Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper yoghurtnøtter når jeg skal skeie ut. Noen ganger spiser jeg gresk yoghurt naturell med honning og nøtter når jeg får lyst på noe godt.

Er kjempeglad for at jeg ikke orker spise en pose smågodt, en pose chips eller en 200-grams melkesjokolade.

Det må være måte på å lete etter noe å kritisere mennesker for.

Skal jeg skeie ut så skal det ihvertfall gjøre med noe som gir meg næring.

Men da kalles det ikke å skeie ut. Da kalles det å spise, et mellommåltid feks. Endret av MiniMjau
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da kalles det ikke å skeie ut. Da kalles det å spise, et mellommåltid feks.

Er ikke yoghurtnøtter utskeielse?

De inneholder masse sukker og kalorier. Det positive er at det er næring i nøttene - derfor foretrekker jeg disse når jeg skal ha noe ekstra godt.

Så for meg og de jeg kjenner er yoghurtnøtter i høyeste grad utskeielse - og ikke noe man spiser hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaller det anstrengt forhold til mat.

I forhold til hvem? Hvem er det du sammenligner henne med?

De fleste jeg kjenner tenker på vekt og kosthold hver bidige dag ... og flere ganger hver dag. Man spiser ikke alt man har lyst på, men velger et sunt og balansert kosthold ved å kutte unødige og tomme kalorier, spise mye rent kjøtt og fisk - samt grønnsaker hver dag.

Caroline lager jo masse god mat. Jeg synes hun står fram som et godt eksempel når det kommer til kostholdet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Dama har til og med begynnt med reklame per twitter....lurer på hva hun tar for det??

Men faktisk så var en - EN - tweet merket som annonse! Og det helt først i tweeten. Miraklenes tid er kommet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er anstrengt forhold til mat og være så opptatt av mat. Bare å ete og drite det ut.

Alle voksne mennesker jeg kjenner er opptatt av kostholdet sitt og passer på hva de putter i munnen. I ungdommen spiser man ofte det man har lyst på, men så vokser de fleste heldigvis opp og innser at kroppen trenger skikkelig mat som drivstoff.

Caroline virker å ha et sunt og balansert kosthold, så skal du kritisere henne for noe så bør du finne noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Alle voksne mennesker jeg kjenner er opptatt av kostholdet sitt og passer på hva de putter i munnen. I ungdommen spiser man ofte det man har lyst på, men så vokser de fleste heldigvis opp og innser at kroppen trenger skikkelig mat som drivstoff.

Caroline virker å ha et sunt og balansert kosthold, så skal du kritisere henne for noe så bør du finne noe annet.

Ja, og det hjelper jo ikke dette sunne kostholdet, hun photo shopper seg jo uansett smalere. Ser hvor anstrengt det blir da med kun noen ussle nøtter til kos.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voksne mennesker jeg kjenner er opptatt av kostholdet sitt og passer på hva de putter i munnen. I ungdommen spiser man ofte det man har lyst på, men så vokser de fleste heldigvis opp og innser at kroppen trenger skikkelig mat som drivstoff.

Caroline virker å ha et sunt og balansert kosthold, så skal du kritisere henne for noe så bør du finne noe annet.

Finn Skårderud er en anerkjent psykiater og ekspert på behandling av spiseforstyrrelser, og han kritiserer også Fotballfrue når det gjelder dette:

http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Når er så viktig fagperson uttaler noe slikt, er det verdt å lytte til.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke man skeier ut når man spiser yoghurtnøtter. Med mindre du ryker på en halvkilo.

Selv har jeg skeia ut med frossenpizza hele helga, og føler meg deretter.

Og nei, jeg leter slett ikke etter noe å kritisere. Jeg trenger ikke lete i det hele tatt. Den fikk jeg servert på sølvfat. Innlegget er i tillegg "illustrert" med et bilde der hun sitter med en mørk sjokolade og en iskaffe zero. Flinkisen. Lurer på om hun lager sin egen kvikklunsj til påske også?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske krass den kritikken fra Skårderud. Lurer på hvorfor ikke LKE var ute og sablet han ned i sosiale medier som han gjorde med Oda Rygh? (Han har slettet innlegget fra sin egen blogg).

