Gå til innhold

Obligatoriske aktiviteter i SFO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på en SFO, og stusser over at det er mange obligatoriske "timer" i løpet av en uke. Det er ting barna MÅ være med på. Mange av barna klager over dette. Jeg kan skjønne at når det er mange barn på en SFO at det er greit å splitte opp av og til. Men trenger det å være noe opplegg hver eneste dag?

Jeg er for at barna skal kunne velge selv, når de går på SFO. Iallefall stort sett. De får nok rutiner og beordringer i skoletiden, så de burde kunne ha SFO som et sted for frilek.

Selv er jeg så uerfaren innen dette, at jeg tør ikke ta det opp med lederne, for jeg regner med at de vet best.. Eller at de har regler å forholde seg til.

Hva mener dere? Skal SFO være en "skoledag nr.2"?

Anonymkode: 9d600...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest earlgrey

SFO er jo en del av barnas fritid, så jeg er enig med deg i at de burde få velge selv. Jeg synes organiserte aktiviteter undertrykker barnas frilek og bør begrenses på SFO :) Nå vet jeg ikke hvordan SFO fungerer i dag, men kan ikke huske at vi hadde noen organiserte aktiviteter da jeg selv gikk der. Vi var jo uansett aktive og jeg har bare gode minner derfra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo blitt rabalder om SFO bare hadde endt opp som noe slags barnepass. Dere skal vel sørge for at barna har noe slags meningsfylt opplegg. Det er mye frileik på SFO, noen ganger er det voksenstyrt. Det er jo ikke obligatorisk opplegg heeele tida vel?

Anonymkode: 1d610...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...