Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Enig i at moderatorene gjør en god jobb. All ære til dem for DEN jobben hadde ikke jeg gidda :P

Nå får ikke jeg med meg absolutt alt i denne tråden (pågrunn av moderering innimellom) men tror jeg stort sett får med meg det meste og jeg synes derimot det er i hovedsak hets og latterliggjøring av CBE som blir moderert bort.

Nei printscreen orker jeg nok ikke å ta da jeg sitter som regel på ipad (dataen har fått blåskjerm :( ) og generelt er dust med slike ting :P

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å se hva slags intensjoner enkelte innlegg har. Med det så mener jeg at jeg av og til leser innlegg hvor jeg aner en tone av at enkelte VIL hun skal mislykkes (var ett prakteksempler for ett par dager siden men den ble moderert bort men kommentaren fikk jo pluss så tydlig at flere er enige), at de VIL hun skal gå på en smell osv. Men dette kan være noe kun mine øyne leser. Det innrømmer jeg gjerne :) Samtidig så synes jeg også mange her leser mye ut av blogginnleggene hennes som jeg ikke ser, og synes det generelt er lite ydmykhet å finne i denne tråden når det kommer til tolking av hennes blogginnlegg.

Dette er jo ikke dirkete mobbing som vi kanskje har erfart fra skolegården eller arbeidsplassen.

Dette blir ett dårlig eksempel men det har blitt spekulert med jevne mellomrom i ett års tid snart nå om de vil få ett barn til for å øke antall klikk/lesere/oppmerksomhet på bloggen. Og den dagen hvor de annonserer at de venter ett barn til kommer jo mest sannsynlig til å komme. Og da blir det spennende å se hvor mange innlegg det røyner på her inne om at DETTE har de forutsett leeeeenge og hvor utspekulerte og forutsigbare de er.

At det finnes en mer naturlig forklaring som alder og livssituasjon bak det å få ett barn til vil vel ikke bli vurdert engang ser jeg for meg. Det MÅ jo ligge noe negativt bak valget deres.

Men mulig jeg tar feil :)

Unnskyld altså, ble kanskje avsporing og hele pakka innlegget mitt! Ble litt pratsjuk. Skal ti stille nå. Ha en fin dag videre :)

Takk for det fyldige svaret ditt 😊 Jeg må innrømme jeg til nå har ansett deg for å bare mest en kverulant men tror nå jeg skjønner mer av hva du faktisk mener. Jeg setter pris på du viser meg mer av deg og meningene dine 😊

Jeg kan godt se hva du mener med at det virker som om de "vil" han hun skal mislykkes. Noen virker ganske skadefro når det går ille for CBE. Samtidig kan jeg også skjønne at de har de følelsene. De fleste av skandalene har paret absolutt lagt opp til selv. Og jeg kan godt skjønne når noen føler de "ikke skal dø i synden". Jeg har (dessverre) slike følelser om noen av tingene spesielt mannen hennes har gjort. For eksempel anser jeg ham for å være er skikkelig stygt nettroll og må innrømme jeg var skadefro da han ble tatt på fersken. Huff jeg liker ikke jeg har slike følelser... Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg i skinnet og aldrig skrive noe på nett jeg ikke kunne ha sagt ansikt til ansikt. Det er en god nettvettregel syns jeg.

Jeg må også innrømme at jeg håper at hun legger ned bloggen og finner noe annet hun trives med. Ikke fordi jeg ikke unner henne suksess, men fordi jeg oppriktig tror hun ikke har godt av å eksponere seg selv så mye. Jeg kjenner henne ikke personlig så dette er bare tanker jeg som en gammel kjærring gjør meg når jeg leser det hun legger ut. Det samme gjelder for så vidt mange andre kjendiser også. De prostituerer seg på en måte med å dele mer av seg selv enn de har godt av for å få status/penger i retur. Slik har det vært lenge før blogging blev til, og jeg liker det fortsatt ikke. Spesielt ille er det når jeg ser de drar barna sine med i det.

