker for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har polar A360 -fungerer fint som aktivitetsmåler og kan koble til pulsbelte. Jeg er fornøyd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenix 3 får du vel til en fin pris, nå som Fenix 5 kommer. 

Anonymkode: 17e31...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Polar M400 og er fornøyd med den. Fungerer bra både som aktivitetsmåler og pulsklokke, og koster ikke så mye.

Anonymkode: 11e8f...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har TomTom Runner 2 Cardio, den har skritteller og måler pulsen på håndleddet, du slipper dermed pulsbelte. Kan brukes til ulike aktiviteter, både inne og ute; bruker GPS til løping ute.

Jeg er veldig fornøyd med den, og synes i tillegg at den er veldig fin (har lilla reim)

Endret av korallrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, korallrev skrev:

Jeg har TomTom Runner 2 Cardio, den har skritteller og måler pulsen på håndleddet, du slipper dermed pulsbelte. Kan brukes til ulike aktiviteter, både inne og ute; bruker GPS til løping ute.

Jeg er veldig fornøyd med den, og synes i tillegg at den er veldig fin (har lilla reim)

Det er gjort tester på klokker med måling av puls på håndleddet, og de er rett og slett ikke like nøyaktige som pulsbelter ved intervalltrening (plutselig endringer i puls med andre ord). Derfor må jeg nesten ha en klokke som i det minste er kompatibel med et pulsbelte. 

Men takk for tips alle sammen! Tror jeg går for Polar M400. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, drue skrev:

Det er gjort tester på klokker med måling av puls på håndleddet, og de er rett og slett ikke like nøyaktige som pulsbelter ved intervalltrening (plutselig endringer i puls med andre ord). Derfor må jeg nesten ha en klokke som i det minste er kompatibel med et pulsbelte. 

Men takk for tips alle sammen! Tror jeg går for Polar M400. 

Har lest mange nye tester også - teknologien går heldigvis framover og pulsmåling på håndleddet er mer nøyaktig nå enn før.

Synes det er perfekt å slippe belte, men om du har funnet en klokke du vil ha er jo det det beste for din del :)

Endret av korallrev
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Polar Loop og er kjempefornøyd. Kobler til pulsbelte på trening og synkroniserer med Iphonen min. Uten pulsbeltet så måler den skritt, kcaloriforbruk, søvnkvalitet og aktivitetsnivå. Har ikke sett noen vits i å kjøpe Loop 2 pga at den kun har et par tilleggsfunksjoner som jeg ikke trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polar M400, hatt den siden den kom (to år?) og elsker den. Bruker den daglig + med pulsbelte på trening.

Anonymkode: 09f0e...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2017 den 13.14, drue skrev:

Det er gjort tester på klokker med måling av puls på håndleddet, og de er rett og slett ikke like nøyaktige som pulsbelter ved intervalltrening (plutselig endringer i puls med andre ord). Derfor må jeg nesten ha en klokke som i det minste er kompatibel med et pulsbelte. 

Men takk for tips alle sammen! Tror jeg går for Polar M400. 

Lurt valg! Jeg undersøkte grundig før jeg kjøpte min og er veldig fornøyd. Det eneste negative er at den er litt stor, men sånn er det med en fullgod pulsklokke. Den er i det minste litt stilig og feminin i motsetning til mange andre sammenligbare klokker. Den har mange funksjoner jeg ikke trodde jeg ville få bruk for, men som er veldig nyttige. Knapp til å registrere laps på intervaller blant annet. En aktivitetsklokke vil ikke gjøre samme nytten i trening. Men for å kun telle skritt og hverdagsaktivitet blir det selvfølgelig en annen vurdering.

Anonymkode: 11e8f...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurt valg! Jeg undersøkte grundig før jeg kjøpte min og er veldig fornøyd. Det eneste negative er at den er litt stor, men sånn er det med en fullgod pulsklokke. Den er i det minste litt stilig og feminin i motsetning til mange andre sammenligbare klokker. Den har mange funksjoner jeg ikke trodde jeg ville få bruk for, men som er veldig nyttige. Knapp til å registrere laps på intervaller blant annet. En aktivitetsklokke vil ikke gjøre samme nytten i trening. Men for å kun telle skritt og hverdagsaktivitet blir det selvfølgelig en annen vurdering.

Anonymkode: 11e8f...3a1

Kan du spille musikk, feks Spotify gjennom den eller må du ha med mobil i tillegg uansett? 

Og har den noen slags funksjon der den logger når du løper og motiverer deg? 

Annen ab men takk for svar :)

Anonymkode: deb42...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurt valg! Jeg undersøkte grundig før jeg kjøpte min og er veldig fornøyd. Det eneste negative er at den er litt stor, men sånn er det med en fullgod pulsklokke. Den er i det minste litt stilig og feminin i motsetning til mange andre sammenligbare klokker. Den har mange funksjoner jeg ikke trodde jeg ville få bruk for, men som er veldig nyttige. Knapp til å registrere laps på intervaller blant annet. En aktivitetsklokke vil ikke gjøre samme nytten i trening. Men for å kun telle skritt og hverdagsaktivitet blir det selvfølgelig en annen vurdering.

Anonymkode: 11e8f...3a1

Ja, enig i at den er litt stor. Jeg har heldigvis begynt å bli vant til den allerede. Ja, wow, det er sinnsykt mange funksjoner. Jeg er faktisk litt imponert! Det er mye for pengene her, akkurat som de ørten testene jeg leste sa. Jeg syns det er helt topp at det blant annet er GPS på. Sleit litt med syncing til appen første dagen da, men virker som det har stabilisert seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du spille musikk, feks Spotify gjennom den eller må du ha med mobil i tillegg uansett? 

Og har den noen slags funksjon der den logger når du løper og motiverer deg? 

Annen ab men takk for svar :)

Anonymkode: deb42...950

Jeg vet du kan få inn varsler om "notifications", blant annet sms og innkommende samtaler. Jeg tror ikke den kan koble seg til Spotify. Da må du nok ha en klokke som er mer som en smartklokke, og det koster nok litt mer. Denne klokka lå "bare" på 1600 kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polar M400! Brukt den daglig i snart 2 år pluss på hver trening. Eneste minuset med den må være at den er litt stor til håndleddet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med min Polar M400. Synes websiden som jeg laster dataene over til er veldig OK. Der får jeg sett på hastighet og hjertefrekvens på de forskjellige "laps" etter en løpetur, jeg får beregnet kaloriforbruk, jeg får alle mulige slags hastigheter (total/min/max osv) og får også estimert restitusjonstid etter en økt. Mye av det er jo egentlig bare dill for meg som er mosjonist, men jeg synes likevel det er morsomt å følge med på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Cata skrev:

Jeg er også veldig fornøyd med min Polar M400. Synes websiden som jeg laster dataene over til er veldig OK. Der får jeg sett på hastighet og hjertefrekvens på de forskjellige "laps" etter en løpetur, jeg får beregnet kaloriforbruk, jeg får alle mulige slags hastigheter (total/min/max osv) og får også estimert restitusjonstid etter en økt. Mye av det er jo egentlig bare dill for meg som er mosjonist, men jeg synes likevel det er morsomt å følge med på. 

Er det noe som viser rekorder eller en funksjon på klokken som motiverer en på noe vis? :)

Anonymkode: deb42...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...