Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sitat av slettet innhold er fjernet.

- Magnifique, mod.

Nå er det en vesentlig forskjell på å si fra om dårlig service/behandling (skulle gjerne likt å sett kilde for at hun har skrevet det på Twitter forresten, og om det var så ille som hun skulle ha det til. Denne tråden er jo kjent for ryktespredning og fjær som blir til ti høns...) og sitte og flire på venninnekveld, for så å gå i et forum og sladre videre om at hun "ble såå sur da".

Når det stormet rundt Caroline: "Nei, nå diskuterer vi manglende merking, og vi er ikke ute etter å ta henne. Hun er sikkert ei hyggelig dame, men dette er en uting."

Et par måneder senere: sladring, spekulasjoner, ryktespredning og hvor teit det er å planlegge en frisyre, snapchat og annet fjas. Og den obligatoriske "Ja, nå kommer vel FF-forsvarerne og vil forsvare henne ved å si *blablabla*. Det faller dere ikke inn at det bare er noen som reagerer på oppførselen til hønsegjengen her inne, og ikke har noe interesse av bloggeren?

Lurer virkelig på hva ett menneske kan gjøre som kan gjøre så mange folk så opprømte og provoserte at dem må forfølge personen i flere måneder/år på snapchat, IG, blogg, twitter etc etc. og bare komme med negativt piss for å stille vedkommende i et ekstra dårlig lys. :rolleyes:

Tror beviset er slettet fra den aktuelle Twitterkontoen, men fant noen som har tatt screenshot.

 

http://www.mayhelen.com/blog.php?bid=207(ca. halvveis i saken)

URL: http://www.mayhelen.com/images/Blogg/blogg1105201110.png

 

Jeg synes faktisk at det er ganske ille. Det er sikkert ikke så mange ansatte i den aktuelle butikken med det navnet, og CBE når ut til ufattelig mange mennesker. Mange flere enn hva denne tråden gjør.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Hun er flink til å finne oppskrifter i andres blogger ja, det er sant.

Har hun ikke tatt det fra eget hode??😯
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første årene presenterte hun det som at hun tilpasset vanlige oppskrifter til lavkarbo, men da flere bloggere etterlyste kreditering for at hun la ut oppskrifter som var prikk like deres roet hun seg med dette.

Hun krediterer fremdeles ikke kildene for oppskriftene sine, men nå skriver hun iallfall ikke at hun brukte tid på å bytte ut ingredienser og prøvelage ting for å få oppskriftene til å fungere. Så sånn sett synes jeg måten hun gjør det på nå er helt ok.

Jeg sa bare at hun har fine oppskrifter i bloggen, ikke at hun har funnet opp noen nye.... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i.

Har prøvd mange av oppskriftene hennes, og flere har blitt favorittretter :) Særlig den squash-lasagnen hennes. T.o.m mannen min som er anti-lavkarbo elsker den :)

Nå er vel ikke akkurat squash-lasagne noe fotballfruen fant på. Hun bare tok crediten. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel ikke akkurat squash-lasagne noe fotballfruen fant på. Hun bare tok crediten. :)

Ops, leste ikke oppover her at det allerede var påpekt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er vel ikke akkurat squash-lasagne noe fotballfruen fant på. Hun bare tok crediten. :)

Jeg har ikke skrevet at hun har funnet på den.....men at den oppskriften hun har på bloggen er god.

 

Ikke for det, jeg har ikke sett den andre plasser, finner jeg ei oppskrift som jeg liker så bruker jeg den uansett hvor den kommer fra. 

 

Vet du hvem som opprinnelig hadde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje. Det er mye bra i bloggen, fine bilder, gode oppskrifter.

 

Men det er måten hun gjør det på jeg ikke liker. Hun tar andres bilder, hun legger ut oppskrifter uten å kreditere kilde osv osv. Kanskje det er flisespikkeri, men jeg synes hun ødelegger kvaliteten på sin egen blogg med dette. 