Tilbake til saken - nå er det meg som er pratsjuk 😄

Jeg er enig i at mobbing foregår. Men kanskje jeg ikke ser det så ofte som deg? Men jeg ser veldig mye frustrasjon som ofte bunner i manglende ærlighet fra blogg-parets side. Hvorfor lyver paret gang på gang om uvesentlige småtterier? Og så ser jeg en del som burde tenke over om de virkelig hadde sagt slik de gjør ansikt til ansikt. Og så ser jeg en del som kommer inn fra sidelinjen og virker som om de bare ønsker å krangle.

Ha en fin dag du også 😊

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX

Enig i at moderatorene gjør en god jobb. All ære til dem for DEN jobben hadde ikke jeg gidda :P

Nå får ikke jeg med meg absolutt alt i denne tråden (pågrunn av moderering innimellom) men tror jeg stort sett får med meg det meste og jeg synes derimot det er i hovedsak hets og latterliggjøring av CBE som blir moderert bort.

Nei printscreen orker jeg nok ikke å ta da jeg sitter som regel på ipad (dataen har fått blåskjerm :( ) og generelt er dust med slike ting :P

Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å se hva slags intensjoner enkelte innlegg har. Med det så mener jeg at jeg av og til leser innlegg hvor jeg aner en tone av at enkelte VIL hun skal mislykkes (var ett prakteksempler for ett par dager siden men den ble moderert bort men kommentaren fikk jo pluss så tydlig at flere er enige), at de VIL hun skal gå på en smell osv. Men dette kan være noe kun mine øyne leser. Det innrømmer jeg gjerne :) Samtidig så synes jeg også mange her leser mye ut av blogginnleggene hennes som jeg ikke ser, og synes det generelt er lite ydmykhet å finne i denne tråden når det kommer til tolking av hennes blogginnlegg.

Dette er jo ikke dirkete mobbing som vi kanskje har erfart fra skolegården eller arbeidsplassen.

Dette blir ett dårlig eksempel men det har blitt spekulert med jevne mellomrom i ett års tid snart nå om de vil få ett barn til for å øke antall klikk/lesere/oppmerksomhet på bloggen. Og den dagen hvor de annonserer at de venter ett barn til kommer jo mest sannsynlig til å komme. Og da blir det spennende å se hvor mange innlegg det røyner på her inne om at DETTE har de forutsett leeeeenge og hvor utspekulerte og forutsigbare de er.

At det finnes en mer naturlig forklaring som alder og livssituasjon bak det å få ett barn til vil vel ikke bli vurdert engang ser jeg for meg. Det MÅ jo ligge noe negativt bak valget deres.

Men mulig jeg tar feil :)

Unnskyld altså, ble kanskje avsporing og hele pakka innlegget mitt! Ble litt pratsjuk. Skal ti stille nå. Ha en fin dag videre :)

Nei, jeg synes ikke du skal ti stille. Vi har godt av at det kommer inn noen i tråden som har andre perspektiver. Ofte når det kommer inn folk som er kritiske til tråden, så er det det som er agendaen, de vil gjerne fortelle hvor slemme de som er i tråden er. Da blir det ofte baluba, fordi man vil jo gjerne forsvare seg. Du, derimot, med innlegget som jeg siterer, kommer med dine meninger som du grunngir. Jeg pleier ikke å bite meg merke i hvem som skriver hva, så jeg vet ikke hva du pleier å skrive. Men innlegget ditt blir møtt med respekt, fordi det ikke er et angrep, men en meningsutveksling. Fortsett med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Typisk eksempel på mobbing i denne tråden er når CBE blir hengt ut for å være perfeksjonist samtidig som alle aspekter ved henne blir plukket fra hverandre i denne tråden. Det er "for mange bilder av kaffekopper på snap chat", "få som kommer på eventene hennes" og de som kommer er "fjortiser som bare vil vinne konkurranse eller sikre seg en goodie bag", "hun bruker for mye tid på SoMe når hun er sammen med mannen", "hun tør ikke å være alene stakkar", "hun er uselvstendig", "hun tar bare bilder av den ene siden av ansiktet", "hun er ikke naturlig", "hun er perfeksjonist og klarer ikke å slappe av" bla bla bla. 

