Gå til innhold
Gregor Clegane

CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

suckers
41 minutter siden, lille_mai skrev:

Syns hun har strigla nok tær for et bilde på lang avstand. Irriterer meg mer over at ho er så tilsynelatende opphengt i skostørrelse, virker nesten som om ho er flau over å være str 39? Jmf tidligere innlegg her. Det er da en helt vanlig skostørrelse. Kanskje det ikke er lite nok for hennes narrativ... Hvis dette er tilfelle syns jeg litt synd på henne. Må være slitsomt å ha så mange hang ups og vanskelig forhold til egen kropp. 

Tror nok hun bruker større enn 39 i sko. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kollontaj
3 timer siden, Shopaholic skrev:

Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der.

Bilde

(hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på)

Ser vondt ut! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
39 minutter siden, Cocosa skrev:

Tenkt scenario. Bloggeren begynner å merke alt, alltid, men får tilbakemeldinger fra leserne om at det er for mye reklame for tiden. Hva skal hun svare da? "Neida, det er ikke mer enn før, jeg har bare begynt å merke riktig"? 😂

Kan tenke meg at enkelte får hakeslepp når de ser hvor mye reklame det faktisk er på denne bloggen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cocosa
Akkurat nå, formula skrev:

Kan tenke meg at enkelte får hakeslepp når de ser hvor mye reklame det faktisk er på denne bloggen!

Det er ikke slik at CBE ikke vet at det skal merkes. For noen år siden (!) da en leser spurte hvorfor det var så mye reklame i en treningspost, svarte hun at det ikke var reklame, men at hun hadde fått sponset treningsklærne og måtte følgelig da også merke innlegget hver gang klærne ble brukt. (Aner dessverre ikke i hvilket innlegg jeg finner bevis på dette).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
formula
1 minutt siden, Cocosa skrev:

Det er ikke slik at CBE ikke vet at det skal merkes. For noen år siden (!) da en leser spurte hvorfor det var så mye reklame i en treningspost, svarte hun at det ikke var reklame, men at hun hadde fått sponset treningsklærne og måtte følgelig da også merke innlegget hver gang klærne ble brukt. (Aner dessverre ikke i hvilket innlegg jeg finner bevis på dette).

Hun er naturligvis klar over det, på samme måte som hun er smertelig klar over at barna ikke bør eksponeres. Likevel lurer hun det til, med skjult reklame og dunkle barn med ryggen til. Her er det penga som rår, ingen tvil om det.

Påfallende lite snapping de siste par dagene forresten, heller ikke barn å se. Håper det fortsetter sånn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bambi1995

Ikke vært såå mye på bloggen i det siste, men i innlegget "nye møbler, solbyen og snart advent" hva skjer der liksom? Dama ser jo helt fjern ut.

Øøøh jeg skulle ikke linke, skjedde når jeg kopierte overskriften. :alice:

Endret av Bambi1995

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
blåbærpai
3 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Ikke vært såå mye på bloggen i det siste, men i innlegget "nye møbler, solbyen og snart advent" hva skjer der liksom? Dama ser jo helt fjern ut.

Øøøh jeg skulle ikke linke, skjedde når jeg kopierte overskriften. :alice:

Noe rart med ene sida der ja! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitulina

Hun har aldri merket produktplassering og det kommer hun heller ikke til å begynne med, merk mine ord. 

Det er knapt et bilde på den bloggen hvor ikke produkter fremheves, de er selvfølgelig sponset og avbildes i reklameøyemed. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gillians
38 minutter siden, Kollontaj skrev:

Ser vondt ut! 

Det bildet der, i alt fra posering, ansiktsuttrykk og klær minner meg om Showgirls-plakatene til Guri Schanke & co. Ikke noe gærent i seg selv det, men jeg kan ikke skjønne hvorfor en selverklært moteblogger på 30 ønsker å fremme et slikt stiluttrykk. Hun må jo appellere mer til kvinne 45 enn kvinne 25? Hvis dette appellerer til noen som helst... 
Jeg må si jeg ikke skjønner meg særlig på uttrykket til bloggen generelt i det siste heller. Disse ultrastive, og gjerne lidende ansiktsuttrykkene, hvorfor syns de det er så fint?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BlendaSensitive
4 timer siden, Shopaholic skrev:

Synes det er positivt at hun viser at hun faktisk ikke alltid har 100 % perfekt striglede tær, men er det en gang de burde vært på stell, så er det vel under en sånn fotoseanse som det der.

Bilde

(hvorfor hun har for små sko på seg lurer jeg også på)

AU!

For små sko, for liten kjole. Strammer over låra og glipen spriker...  Not so sexy.

Dessuten, selv om hun har kjøpt kjolene, er det jo uansett reklame. Cbe.no får penger enten via kraftige rabatter eller via affiliate lenker, hvor mange som klikker seg inn på nettbutikken. Mest sannsynlig en kombinasjon av alle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pøbelsara

Innslaget på Nyhetsmorgen i dag er veldig bra. 

https://radio.nrk.no/direkte/p2 

Hun er klar og tydelig. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Amafalathiel

da vet vi at de to som IKKE risikerer sanksjoner er Markus & Martinus, og Astrid S.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vitulina

#bestiklassen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
visningsnamn

Hva betyr denne fristen, da? At det er fritt frem med umerket reklame ut 2017, så lenge de retter opp i det før de blir sjekket av FO igjen "på nyåret"? Høres sånn ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pøbelsara
4 minutter siden, visningsnamn skrev:

Hva betyr denne fristen, da? At det er fritt frem med umerket reklame ut 2017, så lenge de retter opp i det før de blir sjekket av FO igjen "på nyåret"? Høres sånn ut.

Nei, det tror jeg ikke. I intervjuet høres FO ganske bestemt ut - og de har fått ut året til å rette opp dette. Noen av dem har jo tusenvis av feil- eller umerkede innlegg på diverse SoMe-plattformer, så her er det bare å brette opp ermene og sette i gang. Jeg tror det blir bøter som svir ordentlig for de som ikke vil/kan/orker/gidder/har lyst til å skjerpe seg og gjrøe det riktig fra nå. Og jeg FATTER ikke at noen faktisk går ut og hevder at dette er så vanskelig. Enten er noe sponset eller så er det ikke det. Enten får du betalt for å skrive om noe, eller så får du det ikke. Det er ikke rakettforskning. Det som hindrer dem i å merke riktig, er vel at det aller meste de pleier å vise frem og skrive om, er sponset eller betalt for - når man se hva disse folka tjener, så bør det være forholdsvis lett å forstå at det ikke bare en en tights eller to i året det er snakk om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Xstrella

De vil ikke merke, for alt er reklame. Derfor kan de leke modell i sitt eget hjem. Smart hva. De er ikke dumme disse rosabloggerene, men leserene er. Uten lesere så kan ikke de leve av dette. De har stor fanskare så derfor kan de holde på. Så får vi andre dødelige og i vanlige jobber bli så sure vi vil. 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
visningsnamn

Jeg håper du har rett @pøbelsara og at ettermerking og feilmerking som raskt blir rettet opp før de blir sjekket igjen teller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   9 medlemmer

• Cissacissa
    • Mizzles
    • Rosenrød
    • Dermica
    • Anniedoug
    • eksiltronder
    • Tillie