Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbakemelding på at jeg må forklare hvorfor jeg er uenig i denne Fotballfruekritikk tråden. Jeg hverken må undskylde meg, forklare eller forsvare mine meninger, men gjør det gjerne.

  1. Det at tråden heter Fotballfrue kritikk. Det blir veldig lite nyansert for meg, og nesten en oppfordring til å kritisere hva man vil. Om man kun er ute etter bedriften Treasures, så burden tråden antydet dette, som feks Treasures kritikk, bedriften CBE og mangel på merking osv.

Tror du Caroline Berg Eriksen presenterer seg som Fotballfrue?

Dersom du tror det, tror du hun gjør det privat eller i forretningssammenheng?

Slik jeg ser det er tittelen svært presis! Det er snakk om den fiktive personen som er skapt av bedriften Treasure og bloggen Fotballfrue. Jeg kan ikke i min villeste fantasti tro at Caroline Berg Eriksen presenterer seg som Fotballfrue privat (merk at jeg benytter stor forbokstav som i egennavn). Ergo vil jeg konkludere med at tittelen er svært presis ift hva jeg og andre forsøker å diskutere, den fiktive personen som er bedriften Treasure sitt ansikt utad, Fotballfrue - og ikke privatpersonen Caroline Berg Eriksen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Asti

....

Jeg sikter til de som er mest aktive i disse trådene, de som tyr til aggressive svar når noen er uenige, skriver titalls innlegg om det i blogg og i medier, saumfarer bloggen for å finne feil, tar opp ting som skjedde for flere år siden, som kun klarer å se ting fra en side, får en fjær til å bli ti høns, kritikere som følger blogg/instagram/twitter/Facebook for å fiske frem mer. Jeg forlanger vel ikke hva folk skal være opptatt av, hvor i alle verden skrev jeg det? Derimot føler JEG at hele CBE-hysteriet har gått til hodet på enkelte. Det er et syn jeg har etter å ha lest den tråden som inneholder nesten 600 sider med de samme traverne. Hvem skrev noe om å tilegne andre meninger her?

Jeg skrev ikke forlanger, men "forlanger". Og det handler om at du bryr deg med hva andre engasjerer seg i, og tillegger de mye rart...

Ser man på Tv2 hjelper deg så har man nok av tilfeller der mennesker blir svindlet og at bedriftene lurer penger direkte ut av folk for tjenester de har betalt for. Det er 100 ganger verre i mine øyne enn det Caroline "& co" har drevet med. Jeg forsvarer som sagt ikke de handlingene, men man kan nok gå i strupen på mange bedrifter dersom man går like sterkt inn for det som i kritikktråden om Caroline.

I mine øyne er ikke det 100 ganger verre enn summen av det Treasure har holdt på med. Men nå er det heldigvis ikke du som bestemmer hvor andre skal legge sitt engasjement.

Det er tydelig at du føler deg veldig truffet da du forsvarer alt med at slik er det ikke, men kan du svare for andre? Å mistenke/tro og vite er to vidt forskjellige ting, og jeg står for at jeg tror at mye av det skyldes jantelov. Leser mye "Du skal ikke tro du er noe" mellom linjene fra mange.

Hvorfor dette behovet for å tillegge folk meninger de ikke nødvendigvis har?

Hvem har bilderedigeringen direkte gått utover mener du? Hvem har blitt latterliggjort andre enn Caroline selv? Om man må flere år tilbake for å finne noe så tør jeg påstå at det ikke har stor betydning i dag, og det er som regel flere sider av en sak...

Dette har blitt diskutert i tråden. Når tynne mennesker redigerer seg enda tynnere, hva tror du det gjør med de som har CBE/merkevaren som forbilde, og som prøver å bli noe som ikke finnes?

De som spurte om bilder var redigert ble latterliggjort av CBE&Co.

Og at Caroline skal "lære" seg å oppføre seg fra andre folk? Hun skylder vel ingen noe som helst? Så vidt jeg kan se så merker hun riktig, kommentarjuksingen og bilderedigeringen er blitt tatt et oppgjør med. Så hva er det hun gjør galt i dag?

Hvor skrev jeg Caroline? Jeg skrev at bedriften kan lære å oppføre seg, når de mister lesere. Forøvrig les det jeg skrev.

Vedr. "skylde noe som helst": Bedriften skal følge regelverket som gjelder, da leserne har krav på at reklamen merkes. Vi får håpe at denne merkingen fortsetter etter det annonserte tilsynet fra FO er ferdig.