 

Min "favoritt" er innlegg av typen: "jeg synes faktisk synd på henne fordi hun lever et så trist liv hvor hun selger livet sitt for penger" eller "jeg får vondt i magen av det hele". Vel, det er ikke verre enn at de samme brukerne som tilsynelatende synes synd på CBE eller får "vondt i magen" poster i denne tråden daglig, så så ille er det tydeligvis ikke. 

 

Og spar meg for påstander om at nevnte eksempler handler om dårlig merking eller bedriften Treasures. Det gjør det ikke. Det er mobbing.

Jeg postet et innlegg om "å få vondt i magen", så jeg burde vel føle meg truffet. Dog, det er faktisk mulig å være kritisk, samtidig som man kan se det mennesklige aspektet. At jeg kan forstå at hun har det vanskelig, er ikke det samme som at jeg burde komme meg ut av tråden og blodskamme meg fordi jeg er en mobber. Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare at menneskene i tråden er forskjellige mennesker, og at man ikke kan definere oss som en gruppe, den diskusjonen hadde vi for ørtenhundredeogfjorten siden, Ja det går over styr noen ganger her, det skyldes at man nok har en del negative følelser i forhold til bloggen / bloggeren.

At folk har følelser i forhold til CBE er ikke det minste rart, mange som befinner seg her har trodd på venninneillusjonen. Mange har blitt skuffa da de oppdaget at hun har vært uærlig i forhold til hvordan hun har fremstilt sitt perfekte liv. Det er mennesklig, og en konsekvens av at man legger opp bloggen slik at folk skal få et nært forhold til bloggeren. Mange har opplevd å blitt latterligggjort i kommentarfeltet når de har kommet med kritiske spørsmål, andre har bare blitt blokkert eller moderert bort. Alle som er på KG har jo også blitt satt i bås som misunnelige og feite folk med fritidsproblemer. At kritikerne har blitt mange og at hun har mistet halvparten av leserne sine må hun nesten ta ansvar for selv. Det går likevel ann å "få vondt i magen" av å stå på utsiden og se på hvordan bloggen tærer på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet et innlegg om "å få vondt i magen", så jeg burde vel føle meg truffet. Dog, det er faktisk mulig å være kritisk, samtidig som man kan se det mennesklige aspektet. At jeg kan forstå at hun har det vanskelig, er ikke det samme som at jeg burde komme meg ut av tråden og blodskamme meg fordi jeg er en mobber. Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare at menneskene i tråden er forskjellige mennesker, og at man ikke kan definere oss som en gruppe, den diskusjonen hadde vi for ørtenhundredeogfjorten siden, Ja det går over styr noen ganger her, det skyldes at man nok har en del negative følelser i forhold til bloggen / bloggeren.

At folk har følelser i forhold til CBE er ikke det minste rart, mange som befinner seg her har trodd på venninneillusjonen. Mange har blitt skuffa da de oppdaget at hun har vært uærlig i forhold til hvordan hun har fremstilt sitt perfekte liv. Det er mennesklig, og en konsekvens av at man legger opp bloggen slik at folk skal få et nært forhold til bloggeren. Mange har opplevd å blitt latterligggjort i kommentarfeltet når de har kommet med kritiske spørsmål, andre har bare blitt blokkert eller moderert bort. Alle som er på KG har jo også blitt satt i bås som misunnelige og feite folk med fritidsproblemer. At kritikerne har blitt mange og at hun har mistet halvparten av leserne sine må hun nesten ta ansvar for selv. Det går likevel ann å "få vondt i magen" av å stå på utsiden og se på hvordan bloggen tærer på henne.

