Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg har et problem med kostholdet hennes, men du skrev til en annen bruker at du mente dette ikke var et område man burde kritisere henne på.

Da syntes jeg det var relevant at en kjent fagperson som Skårderud hadde skrevet at det syntes han, og skrevet det ganske så tydelig også.

Såvidt jeg klarte å se så kritiserer Skårderud alle såkalte livsstilblogger. Og det står ham fritt å gjøre, selvsagt - men det var ikke det jeg skrev over her.

Og nei, jeg mener at kostholdet hennes ikke er noe å kritisere. Og når vedkommende som jeg svarte kommenterer at hun ikke skeier nok ut etter vedkommendes skala for hva som er utskeielse da reagerer jeg. Frossenpizza ol er visst det som skal til for å kalle det utskeielse. Vel, det er ikke alle som ønsker å forpeste kroppen sin med søppelmat, men velger mer næringsrike produkter når man skal skeie ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, faktisk kjenner jeg ingen voksne mennesker som spiser akkurat det de vil uten å tenke på hva maten inneholder.

Da har du en spesiell omgangskrets. Jeg er såkalt "godt voksen", og spiser det jeg har lyst på. Samme gjør min mann. Og våre venner. Men "junk-food" er likevel ikke et alternativ for oss. Ikke pga. hva det inneholder, men fordi vi er meget opptatt av god mat og drikke. Vi har rett og slett ikke lyst på junk-food og snacks/godteri. God mat for oss er gode råvarer og god smak. Endel av våre vennemiddager inneholder nok sikkert kalorier på grensen til Elvis-nivå. For å ikke snakke om dessertene... Men vi spiser balansert og variert - uten å tenke et eneste sekund på antall kalorier, sukkerinnhold og sånt.

Kan da legge til at vi er normalvektige og i bra form. Samme gjelder våre venner.

Endret av Dolce
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en spesiell omgangskrets. Jeg er såkalt "godt voksen", og spiser det jeg har lyst på. Samme gjør min mann. Og våre venner. Men "junk-food" er likevel ikke et alternativ for oss. Ikke pga. hva det inneholder, men fordi vi er meget opptatt av god mat og drikke. Vi har rett og slett ikke lyst på junk-food og snacks/godteri. God mat for oss er gode råvarer og god smak. Endel av våre vennemiddager inneholder nok sikkert kalorier på grensen til Elvis-nivå. For å ikke snakke om dessertene... Men vi spiser balansert og variert - uten å tenke et eneste sekund på antall kalorier, sukkerinnhold og sånt.

Kan da legge til at vi er normalvektige og i bra form. Samme gjelder våre venner.

Å ja - jeg spiser også så mye mat jeg orker av sunn mat. Yoghurtnøtter og sjokolade som jeg diskuterte er ikke noe av det som regnes som spesielt sunt i store mengder.

Men jeg spiser meg mett hver dag på sunne råvarer.

Jeg elsker kaker og kunne spist det hver dag hvis jeg ikke visste at det ikke er bra for meg. Nå spiser jeg kake en sjelden gang og har lært meg at det går veldig fint å spise 1 kakestykke og være fornøyd med det .. jeg trenger ikke spise til det er tomt. For å slippe fristelsen når jeg serverer kaker selv til selskapeligheter så sender jeg enten med en av ungene restene hjem eller så kaster jeg det. Har aldri kakerester stående i kjøleskapet - for jeg vet at da ville jeg gått og småspist til det var tomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at bloggen din får et lite oppsving etter "reklamen" her i tråden :fnise:

Mulig det, men brukernavnet til vedkommende levner ingen tvil om hvem som står bak innleggene som linker til bloggen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske krass den kritikken fra Skårderud. Lurer på hvorfor ikke LKE var ute og sablet han ned i sosiale medier som han gjorde med Oda Rygh? (Han har slettet innlegget fra sin egen blogg).

Lettere å henge ut en ung dame for å "mobbe på nett" som han skrev, enn en anerkjent psykiater som folk lytter til?

Det satt vel litt lenger inne å karakterisere Finn Skårderud som mobber, ja, og potensielt måtte gå i motdebatt med han. De vet at Skårderud er en autoritet, i motsetning til ukjente Oda Rygh.

Kan ikke finne noen spor av at LKE gikk etter Skårderud, ihvertfall.

