Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Tottelotta

Bilde av kaffekopp på IG, innlegg på bloggen om å ikke ha tid til å ta en hårkur - er det for å provosere, mon tro?

Tviler sterkt på det. CBE har vel tilpasset seg den arbeidsmengden hun vanligvis har, og føler nok at hun er travel, selv om mye av tiden hennes går med til å fikle med småtterier som f eks å planlegge bursdagene til familie og husdyr, eller lage en langsiktig plan for håret sitt. Evt kommer det straks reklame for verdens beste, og ikke minst, superraske hårkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Tviler sterkt på det. CBE har vel tilpasset seg den arbeidsmengden hun vanligvis har, og føler nok at hun er travel, selv om mye av tiden hennes går med til å fikle med småtterier som f eks å planlegge bursdagene til familie og husdyr, eller lage en langsiktig plan for håret sitt. Evt kommer det straks reklame for verdens beste, og ikke minst, superraske hårkur.

 

:fnise:

(Vedr. superraske hårkurer, Aussie har visstnok en som bare trenger å sitte i i tre minutter)

 

Provoserer det deg at hun har tid til å drikke kaffe, fordi hun sier hun føler hun ikke har tid til hårkur?

Da lar du deg jammen lett provosere.

 

Jeg tror dessuten ikke hun var seriøs når hun sa hun ikke hadde tid til 5 min ekstra. Det var en slengbemerkning. Og ikke en alvorlig kommentar ment for dissekering....

 

Nei, det provoserer meg overhodet ikke. Som du kanskje har fått med deg, så er det relativ høy bruk av kaffekoppbilder og ad nauseam gjentagelser om å ha så lite tid på bloggen. Og kanskje har du også fått med deg at dette har vært gjenstand for diskusjon i denne tråden. Muligheten for at noen følger med i denne tråden er tilstede, derav min kommentar. 

 

Og hvor i all verden har jeg dissekert kommentaren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og hvor i all verden har jeg dissekert kommentaren? 

Mulig dissekere var dårlig valg av ord, men jeg syns det tar litt av når en ting hun sier nærmest i en bisetning skal diskuteres over 2 sider. Var muligens dumt å sitere deg ;) Det var vel ikke akkurat bare du som kommenterte :)

 

Ja, jeg har sett kommentarene på de mange kaffekoppene. Jeg tror ikke hun legger ut bilder av dem for å irritere noen her inne. Hun syns vel det er fint å ta bilde av kaffekopper og pulsklokke da sikkert. Hun har jo holdt på sånn kjempe lenge (det er ikke noe so er kommet i det siste). Selv syns jeg det er kjedelig, og blar raskt forbi akkurat de bildene :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Mulig dissekere var dårlig valg av ord, men jeg syns det tar litt av når en ting hun sier nærmest i en bisetning skal diskuteres over 2 sider. Var muligens dumt å sitere deg ;) Det var vel ikke akkurat bare du som kommenterte :)

 

Ja, jeg har sett kommentarene på de mange kaffekoppene. Jeg tror ikke hun legger ut bilder av dem for å irritere noen her inne. Hun syns vel det er fint å ta bilde av kaffekopper og pulsklokke da sikkert. Hun har jo holdt på sånn kjempe lenge (det er ikke noe so er kommet i det siste). Selv syns jeg det er kjedelig, og blar raskt forbi akkurat de bildene :)

 

Den er go' og ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror likevel neppe hun gjør det for å provosere noen.

 

Hun hadde hatt tid til det meste av det hun sier hun ikke rekker om hun prioriterte annerledes. Jeg er helt enig i det. Men jeg klarer likevel ikke å la meg provosere over at hun føler hun ikke har tid. ;)

 

Ser at delen om provokasjon ikke ble med i svaret mitt - et eller annet skjer når jeg (faktisk!) går for å hente en kaffekopp ;-)

Men uansett, nei - det provoserer meg ikke, og tror heller ikke det var ment slik fra den kanten heller, om jeg legger godviljen til.

Men, innrømmer å stusse over klagingen på manglende tid, når det er tid til å fotografere, redigere, og publisere bilder av kaffekopper hver dag, på alle SoMe også, antar jeg. Hva med å slenge inn en 5-minutters hårkur, og så starte den daglige prosessen med kaffe i kopp? Evt. sove med hårkur?

Bare noe jeg tenker :-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På snap er det i dag, kaffekopp, kaffekopp, pulsklokke, neve med noen nøtter..