Spot on.

Jeg stiller meg kritisk til bedriften Treasures, som ikke virker seriøs i måten den blir driftet på. I tillegg til at lesere blir lurt og løyet til. Til mennesket Caroline har jeg sympati, fordi jeg ser hvor kritisk hun er til seg selv, og hvordan det tærer på henne. Og ja, jeg kan få vondt i magen av at hun ikke kan være seg selv fordi jeg synes det er utrolig trist hele opplegget.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg postet et innlegg om "å få vondt i magen", så jeg burde vel føle meg truffet. Dog, det er faktisk mulig å være kritisk, samtidig som man kan se det mennesklige aspektet. At jeg kan forstå at hun har det vanskelig, er ikke det samme som at jeg burde komme meg ut av tråden og blodskamme meg fordi jeg er en mobber. Jeg gidder ikke bruke tid på å forklare at menneskene i tråden er forskjellige mennesker, og at man ikke kan definere oss som en gruppe, den diskusjonen hadde vi for ørtenhundredeogfjorten siden, Ja det går over styr noen ganger her, det skyldes at man nok har en del negative følelser i forhold til bloggen / bloggeren.

At folk har følelser i forhold til CBE er ikke det minste rart, mange som befinner seg her har trodd på venninneillusjonen. Mange har blitt skuffa da de oppdaget at hun har vært uærlig i forhold til hvordan hun har fremstilt sitt perfekte liv. Det er mennesklig, og en konsekvens av at man legger opp bloggen slik at folk skal få et nært forhold til bloggeren. Mange har opplevd å blitt latterligggjort i kommentarfeltet når de har kommet med kritiske spørsmål, andre har bare blitt blokkert eller moderert bort. Alle som er på KG har jo også blitt satt i bås som misunnelige og feite folk med fritidsproblemer. At kritikerne har blitt mange og at hun har mistet halvparten av leserne sine må hun nesten ta ansvar for selv. Det går likevel ann å "få vondt i magen" av å stå på utsiden og se på hvordan bloggen tærer på henne.

 

Så du mener at når deltakerne i denne tråden latterliggjør snap chat-meldinger, utviser skadefryd og håner et tilsynelatende ønske om å ikke være alene så kan CBE skylde seg selv? News flash: Gjentatt kritikk for ubetydelige småting er mobbing. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på mobbing i denne tråden er når CBE blir hengt ut for å være perfeksjonist samtidig som alle aspekter ved henne blir plukket fra hverandre i denne tråden. Det er "for mange bilder av kaffekopper på snap chat", "få som kommer på eventene hennes" og de som kommer er "fjortiser som bare vil vinne konkurranse eller sikre seg en goodie bag", "hun bruker for mye tid på SoMe når hun er sammen med mannen", "hun tør ikke å være alene stakkar", "hun er uselvstendig", "hun tar bare bilder av den ene siden av ansiktet", "hun er ikke naturlig", "hun er perfeksjonist og klarer ikke å slappe av" bla bla bla. 

 

Min "favoritt" er innlegg av typen: "jeg synes faktisk synd på henne fordi hun lever et så trist liv hvor hun selger livet sitt for penger" eller "jeg får vondt i magen av det hele". Vel, det er ikke verre enn at de samme brukerne som tilsynelatende synes synd på CBE eller får "vondt i magen" poster i denne tråden daglig, så så ille er det tydeligvis ikke. 

 

Og spar meg for påstander om at nevnte eksempler handler om dårlig merking eller bedriften Treasures. Det gjør det ikke. Det er mobbing. 

 

Det var også denne typen formuleringer jeg siktet til når jeg mener tråden fremstår som mobbete. Det er fullstendig lov til å synes at produktene hun lager ikke er fine eller at bloggen ikke er bra, men det handler om hvordan man formidler det. Kommentarer som "full av silikon" kan jeg ikke klare å se som noe annet en nedsnakking. 