Bedriften lyger fremdeles om lesertallet.

Tilføyelse:

Hvorfor skriver du Caroline og henne, når det er en bedrift vi diskuterer?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har bilderedigeringen direkte gått utover mener du? Hvem har blitt latterliggjort andre enn Caroline selv?

Og at Caroline skal "lære" seg å oppføre seg fra andre folk? Hun skylder vel ingen noe som helst? Så vidt jeg kan se så merker hun riktig, kommentarjuksingen og bilderedigeringen er blitt tatt et oppgjør med. Så hva er det hun gjør galt i dag?

Hvor skrev jeg Caroline? Jeg skrev at bedriften kan lære å oppføre seg, når de mister lesere. Forøvrig les det jeg skrev.

Bedriften skal følge regelverket som gjelder, da leserne har krav på at reklamen merkes.

Bedriften lyger fremdeles om lesertallet.

Der er du inne på noe viktig.. manglende evne/vilje/forståelse/ for at Caroline og Caroline Berg Eriksen/Fotballfrue/Treasure ikke er det samme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg har fått forlart meg godt nok, ønsker i grunn ingen diskusjon rundt dette innlegget, men ble bedt om en forklaring på hvorfor jeg er uenig, dette er grunnen. Så ingen grunn til å analysere denne kommentaren videre, det bare slik jeg føler, uansett om det er rett eller galt.

Nå må jeg logge av for dagen, tjallabais.

Hvis man drar igang igjen en diskusjon, ender det lett med at man får en diskusjon. Og denne diskusjonen kan komme til å inneholde motargumenter.

Det er ikke noe mer oppsiktsvekkende enn det som har skjedd her i løpet av de to siste dagene - i en tråd på et diskusjonsforum som du i går valgte å revitalisere og engasjere deg i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faico

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

Det jeg tror, det er at denne tråden ble opprettet fordi noen fikk litt avstinenser da hovedtråden var til mod. ;-)

Så du tror jeg opprettet denne tråden fordi hovedtråden var til mod? At jeg sitter i stua foran pc og rister av abstinenser? i så fall tar du fryktelig feil... jeg vil bare lufte ett spørsmål som jeg faktisk lurte på. Om alle var enig i det som ble skrevet i ff tråden.

Jeg blir enda mer provosert når voksne mennesker tror jeg gjør dette fordi jeg sitter å kjeder meg. Skjerp deg................

.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener veldig mye og skriver om det, men ingen må svare meg, for jeg ønsker ikke kommentarer på det jeg mener. Det er jo bare mine tanker og følelser. Å, nei, jeg postet tankene på et diskusjonsforum! 😱 For voksne! (altså, ærlig talt, skriv i dagboka di om du ikke ønsker respons på det du skriver, ikke legg det ut på nett)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tror jeg opprettet denne tråden fordi hovedtråden var til mod? At jeg sitter i stua foran pc og rister av abstinenser? i så fall tar du fryktelig feil... jeg vil bare lufte ett spørsmål som jeg faktisk lurte på. Om alle var enig i det som ble skrevet i ff tråden.

Jeg blir enda mer provosert når voksne mennesker tror jeg gjør dette fordi jeg sitter å kjeder meg. Skjerp deg................

.

Vet du.. slike (inn)direkte beskyldninger er kommet tidligere, men da mot dine meningsmotstandere, og akkurat slik du beskriver er de fremstilt av dine meningsfeller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror jeg opprettet denne tråden fordi hovedtråden var til mod? At jeg sitter i stua foran pc og rister av abstinenser? i så fall tar du fryktelig feil... jeg vil bare lufte ett spørsmål som jeg faktisk lurte på. Om alle var enig i det som ble skrevet i ff tråden.

Jeg blir enda mer provosert når voksne mennesker tror jeg gjør dette fordi jeg sitter å kjeder meg. Skjerp deg................

.

Men da fikk du jo svaret også, som du nok visste fra før; alle er ikke enige. Du sa du kun hadde ett spørsmål, så siden du fremdeles skriver, så hadde du kanskje noen flere også?

Du blir enda mer provosert, sier du. Enda mer enn...hva da?

Har du lest disse to fra i går og i dag?

http://www.dagbladet.no/2015/05/04/kultur/meninger/debatt/presse-etikk/kronikk/39003919/

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/05/03/2053/Blogg/vroffensiv-mot-bloggere

Anbefales!