Eller, nei vent, var det i går kanskje? :ironi:

#repeat

Enig! Tror vi har skjønt nå at hun drikker mye kaffe og løper (nesten) hver dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tottelotta

Et generelt spørsmål: Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig at bloggere skriver mye fint om merker/produkter/butikker de ønsker et samarbeid med, men som de ennå ikke har dratt i land en avtale med. Om så skulle være tilfelle med f eks fruen og hotellet i København, hvorfor skulle hotellet inngå en avtale etter at hun allerede har publisert gratisreklame for dem? De har jo fått omtale uten å betale noe, burde de ikke da heller rette seg mot noen som ikke allerede har gitt dem omtale i håp om å nå ut til flere? Og mer eller mindre spontan omtale på gjestens eget initiativ må da være mer verdt enn reklame som leseren vet de har betalt for. Det siste forutsetter at bloggeren faktisk merker annonseinnleggene sine, noe man aldri kan være sikker på, men uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at delen om provokasjon ikke ble med i svaret mitt - et eller annet skjer når jeg (faktisk!) går for å hente en kaffekopp ;-)

Men uansett, nei - det provoserer meg ikke, og tror heller ikke det var ment slik fra den kanten heller, om jeg legger godviljen til.

Men, innrømmer å stusse over klagingen på manglende tid, når det er tid til å fotografere, redigere, og publisere bilder av kaffekopper hver dag, på alle SoMe også, antar jeg. Hva med å slenge inn en 5-minutters hårkur, og så starte den daglige prosessen med kaffe i kopp? Evt. sove med hårkur?

Bare noe jeg tenker :-)

Men har vi det ikke litt sånn alle sammen innimellom da?

At vi prioriterer dårlig og "syns litt synd på oss selv" fordi vi syns vi er så opptatt....når realiteten er at vi bare har prioritert litt feil.

 

Det hender i hvert fall at jeg sier at jeg ikke hadde tid til ett eller annet. Og virkelig mener at jeg ikke hadde tid. Men så har jeg kanskje samme dag likevel rukket å sette med ned å se på noe jeg hadde lyst til å se på tv. Da er jo sannheten at jeg hadde hatt tid om jeg bare hadde valgt annerledes. Jeg valgte å sløse bort tiden min på å se på tv og da rakk jeg ikke det andre jeg ville. Hun velger å sløse bort tid på snapchat og instagram - og da rekker hun ikke hårkur/lese bok eller hva annet det måtte være hun føler hun ville ha gjort.

 

Hun vet nok sikkert det innmari godt selv også :)

Endret av *Emma*
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har vi det ikke litt sånn alle sammen innimellom da?

At vi prioriterer dårlig og "syns litt synd på oss selv" fordi vi syns vi er så opptatt....når realiteten er at vi bare har prioritert litt feil.

 

Det hender i hvert fall at jeg sier at jeg ikke hadde tid til ett eller annet. Og virkelig mener at jeg ikke hadde tid. Men så har jeg kanskje samme dag likevel rukket å sette med ned å se på noe jeg hadde lyst til å se på tv. Da er jo sannheten at jeg hadde hatt tid om jeg bare hadde valgt annerledes. Jeg valgte å sløse bort tiden min på å se på tv og da rakk jeg ikke det andre jeg ville. Hun velger å sløse bort tid på snapchat og instagram - og da rekker hun ikke hårkur/lese bok eller hva annet det måtte være hun føler hun ville ha gjort.

 

Hun vet nok sikkert det innmari godt selv også :)

 

Nja, hennes bruk av snapchat, insta, facebook og twitter er nok ikke sløsing av tid. De, sammen med bloggingen, er jobben hennes og gir firmaet inntekt.

Så klagingen kan virke som et poeng om at jobben hennes går utover fritiden hennes, selv om vi andre syns at jobben hennes egentlig er en sammenblanding av fritidssysler, som mange ville plassert etter arbeidstid.

Kanskje hun på denne måten bare vil fremstille seg selv som "en av oss alle", der klaging over tidsklemma er en egen sjargong. For å fremstå som "Carro from the block".

Hva vet jeg? Hun har vel aldri hatt en vanlig 8-16 jobb, så da vet hun vel heller ikke hva en jobb egentlig er - annet enn i bloggform?

Når det gjelder daglige bilder av kaffekopp og løping fremstår dette som innholdsløs oppdatering på autopilot, fordi  noe oppdatering er bedre enn ingen oppdatering når man skal holde lesertallene oppe. Den selvpåståtte kreativiteten har tatt pause. Flere i tråden her syns at dette er altfor kjedelig og innholdsløst, og jeg syns det er konstruktiv kritikk i forhold til CBEs jobb.