Enda han skrev ting som "bloggen Fotballfrue framstår for meg som ureflektert",

"fra mitt medisinske ståsted er bloggen et problem",

"hun prøver å fremstille seg som ideell, men å blotte livet sitt på denne måten er for meg en underlig måte for et voksent menneske å agere på", og så videre.

Det er altså denne artikkelen, hvis noen lurte:

http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Endret av 9na
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det satt vel litt lenger inne å karakterisere Finn Skårderud som mobber, ja, og potensielt måtte gå i motdebatt med han. De vet at Skårderud er en autoritet, i motsetning til ukjente Oda Rygh.

Kan ikke finne noen spor av at LKE gikk etter Skårderud, ihvertfall.

Enda han skrev ting som "bloggen Fotballfrue framstår for meg som ureflektert",

"fra mitt medisinske ståsted er bloggen et problem",

"hun prøver å fremstille seg som ideell, men å blotte livet sitt på denne måten er for meg en underlig måte for et voksent menneske å agere på", og så videre.

Det er altså denne artikkelen, hvis noen lurte:

http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Neida, er bare du som ikke har fulgt med i timen..

Her går hun til motmæle ved å stille seg undrende til vedkommendes profesjon.

Dette er diskutert i tidligere tråder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, er bare du som ikke har fulgt med i timen..

Her går hun til motmæle ved å stille seg undrende til vedkommendes profesjon.

Dette er diskutert i tidligere tråder.

Du har rett, jeg har ikke fulgt med i timen! (Har ikke deltatt i noen av de tidligere trådene).

Synes ikke hun turte å være så veldig krass mot han, da, nevnte ikke navnet hans engang, og ingen utbrudd fra mannen hennes i diverse sosiale medier.

I motsetning til Fotballfrue synes jeg det virket som om han hadde satt seg godt inn i bloggen, men det er vel lettere å avfeie den skarpe kritikken med at han ikke vet hva han snakker om.

De kunne jo ikke dra feit-og-misunnelig-kortet overfor han...

Endret av 9na
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, jeg har ikke fulgt med i timen! (Har ikke deltatt i noen av de tidligere trådene).

Synes ikke hun turte å være så veldig krass mot han, da, nevnte ikke navnet hans engang, og ingen utbrudd fra mannen hennes i diverse sosiale medier.

I motsetning til Fotballfrue synes jeg det virket som om han hadde satt seg godt inn i bloggen, men det er vel lettere å avfeie den skarpe kritikken med at han ikke vet hva han snakker om.

De kunne jo ikke dra feit-og-misunnelig-kortet overfor han...

Å sette spørsmåstegn ved vedkommendes profesjon og profesjonalitet (noe hun faktisk gjør i teksten) synes jeg definitivt er å være krass mot vedkommende.

Forøvrig synes jeg hele det innlegget er kostelig mtp at hun så klart og tydelig skriver at bloggen er ala et livstilsmagasin på nett og at leserne kun kjenner en bitteliten brøkdel av henne, mens hun i siste offerinnlegg skrev at bloggen aldri ville være det - correct me if I´m wrong.

Også her tordnet det rundt henne. Hun gjorde seg utilgjengelig for media og kom med offerinnlegget.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig synes jeg hele det innlegget er kostelig mtp at hun så klart og tydelig skriver at bloggen er ala et livstilsmagasin på nett og at leserne kun kjenner en bitteliten brøkdel av henne, mens hun i siste offerinnlegg skrev at bloggen aldri ville være det - correct me if I´m wrong.

Også her tordnet det rundt henne. Hun gjorde seg utilgjengelig for media og kom med offerinnlegget.

Jeg merket meg også den formuleringen.

Som forsvar mot Skårderuds kritikk er det totalt bomskudd, siden han i artikkelen 9na la ut nettopp understreker at han har ingenting imot og ikke sier noen om personen CBE, men forholder seg til det bildet hun fronter av seg selv i bloggen, og de verdiene bloggen dermed målbærer (har ikke artikkelen oppe i skrivende stund, så jeg parafraserer etter hukommelsen).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet denne har vært delt før

http://www.nattogdag.no/2015/01/det-er-fint-at-fotballfrue-legger-seg-flat-selv-om-hun-er-helt-flat-fra-for/

men det var en liten detalj jeg ikke så i teksten før nå:

Spørsmålet til komikerfruemannen om det går an å skille blogginnleggene fra personaen CBE.