 

Bildene LK og CBE selv tar er jo veldig flotte, for eksempel. Det er masse bra i bloggen, det er ikke uten grunn at hun lå på toppen av blogglisten i flere år. Når så mye i bloggen er preget av kvalitet og hardt arbeid, hvorfor skal hun da gjøre disse negative tingene som så mange reagerer på?

 

Hvilke bilder har hun ikke tatt selv?

Det er i følge visse kilder man finner ved å google "opphavsrett oppskrifter" ikke opphavsrett på hvilke ingredienser som skal være med, hvor mye av dem og tilberedningstid. Fremgangsmåten må man derimot forfatte selv.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil, men det var det jeg fant ut. Det sto ikke noe direkte om oppskrifter i åndsverkloven som jeg fant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Hun er flink til å finne oppskrifter i andres blogger ja, det er sant.

Og da er du sikker på at disse bloggerne er de som har "oppfunnet" retten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er flink til å finne oppskrifter i andres blogger ja, det er sant.

Ja, jeg husker noe om at hun drev og la ut oppskrifter uten å linke til kilden :P
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg husker noe om at hun drev og la ut oppskrifter uten å linke til kilden :P

 

Og bloggeren som hadde originaloppskriften fikk gjennomgå i kommentarfeltet da hun dristet seg til å kommentere at denne hadde vel ikke Fotballfrue tatt fra eget hode...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bloggeren som hadde originaloppskriften fikk gjennomgå i kommentarfeltet da hun dristet seg til å kommentere at denne hadde vel ikke Fotballfrue tatt fra eget hode...

Lise von Krogh var vel en av dem som etterlyste kreditering

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bloggeren som hadde originaloppskriften fikk gjennomgå i kommentarfeltet da hun dristet seg til å kommentere at denne hadde vel ikke Fotballfrue tatt fra eget hode...

Ja, og hun lenket vel motvillig til slutt? :P (Til den ene bloggeren ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Og bloggeren som hadde originaloppskriften fikk gjennomgå i kommentarfeltet da hun dristet seg til å kommentere at denne hadde vel ikke Fotballfrue tatt fra eget hode...

Husker at LKE svarte på en kommentar at Lise burde være glad for linken siden den genererte god trafikk til henne.

Spesiell holdning til andres ønske om korrekt kreditering.

Det var forresten her juristspesialisten på opphavsrett dukket opp ;)

http://carolinebergeriksen.no/2014/12/17/banana-cookies-for-store-og-sma/

 

red: endret tekst og la til link

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at LKE svarte på en kommentar at Lise burde være glad for linken siden den genererte god trafikk til henne.

Spesiell holdning til andres ønske om korrekt kreditering.

Det var forresten her juristspesialisten på opphavsrett dukket opp ;)

http://carolinebergeriksen.no/2014/12/17/banana-cookies-for-store-og-sma/

 

red: endret tekst og la til link

 

Ah, takk for kjapp "bevisførsel" ;) Kunne jo bli beskyldt for å spekulere eller fare med løgn her

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror beviset er slettet fra den aktuelle Twitterkontoen, men fant noen som har tatt screenshot.

 

http://www.mayhelen.com/blog.php?bid=207(ca. halvveis i saken)

URL: http://www.mayhelen.com/images/Blogg/blogg1105201110.png

 

Jeg synes faktisk at det er ganske ille. Det er sikkert ikke så mange ansatte i den aktuelle butikken med det navnet, og CBE når ut til ufattelig mange mennesker. Mange flere enn hva denne tråden gjør.

+++

I dette innlegget snakker hun selv, i kommentarfeltet, om twittermeldingen. http://carolinebergeriksen.no/2011/05/03/ha-det-branorge/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ble linken til den opprinnelige twittermeldingen slettet fra tråden her, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Hvorfor ble linken til den opprinnelige twittermeldingen slettet fra tråden her, forresten?

Jeg lagt inn spørsmål om det på Ris&Ros, ikke fått svar ennå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...