 

Når jeg kommenterer at tråden virker som mobbing så svares det med himling med øya og dunk i hodet ikoner. Jeg tillegges meninger som jeg ikke har nevnt med et ord. At dere er tjukke og sjalu. Det kommenteres også at jeg har tre innlegg på dette forumet og alle er i denne tråden. Hva er problemet med det? Må man ha kommentert i et visst antall andre debatter før man kan kommentere i denne debatten? En annen mener at jeg egentlig er en annen bruker som har skiftet navn. Sånne kommentarer poengterer egentlig bare det jeg mener.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Så du mener at når deltakerne i denne tråden latterliggjør snap chat-meldinger, utviser skadefryd og håner et tilsynelatende ønske om å ikke være alene så kan CBE skylde seg selv? News flash: Gjentatt kritikk for ubetydelige småting er mobbing.

Jeg sier at jeg forstår at folk kan ha negative følelser knyttet til både bloggeren og bloggen, som gir seg uttrykk her i tråden. Det som skrives kan leses på ulike måter, alt etter hva slags briller man har på. Moderatorene gjør jobben med å rydde bort det som er hets, latterliggjøring og hån. Fortsatt så har over 15000 kommentarer fått lov til å stå.

Jeg mener at når man får kritikk så burde man tenke litt på den. Når CBE har fått kritikk så har hun valgt ulike strategier, som regel har den strategien ikke vært å ta selvkritikk. Hun har fortsatt som før, noe som også er hennes valg. Men da velger hun også at kritikken fortsetter.

Det finnes flere eksempler på at folk blir tilgitt om de bare tar selvkritkk, likeledes finnes det enda flere eksempler på at folk har gått til grunne fordi de prøvde å sno seg unna kritikk. Det tror jeg det ligger mye læring i for noen og enhver. Jeg viser til innlegget mitt til Salmonella for å vise at jeg gjerne diskuterer med folk som har et annet syn på bloggen enn meg. Brukerdebatt pleier dog ikke å føre tråden særlig videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Det var også denne typen formuleringer jeg siktet til når jeg mener tråden fremstår som mobbete. Det er fullstendig lov til å synes at produktene hun lager ikke er fine eller at bloggen ikke er bra, men det handler om hvordan man formidler det. Kommentarer som "full av silikon" kan jeg ikke klare å se som noe annet en nedsnakking. 

 

Når jeg kommenterer at tråden virker som mobbing så svares det med himling med øya og dunk i hodet ikoner. Jeg tillegges meninger som jeg ikke har nevnt med et ord. At dere er tjukke og sjalu. Det kommenteres også at jeg har tre innlegg på dette forumet og alle er i denne tråden. Hva er problemet med det? Må man ha kommentert i et visst antall andre debatter før man kan kommentere i denne debatten? En annen mener at jeg egentlig er en annen bruker som har skiftet navn. Sånne kommentarer poengterer egentlig bare det jeg mener.

 

Her tror jeg du blir utsatt for "å rette baker for smed", og det er beklagelig. 

 

Det har tidligere i tråden vært et problem at det har kommet inn brukere - som oftest med nyopprettet profil - som har lirt av seg eder og galle, erklært sine motdebattanter som mentalt utilregnelige osv. - for så å slette brukeren. Kort tid etterpå dukker det opp nok en ny bruker som sier akkurat det samme, hvor ordlyden og skrivefeil osv. er helt identisk som hos tidligere bruker - og tanken om at det er en og samme person er meget besnærende. 

 

Selvsagt finnes det de som ønsker alt CBE er og gjør nedenom og hjem. Men denne gruppen er uhyre liten. Det hersker også en viss intern justis i denne tråden hvor man tar hverandre litt i ørene - men kanskje ikke så mye som burde vært gjort. I tillegg har man et flott moderatorteam som fjerner mesteparten av unødvendige kommentarer. 