Edit: fikset url

Endret av mamsi
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til de som er mest aktive i disse trådene, de som tyr til aggressive svar når noen er uenige, skriver titalls innlegg om det i blogg og i medier, saumfarer bloggen for å finne feil, tar opp ting som skjedde for flere år siden, som kun klarer å se ting fra en side, får en fjær til å bli ti høns, kritikere som følger blogg/instagram/twitter/Facebook for å fiske frem mer. Jeg forlanger vel ikke hva folk skal være opptatt av, hvor i alle verden skrev jeg det? Derimot føler JEG at hele CBE-hysteriet har gått til hodet på enkelte. Det er et syn jeg har etter å ha lest den tråden som inneholder nesten 600 sider med de samme traverne. Hvem skrev noe om å tilegne andre meninger her?

Mye synsing igjen fra deg.

Jeg skrev ikke forlanger, men "forlanger". Og det handler om at du bryr deg med hva andre engasjerer seg i.

Ser man på Tv2 hjelper deg så har man nok av tilfeller der mennesker blir svindlet og at bedriftene lurer penger direkte ut av folk for tjenester de har betalt for. Det er 100 ganger verre i mine øyne enn det Caroline "& co" har drevet med. Jeg forsvarer som sagt ikke de handlingene, men man kan nok gå i strupen på mange bedrifter dersom man går like sterkt inn for det som i kritikktråden om Caroline.

I mine øyne er ikke det 100 ganger verre enn summen av det Treasure har holdt på med. Men nå er det ikke du som skal bestemme hvor andre skal legge sitt engasjement.

Det er tydelig at du føler deg veldig truffet da du forsvarer alt med at slik er det ikke, men kan du svare for andre? Å mistenke/tro og vite er to vidt forskjellige ting, og jeg står for at jeg tror at mye av det skyldes jantelov. Leser mye "Du skal ikke tro du er noe" mellom linjene fra mange.

Enda mer synsing. Og hvorfor har du behov for å diskutere personer og ikke sak? Og hva bryr det deg hvilket motiv andre har for å diskutere i tråden? Jeg kan bare snakke for meg selv. Men tror du virkelig at jeg går inn å forsvarer meg, fordi du tror feil om noe.

Hvem har bilderedigeringen direkte gått utover mener du? Hvem har blitt latterliggjort andre enn Caroline selv? Om man må flere år tilbake for å finne noe så tør jeg påstå at det ikke har stor betydning i dag, og det er som regel flere sider av en sak...

Dette har blitt diskutert i tråden. Når tynne mennesker redigerer seg enda tynnere, hva tror du det gjør med de som har CBE/merkevaren som forbilde, og som prøver å bli noe som ikke finnes?

De som spurte om bilder var redigert ble latterliggjort av CBE&Co.

Og at Caroline skal "lære" seg å oppføre seg fra andre folk? Hun skylder vel ingen noe som helst? Så vidt jeg kan se så merker hun riktig, kommentarjuksingen og bilderedigeringen er blitt tatt et oppgjør med. Så hva er det hun gjør galt i dag?

Hvor skrev jeg Caroline? Jeg skrev at bedriften kan lære å oppføre seg, når de mister lesere. Forøvrig les det jeg skrev.

Bedriften skal følge regelverket som gjelder, da leserne har krav på at reklamen merkes.

Bedriften lyger fremdeles om lesertallet.

Tilføyelse:

Hvorfor skriver du Caroline og henne, når det er en bedrift vi diskuterer?

Det er langt fra synsing, dette er noe som har forekommet flere ganger i den tråden, at du mener det er synsing, deg om det. Men det står temmelig svart på hvitt i kritikk tråden. Jeg legger meg ikke opp i hva andre bryr seg om, men man må få lov til å sette spørsmålstegn ved motivasjonen for å kun henge seg på en person/bedrift, når det ikke kun er diskusjon rundt bedriften, men at jo styggere innlegg man skriver, jo flere plusser får vedkommende, da begynner man jo å lure på hva som er hensikten og at det faktisk er hun som person folk har problemer med, siden de bruker så mye tid og energi på kun en bedrift, var man oppriktig engasjert i manglende merking generelt så ville man vel engasjert seg i det større bildet, fremfor å hekte seg på kun en, derfor tror jeg tråden får mye kritikk, for det er mye mellom linjene. Dette er vel synsing igjen for din del, men det er fortsatt min mening og oppfattelse.