Er det en skrivefeil eller en elegant finte som tar ting veldig på kornet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket meg også den formuleringen.

Som forsvar mot Skårderuds kritikk er det totalt bomskudd, siden han i artikkelen 9na la ut nettopp understreker at han har ingenting imot og ikke sier noen om personen CBE, men forholder seg til det bildet hun fronter av seg selv i bloggen, og de verdiene bloggen dermed målbærer (har ikke artikkelen oppe i skrivende stund, så jeg parafraserer etter hukommelsen).

Denne kritikken kom lenge før kommentar- og redigeringsskandalen, men måten det ble håndtert er det samme som nå, enhver form for kritikk går på personen Caroline Berg Eriksen.

Dermed forsøker de å kneble all form for kritikk ved å definere det som hets og mobbing av personen Caroline Berg Eriksen.

Hvor vellykket dette er må det vel neste års ligning til for å se, kanskje ikke engang da. Bemerker meg derimot at bedriften har svært få samarbeidspartnere ift tidligere.

Edit: Finpuss i knotete formuleringer

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for diskusjon av barnet, sitater hentet fra bloggen, persondebatt, personangrep, samt svar til alle disse regelbruddene.

Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet hele diskusjonen?!

Hva skjedde med "nå sletter vi ingenting lenger?"

Jeg tror de er veldig redde for at det skal bli enda mer synlig hvor gjennomsponset og produktplassert hele bloggen er, når de sletter en sånn tråd.

Ja, det var synd - for det var ikke noe i den som var over kanten. Blir bare dumt, for da undergraver de sin egen argumentasjon om behovet for moderering av kommentarfeltet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, men jeg måtte bare skrive litt her http://mamsi.no/kvinneguiden-og-bloggannonser/etter alt det fra frugull og co. Jeg må si jeg synes det er rart at det ikke er mulig å se støtende kritikk og helt legitim kritikk av driften av en virksomhet isolert fra hverandre. Etter de siste ukene synes jeg det virker som om kvinneguiden er bedre enn sitt rykte, og at det snarere er cbe-fansene som burde gjøre en grundigere researchjobb.

Endret av mamsi.no
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg måtte bare skrive litt her http://mamsi.no/kvinneguiden-og-bloggannonser/etter alt det fra frugull og co. Jeg må si jeg synes det er rart at det ikke er mulig å se støtende kritikk og helt legitim kritikk av driften av en virksomhet isolert fra hverandre. Etter de siste ukene synes jeg det virker som om kvinneguiden er bedre enn sitt rykte, og at det snarere er cbe-fansene som burde gjøre en grundigere researchjobb.

Et meget bra og reflektert innlegg. Du gjør en kjempejobb :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et meget bra og reflektert innlegg. Du gjør en kjempejobb :)

Tusen takk!

Det er litt komisk, for jeg ser at de er inne og ser på innleggene, både fra kontrollpanelet i wordpress (de får det jo opp der siden jeg har lenket til dem) og via lenke her på kg - men de sier ikke noe. De er snikende ulltepper :-) Jeg skjønner ikke denne strategien deres.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

#reklame

Vet ikke om det går an å "reklamere" for et innlegg i en annen tråd, men skulle gjerne høre hva de regelkyndige mener om denne saken om "artikler" i VG med annonselenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Det er litt komisk, for jeg ser at de er inne og ser på innleggene, både fra kontrollpanelet i wordpress (de får det jo opp der siden jeg har lenket til dem) og via lenke her på kg - men de sier ikke noe. De er snikende ulltepper :-) Jeg skjønner ikke denne strategien deres.

Hvem er "dem"..? C og LK?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

LKE er ute i kommentarfeltet på dette innlegget med sleivspark om KG-brukerne...

Jeg har lagt inn en kommentar om at han kanskje ikke er den rette , med tanke på hans tidligere påfunn, til å mene hva som er fornuftig å bruke tiden sin til på nett. :jolie:

Og at det selvfølgelig er det lettest å rakke ned på Kvinneguiden. For hadde det ikke hvert for avsløringene her hadde de kunne fortsatt som før med juks og photoshopping.

Now we wait..

edit: skrivefeil

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...