Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Synes det er kjempeflott at CBE bruker bloggen til noe samfunnsnyttig som i dette tilfellet.

Dette er vel det man kaller positiv/konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sier jo hun gjør det, gjentatte ganger. Merkelig om det skulle vært løgn, da det kun går utvoer henne selv og er lett å avsløre. Tror ikke hun hadde tatt den risken :P

Ja, det er jo helt umulig å tenke seg at bloggen aktivt sprer løgner som er relativt enkle å avsløre, selv etter at nettopp dette har skjedd flere ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig problemet slik du ser det? Hva er et så stort problem med akkurat CBE i forhold til andre - slik at det kan forsvare en flere hundre sider lang tråd - i rekken av en haug med tidligere tråder?

Disse flere hundre sidene består i stor grad av CBE-fans som forsvarer bedriften med nebb og klør.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo helt umulig å tenke seg at bloggen aktivt sprer løgner som er relativt enkle å avsløre, selv etter at nettopp dette har skjedd flere ganger.

Det var da voldsomt... Slutt å angrip folk her inne. Det gjør jo bare at tråden blir fjernet og må modereres igjen. Prøv å hold en saklig tone. Om hun gir bort klærne til fretex eller ikke har vi jo ikke noe med. Jeg vil tro hun gir bort noe der, hun har jo vist bilder av at de har samlet i sammen tøy og kjørt det bort - men dette er veeeldig lenge siden. Så lenge hun ikke kaster klærne, men gir/selger til noen er det greit tenker jeg.

Endret av Bootybuilder
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen kommenterer når hun gjør noe positivt, kanskje ikke så viktig. I dag er reklame bannerne fra Røde Kors, med innsamling til Nepal. Pluss et langt flott innlegg om førerhunder

Joda, tommelen opp for det.

Men likevel en bismak for meg kjenner jeg mtp at det er kjøpt og betalt annonseplass, så er jo ikke sååååå imponerende i mine øyne.

Tilføyelse: .. og nå refererer jeg til annonsen med førerhundene. Banneren er det vel ikke hun som styrer.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

Joda, tommelen opp for det.

Men likevel en bismak for meg kjenner jeg mtp at det er kjøpt og betalt annonseplass, så er jo ikke sååååå imponerende i mine øyne.

Tilføyelse: .. og nå refererer jeg til annonsen med førerhundene. Banneren er det vel ikke hun som styrer.

bloggere velger bort reklamen for et godt formål. Dette må de godkjenne, da de taper inntekt samt firmaet /selskapet som styrer bannerne .
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bloggere velger bort reklamen for et godt formål. Dette må de godkjenne, da de taper inntekt samt firmaet /selskapet som styrer bannerne .

Slik jeg tolker det når det står annonse, så er dette et kjøpt og betalt innlegg - også utfra argumentasjonen som CBE har benyttet seg av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

Nå snakket jeg bannere, og Røde kors😀

Du mente at de ikke styrte bannere, det tror ikke jeg eller, om hvem de skal reklamere for osv. Men når Røde kors eller andre organisasjoner får reklameplass, på blogg , aviser, ukeblader og tv. Så blir det tapt reklame inntekter for mediet, noe de blir spurt om, dette vet jeg er blitt godkjent av bloggere som har takket ja til å hjelpe. Ha en super dag😀

Endret av Gurimalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen kommenterer når hun gjør noe positivt, kanskje ikke så viktig. I dag er reklame bannerne fra Røde Kors, med innsamling til Nepal. Pluss et langt flott innlegg om førerhunder

Det stemmer ikke helt. Jeg har sett flere ganger folk har gitt positive tilbakemeldinger, når hun f.eks. har merket riktig reklame. Samtidig er ikke dette en "skrytetråd" for CBE, men hvis man opplever at det mangler er det mulig å opprette en. :)

Vil tilføye at det er flott at bloggere viser sin støtte til humanitære organisasjoner, og jeg ser at også Sophie Elise, Ida Wulff, Syleconnection - Kristin Gjelsvik (flere innlegg) og Speilttvillingene har lagt ut blogginnlegg om førerhund. Håper vi får se enda mer av dette fremover.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt. Jeg har sett flere ganger folk har gitt positive tilbakemeldinger, når hun f.eks. har merket riktig reklame. Samtidig er ikke dette en "skrytetråd" for CBE, men hvis man opplever at det mangler er det mulig å opprette en. :)

Vil tilføye at det er flott at bloggere viser sin støtte til humanitære organisasjoner, og jeg ser at også Ida Wulff, Syleconnection - Kristin Gjelsvik (flere innlegg) og Speilttvillingene har lagt ut blogginnlegg om førerhund. Håper vi får se enda mer av dette fremover.

Sophie Elise har også lagt ut et innlegg om førerhunder. Jeg synes det er kjempebra at det er litt variasjon i de produktene bloggerne reklamerer for. I det store bildet er det veldig mye sminke, hårutstyr, klær, sko og annet tilbehør som man bare "må" ha og dette til sammen utgjør grunnlaget for det jeg mener er fronting av usunne holdninger og verdier. Altså ikke ett innlegg alene, men summen til sammen.

På samme måte utgjør ikke ett innlegg om førerhunder, eller én banner om røde kors heller den store forskjellen alene. Men dersom CBE nå fortsetter med litt mer variasjon i annonseringen er det supert, og summen av dette kan utgjøre at bloggen fronter andre verdier enn det jeg til nå har inntrykk av.