Det er noen som diskuterer saklig, men det er så åpenlyst at mange er ute etter å ta henne, særlig når flere følger henne på alle sosiale medier, noe mange gjør i tråden. Er f.eks snapchat-kontoen til Caroline bedrift også? Det ble vel hevdet i tråden at hennes såkalte urene hud og blodårer på bena var relevant og konstruktivt å diskutere fordi det svekket hennes troverdighet mer fordi hun hadde påstått at hun hadde ren hud, og derfor var produkter hun anbefalte ikke troverdig. Dette er eksempler på hvor langt noen kan ta det, og det gir absolutt ingen mening, da kan man ikke forvente at man har så veldig stor troverdighet når man påstår at man "kun er ute etter å diskutere bedriften på en konstruktiv måte, og at det ikke dreier seg om privatpersoner"...

I dine øyne så er det verre med Treasures, og du har vel din fulle rett til det, ingen har vel påstått noe annet, men da må du akseptere at andre ikke har lik mening som deg.

Leserne har ikke krav på at annonser blir merket, derimot kan FO kreve at dette skjer.

Må bare spørre: Hvem går det utover ved at de påstår at lesertallene er høyere? Hva er det som er så inne i hampen provoserende ved det? Hadde du reagert dersom noen andre bloggere hadde oppgitt feil tall?

Dette er en rosa blogg.... Tross alt. Om man ikke takler å se en slank person, så bør man holde seg unna nettet, og gata for den sak skyld, for det finnes undertøys-postere, man bør holde seg unna tv-serier, filmer og ja, man bør vel egentlig sitte inne. Overalt rundt oss så er det photoshoppa bilder. Tynne kvinner redigert tynnere, om man ikke tåler å se det så bør man ikke oppsøke slikt heller, og det er ikke Caroline som har ansvaret for det.

Endret av Nebel86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Men da fikk du jo svaret også, som du nok visste fra før; alle er ikke enige. Du sa du kun hadde ett spørsmål, så siden du fremdeles skriver, så hadde du kanskje noen flere også?

Du blir enda mer provosert, sier du. Enda mer enn...hva da?

Har du lest disse to fra i går og i dag?

http://www.dagbladet.no/2015/05/04/kultur/meninger/debatt/presse-etikk/kronikk/39003919/

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/05/03/2053/Blogg/vroffensiv-mot-bloggere

Anbefales!

Edit: fikset url

Takk for lenker, mamsi.

Jeg ble overrasket over størrelsen på boten fra Markedsrådet. Det viser at de kan ta hensyn til omfanget av brudd på markedsføringsloven, når de fastsetter størrelsen på boten. Det var noe slikt jeg har håpet på. Håper mange bloggere leser dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da fikk du jo svaret også, som du nok visste fra før; alle er ikke enige. Du sa du kun hadde ett spørsmål, så siden du fremdeles skriver, så hadde du kanskje noen flere også?

Du blir enda mer provosert, sier du. Enda mer enn...hva da?

Har du lest disse to fra i går og i dag?

http://www.dagbladet.no/2015/05/04/kultur/meninger/debatt/presse-etikk/kronikk/39003919/

http://www.dn.no/meninger/debatt/2015/05/03/2053/Blogg/vroffensiv-mot-bloggere

Anbefales!

Edit: fikset url

:danser::danser: :danser: :danser:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-------------klippe klippe ------------

Det er noen som diskuterer saklig, men det er så åpenlyst at mange er ute etter å ta henne, særlig når flere følger henne på alle sosiale medier, noe mange gjør i tråden. Er f.eks snapchat-kontoen til Caroline bedrift også? Det ble vel hevdet i tråden at hennes såkalte urene hud og blodårer på bena var relevant og konstruktivt å diskutere fordi det svekket hennes troverdighet mer fordi hun hadde påstått at hun hadde ren hud, og derfor var produkter hun anbefalte ikke troverdig. Dette er eksempler på hvor langt noen kan ta det, og det gir absolutt ingen mening, da kan man ikke forvente ...

------------klippe klippe ------------

Ja, selvsagt er den det!

Den blir brukt for å generere flere klikk inn på bloggen, på samme måte som instagram og facebook.

Tilføyelse: Låner et sitat fra den ene linken mamsi la ut.

Tekst med opphavsrett er fjernet.

- Magnifique, mod.

Det er ikke ei grei venninne, det er en kommersiell blogg - ja, kall det gjerne en kommersiell rosablogg som har til hensikt å få deg til å kjøpe produktet - slik at de igjen tjener penger på dine kjøp! De vet også at dersom de ikke merker reklamen vil de klare å få deg til å kjøpe flere produkter - og vil igjen generere ennå mer penger til seg selv.