 

Et av problemene med "pro-CBE*"-debattantene (* i mangel av et bedre ord, beklager på forhånd bruken av et slikt polariserende uttrykk) er at det særdeles sjeldent argumenteres sak. Derimot er det heller yndet å ta sine motdebattanter og ilegge dem alskens problemer, ferdigheter, og kvaliteter. 

 

For å komme med eksempel: I april/mai begynte dokumenteringa av den manglende reklame-merkinga på bloggen. Manglende merking av reklame er ulovlig jamfør norsk lovgivning. De som kom med skjermdumper o.l., fikk da høre at de hadde fritidsproblemer, bedrev ingenting annet enn snoking, var mentalt forstyrret og led av sykelige manier, samt burde skaffe seg et liv fordi de var bare misunnelig - eller "sjalu" som også ble hyppig brukt. 

Ikke en eneste gang ble det av "pro-CBE"-fraksjonen lagt ved skjermdumper i de tilfellene hvor det faktisk var blitt merket - hvilket igjen ville ha vært å diskutere sak. 

 

At man her behandles som en helhetlig gruppe er og blir feil. Det den ene reagerer på, vil hos den andre ikke bringe frem mer enn et trekk på skuldrene. Eksempel: På noen bilder publisert på bloggen kunne man se noen ølflasker i bakgrunnen. Enkelte brukere i denne tråden reagerte på det, mens andre ikke så problemet. 

 

Og slikt kunne jeg ha fortsatt i det uendelige. 

 

Å dermed komme inn i en tråd med påstanden om at den ikke er annet enn 790 sider med regelrett mobbing er feil, feil, og atter feil. Man kan gjerne stå for denne meningen, men da bør man også være i stand til å forklare hvorfor man anser det som mobbing at det avdekkes tildels grov fusk i kommentarfeltet, at det avsløres utstrakt redigering av bilder til tross for bloggens årelange bedyrelser om å ikke redigere bilder, at lovbrudd dokumenteres osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Om det med hvordan kommentarer leses.

I det siste har veskekolleksjonen blitt diskutert. Bilder har blitt studert, både av vesker og av lanseringseventer. Man viser til Snap og mener å tolke mye ut av det man ser. Selv fikk jeg moderert bort et innlegg der jeg spekulerte i hvor mye hun hadde vært delaktig i designprosessen ut fra bilder som som ble vist på bloggen. Jeg skjønner at det kan leses som smålighet, som om man ønsker at CBE skal mislykkes.

Men det kan leses på en annen måte også.

På bloggen fremstilles det som om alt Caroline gjør blir vellykket. For de som har lest bloggen en tid, så vet man at dette ikke stemmer. Når da veskekolleksjonen lanseres med brask og bram, så gjøres dette plettfritt etter samme mal som alltid. Selvfølgelig, for det handler om markedsføring og å skape et bilde av at også dette er glory, glory. De er skikkelig gode på det. For de som har denne plettfriheten i halsen, så blir man ivrig på å finne ut om det som står på bloggen stemmer. Så da leter man. En av påstandene fra markedsføringen i Danmark er at veskene på det nærmeste er utsolgt i Norge. Det kan flere KGere motbevise. Det er en ny usannhet fra teamet rundt bloggen. Igjen.

Ja, det kan leses som smålighet, men det kan også lese som jakt på nye beviser på usannheter fra bloggen. Alt etter øyet som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også denne typen formuleringer jeg siktet til når jeg mener tråden fremstår som mobbete. Det er fullstendig lov til å synes at produktene hun lager ikke er fine eller at bloggen ikke er bra, men det handler om hvordan man formidler det. Kommentarer som "full av silikon" kan jeg ikke klare å se som noe annet en nedsnakking.