Ellers akkurat som med å gi klær til Frelsesarmeen, skulle det bare mangle at bedrifter er med å hjelpe frivillige organisasjoner og lignende. Vi ser mange initiativ om dagen der både privatpersoner og bedrifter gir bidrag for å hjelpe Nepal. Det er veldig bra, men det er lett å gi midt i en katastrofe når man blir "presset". Jeg venter fremdeles på å se et eget initiativ fra CBE bedriften vedrørende noe mer viktig enn den daglige tralten om sminke, kosthold, osv osv osv....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er ikke den eneste som har mange par med løpesko. En jeg kjenner godt som løper stort sett hver eneste dag,kjøper nest 8-10 par sko i året.. Tror mange som virkelig løper mye er nøye på dette med sko

Man skal løpe veldig mye for å trenge mer enn to par sko i året. Dette har jeg gjort rede for alt. At noen andre som sikkert løper langt mer enn CBE har et lavere overforbruk enn CBE stiller ikke akkurat CBE i et bedre lys...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde kors har kontaktet bloggere, og helt frivillig om de vil bruke reklameplassen sin på deres sak. Det samme vil skje når den årlige tvaksjonen nærmer seg. Dette tjener ikke bloggerne noe på, så helt frivillig for de som ønsker bidra.

Er dette noe du kan dokumentere, eller er dette noe du tror?

Tilføyelse: Forøvrig mener jeg det er helt legitimt å gi positive tilbakemeldinger i denne tråden ut fra trådtittel, da kritikk kommer fra kunsten å bedømme. At det i dagligtale assosieres med negativ tilbakemelding er en annen sak.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, jeg har ikke lest hele tråden nei, men jeg har lest at hun får mye ufortjent kritikk her. jeg kan ikke se at det har kommet noen "gode og grundige" svar på noe av det jeg har spurt om..?

Så poenget ditt er at en kynisk millionbedrift som stadig tas i løgn og manipulasjon ikke skal kunne kritiseres for noe som helst fordi du er fan av den?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg vrenger det seg, når en hel gjeng går løs på en person

CBE Defense League slår til igjen. Her tåkelegges det faktum at det er bedriften det er snakk om. At CBE og CBE Defense League bevisst prøver å skape forvirring rundt bedriften og henne som privatperson er som forventet. De gjør hva som helst for å unndra bedriften fra kritikk.

Når en person eller bedrift konstant begår overtramp så er det helt legitimt å påpeke dette. Å kritisere overtramp er ikke å gå løs på noen. Og denne personen eller bedriften kan effektivt stoppe kritikken ved å slutte å begå overtramp. Men vi ser jo at bedriften fortsetter med løgn og manipulasjon til dags dato!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det jo 10 % av kritikken som går på det med feil merking. Noe denne tråden skulle omhandle.

90% går på henne og hennes familie som person. Det er all den ekle kritikken mot henne om hennes hud,hår,klær og alt det andre som er galt

Tråden handler om generell kritikk av bedriften. Det utrolige er jo at CBE Defense League velger å prøve å skjule legitim kritikk ved å fokusere ekstremt mye på sleivspark. Her skal kritikk begraves for enhver pris!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gurimalla

Jeg vet det da jeg jobber for årets tvaksjon. Sier seg vel selv at de taper reklame inntekter , når de velger fronte en sak, i steden for reklame en dag eller to. Er det så vannskelig å tro, at CBE kan gjøre noe godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det da jeg jobber for årets tvaksjon. Sier seg vel selv at de taper reklame inntekter , når de velger fronte en sak, i steden for reklame en dag eller to. Er det så vannskelig å tro, at CBE kan gjøre noe godt?

Men hvorfor skal man skryte kun av CBE for innsatsen med å gi vekk gratis reklame. Slik jeg har forstått det er dette noe veldig mange gjør i disse dager, jfr. https://www.google.no/search?q=r%C3%B8de+k&oq=r%C3%B8de+k&aqs=chrome..69i57j69i59l2j0l3.3084j0j4&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8#q=r%C3%B8de+kors+gratis+reklame

Ikke det, jeg mener selvsagt at CBE fortjener skryt, men hun er altså ikke alene om det. Blir derfor feil å trekke frem kun en bedrift i den sammenheng. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det feil å trekke frem en bedrift? Men når det gjelder kritikk så er det greit? Ok.

Er det kun CBE som blir kritisert her inne på Rampelys? Jeg har kritisert mange andre... Jeg har også sendt mail til enkelte, samt lagt igjen kommentar hos de, når jeg har sett feilmerking. Uten unntak har jeg fått positive tilbakemeldinger fra de, men aldri fra CBE.... Så det er en grunn til at CBE bl.a. får mer kritikk vedr. feilmerking av reklame enn andre.

Nå har du kun trukket frem at CBE har støttet Blindeforbundet og Røde Kors. Og da svarer jeg at her er mange andre som gjør det samme. Jeg ser derfor ikke hvorfor folk skulle velge å skryte kun av henne. :)

Tilføyelse:

Jeg mener selvsagt at CBE fortjener skryt, men det blir feil for meg hvis hun blir fremhevet som den eneste som bidrar.

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...