(Selv om det ikke nødvendigvis formuleres spesielt saklig hele tiden.)

 

Men det kan jo hende det er en plan bak det hele, selv om det for øyeblikket ikke virker slik.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at i mitt hode eksisterer det et par scenarioer som ikke kan beskrives her uten at det blir slettet som spekulasjoner. (Jeg får vel starte en blogg!)

Tiden får vise om tankene mine er riktige.
Bare så synd at jeg ikke får mulighet til å si: "I told you so" ;-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kaffekopp-bildene er en stor del av innleggene, og de ser nærmest identiske ut, har jeg et tips; gjenbruk dem. Ingen ser forskjellen.

Når det er sagt, tviler jeg sterkt på denne tidsnøden CBE påberoper seg, men nå er jo paret kjent for overdrivelser.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Tror vi har skjønt nå at hun drikker mye kaffe og løper (nesten) hver dag.

lurer fortsatt på hvorfor det er så mange som leser hennes blogg,snap,ig?? Er vel ikke så mange her inne eller i Norge som liker bloggen hennes? Hvorfor gidder folk og saumfart henne når alt er så galt?

Også tilslutt.. Ja jeg kan holde meg unna kg

Men kan noen svare meg ærlig på hvorfor dere leser alle sidene om FF når alt er så ille.. Det er noen bloggere som jeg ikke liker,og da sitter jeg ikke å leser de for å finne feil og mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer fortsatt på hvorfor det er så mange som leser hennes blogg,snap,ig?? Er vel ikke så mange her inne eller i Norge som liker bloggen hennes? Hvorfor gidder folk og saumfart henne når alt er så galt?

Også tilslutt.. Ja jeg kan holde meg unna kg

Men kan noen svare meg ærlig på hvorfor dere leser alle sidene om FF når alt er så ille.. Det er noen bloggere som jeg ikke liker,og da sitter jeg ikke å leser de for å finne feil og mangler.

 

For min del er det faktisk ikke nødvendig å følge CBE på alle hennes sosiale medier - det er mer enn nok informasjon å hente her, når ulike personer har vært på ulike medier og hentet info som deles og samles til en helhet her.

Men, jeg er ikke "dere".

Det hadde vært litt deilig om du snart selv kunne komme med årsaken til at du forsvarer CBE og firmaet så veldig. Hvilken interesse har du av det? 

 

Endret av Cornucopia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta

lurer fortsatt på hvorfor det er så mange som leser hennes blogg,snap,ig?? Er vel ikke så mange her inne eller i Norge som liker bloggen hennes? Hvorfor gidder folk og saumfart henne når alt er så galt?

Også tilslutt.. Ja jeg kan holde meg unna kg

Men kan noen svare meg ærlig på hvorfor dere leser alle sidene om FF når alt er så ille.. Det er noen bloggere som jeg ikke liker,og da sitter jeg ikke å leser de for å finne feil og mangler.

Kødder du? Igjen? Hvor mange ganger skal det være nødvendig å svare på det spørsmålet? Du har jo vært her lenge, det har vært en gjenganger hele veien og det har blitt svart på hele veien.

 

Støtter ellers Cornucopia sin oppfordring over her om du selv snart kunne komme med en forklaring på hvorfor du forsvarer bloggen i ett og alt. Det hadde vært interessant og et godt bidrag til tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stiller du så endeløst mange spørsmål (ofte de samme om og om igjen) i denne tråden når du aldri følger opp svarene du får, Atp?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det faktisk ikke nødvendig å følge CBE på alle hennes sosiale medier - det er mer enn nok informasjon å hente her, når ulike personer har vært på ulike medier og hentet info som deles og samles til en helhet her.

Men, jeg er ikke "dere".

Det hadde vært litt deilig om du snart selv kunne komme med årsaken til at du forsvarer CBE og firmaet så veldig. Hvilken interesse har du av det?

jeg har ingen annen interesse enn att jeg synes det er helt sykt at man kan sitte dag ut og dag inn å finne det minste tullete ting og diskutere.

1: nå har hun reist hjem til mamma og pappa,herregud hvor lite selvstendig kan hun være

2: herregud hun sier hun har flyskrekk.. Noe så dumt. Har jo ikke flyskrekk når hun tør å ta bilde.

