Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Syns tråden har mye bra, mye dårlig. Den har bidratt til mye bra, og ikke minst bidratt til en god debatt omkring merking av reklame. Samtidig er det så mye usaklig bullshit i den tråden at jeg nesten får vondt i magen når jeg ser den.

Så som med så mye annet her i verden er tråden litt både-og. Jeg skulle ønske folk flest kunne holde seg for gode til å diskutere usakligheter, og vri og vende på enhver setning som CBE kommer med, og i stedet fokusere på den litt mer samfunnsnyttige diskusjonen. Samtidig har CBE valgt å blottlegge livet sitt, så joda, hun må jo tåle at det blir diskutert. Jeg blir bare mektig provosert når folk later som det er saklig kritikk når de kverulerer på CBE's uttalelser om kviser, alkohol etc.

Jeg hadde ikke blitt lei meg om tråden ble slettet, og folk i stedet diskuterte reklamemerking i den andre tråden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurimalla

Jeg velger spørre om ting før jeg kritiserer, jeg er fortsatt kritisk til tråden, men ikke de som er seriøse og sak. Aldri feil å prøve finne fakta, så ja jeg forsvarer de som er opptatt av feilmerking, men ikke de som bare er ute etter å snakke skit. Så nei ingen hemmelig agenda😃

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg velger spørre om ting før jeg kritiserer, jeg er fortsatt kritisk til tråden, men ikke de som er seriøse og sak. Aldri feil å prøve finne fakta, så ja jeg forsvarer de som er opptatt av feilmerking, men ikke de som bare er ute etter å snakke skit. Så nei ingen hemmelig agenda

Alltid lurt å få sine facts straight, før man går i gang! Det var sånn jeg havnet på CBE-bloggen også. Så bra at du ser at her finnes saklige debattanter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt på siden, men litt i kjernen og - for mange år siden fulgte jeg en blogg som het Stylebytes - noen som husker den? Den var en noenogtjueåring på Grünerløkka som skrev en moteblogg som ble populær over hele verden, det var i perioden 2005-08, så det var før noen hadde hørt om fotballfrue, og såvidt jeg husker var den overhode ikke kommersiell. Men en dag bare stoppet den, uten forvarsel, og først mange måneder (et år kanskje), kom forklaringen, og den handlet nettopp om dette med hvor vanskelig det blir å skille privatliv og offentlig liv, og det å miste seg selv når hele livet blir iscenesatt: http://www.dn.no/d2/2009/01/31/intim-bakrus

Stylebytes! Savner den ennå. :sad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt på siden, men litt i kjernen og - for mange år siden fulgte jeg en blogg som het Stylebytes - noen som husker den? Den var en noenogtjueåring på Grünerløkka som skrev en moteblogg som ble populær over hele verden, det var i perioden 2005-08, så det var før noen hadde hørt om fotballfrue, og såvidt jeg husker var den overhode ikke kommersiell. Men en dag bare stoppet den, uten forvarsel, og først mange måneder (et år kanskje), kom forklaringen, og den handlet nettopp om dette med hvor vanskelig det blir å skille privatliv og offentlig liv, og det å miste seg selv når hele livet blir iscenesatt: http://www.dn.no/d2/2009/01/31/intim-bakrus

Og siggelicious. Også en blogg fra lenge lenge siden. Før det het blogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært innpå dette innlegget noen ganger. Kan vel ikke si att jeg er den som er enig med de fleste her inne. Jeg synes denne tråden har tatt litt av. Men nå synes jeg det er så mye rart,at jeg klarer ikke følge med i svingene. Sier takk for meg her inne. (Vet jeg ikke blir savnet) dere får diskutere i vei dere andre. Men håper mange av dere følger med på hva som skjer rundt omkring i verden,tenk litt på hva som er viktig. Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innpå dette innlegget noen ganger. Kan vel ikke si att jeg er den som er enig med de fleste her inne. Jeg synes denne tråden har tatt litt av. Men nå synes jeg det er så mye rart,at jeg klarer ikke følge med i svingene. Sier takk for meg her inne. (Vet jeg ikke blir savnet) dere får diskutere i vei dere andre. Men håper mange av dere følger med på hva som skjer rundt omkring i verden,tenk litt på hva som er viktig. Ha en fin dag