Endret av Magnifique
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse snapene deres er komiske. Den som ikke filmer ser i kamera og sier "hva gjør du..?" Når de helt åpenbart gjør seg litt til og vet at den andre selvfølgelig snaper.

Skal si cbe ser veldig annetledes ut i ansiktet på snap enn på bloggen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Asti

Det er langt fra synsing..

....

I dine øyne så er det verre med Treasures, og du har vel din fulle rett til det, ingen har vel påstått noe annet, men da må du akseptere at andre ikke har lik mening som deg

Leserne har ikke krav på at annonser blir merket, derimot kan FO kreve at dette skjer.

Må bare spørre: Hvem går det utover ved at de påstår at lesertallene er høyere? Hva er det som er så inne i hampen provoserende ved det? Hadde du reagert dersom noen andre bloggere hadde oppgitt feil tall?

Dette er en rosa blogg.... Tross alt. Om man ikke takler å se en slank person, så bør man holde seg unna nettet, og gata for den sak skyld, for det finnes undertøys-postere, man bør holde seg unna tv-serier, filmer og ja, man bør vel egentlig sitte inne. Overalt rundt oss så er det photoshoppa bilder. Tynne kvinner redigert tynnere, om man ikke tåler å se det så bør man ikke oppsøke slikt heller, og det er ikke Caroline som har ansvaret for det.

Mye av det du har ut av deg er synsing, da du tillegger folk meninger du ikke aner om de har. Jeg forstår virkelig ikke dette behovet ditt for det...

Ja, som vi har skrevet tidligere, så var det i dine øyne verre det andre gjør, og da svarte jeg at i mine øyne er det ikke. Det var et tilsvar som viser at man har ulikt syn på det. Jeg respekterer at andre har sine meninger, men jeg har lite aksept for at du eller andre stiller spørsmålstegn ved folk sitt engasjement eller motiv for å skrive i tråden, der man synser rundt det.

Jo, leserne har krav på å få vite det.

Fra http://www.forbrukerombudet.no/2014/06/ny-veiledning-for-reklame-i-sosiale-medier

" Forbrukere har krav på å vite når de blir utsatt for reklame, og skjult reklame er ulovlig".

Trenger det å gå utover noen direkte, for at man skal ha lov til å mene at en bedrift skal opptre redelig? Om du mener det, så er jeg uenig.

Jeg har forklart i tråden vedr. hvorfor jeg skriver om lesertallene. Opplysninger om lesertall og rangering skal stemme med virkeligheten. Det å pynte på lesertall for å gjøre seg "bedre" eller "større" er kritikkverdig. Andre aktører i bransjen er også opptatt av at dette skal være korrekt, jfr. https://www.dn.no/etterBors/2015/04/23/2153/Blogg/bloggaktrer-i-klinsj.

Jeg begynner forøvrig å bli lei av beskyldninger kamuflert som spørsmål vefr. om man hadde brydd seg om andre bloggere gjør feil. Jeg har vært aktiv i en annen tråd som kritiserer bloggere, men det er egentlig irrelevant da ingen har noe med hva annet folk engasjerer seg i.

Ja, redigerte bilder finnes over alt. Forskjellen er at CBE&Co løy om det, slik at de som ser opp til merkevaren, kunne tro at det var mulig å bli så tynn, når det var en redigert virkelighet (som man bevisst holdt skjult). At du mener at det ikke går utover noen er vel din mening, eller kan du dokumentere det? Her er en psykiater som skriver hvorfor "bloggen er et problem", og dette var før en visste om at merkevaren ble redigert tynnere, jfr. http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Tilføyelse:

Merkingen er visstnok ikke så god som du skryter av her i tråden, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=913794&p=16357970

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er langt fra synsing, dette er noe som har forekommet flere ganger i den tråden, at du mener det er synsing, deg om det. Men det står temmelig svart på hvitt i kritikk tråden. Jeg legger meg ikke opp i hva andre bryr seg om, men man må få lov til å sette spørsmålstegn ved motivasjonen for å kun henge seg på en person/bedrift, når det ikke kun er diskusjon rundt bedriften, men at jo styggere innlegg man skriver, jo flere plusser får vedkommende, da begynner man jo å lure på hva som er hensikten og at det faktisk er hun som person folk har problemer med, siden de bruker så mye tid og energi på kun en bedrift, var man oppriktig engasjert i manglende merking generelt så ville man vel engasjert seg i det større bildet, fremfor å hekte seg på kun en, derfor tror jeg tråden får mye kritikk, for det er mye mellom linjene. Dette er vel synsing igjen for din del, men det er fortsatt min mening og oppfattelse.