Når jeg kommenterer at tråden virker som mobbing så svares det med himling med øya og dunk i hodet ikoner. Jeg tillegges meninger som jeg ikke har nevnt med et ord. At dere er tjukke og sjalu. Det kommenteres også at jeg har tre innlegg på dette forumet og alle er i denne tråden. Hva er problemet med det? Må man ha kommentert i et visst antall andre debatter før man kan kommentere i denne debatten? En annen mener at jeg egentlig er en annen bruker som har skiftet navn. Sånne kommentarer poengterer egentlig bare det jeg mener.

Nå var det ikke meg som kom med dunk-i-hode- og rulle-med-øyne-smileyen, men jeg tror jeg skjønner hvorfor de ble brukt på innlegget ditt.

Du er på ingen måte den første som kommer inn og anklager debattantene for mobbing. Og det uten å beskrive hvorfor du mener det og uten å virke som om du egentlig har lyst på å debattere. Mange er lei av å måtte komme med den samme forsvarstale gang på gang. Hadde du lest tråden hadde du sett at denne runden har vært gått før - mange ganger. Derfra kommer også "feite, misunnelige og for mye fritid" (den siste er egentlig Caroline sin karakteristikk av de som skriver i tråden). Det er nemlig uttrykk som ofte kommer fra de samme som kommer inn i tråden med mobbeanklagene.

Litt trist at du skulle få en slik mottakelse på KG men nå har jeg og andre prøvd å forklare hvorfor det dessverre ble slik. Håper du kan overse det og bli med i debatten i stedet 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i flere år i en butikk som blant annet solgte vesker fra Adax. Adax er et ganske "eksklusivt" veskemerke i mange norske butikker (når man se bort fra Høyer ol. som selger Michael Kors osv.)

 

Adax er gode skinnvesker, og er i utgangspunktet ikke overpriset. Min erfaring er at Adax selger best til kvinner 35 år+, med andre ord så er kjøperne godt over gjennomsnittet til CBEs lesere. Jeg tør å påstå at dersom jeg fortsatt hadde jobbet i samme butikken, så hadde ikke kundene mine som vanligvis "sikler" etter Adax visst hvem CBE er. De hadde nok kjøpt veskene, men på ingen måte fordi de er by CBE.

 

Jeg tror derfor ikke at de veskene vil selge så mye mer enn vanlig, fordi flertallet av leserne til CBE foretrekker andre modeller enn hva Adax kan tilby. Trolig har nok Adax skrudd opp prisene litt på akkurat disse veskene i håp om at de skal selge godt, og de har jo tross alt en part til å dele innskuddet med.

 

Jeg må også si jeg er lite imponert av Adax som har begynt å dra kjendiser inn i bildet. Det hadde jeg vært uansett hvilken person det var snakk om. For meg er Adax et eksklusivt veskemerke, og jeg skulle ønske det forble "Adax."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sans for både Caroline og Lars Kristian. De virker så jordnære og er gode forbilder for mange der ute. Men.. Den der mobilbruken deres. Virker nesten ikke som de gjør noe annet når de går ute og når de er sammen med Nelia.. Jeg var i Sarpsborg på samme restaurant som de for en stund siden. De drikker og blir ganske høylytte :P Men det er vel normalt, men når de nesten sitter kun på mobilen i store deler av restaurant-besøket, så synes jeg det bilr for dumt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er helt sikkert riktig at hun syns det er deilig å slappe av på hotellrommet. I forhold til å skulle være en inspirator når det gjelder livsstil og mote er hun absolutt ikke der det skjer. Hun dokumenterer det meste av utebesøkene sine gjennom SoMe og jeg må si at hun er lite sosia i forhold til hva man skulle tenke seg at en så stor blogger er. Hun og LK er ofte til lunsj mens de sitter å snapper hverandre med et tomt lokale i bakgrunn. Det er ikke noe galt i det, men ut i fra å skulle inspirere andre så lever hun ikke særlig spennende. Det hun finner av inspirasjon må hun tydeligvis finne gjennom nettet. Så det forundrer meg at en blogg kan bli så stor basert på for det meste å sitte i dette "dukkehjemmet" på jordet i Siljan?