Klart vi følger med på hva som skjer rundt i verden?! Noen her er helt sikkert faddere i Redd Barna, noen er sikkert fosterforeldre, noen er engasjert i politikk osv. Tror du virkelig livet stoppet opp når fotballfruen ble tatt for svindel og fanteri? Tror du bare fattige, tykke mennesker sitter her og misunner bedriftens førstedame? Vet du, da er du helt på jordet!

CecilieX sa det så fint: mis-unner! Mis-unner suksess på falskt grunnlag.

Det betyr at de fleste ønsker bedriften all hell og lykke - hvis den holder seg til loven!(er det så vanskelig å skjønne?)

Det gjør den ikke, bevis etter bevis blir lagt ut jevnlig, så her er det ikke spekulasjoner.

Derfor lever denne tråden videre selv om du gir opp :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at kommentaren til faico om å (ikke) følge med på hva som skjer ellers i verden eller å glemme hva som er viktig framstår som temmelig arrogant og nedlatende, faktisk.

Jeg tror ikke det nødvendigvis er så bevisst og tilsiktet, men det illustrerer etter mitt syn glimrende det jeg hevdet i tråden om CBE-tråden som denne brukeren startet forleden: Når man bare er overbevist nok om at man står "på den rette siden", dvs på motsatt side i forhold til de moralsk forkvaklede, da er det åpenbart ikke så nøye med virkemidler og debatt-teknikker man tar i bruk.

Du har gjennomgående argumentert ved å bruke personkarakteristikker av motdebattanter, sarkasme og ved å spille på følelser heller enn å holde deg saklig, faico. Det er hovedgrunnen til at du ikke når gjennom.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært innpå dette innlegget noen ganger. Kan vel ikke si att jeg er den som er enig med de fleste her inne. Jeg synes denne tråden har tatt litt av. Men nå synes jeg det er så mye rart,at jeg klarer ikke følge med i svingene. Sier takk for meg her inne. (Vet jeg ikke blir savnet) dere får diskutere i vei dere andre. Men håper mange av dere følger med på hva som skjer rundt omkring i verden,tenk litt på hva som er viktig. Ha en fin dag

Det holder jeg med deg i. Jeg har også funnet ut at endel innlegg i denne tråden fordrer mer irritasjon enn avkobling for mitt vedkommende.

Nå har man ventet i flere dager på dommen fra PFU - så får de svart på hvitt at det ikke har forekommet noe brudd på presse-etikk allikevel. Men jeg er temmelig sikker på at diskusjonen om akkurat det emnet ikke er slutt av den grunn. Nå er det vel fagfolkene som tar feil, tenker jeg :fnise:

Det virker som om det er gjort til en livsoppgave å "ta rotta" på CBE-bloggen så KG-trådene om emnet tar ikke slutt før bloggen er lagt ned. Jeg er endatil ikke sikker på at man hadde gitt opp å forfølge henne da engang ...

Endret av Gjesp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jeg med deg i. Jeg har også funnet ut at endel innlegg i denne tråden fordrer mer irritasjon enn avkobling for mitt vedkommende.

Nå har man ventet i flere dager på dommen fra PFU - så får de svart på hvitt at det ikke har forekommet noe brudd på presse-etikk allikevel. Men jeg er temmelig sikker på at diskusjonen om akkurat det emnet ikke er slutt av den grunn. Nå er det vel fagfolkene som tar feil, tenker jeg :fnise:

Det virker som om det er gjort til en livsoppgave å "ta rotta" på CBE-bloggen så KG-trådene om emnet tar ikke slutt før bloggen er lagt ned. Jeg er endatil ikke sikker på at man hadde gitt opp å forfølge henne da engang ...