3: all denne kaffedrikingen om morgenen. Må hun virkelig ta bilder

4: tenk å reise på ett så simpelt sted som gran canaria

5: nå må hun ha redigert det bilde,det er jo en rynke for lite på høyre side. Var ikke lett å se,men med lupe gikk det bra.

Osv.osv.osv

Jeg leser ikke bloggen hennes hver dag,men blir provosert av å se alt som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har ingen annen interesse enn att jeg synes det er helt sykt at man kan sitte dag ut og dag inn å finne det minste tullete ting og diskutere.

1: nå har hun reist hjem til mamma og pappa,herregud hvor lite selvstendig kan hun være

2: herregud hun sier hun har flyskrekk.. Noe så dumt. Har jo ikke flyskrekk når hun tør å ta bilde.

3: all denne kaffedrikingen om morgenen. Må hun virkelig ta bilder

4: tenk å reise på ett så simpelt sted som gran canaria

5: nå må hun ha redigert det bilde,det er jo en rynke for lite på høyre side. Var ikke lett å se,men med lupe gikk det bra.

Osv.osv.osv

Jeg leser ikke bloggen hennes hver dag,men blir provosert av å se alt som blir skrevet.

Interessant utvalg av eksempler.

 

Og svært presist og edruelig gjengitt, helt uten den samme typen smålige overdrivelser som kritikken du irriterer deg over preges av.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant utvalg av eksempler.

 

Og svært presist og edruelig gjengitt, helt uten den samme typen smålige overdrivelser som kritikken du irriterer deg over preges av.

jeg skjønner ikke hvorfor folk må sitte å skrive så mye dritt om andre folk. Uavhengig om det er henne eller andre bloggere.

Prøver å lære barn at det er slik man ikke skriver eller prater om andre.

Men voksne mennesker er jo de værste.

Må ikke komme å si at det bare er solskinnsinnlegg i de 780 sidene som er skrevet.

Alt dette dere har funnet ut om juks og bedrag er Ok men hvorfor all den driten fra sidelinja.

Nå blir jeg hengt over flere innlegg regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke hvorfor folk må sitte å skrive så mye dritt om andre folk. Uavhengig om det er henne eller andre bloggere.

Prøver å lære barn at det er slik man ikke skriver eller prater om andre.

Men voksne mennesker er jo de værste.

Må ikke komme å si at det bare er solskinnsinnlegg i de 780 sidene som er skrevet.

Alt dette dere har funnet ut om juks og bedrag er Ok men hvorfor all den driten fra sidelinja.

Nå blir jeg hengt over flere innlegg regner jeg med

Jeg er heller ikke for at folk her skal skrive dritt om andre. De innleggene jeg mener gjør det, rapporterer jeg i stedet for å argumentere imot. Gjør du? Eller er det gøyere å endelig få rett i hvor fæl og smålig denne tråden er, og så raljere over det i innlegg etter innlegg på en (minst like) smålig og ubalansert måte?

 

Om du bare hadde argumentert imot innlegg som tydelig latterliggjør, eller som grenser mot det, så kunne jeg lett gått god for den forklaringen din. Men du kverulerer og avsporer på alt som skrives her, når du først tar turen innom. I tillegg gjør du det på en ganske spydig måte, sånn jevnt over. Antakelig fordi du har bestemt deg for at alle som skriver her er noen mobbende bitcher som ikke fortjener bedre? Men da faller du også samtidig litt i samme fella selv, kan man si. 

 

Du griper også begjærlig tak i alle små avsporinger, og kverner videre på dem, gjerne lenge etter at de har dødd ut av seg selv. Dette er typiske uttrykk for det man kaller for trolling på nett: Avsporing og kverulering ikke for å debattere en sak, men for å sabotere og få opp temperaturen i en diskusjon. Mulig det ikke er intensjonelt, men effekten er den samme - du driver tråden mer i den usaklige retningen du hele tiden kritiserer den for å ta.

 

Alle må være enige med "oss", skriver du hele tiden (som om det store antall brukere som skriver her er enige om alt i denne saken, det er jo mildt sagt en grov forenklig). Men når er du fornøyd, da? Har du ikke flere ganger gitt uttrykk for at det er når denne tråden stenges og/eller slettes? Hvordan er det annerledes?

Endret av Aricia
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue selv reklamerer på bloggen med at det er goodiebags, men på Instagramkontoen til kjøpesenteret ser man at det bare er til de 100 første som handler for over 400 kr...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...