Lettere å henge ut en ung dame for å "mobbe på nett" som han skrev, enn en anerkjent psykiater som folk lytter til?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn Skårderud er en anerkjent psykiater og ekspert på behandling av spiseforstyrrelser, og han kritiserer også Fotballfrue når det gjelder dette:

http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Når er så viktig fagperson uttaler noe slikt, er det verdt å lytte til.

På den annen side ser vi at Blixen hele tiden henviser til "alle hun kjenner", og det får jeg også følelsen av at er temmelig tungtveiende autoriteter!

:ironi:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ser det ut til at hun har fått Facebook-kommentarfelt under det vanlige kommentarfeltet. Flere som ser det, eller er det bare min nettleser som er bug'ete? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn Skårderud er en anerkjent psykiater og ekspert på behandling av spiseforstyrrelser, og han kritiserer også Fotballfrue når det gjelder dette:

http://m.db.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?www=1

Når er så viktig fagperson uttaler noe slikt, er det verdt å lytte til.

Men da spør jeg deg - hva er problemet ditt når det gjelder kostholdet hennes? Det jeg har svart på er de som mener at det ikke går an å skeie ut med yoghurtnøtter og vin ... det må tydeligvis langt sterkere lut til for enkelte.

Leste den 4 år gamle kommentaren fra Skårderud. Han mener at livsstilsbloggere - som Fotballfruebloggen KAN være skadelige for unge jenter ned i 13-14 årsalderen. Jeg skal ikke si min mening om akkurat det - bortsett fra at jeg mener jo at foreldrene har et stort ansvar når det gjelder å følge med barna sine, hva de spiser og hva de leser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På den annen side ser vi at Blixen hele tiden henviser til "alle hun kjenner", og det får jeg også følelsen av at er temmelig tungtveiende autoriteter!

:ironi:

Ja, faktisk kjenner jeg ingen voksne mennesker som spiser akkurat det de vil uten å tenke på hva maten inneholder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da spør jeg deg - hva er problemet ditt når det gjelder kostholdet hennes? Det jeg har svart på er de som mener at det ikke går an å skeie ut med yoghurtnøtter og vin ... det må tydeligvis langt sterkere lut til for enkelte.

Leste den 4 år gamle kommentaren fra Skårderud. Han mener at livsstilsbloggere - som Fotballfruebloggen KAN være skadelige for unge jenter ned i 13-14 årsalderen. Jeg skal ikke si min mening om akkurat det - bortsett fra at jeg mener jo at foreldrene har et stort ansvar når det gjelder å følge med barna sine, hva de spiser og hva de leser.

Jeg har ikke skrevet noe sted at jeg har et problem med kostholdet hennes, men du skrev til en annen bruker at du mente dette ikke var et område man burde kritisere henne på.

Da syntes jeg det var relevant at en kjent fagperson som Skårderud hadde skrevet at det syntes han, og skrevet det ganske så tydelig også.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre noen her inne mener de er større autoriteter på behandling av spiseforstyrrelser enn Finn Skårderud, synes jeg ikke man bør trekke i tvil det han skriver, som for eksempel:

"Som psykiater har Skårderud flere unge pasienter som sliter med spiseforstyrrelser. Han opplever at «Fotballfrue-bloggen» følges hyppig av mange av disse.

- Mitt ståsted er at jeg møter jenter i 13, 14 og 15-årsalderen med spiseforstyrrelser. Bloggen hennes idealiserer et utvendig-fokus på folk og forhold. Jeg kjenner unge mennesker som leser henne ofte, og flere av mine pasienter misbruker blogger som denne. De kan sitte med slike i timesvis, og utvikler et ønske eller behov for å etterligne henne, sier han".

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...