Strengt tatt var det dissens, en god del kritikk av DN og ros til de som klagde de inn. Noen ren og klar frifinnelse var det på ingen måte ikke.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt var det dissens, en god del kritikk av DN og ros til de som klagde de inn. Noen ren og klar frifinnelse var det på ingen måte ikke.

Riktig. Bra signal, selv om jeg hadde ønsket mer fokus på forholdet mellom journalist og Rønningen, samt hva Rønningen og bedriften kunne oppnå med intervjuet. Bra med at journalisten i PFU tok dissens! 👏
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hold the door

Det var i alle fall veldig interessant hvor forskjellig flertallet og hun som tok dissens så på denne saken når det kom til punkt 2.3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i alle fall veldig interessant hvor forskjellig flertallet og hun som tok dissens så på denne saken når det kom til punkt 2.3.

Jeg vet selvfølgelig ikke men på meg virket det som om hun som ønsket dissens hadde satt seg mer inn i saken enn de andre.
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder jeg med deg i. Jeg har også funnet ut at endel innlegg i denne tråden fordrer mer irritasjon enn avkobling for mitt vedkommende.

Nå har man ventet i flere dager på dommen fra PFU - så får de svart på hvitt at det ikke har forekommet noe brudd på presse-etikk allikevel. Men jeg er temmelig sikker på at diskusjonen om akkurat det emnet ikke er slutt av den grunn. Nå er det vel fagfolkene som tar feil, tenker jeg :fnise:

Det virker som om det er gjort til en livsoppgave å "ta rotta" på CBE-bloggen så KG-trådene om emnet tar ikke slutt før bloggen er lagt ned. Jeg er endatil ikke sikker på at man hadde gitt opp å forfølge henne da engang ...

Det er ikke spesielt imponerende av deg å komme på banen gang på gang på gang med stråmannargumneter om at røkla her inne er ute etter å ta rotta på cbe. Leser du noengang innleggene her, eller går du bare rett i svart når du ser at noen er kritiske? Jeg har skrevet mange innlegg i denne tråden, jeg har aldri kommet med hets eller usaklig kritikk av CEN og jeg har stil deg mange spørsmål direkte som du aldri gidder ta deg bryet å svare på, Duvelger glatt å overse alle saklige innlegg som kommer som perler på en snor her inne. Les innlegget til aricia som står rett over ditt. Det er en veldig klok analyse av hele denne debatten.

Det er ikke særlig god eller imponerende debatteknikk det du holder på med.

Endret av pøbelsara
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strengt tatt var det dissens, en god del kritikk av DN og ros til de som klagde de inn. Noen ren og klar frifinnelse var det på ingen måte ikke.

Enig, dette oppfatter jeg som en "ripe i lakken" til de involverte.

Viser forøvrig til dette svaret fra Aricia - http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=911070&p=16325552 :)

Tillegg: Og det var også overskriften hos http://journalisten.no/2015/04/dissens-pa-dn-frifinnelse: PFU: Ripe i Dagens Næringsliv-frikjennelse

;)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremeg89

Lurer på hvorfor Lk kaller seg for den "moderne mann" på snap når han gjør husarbeid. Vi lever i 2015 (himle med øynene)

Endringer på "si" som flere bloggere (med han) bruker what?

*Endinger ikke endringer! :)

Endret av baremeg89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurimalla

Lurer på hvorfor Lk kaller seg for den "moderne mann" på snap når han gjør husarbeid. Vi lever i 2015 (himle med øynene)

Endringer på "si" som flere bloggere (med han) bruker what?

Lurer du virkelig på slike ting? Er dette virkelig noe å kritisere, eller gjør du narr?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor Lk kaller seg for den "moderne mann" på snap når han gjør husarbeid. Vi lever i 2015 (himle med øynene)

Endringer på "si" som flere bloggere (med han) bruker what?

Kan du forklare hva du mener med "endringer på si"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...