Det er noen som diskuterer saklig, men det er så åpenlyst at mange er ute etter å ta henne, særlig når flere følger henne på alle sosiale medier, noe mange gjør i tråden. Er f.eks snapchat-kontoen til Caroline bedrift også? Det ble vel hevdet i tråden at hennes såkalte urene hud og blodårer på bena var relevant og konstruktivt å diskutere fordi det svekket hennes troverdighet mer fordi hun hadde påstått at hun hadde ren hud, og derfor var produkter hun anbefalte ikke troverdig. Dette er eksempler på hvor langt noen kan ta det, og det gir absolutt ingen mening, da kan man ikke forvente at man har så veldig stor troverdighet når man påstår at man "kun er ute etter å diskutere bedriften på en konstruktiv måte, og at det ikke dreier seg om privatpersoner"...

I dine øyne så er det verre med Treasures, og du har vel din fulle rett til det, ingen har vel påstått noe annet, men da må du akseptere at andre ikke har lik mening som deg.

Leserne har ikke krav på at annonser blir merket, derimot kan FO kreve at dette skjer.

Må bare spørre: Hvem går det utover ved at de påstår at lesertallene er høyere? Hva er det som er så inne i hampen provoserende ved det? Hadde du reagert dersom noen andre bloggere hadde oppgitt feil tall?

Dette er en rosa blogg.... Tross alt. Om man ikke takler å se en slank person, så bør man holde seg unna nettet, og gata for den sak skyld, for det finnes undertøys-postere, man bør holde seg unna tv-serier, filmer og ja, man bør vel egentlig sitte inne. Overalt rundt oss så er det photoshoppa bilder. Tynne kvinner redigert tynnere, om man ikke tåler å se det så bør man ikke oppsøke slikt heller, og det er ikke Caroline som har ansvaret for det.

Over og ut for min del...

Det er annonsører som betaler for bloggposter og som lures når de betaler til en blogg som har 90 000 lesere, mens det i virkeligheten er 45 000. Prisen for innlegget blir høyere jo flere lesere bloggen oppgir, men det synes du kanskje ikke er en viktig sak?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nebel86: Alle uttalelser om andres indre/underliggende motiver er til syvende og sist synsing og spekulasjon. Alltid. Ingen har tilgang til andres indre liv. Det er et epistemologisk faktum.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er annonsører som betaler for bloggposter og som lures når de betaler til en blogg som har 90 000 lesere, mens det i virkeligheten er 45 000. Prisen for innlegget blir høyere jo flere lesere bloggen oppgir, men det synes du kanskje ikke er en viktig sak?

Slik du fremstiller deg, så fremstår ikke det du skriver som en big deal! Alle gir vel en beng i om FakeHair betaler 40.000,- eller 80.000,- for et innlegg. Forbrukerne gir derimot ikke beng i om de må betale 1000,- ekstra for en pose hår - som de i realiteten må gjøre siden bedriften lyver på seg høyre tall enn hva som er riktig. Enkelt forklart.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du fremstiller deg, så fremstår ikke det du skriver som en big deal! Alle gir vel en beng i om FakeHair betaler 40.000,- eller 80.000,- for et innlegg. Forbrukerne gir derimot ikke beng i om de må betale 1000,- ekstra for en pose hår - som de i realiteten må gjøre siden bedriften lyver på seg høyre tall enn hva som er riktig. Enkelt forklart.

Nei, alle gir ikke beng i om FakeHair betaler 40' eller 80' for en bloggpost.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som har skjedd nå er at en har dratt "Fotballfrue Kritikk" inn i "CBE kritikk! Er alle for?"
Er så mange andre tråder en kan bruke til å kritisere manglende merking av reklame og lesertall juks kan en ikke holde seg til de?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asti

Eneste som har skjedd nå er at en har dratt "Fotballfrue Kritikk" inn i "CBE kritikk! Er alle for?"

Er så mange andre tråder en kan bruke til å kritisere manglende merking av reklame og lesertall juks kan en ikke holde seg til de?

Uenig, tråden handler om kritikk av kritikerne, der vi svarer på misforståelser og synsing rundt våre motiv. Og da blir det naturlig at aktuelle saker blir nevnt. Blir vanskelig å svare uten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...