Jeg opplever det i hverfall ikke sånn. Når man får familie og barn så er det begrenset hvor mye sosial man kan være. De fleste som har barn henger ikke så mye ute på kveldstid. Når man tar bilder ute, så vil man vel unngå å få med andre gjester på bildene tenker jeg. Er det galt å finne inspirasjon via nettet? Ja, hun jobber hjemmefra, men synes hun ofte er på møter og dagsturer i hverdager. For meg så virker det faktisk spennende å kunne drive sin egen bedrift og faktisk planlegge innlegg, møte sammarbeidspartnere og videreutvikle seg. Ja, det er en blogg som ikke skal være " dyp", men det er underholdning og mange leser bloggen nettopp derfor. Noen er interessert i trening, andre er interessert i mote eller familieliv og ønsker å lese om det. Klart man kan tenke seg at man blir vel forfengelig og utseendefokusert å drive en slik blogg, men virker som hun også har indre gode kvaliteter. Ingen personer er helt perfekte, men synes hun har vært dyktig til å skape en inntektsbringende blogg som nå på 6 året, fortsatt har høye lesertall.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har veldig sans for både Caroline og Lars Kristian. De virker så jordnære og er gode forbilder for mange der ute. Men.. Den der mobilbruken deres. Virker nesten ikke som de gjør noe annet når de går ute og når de er sammen med Nelia.. Jeg var i Sarpsborg på samme restaurant som de for en stund siden. De drikker og blir ganske høylytte :P Men det er vel normalt, men når de nesten sitter kun på mobilen i store deler av restaurant-besøket, så synes jeg det bilr for dumt.

På hvilke områder synes du at de er gode forbilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som fryder seg over at det "bugner" av CBEs Adax-vesker rundt om i landet. Det betyr bare at butikkene har tatt inn mange vesker og er bare positivt for ekteparet Eriksen. At butikker etter hvert må legge ut veskene på salg betyr ingenting for inntjeningen til Adax og CBE - det er butikken selv som taper på det. 

 

Hahaha, ikke sant? 

 

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På hvilke områder synes du at de er gode forbilder?

 

De har sunne verdier, når det gjelder kosthold og trening :-) Så får de jo til mye, som den nye veskekolleksjonen. For noen nydelige og elegante vesker :-) Hun dama er jo helt rå :-) Og Lars Kristian er jo en av Odds beste spillere, så blir ikke sjokkert om han blir tatt ut på landslaget i nærmeste fremtid. Det hadde jo vært kjempe gøy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sunne verdier, når det gjelder kosthold og trening :-) Så får de jo til mye, som den nye veskekolleksjonen. For noen nydelige og elegante vesker :-) Hun dama er jo helt rå :-) Og Lars Kristian er jo en av Odds beste spillere, så blir ikke sjokkert om han blir tatt ut på landslaget i nærmeste fremtid. Det hadde jo vært kjempe gøy :-D

Du skal selvfølgelig få ha dine meninger, men fotball kan du ikke mye om, eller så tuller du!

Jeg skal love deg at LKE aldri kommer til å spille på landslaget...

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig få ha dine meninger, men fotball kan du ikke mye om, eller så tuller du!

Jeg skal love deg at LKE aldri kommer til å spille på landslaget...

 

Jeg tuller ikke :-) Hadde han ikke vært så mye skadet opp i gjennom årene, så hadde han nok vært på landslaget nå. Synd at han har pådratt seg mye skader, men det er enda ikke for sent :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tuller ikke :-) Hadde han ikke vært så mye skadet opp i gjennom årene, så hadde han nok vært på landslaget nå. Synd at han har pådratt seg mye skader, men det er enda ikke for sent :-)

Følger man litt med på norsk fotball vet man at han aldri kommer til å spille på landslaget!

Det tror jeg LKE vet meget godt selv også! :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...